19 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

19 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

19 — Haziran ——— — ' | Sigaset Âlemi || Deniz Silâhları İçin Bir Formül Bulunuyor Şimdiye kadar konferanstan koön- ve akametten akamete deniz silâhlarını — tahdit on Alman - İngiliz müza- kerelerinden sonra yeni bir. anlaşma tifkuna doğru yol almak - istidadını Rösteriyor. — Mevcut — muahedelere Tağmen — silâhlanma kararını veren Almanya, donanma bahsinde İngil- lerenin yüzde otuz beşi derecesinde bir kuvyetle iktifa kararımı verince, bu kararın ameli mahiyetini tayin Ütmek Tâzimgeldi. Bu süretle müra- at başladı. -Almanlara — kargşı llıîlhleriı tek şartı, bu yüzde otuz nisbetinden istedikleri — gekilde İstifade etmekten vazgeçmek, k olarak tayin edilecek gemilere 'Öre bu nisbeti kurmaktı. Almanya ma —muvafakat edince — ortada Mesele kalmadı. Bu anla: şimdi, umumi surette, diğer 'devletlörle olan müzakerelere de eşas tutulmak İsteniyor. —Meselâ 1936 Londra konföransında, en geniş Menfaatlere sahip bir imparatorluk olmak sıfatile İngilir donanması esas tutulmak ve diğer devletlerin, bu kuvvete göre ihtiyaçlarını — tespit #tmeleri İsteneceklir. Her ne kadar Amerika ile Japonya, iyle — bir imdiye kadar karara boyun eğecek dıklarını defatle söyledi. da yola getirebilecek bir formülün bulunabileceği — zanmı #imdilik galip görünüyor. Bu iş Yapıldığı (taktirde, muvakkat — bir Müddet Içi olsun, dünya, bir parça Reniş nefes almış olacaktır. Süreyya Hügonun Ellinci Ölüm Yılı Dönümü Paris 18 (A.A.) — Viktor Hügo- Bun ölümünün ellinci yıl dönümü dolayınile — Paris — Üniversitesinde “yap Lı cisi Löbrön ile zevcesi büyük *dibin torunu madam Negrefonte ve daha bir çok — İlerl gelenler hazir lunmuştur. Troçki İsveçte Oslo 18, (A. A.) — Troçki an buraya gelmiştir. Oslo, 18 (A.A.) — Korsika'da Bulunan Troçkl ile karısının her tür- sıyasal faaliyet ve hükümete karşı Propagandadan uzak kalmak şartile ay Norveçte oturmasına izin ve- iği resmen bildirilmekledir. Troçki, Norveç kükümetinin göse receği bir yerde oturmayı kabul ştir. n tören de (m m) me Fran- Doktor Enverle tatsız bir po- ker partisinden — dönüyorduk. N'!lnlıııııı Şişliye giden cad- delerinden birinden — geçiyoruz. erin çayır kokulu bir Nisan Recesi, Yollarda kendi ayak sesleri- Mizden başka ses yok. Ara sıra &na caddeden geçen otomobillerin Uğultuları İşitiliyor. Beyoğluna ineceğiz. Doktor Enver biraz kızgındı : — Hem geç kaldık. Hem Ybettik. Diye söylendi. Saat ikiye geliyordu. — Halbuki on birde turlara #şlayacak, on iklde bırakacak- tık. Değil mi? — Önlar hep lâkırdıda kalır. Bu zalim oyunun öyle ıvır, zıvırı Var kil Kaybedenlerin turu, ono- Teler biribirine eklenince sabahı bulur, Ne ise sen iyiki dayattın. Ni iarar etmeseydin onlar daha *Ynayacaklardı. 'lh—_ Doğrusunu istersen içime bir Şüphe girdi doktor. Onun için an evvel bırakmak istedim. ANASININ KIZI Durdu. ._Mx; SON POSTA Çinde Japon İstilâsı Vaşington, 18 (A.A.) — Dış İşleri Bakanlığı — müsteşarı — ile — İngiltere Sefire tekrar görüşmüşlerdir. Her ikisl de beyanatta bulunmak İstemâ- mişler. Ancak Çin - Japon vaziyetinin “ ikl safha ,, sını görüştüklerini lemişlerdir. Diğer taraftan Ameri King Japonyanın, karşı tâkip ettiği siyasetin Brlyı Kellog paktı ve dokuz devlet andlaşmasına mugayir olup olmadığını anlamak İçin tahki- kat yapılmasını lstemlştir. Bundan manda Mançukoda pütrol inhisarının — tatbikini, Amerika Diş İ.lııl Bakanlığı dokuz devlet andlaş. masına doğrudan doğruya bir tecavüz olarak telâkki ötmektedir. Tiyen Çinden gı bir. haböre göre” birkaç gün evvel değii Jepon garnizonu Japonyaya dönmek Özere yola çıkmıştır. * Nankin, 18 (A. A.) — Şahar hâdi- sesl Üzerine — Japonların — şartlarını kabul ettiğinden dolayı General Sung . Y bükümet tarafından Ayanından Ç diği haberini doğru olmadığı ve bunu — Japonların — ortaya — attıkları sanılıyor. * Pekin, 18 (A.A.) — Şahar hâdl« seleri hakkında Japonya tarafından istenilen geylerin Çin hükümetince Japon tayyareleri Çin asker? ha rekâtını takip etmek Üzere Hopel Üzerinde uçmıya devam — etmekte.- dirler. Alman Talebesi Ve Askerlik Hizmeti Berlin, 18 (A.A.) — Alman Eko« nomi Bakamı 1910-1918 doğumlu Alman talebelerini imtiyazlı şartlarla bir sene için orduya gönüllü yazıl- mıya davet eden bir. beyanname Bi aai gtir. Tı:giltınde Bir Fransız Hava Filosu Bir Fransız hava filosu, [ıılllın sahillerinde bir İngiliz Ffilosu tarafın. gdan karşılanarak Northold hava aa« hasına gelmiştir. Dünya Kadın Yükselme Rekoru Parlae 18 (A.A.) — Fransız kadın tayyarecisi Mari Selax ( 11800) reye yüksölmük suretile dünya kadın rekorunu kırmıştır. Ü 19/6/35 Yazan: Burhan Cahit Durduk. A Doktor mühim bir şey — söyli- yeceği zamanlar böyle duraklar. — Demek sen de farkındasın! Aşkolsun. Ben zaten böyle da- vetli pokerlerden her zaman kuş- kulanırım. O sarı yüzlü adama dikkat ettin mi? Ne sinir şeydi. Pas, pas diyor. Kâğıt kendine gelince bir de bakıyorsun. Biz Üç- lüde kalmışız o fulü yapmış. — Her halde bir hokkabaz- hk var. Zaten ben böyle tanıma- dığım yerlere pek ayak atmam :ımı hep ©o Sezaiye kapıldık te... ç Medihaya tutkun diye oradan çıkmak istemiyor. Bizl ne sürük- ler bilmem kil — Onu bilmiyecek ne var. Medihanın kocasına karşı yalnız görünmemek... Hem aklıma başka şey — geli- yor. Bu toplantıları Mediha ka- dar kocası Ga istiyor. Baksana herif adeta Miço gibi hizmet ediyor. Sezainin aşıkdaşlığını hls- 'Habş Harpten Korka- cak Halde Değil Yarım Milyonluk Ordusile İstiklâlini Müdafaaya Azmetmiş ” İtalyan Balilaları harp hazırlıklarında Adisababa, 18 (A-A.) — Deyli habiri gazetesine şu ma- ktediri Milletler Kuru- munun kararının — verdiği — ferahlık Exil olmuştur. Burada harbin önüne geçilemiyeceği kannati yapşdır. Habe- glet bügün — (500.000) — tüfenkli ardır. Bu tüfenklerden (100.000) tanesi «on sistemdir. Bundan maada Habeş ordusunda 200 den Fazla mit- ralyöz ve makineli tüfenk vardır. Amerikanın Deniz Silâhları Habeşij İmparatoru Petit Parislen in — muhabirine gu sözleri — "Milletler Kurumundan lstedi- gim büküm kararına Fransa ve İngil- terenin destek olmaları — güvenimi Arttırıyor. Habeş'stan giriştiği — işleri modern bir. şekilde başarmak için sulha muhtaçtır. Fakat icap ederse bütün Habeş milleti sonuna kadar lstiklâli için muharebe edecektir. İngiliz Hava Kuvvetleri Vaşington, 18 (A.A) — Deniz | Yeniden Yeniye Arttırılıyor dairesi erkânı — İngiltere « Almanya deniz anlaşması ile alâkadar olmakta ve bu anlaşmanın Amerikan döniz kaşantı Üzerinde bir tesiri olmayaca- gını söylemektedirler. Yapılması dü. günülen 73 harp gemisinden ilk (24)0 için lâzım olan para yenl krediler kanun projesine ithal edilmiştir. 1942 setmiyorsa pek budaladır. derim. — Lâkin kadın da olur aşifte- lerden değil. Elimde kuvvetli kâ- Londra, 18 (A.A.) — İngiltere Sü bakanlığı finansal — sekreteri Duff gel el takarrur. eden deniz programının bu tarihten evvel tamamlanması için çalışılmaktadır. ana oldu. — Doktor Enver aydınlık pence- relere bir daha baktıktan sonra ğıt varken öyle bakıyor ki dilimden:| kapıya doğru yürüdü : — Pasl Kelimesi dökülüveriyor. — Sen pas. Ben pas. Kadın bu gece yüz elliyi -kıvırdı. — Geceniü masrafı . çıktıktan sonra bir kucak ta kâr kaldı. De- mektir. — Bu da bir geçim yolu olsa gerek! Büyük caddeye çıkmak — için köşedeki garajın yanından sapı- yorduk. Doktor Enver o sıradakl - ev- lerden birinin aydınlık — pencere- sine doğru baktı. — Oo.. Dedi. Gülseven daha oturuyor. Başımı kaldırıp aydınlık pen- cerelere baktım : — Kim bu Gülsevan ? Doktor Enver durakladı : — Bilmiyor musun ? — Yook! — Hiç lâkırdısını da İşitme- din mi ? — Ha — l’ıky'l.ııyrı! etme. Biliyor- sun ki üç yıldır İstanbulda değik dim, Zaten —ondan evvel da Adada oturuyordum. Bu dediğin kadın oynak bir şey mi? — Idi, Şimdi çok - titiz bir — Gel şuna bir baskın ya- palım, Irkildim: — Ne münasebet doktor. Ge- ce yarısı âlem rahatsız edilir mi? Aldırmadı : — Sıkılmazsın merak - etme. *“Gülseven,, le - teklifsizim. Eğer hasta değilse memnun - bile olur. Belki de misafiri vardır. — Iyi söyledin ya. Misafiri varsa, bu, belki de bir erkek ahbaptır. Münasebetsizlik ederiz. O kapının ziline dokunmuştu bilel Yolumuza — gidiyorduk. Nereden çıkardın bu münasebet- sizliği doktor. Bâri benl bırak kaçayım ! Bu sefer kolumdan tutmuştu 1 — Bak göreceksin"Gülseven, | her halde enteresan bulacaksın. Onun macerâsı senin için bülun- maz bir definedir. Öyle... Lâkırdısı yarıda kaldı. Gittikçe artan ayak seslerinden sonra kapı açıldı ve uzun boylu, /dalgalı sarı saçlı İri mavi gözlü bir kadın antrenin bol ışığında zengin bir mağara vitrininini mankeni gibi görünüverdi. Ben geride karanlıkta kaldığım Nişanlılar Sık Sık Buluşmalı Mı? “İki aylık ulııılıpı. Nişanlımla hergün buluşuyorurz. Fakat son gün- lerde bu buluşma daha azalmağa başladı. Nişanlıma sebebini sordum. Sık buluşarak biribirimize doyacağı- mızi söyledi. Ben bu maatıkı anla- madım. Siz dersinlı? Gülçin Seven bir adamın sevgilisinden kendi İsteğile urak kalmasını ben de anlamadım. Bahusus nişanlısı- nız. Nişanlılık müddeti daha ziya- de iki gencin biribirini anlaması, sevmesi ve biribirine —1sınması için ortaya atılmış bir âdettir. Bu müddet zarfında sık buluşma- yı İstemek iki tarafın da en tabil hakkıdır. Böyle olduğu halde nişanlınızın sizi daha âaz görmek istemesinin bir sebebi olmak lâ- zımdır, Bu sebebi araştırınız. * “Böş sönelik evliyim, İkl ay evvel kayaanam öldü, İki kız görümcem rlmı kaldılar. — Bunların ikisi de Üyük, evlilik çağına gelmiş kızlardır. Kocam kardeşlerini evimize almamızı teklif ediyor. Ben kabul etmek iste- miyorum. Bu yüzden kocamla ara- mızda bir soğukluk çıkmaması içla nasıl hareket etimemi doğru bulursu- nuz?,, Emel Kocanızın bu insanca düşün: cesini beğenmemek mümkün de- ğil, Bizde kadınlar, hep allenin erkeğine dayanarak yaşarlar. Ev- lilik yaşına gelmiş İki genç kızın çolışarak hayatlarını zanacak yerde sizin eve sığınmaları da bu ananenin tesiridir. Fakat ileride evinizde bir bozgunluğa meydan vermemek için, kocanıza onlara ayrı bir ev tutmasını teklif ediniz. Parxnca yardım etsin. Fakat onla- rın sizin evle bir ilişikleri olmasın kocanızın bu para masrafına de siz katlanmağa razı olun. * Bostancı 1 Ikiniz de çok gençsiniz, ev- lenmeniz doğru değildir. Şimdilik sizden uııâı taşınmış olmasında Isabet vardır. Onu unutmıya ça- lışsanız daha İyi olur. TEYZE ———————————”. için bu dekoru, bir tiyatro per- desini açılmış gibl görmüştüm. Kadın doktorla gözgöze gelince s#amim! olduğu şüphe götürmez bir beklenmiyen sevinçle haykırdı —. O doktor, buyurun. Nereden böyle ? Birkaç özür dileyişten ricadan sonra içeri girdik. Antrede benl tanıttı : — Çok candan arkadaşım Hik- met Hayrl... Muharrir, Gülseven insan tanımağa alış- kın bakışlarile beni bir kavrayışta gözden geçirdi ve elini uzattı : — Görştüğümüze — memnun oldum. Buyurunuz efendim Yalnız kusura bakmayın, Biraz ev kıya- fetileylm. — Rica ederim, dedim eğer özür dilemek lâzımsa ©o bize düşecek. Dört beş ayak mermer basa- maklı merdivenden çıkınca solda büyük bir salona girdik. Bol aydınlıklı bir salon. Gülseven doktorla önde yü- rürlerken beş dakika içinde ka- famda yer bulan bu kadını ra- hat rahat — seyrettim. Uzunca boylu, biraz etleşmeye başla- mış, fakat çizgileri, bölümleri ve düzgünlüğü kaybolmamış bir vü- cut, Ve bunun üzerinde hâlâ dik duran satı dalgalı sevimli bir baş. Ç arkası var )