19 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

19 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sene 5 — No. 1751 ; ğ ÖZÜ ULAĞ tti Yazı içleri hldoıııı italya Hal Habeşle Anlaşamazl O, Behemehal Talihini Deneyecek Vel Habeşı Ele Gcçırmeye Çalışacaktır Atalyada, son terahlirlü toplantılardan birinde gençliğe hitap edillyor Paris, 19 (Hususi) — Italyanın Batı Afrikasına dürüup dinlenme- den gönderdiği asker, amele, #rzak ve mühimmat gösteriyor ki bir. Habeş - Italyan — anlaşması olabileceğini düşünmek dahi bey- budedir. İtalya, Habeşle olan da- yasını behemhal bu defa hallet- :elı kararındadır. İngiltere ile Tal mm bu İşte İtalyaya engel olacaklarını zannetmek te — yer- Şizdir. İngllterenin endişesi, olsa olsa, Şukarı Nil sularından ötürü ve Sudanın ekim biçimi noktasından #labilir ki buna da bir çare bub mak zor değildir. Bu itibar ile vaziyetin gevşediği veya gevşe- îveğl hakkında çıkabilecek ha- erlerin esaslı bir — mânası 'oktur.Harp mukarzerdir ve İtalya Hinl deneyecektir. Bulgarlar da buğday satıyorlar Sofya, 19 (Hususi) — Italya hükümeti son zamanda Habeşis- tana sevkedilmek üzere Tuna Bahilindeki rıhtımlardan — birçok Yapura zahire yükletmiştir. Habeşistanda Harp Başlıyor İngilizler Tedbir Alıyor Tebealarını Çıkarıyorlar Londra, 18 (A.A.) — Ingiliz hükümeti, Italya ile Habeşistan arasında bir harp çıkması ihtimali üzerine Habeşistandaki İngllizle- rin büyük bir kısmının çıkarı!ması, Ingiliz Soma! sığınacak Ha beş ve İtalyanlar için yeritilecek rejim hakkında tertibat almaktadır. İngil'erenin ikincl madde hakkında her k/ memleketle sıyasal görüşme lerde bulunduğu sanılmaktadır. Tafsilât beşinci sayfamızcadır) mızda mutlaka Tefrikamız Bugün başladı. 5 imci say- famızda takip ediniz, Burhan Cahidin Son Posta okuyucuları için yazdığı güzel bir eserdir. 5 incl sayfa-s okuyunuz Karımı Da Öldüreyim,, Halili Öldüren Muharrem Yakalandığı Zaman Böyle Karaya Oturan Geminin Eşyaları Yağmada İki gün evvel Yaşilköy açıklarında Pılını adlı bir İtalyan vapu- tü karaya oturdu. Bu kazazede vapurun yükünü kurtarmak - İstiyen bir salapurya da dün sabah saat 7,5 da Sarayburnu önünde battı ve içindekl (55) sandık ve balya eşya denize döküldü. Bu mavnanın butışı ve eşyaların denizden toplanışı çok meraklı olmuş ve birçok harsızlıklara veslile vermiştir. Hâd mahallinde vak'ayı başından 60- Buna kadar takip eden muharririmiz gördüklerini anlatıyor: Muharririmizin Anlattıkları Dün sabahlayın Liman Şirketinin bir romörkörü kazaya uğrı- yan — eşyayı altı tüğe doğru çekmeğe kaplamıştı. — Ayni maynaya almış ve arkasına takarak güm- başlamıştır. Bu sırada denizi koyu bir #sis zamanda da rüzgâr poyrazdan esiyordu. ( Devamı 13 üncü yüzde ) ——— Dünkü Maçın Neticesi: Karışık Takım 6 Servet 2 Dünkü maçta kalevi bir gel kurtarırken (Yazısı 14 üncü sapfamızda) l “Birar Müsaede Eln Söyledi Kasımpaşada Yeniçeşme ci- varında oturan Mubarrem, dün akşam Halil isminde birisini sekiz yerinden vurmak surelile öldür- müştür. Cinayetit sebebi Halilin kendi karısile münasebette bu- kunmasından - şüphelenmiş olması- dır.Katil cinayeti işledikten sonra kendisini yakalayan polise : — Bana biraz müsaade edin! Karıyı da öldüreyim! demiştir. len Halilin cesedi Morga kaldırılmıştır. eee rerme sesenarree e yancanm Çerez Kabilinden Bir Hoş Geldine Kalmış Vaktile, lerden mezlerdea ne gelir. Henüz vakit erken, kazasker efen- dinin de yanı tenha imiş. Efendi, aiçek — gönül çömezini kendi yanıbaşına oturtur, iltilat eder. — Derken — misafirler sükün etmeye başlarlar. Kazasker, her gelene: — Hoş geldin!. buyur.. nda yer makam sahibi kazaaker- birine, maiyetindeki çö- biri bayram tebnkl- gövlerip ve — Azıcık aşağı çekil. Efendi haz- retleri otursun ! der. Böylece, çömez, ine ine, tâ niha- yette, kapının dibindeki bir iskem- leyo iner. Artık başka oturacak yer de kalmaz. Bunun Üzerine, vaziyeti kavrıyan çömez, kalkar, gitlmeye davranır, Kazmaker efendi: — Ne o, gidiyor musun? Diye sorunca, çömez: — Ne yuüpayım, efendim? — Der. Zaton işimiz de bie — hoş geldine kaldıL Tıflı —. — — ——— —— — man olmasaydı Topkapı sar ron Posta - ÇARŞA.MBA — 19 HAZİRAN 1935 lılın işleri ulı'nıııı 20203 Fiatı $ Iınıııç Mütekait Holivut Yıldızı... Lilyan Gış'la Topkapı Müzesinde O, Tiyatro Kulisinde Doğduğunu Ve Belki Orada Ölecegım Soyluyor ie eati Z Muharririmiz, tercüman ve Lilganla beraber küçük kız kardeşi Teni bembeyaz, iri gözleri yemyeşil, ve kendiliğinden kıvır- cık saçları altın sarısı bir kadın: Işte sinema mecmualarının tarif ettiği Lilyan Gış! Fakat bu tarife kimse İnanma- mış olacak ki, dün onu Perapa- lastan arayan tek — gevdalı çık- mamış. Benden sonra yıldızı. görmek merakına — kapılanlar — olduysa, zahmetlerine hâlâ acıyorlardır. Eğer yanında dolaşan tercü- ında karşıma çıkan kadının, « tlerce izini kolladığım “yıldız,, olduğuna inanmaklığıma ihtimal yoktu. Zira karşıma çıkan silindir altında kalmış gibi yamyassı ; ve avcı kamçısı gibi ipince bir ihti. yar kadındı. Teninde beyazlığın sade adı, takma gibi duran - patlak gözle- nııdı, yııılın sade — kiri, “ve arkaya topuz — yapılmış — sipil saçlarında, rendelenmiş bir ke- reste sarılığı vardı. Anlaşılıyordu ki, seneler; “Be- yaz rahibe ,, filmindeki parlak yıldızı, gözlerinde tek kıvılcım birakmamasıya — söndürmüşlerdi! Fakat ben, onunla görüştüğüme pişman olmadım. Çünkü, müte- kait yıldız; kaydırıldığı Holivut semasına düşman kesilmişti. Ve duyduğu bu büyük kin, onun diline, sır tutmıyan bir çözüklük vermişti. Bu yüzdendir ki, verdiği her cevapla, Holivutun bir başka fo- yasşını açığa vuruyordu. Onun sözlerini yazmağa başp lamadan önce, gözüme batan bir noktaya dokunmadan edemi- yeceğim, Kadınlarımız, “Don Joze Mo- jika,, nın yoluk suratıni görmek ( Devamı 11 inci yuxdo) Kurtlu Kiraz Yenele: Zararlı Değilmiş! Bunu Soyleyen, Bğlğdıyemn Fen Müşavirleri Olan Doktorlarıdır Bu yıl Istanbullular kana kana mevsim — meyvası — yiyemediler, Çilekler mevsimin kurak geçme- sine rağmen çabuk bitti ve bir rüzgâr gibi geldi geçti. Kirazlar daha olmadan kurtlandı, dutlar rüzgârdan yere döküldü, erik rağbet bulmadı. Zerdalinin yüzüne bakan olmiyor, vişne yeni çıkıyor, kayısının da iyisi gelmedi ve bü- tün bunların hepsl ateş pahasına. Alıp yiyen parmakla gösteriliyor. Meyva bahsine — girişmişken Istanbullulara yepyeni bir haber vereyim: Kurtlu kirar yemekte mahzur yokmuş. Doktorlar izin verdi, mideniz kaldırıyorsa artık kurtlu klraz yiyebilirsiniz. Hiç hayret etmeyin. * Bu fetva,, yı verenler meyva müstahsilleri değil bizim hesabımıza -hareket eden belediye doktorlarıdır. ( Devamı İ0 uncu yüzde ) Çitek bu yıl bir yel gibi geldi, geçiyor