19 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

19 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Galatasaray - Bursa | Atletizm Müsabakası Galatasaray - Bursa Spor seyahati deyince aklımıza vapur, tren, yataklı, lokantalı va- gor, otel, banyolu, yatak odas ve güzel yemekler geliyor. Fakat Galatasaray atletlerivin mulat Anadolu seyahatleri denince akla gelen yukarıda saydığımız bulüks vesalti, nakliye ve istiraha- tiye değildir. Meselâ bu ayın on beşinde yapılan Bursa seyahatinde atletler vapurda yer bulamadılar, otobüste gönülleri bulandı. Otelde su bulamadılar. Koştukları saha taş gibi sert ve tozlu idi. Buna mukabil arkadaşlarla beraber ol- manın verdiği tat ve öğretmek İçin yapılan spor karşılaşmasının verdiği manevi zevk onları vatani bir vazife görmüş gibi ayrıca memnun etti, Seyahatin kafile baş- kanı bize şöyle anlattı: Galatasarayın Bursaya bir çok seyahatleri oldu. Müsabakaların neticelerinden ziyade halkın alâ- kası ve spor idarecilerinin saml- miyeti bizde çok iyi bir tesir bıraktı, Diyebilirim ki vilayetlerde yapılacak her hangi bir spor te- masının Bursada olmasını tercih ederim, Atletizm Bursada dev adım- larile terakki ediyor. Dereceleri okursanız bunun pek te böyle olduğuna inanmayacaksınız. Hak buki bizim gibi statyomda halkın içinde (o bulunsaydınız £ spordaki mutaffakswetini 95 70 halkın, mu- hitin hazırladığını . kabul eder- diniz. Bursada 2500 seyirelnin önün- de koştuk. Bu, Istanbulda yapılan ve beynelmilel olmıyan atletizm müsabakalarile kıyas edilirse Bur- sa lehine kaydedilecek bir rekor olur. Bursada seyircinin 1000 kada- rını küçük Türk yavruları teşkil ediyordu ki bunların arasında hay- ret ve iftiharla Türkiye rekorlas rmdan anlıyan ve dünya şampi- yonlarını tanıyanları gördük. Bu karşılaşmanın teknik dere- cesi şunlardır: 100 Metre Semih 11 8/10, Ikinci Fikret (Galatasaray) bu koşuda 60 met- reye kadar Galatasarayın yeni sik rat yıldızı Fikreti başta gördük. Sonra Semih © yetişerek koşuyu bitirdi. Derece iyi değildir. Pistin fenalığı, rekabetsizlik ve yarışta derece alanların bu sene ilk mü atletleri bir arada sabakalarını (yapmaları birinci derecede amil olmuştur. Üçüncü gelen Bursalı Şemsi hergün biraz daha terakki eden kabiliyetinden istifade edilecek bir gençtir. 200 Metre Fikret (Galatasaray) 24 saniye. İkinel Hakkı ( Bursa ) Fikret 24 saniyede koşarak mevsimin en İyi derecesini yaptı. Baştan itibaren büyük bir sür'at ve rakibi üzerin- de büyük bir faikiyet göstererek yarışı kazandı. Ikinei gelen Acar- spordan Hakkı koşunun sonlarına doğru çok çabuk koştu, Idmansız ve birazda kuvvetsiz olması daha İyi derece yapmasına mani oldu. 400 metre Münci Cevat O (Galatasaray) 65,6/10 ikinci Nazmi (Acarspor) Münci bu senenin bize verdiği genç fakat çok enerjik bir atlet- dir. Balkan oyunlarında bizi tem- sil edecektir. Nazmi bu yarışta birincilik için bir aralık teblikeli oldu. 800 metre Ömer Besim ( (Galatasaray) 2.8 6/10 ikinci Basri (Acarspor) Besim rahat koşularından birini yaptı. Buna biraz da mecbur oldu. Yerin sertliği ve rüzgânn çok şiddetle (o göğüslemesi, £ sicağın fezlalığı, but tesirler bugün da- ha iyi bir derecenin oldukça bü- yük bir kuvvete mal olacağım da gösteriyordu. Halbuki Besimi Pera - Galata- saray, Galatasaray - Bükreş muh- teliti o İstanbul şampiyonası ve Türk - Sovyet (o müsabakalarında göreceğiz ve galiba Eesm atle- tizme başlamasının İö nci sene- sinde de bize yeni bir rekor ve- recek, * 1500 metrede Fethi güzel bir yarış yaptı, İkinci gelen Bursalı nin yaptığı derecedö dikkati cel- bedecek bir kıymette idi. Uzun atlamayı güçlükle kaza- ban Sedat, yüksek atlamada 1,70 ten rahatça aştı. Atmalarda en yüksek dereceyi Naili disk atma da yaptı. Kuvw vetli esen rüzgâr karşısında Ka rakış ciridi ancak 55 metroya saplıyabidi. Bursa “seyahatinin en parlak derecesini sırıkla atlamada Fethi yaptı. Iyi bir gününde çıtadan SON POSTA Dü nkü - “Haziran 19 — —— — i Maç Karışık Takım: 6 - 6 - Servet 2 İsviçrelilerin Hücumu İle Başlıyan Maç, Karışık Takımın Tazyıkı Altında İsviçrenin Servet futbol takımı ikinci ve son maçını dün Taksim stadyomunda Fenerbahçe - Güneş karışık takımile yaptı. Vişne çürüğü gömlek, mavi pantalon giyen İsviçrelilere mu- kabil Fenerbahçe, Güneş mühte- Wti beyaz gömlek, lâcivert pan- talon giymişlerdi. Isviçrelilerin hücumile başlıyan oyun birkaç dakika sonra muh telitin tazyiki altında geçmiye başladı. Hemen müdafaaya çeki- len İsviçreliler onuncu dakikada ilk golti yediler. Kendilerini top- lamıya vakit bulamıyan Servet On üçüncü dakikada Nacinin çektiği bir şötle ikinci golü yedi. Oyunun gidişi Isviçre takımı- nım bozukluğunu, onların yorgun değil; sadece futbolda (acemi olduklarım meydana koydu. Çır- pına çırpına yaptıkları tek tük hücumlar en ufak bir tehlike bi- le doğuramıyacak kadar zayıftı. ill sayıyı çantaya koyan muh- telit galibiyetten emin o olduğu içindir ki ferdi oynamıya başla” mak suretile oyunun (ahengini bozdu. İlk devre bu suretle iki sıfır mubtelit lehine bitti... Ikinci devre başladığı zaman toplu şekilde hücuma (geçen muhtelit soldan lsviçrelileri taz» yika başladı. On sekiz yarde ya" kınlarında Salâhattinin çektiği bir firikik kalecinin elinden önüne düştü, hemen yetişen Naci dör- düncü dakkada üçüncü sayıyı yaptı, Neye uğradıklarını bile an- lamıya vakit bulamıyan İsviçreli- ler O Bambino'nun © uzaklardan çektiği Obir şütle altıncı da kikada dördüncü golü yedi ler. Bizde futbol zevkini sile- cek, yapılan gollerin adedini unutturacak kadar acemilik gös teren meşhur Servet takımı üç defa pas yapan oyuncularımız karşısında şaşkına döndükleri bir sırada Bombinodan pas alan Re sih on ikinci dakikada beşinci golü yaptı... İsviçreliler herkesin (o hayreti kolaylıkla aşan Fethi bu mevsim sıksık rekor listesini tadil edecek bir inkişaf göstermektedir. 110 metro manialı koşuyu All Raşit kolaylıkla kazandı. Galatasaray takımı (bayrak sopasım düşürmek suretile bu mü- sabakayı Bursalılara karşı üçüncü defa kaybetmiş oldu... Yugoslav - Romanya Futbol Maçı Solya, 18 (A.A.) — Dün Bak kan kupası için karşılaşan Yu goslavya ve Romanya ulusal ta- kımları kuvvetli bir yağınur altın- da oynamışlardır. Oyunun ikinci yarımının son on ikikinci dakikası bugün oy- nacaktır. Dünkü sonuç Yugor lavya İehine iki sıfırdır. Birinci sonunda da Yugoslavya (1-0) ilerde İdi, Geçmiştir Dünkü maçtan önünde sol taraftan yaptıkları bir hücumla on dördüncü da kikada İlk sayılarını yapi bildiler. Güya gayrete gelen Teviçreliler kendilerini toplamağa kalktılar, ufak tefek hücumlara yeltendiler ise de onların bir netice alabilmelerine imkân yoktu, Hücumları oyavaşlanan muhtelit de işi gevşek tutmağa başladı. Bombino ile Rasih arasında devamlı bir top sürüşü otuz be- ginci dakikada İsviçrelilere altinci sayıya mal oldu. Bu saymın hemen arkasın. dan verilen bir serbest Ovu- ruşla İsviçreliler ikinci sayılarını yaptılar. Oyun altı, iki Servetin mağlübiyetile bitti, Muhtelit takım, Isviçrelilerle mukayese edilemiyecek kadar yük- sek oynayabilmek kudretinde idi, İsviçre takımının anlatılan şöhre- bir enstantane tinden eser gördük diyemeyiz. Tlk maçta yol yorgunluğü makul bir bahane ile (ileri sürülen bir fikir olarak kabul edildi ise de dün bütün dikka" timizle oyunlarını takip ettimiğif Servet takımı, ballandıra bak landıra takdim edilecek bir takım olmaktan çok uzaktı. Dün stad yomdaki tenhalık ta artık halkın bir türlü tatmin edilemiyen ve zevkinin yavaş yavaş hem haklı olarak sönmekte a meydana koydu. Daha iki defn böyle giderim stadyomlara kimsenin uğrıyam” yacağını hesap etmek zamafi gelmiştir. Dikkatli davranmak lâzımdır!. Muhtelit takım şu şekilde idi Bedii; Faruk, Fazıl; Reşat Ali Rıza, Lebip, Salâhattin, Naclı Rasih, Bambino, Fikret... Maçı Şazi Idare etti. Macar Güreşçileri Cu- martesi Geliyorlar 1 — Onsan Bodv, 2 — 79 kile Vass Yozat, 3 — 79 kilo İğnoz Doko, 4” 87 kilo Anton Török, 5 72 kilo Johan Ardöy, 8 — 66 kilo Beka Bar” mi, 7 — 61 kilo Andras, 8 — 56 kilo Emerieh Dabe, Macarlstanın birinci derecede şöhretli takımlarından Zeket gü- reşçileri o güreşçilerimizle O karşı- laşmak Üzere gelmek- tedirler, Takım Cumartesi sabahı saat on yirmide İstanbulda bulu- nacak ve Pazar günüde ilk ma- çını yapacaktır. Bu takım Mec” ristanı bir çok ye al temel etmiş, bir çok müsabakalar şampiyonluklar almıştır. Manmsfi” takımın kıymeti kendileri file” görüldükten sonra daha iyi ani” şılacaktır.