18 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

18 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Son Posta — SALI — 18 HAZİRAN 1935 -— —<— —a _laponya, Çın Askerlerıne Haydut Muamelesi Yapıyor Dün bol şekere kavuştuk Şeker Bollaştı Fakat Ekmek Pahalılaştı Istanbul dünden itibaren bol Ve ucuz şekere kavuştu. Asmual- tında sevinç tezahüratı bile yapıl- d Dün şehre bol şeker nasil dağıldı ve çeker kaç parayadır? ların cevaplarını altıncı sayfa- daki tafsilâtta bulacaksınız. Fakat diğer taraftan ekmek fiatı da kırk Dara yükseldi. Bu husustaki tafsli- Mt ta altıncı sayfadadır. |İki Çin Harp Gemisinde İsyan Çıktı Çinde Şehırler Boşalıyor, Halk Kaçışıyor Londra, 18 (Hususl) — Pekin- | den İngiliz gazetelerine bildiril- diğine göre Japon Başkumandan- lığı, ansızın ve hiç beklenmediği bir sırada Çin hükümetine, bir sürü İstekler dolu yeni bir lti matom vermiş ve gece yarısından evvel buna bir cevap istemiştir. Bu haber Çinde çok tehlikeli bir yvaziyet ihdas etmiştir. Çin Harbiye Bakamı General Ho - Ying - Şin bu istekleri ved- detmiştir. Fakat Japonlar wrar ettikleri için uzak şarkta derhal harp patlaması bir emrivakidir. Çin zabıtası halka sükün tav- siye etmekte ise de halk müthiş bir korku İçindedir. Sivil halk akin akın şehri terketmekte, gün- lerce evvel şimendiferlerde yer tutmaktadırlar. Çin hükümetinin kabul ettiği evvelki isteklerden sonra verilen bu Ultimatomda, Çin memurla- rının birçoğunun azlile yerlerine Japonlara müsalt kimselerin tayini, Şahar — valisinin de bulunduğu mıntakadan — tardedilmesi İsteni- yordu. Çin hükümeti bu isteği kabul ettiği takdirde bütün İdare işleri ( Davami 14 ânell yüzde ) Yeni Bir Proje Hazırlandı Polis Teşkilâtı Baştan Başa Degışecek Polise Yeni Yeni Hizmet Servisleri Eklenecek Ankara, 18 (Hususi) — Iç İşler Bakanlığı Türk polisinin en Gari ve modern teşkilâta sahip ve emli çalışan zabitası ola- Bilmesi için çok esaslı bir proje Lıııılııııı..hı' Bu proje için Al- Manya, Avusturya, Fransa Bel- Sika ve Italyanın polis kurumları birar birer gözden geçirilmiştir: 1 — Polisliği muayyen bilgisi, İâboratuvarları, tecribe eleman: ları olan müstakil bir meslek aline getirmek. Z — Bugünkü polis, rejimin Mana ve mefhumunu kavramış Huurlu bir korucusu olmak mev- ündedir. Bunun için dünkü ihti- Yaçlara göre yapılmış kadroyu AW iş bölömünü, Türk devriminin ( Devamı 11 inci yüzde ) — nni Yakında kıyafetleri de değişecek olan bir pelle memuru vazife başında | Ankarada Yakalanan Komünistler Ankara, 18 (Husust muhabirimla bu sabah telefonla bildirdi) — Ko- Mmücistlikten maznun 1£ kişi hak- kında, bir müddettenbori, burada yapılmakta olan tahkikat neticelen« miş, ilk istintakları yapılmıştır. Maz- munların ekeerisl talebedir. Arala» rında bir muallim, bir momur ve iki işçi vardır. İsimleri şunlardır : Çorum orta meklebi türkçe hocası Ruşen, Kütabya lisesinden talabe Hasan Baari, Ankara musikl mual- Tim mektebinde talebe Hamdi, An- kara lise ve enetitüsünde talebe Muxmmer, Abdürrahman, Eyip, Ha- san, Ertuğrnl, fabrikalarda İşçi Tur- sun, Muzalfor, stajyer — Necmeddin, ve memar Hamdidir. Bunların ilk muhakemeleri ayın yirmi birinde yapılacaklır. YENİ TEFRİKAMIZ YARIN BAŞLIYOR : Anasının Kızı Yazan: Burhan Cahit “Son Posta,, okuyu- cularına yarından İiti- baren bu yılın en gü- zel edebi romanların- dan birini daha su- nacaktır. Burhan Ca- hidin kaleminden bu yeni Tefrike, hergün içinde bulunduğunuz hakiki hayatın İçyüzü- nü, size, göremediği- niz bir şekilde ve hissedemediğiniz bir hüviyetle anlatacak- tır. “Anasının Kızı,, “Anasının Kızı, hayatın içinde, hakiki hayatın kendisinde yaşayan ve kaynaşan en canlı hâdi- selerin iİfadeslidir. Yeni romanımızda aşk mevzuunu canlanmış bir hakikat şeklinde göre- içinde okuyacaksınız. Yarın Son Posta'da İdare işleri telefona: ; 20209 Prim 3 kataş Pt 5 kuruş Bir Çin şehrinde Japom askerleri faallyaette Halka Hiç Acîmıyorlar ! Köselelerin Niçin Çabuk Eskıdıgı Meslekdaşlarını ltham eden deri Fabrikacısı Murat Atike Bir İşçi 10 Bin Lira İstiyor ! Kemahlı Hasan oğlu Ibrahim adında birisi, Barzilay adındaki vapur. kumpanyasından 10 — bin lira tazminat istemektedir. Şimdi dördüncü hukuk mahkemesinde olan bu davaya dün de bakık mıştır. Ibrahim, vaktile bu kum- panyanın (Yafa) adındaki kömür vapurunda vinç İşçisi imiş, bir gün makinedeki bozukluk yüzün- den eli ezilmiş, parmakları kop- müştür. Mahkeme tazminat miktarını biçtirmek için davayı başka güne bırakmığtır. Edirne valiliğin- de — bulünüyor- ken, bicri 1310 tarihlerinde ölen Erzincanlı meş- hut Hacı İzzet nlarda n orijinal bir adamdı. arihinde, bunun kadar gi ile ün almış bir vezir daha etiz olur. geçen yüze yakıı İÜkra- İzmet Paşa e altınları sabunlu sularla bizzat yıkar, yıka- diktan sonra da - aytı ayrı beyaz tülbant parçalarına sarıp bir çöm- leğin içerisine istif edermiş Ö zamanın zarif ve sohbeti — tatlı ineanlarından Kenyan Serkiz efendi birgün, paşanın — vali bulunduğu Trablusgarba gitmiş, gelmişti Çerez Kabilinden Müslümanca Haslis Anlaşıldı Bir Fabrikacı | Bize Dedi Ki: |IBirçok Köseleler | Yakıcı Bir Madde '|İle Yapılıyor ! Kısaca yazdık ki: Bazı deri ve kösele fabrikae | larında bu maddelerin kezzapalı boyalarla boyandığı, böylece de deri ve köselelerin çabuk eskime- Terinin temin olunduğu ileri sürü- lüyor. *“Son Posta,, muharriri dün bu iddialı şaylayı tahkik etti ve derl fabrikacısı Murad Atikeden -acı- narak söylüyoruz.- Bu şaylayı kuv- vetlendirecek malümat aldı. Bu fabrikacı demiştir ki 1 — İstanbul dericilerinde ker- zapla veya diğer yakıcı müdde- lerle deri boyama usülü yoktur. Yalnız bir cins ecza ile boyanan köselelerde yanma ve çabuk e- kime tehlikesi vardır. Bu şekilde hazırlanan köselelerin de müsteh- liğin zararına olduğuna — şüphe edilmemelidir. Bu ecza, köveleler- de yüzde otuza kadar fazla bir gelir temin eder. Yanl köselenin ağırlığını bu nisbet dahilinde arttırırsa da da- yavma kabiliyetini de yözde elli nisbetinde azaltır. Harice birçok para vererek aldığımız bu derileri böyle hasis menfaatler uğrunda müstehliklerin aleyhine olarak çü- rütmenin büyük bir suç olduğuna da şüphe yolnur Een İstanbulda kezrapla ve sair ecza ile boyanarak kösele yapıldığını bilmiyorum, ( Devamı 11 inci yüzde | Lstanbula avda tinde kendisine sordular: —Serkiz efendi! paşayı nasıl bül- dun —- Mükemmel bir adata! bayıldım doğrusu, — Nesini beğendin? — Her geyini, Dini bütün bir müslüman. gibit * gibi olacak? Haaistir, para- ömer., deyip dururlardı.. — F, yalan mı imiş? Yok! doğru!. Tâükin o, bunı ları gibi değil, müslüman yor; Altınları iptida — gaslediyor, kefenliyor da esara gömüyor!. Tıflı —- Ne larını başka-