18 Haziran 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

18 Haziran 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

*'%:: : Ekl)lıomı SEZZETE nında.. Devletiii ekonomil - siyastdr, h Beçtikçe gelişiyor ve gün ye başlıyor. ÜTt LEİe: balk içinden — fışkırmış, ak İçin çalışan bir hükümet: Pa başka e beklenebilirdi? Onbir yıldır önünü görerek, Yaptığını, ne yapacağımı ve PX Sipmak istediğini — bilerok ve bukadar kısa bir İN içinde esşki İmparator- * Albyüz yılda — başarama- kı 1 meydana çıkaran İsmet hükümeti, geçen yıldan Memleketin ekonomi ala- he Eiemiş ve düşündüklerini Hü da Başarmaya — Başlarmş iyor. h beş yıllık ekönoml pro n yetyer ortaya — çıkâr. B—“lüılıı bu cümledendir. dün köylünün en çok taz flatlarını İadir. gün de şeker flatımı bol bol sarfedebileceği ye düşürmek hep bu başarılan birer mad- » Pek yakım bir yarın, fatlarının da düştüğünü A k görürüz ki hükümet birçeyler — yapmıyor; çok evvelden çizilmiş, mülmüş bir ekonoml madde madde bu: programda ilkönce dilde — “Havaylici lamini — verdiğimiz TÜ düşünmüş, onların bep- kette yetiştirilmesini, üretilmesini — ve Mte yapılmasını prensib Utuştır. kendimize lâzım olan " memlekette — yetiştiri. hattâ dışarıya da satıyo- Yediğimiz pirinç, bep Türk verdiği bir ürün Yediğimiz — bütün .—dlıiı. kendi pancar- A MAT ! h. Üi Dü İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. S Z A İzmir - Aydın Demiryolu Italya Almanya İle Avustur- Anlaşma Projesi.. B ça birer İkişer meyvalarını |Sosyete Genel Kurulu Projeyi Oybir- İnten halkın kendisinden ve | İiğine Yakın Çogunlukla Onayladı. Çaşi “1 Başbakan ve Bayındırlk Bakammız bir İstasyondu. 8 Hazlran 1936 tarihli Tay- mis gazetesinden: İzmir - Aydın demiryolunun birinci ve ikincl sımıf obligus. Izmir'dede Şeker ve Tuz yon sahipleri ile Homal va ayrıtlı aksiyon sahipleri, Tür. kiye hükümetinin, sosyete bı. — Sonu 4 ncü yüzde — Fiatleri Indirildi. Fakat Piyasada Şeker Yoktur, Bir Iki Gün Daha Darlik Çekeceğiz!. Şeker bakkındaki kanunun 17 Haziran tarihli — Resmi ge- zetede (dün) neşredildiği ve şekerin toptan ve perakende flatları hakkındak! kanun ve bildirik (tebliğat) hükümlerinin bugünden — itibaren — tatbiki ascele tolgrafla Ekonomi ba: kanlığından — Ulbaylığa — bildiril. larımızdan yapıyoruz. Giydiği- miz bütün kumaşları kendimiz yapıyoruz veya kendimiz yapa: cak fabrikaları kuruyoruz. Çok yakın bir yarın Türki- ye'yi ekonoml — alanında da siyasal ve söel alanlarda olduğu gibi tamamile — erginlik — elde etmiş, halkın — yaşayışına tam bir gelişme vermiş görecektir. k:'ı'l'ıuıııı Boş Bırakırsak Düşman Uça- ize Getireceği ölümdür.. Unutmyalım!, miştir. Dünden ftibaren İzmir. deki şeker satışları yeni kanana göre yapılmağa — başlanmıştır. Bu kanün ve bildirikteki f lat- lardan daha yükseğe — satış yapanlar — ölürsa bu gibiler bakkında tekibat yapılacaktır. Toptancılar; gyekerin ucuzla- maatını temin eden yeni kanu: nün tatbiki Jle ocuz şeker ge- tirtmek istedikleri için bir baf. tadanberi fabrikalardan şeker almıyorlardı. Yeni kanun dün- den İtibaren mer'iyete girdiği için dün birçok siparişler veril. miştir. Dün piyasada şeker yoktu, bazı bakkallarda bir iki kilo kadar şeker vardı, bunları da kahveciler satın — almışlardır. Bundan sonra beryerde bol ve ocuz şeker bulunacak — ve satı- lacaktır. Uşak şeker fabrikasile diğer fabrikalardan mühim par- tilerin gelmesi bekleniyor. Bu kanunla toz şeker top- dan 25 kuruşa, perakende 27,5 kuruşa, küp şeker topdan 28 ve prakende 80 kuruşa satila- caktır. Hariçden İtbal edilecek şekerin — miktarı bükümetce tayin edilecek ve bu şekerden kilo başına 15 kuruş gümrük resmi alınacaktır. Dahildeki şekor fabrikala- rının senelik İstihsal miktar: ları kükümetce tayin edilecek, senelik istibsal miktarı 66 bin tona varıncıya kadar şekerin kilosundan 4 — 10 kuruş letihlâk resmit alhnacakdır. Ancak ka- nundun neşçri tarihinde mevcud stokların zararını telâfi — için içerde İstihanl — edilib satılacak —Sonu 4 ncü yüzde— Telefon: 2776 Büyük Devletler Adis-Ababa'da Akdetmiye Hazırlanıyorlar. Bir Konferans ya'yı Paylaşacaklarmış. Habeşistan Işi Ortalığı Karıştırıyor. Yeni Bir Mançuko Doguyor.. Dondra/ 16 (A.A) — İnglliz- lerin Habeş mes'elesindekl da- rumunu iki bakımdan gözü nünde bulundurmak lâzımdır. Banun — biri, uluslar sosya: tesi ve öteki de Haboşletan ve İngiltere'nin kendi asığlarıdır. Uluslar sosyetesi bakımından İngiltere Habeşistan'a öteden. beri bu — s#ösyetenin üyesi gö- züyle bakmış ve Habeşlistan'ın başka üyelerin Bosyete üyesl olarak yardım görmek hakkın: dan da — asığlanması lâzım ge- leceği fikrinde hulunmuştur. İşte bunun içindir ki, İngil tere, Habeş imparatoru Halle Selase 20 mayısta ulaslar ku- rumuna baş vurarak Ulasal hâ- disceloln barış yolu İle yatıştı- mılmasını ve smnırların çizilme- (Nüfasunu) kullanmıştır. Şuranı gerçektir ki, İtalyanın Dünyanın iki yerine kundak wkulıtyor (Habeşistan ve Çin) 256 mayıs anlaşmasını İmza etmesl bay Edenin gösterdiği dölenin bir sonuncudur. Ve B. Edenin Londraya dönüşün. de bütün gazetelerin kendisini kutlamıtı ve diş bakanlıkta B. Saymenin yerine getirilmesi düşüncesinin ortaya çıkmış ol- Turing Kulüb Gezintisi Çeşme'ye Yapılan Gezinti Çok Güzel Geçti. Çejme'ye, gidenlerden Bit grüp Plajde. Turloğ ve otomobil kulübü pazar günü Çeşme - pilâj ve ılıcalarına bir gezinti tertib etmiştir. Gezintiye Iştirak eden- ler üç ötobüsle erkenden Çeş- me'ye hareket etmişler ve Ur- la'da biraz — istirahatdan sonra Çöçme'ye varmışlardır. Gezinti çok güzel ve eğlenceli olmuştur. Gezmenler, pilüjda çok eğlen- celi anatler geçirmişler ve pl- ji işletenler larafından — tase balık, sebze, makarna ve mey- vadan bazırlanmış yemeği hep bir srade neş'e içinde — ylmlçş- lerdir. Yemekten sonra iki otobüsle gesmenlerden bir kısımı — Çep me'ye giderek Bayezid zama nında yaptırılmış elan eski ka- leyi ve Çeşme kasabasını gez- mişler, bir kısmı da plâjda kalmayı tercih etmişlerdir. Poy- rez estiği halde denize giren bayan ve baylar çok olmuştur. Böylece mevsim başlangıcında plâjın açım türeni yapılmıştır. Hbay General K. Dirik köy- leri gezerek plâja kadar gelmiş ve plâj gazinosunda gezmenlerle bir müddet hasbıhallerde bulun- muştur. Gezintiye İştirak eden- ler memaun kalmışlardır, hava henüz tamamen isınmış tayıla. mıyacağından 15-20 gün sonra — Sonu 4 ncü yüzde — masına da sebeb İşte budur, Ancak dış bakanlığının B. Samuel Hoare verilmiş olması B. Ede- nin çok genç bulunmasından başka, Habeş mes'elesinde İtal: yaya karpı çok kesim bir du- rüm almış olmasile ilgili gö- rülmektedir. Yeni sınır hâdiselerinin çık: ması üözerine İtalya bü hüdide- lerin yeni durumlar yarattığını ve bunun da yeni savga ted- birleri alınmasını lüzüumla kıl. dığımı ilerl sürmüştür. Bay Müussolini'nin söylevi de gayet açıkea gösteriyor ki, İtalya Habeşistan'la baş başa kalınağı tasarlamış ve bu yoldan da dönmemeğe karar vermiştir. Bu mralarda Avrapa hükümetleri görmüşlerdir ki, oğer uluslar sosyetesi — İtalya'nın — Habeşle- tan'daki — hareketlerine karşı gelirse İtalya — sosyeteden aytı: lacaktır. Bir yandan İtelyan gezeteleri — Sonu 6 ıncı yüzde — Yunanistan'da Seçim Sonu Hükümet Bu Seçimde Fazla Oy Almıştır. Atina, 17 (A.A) — — Atina ajansından: Son saylav seçiminde oy veren — yarddaşların — sayısı 1 milyon 74 bin 479 dur., 1933 yılı seçiminde ise — 1,146,948 kiçi oy vermişti. Oy vermekten çekinenlerin yüzde 40 — nlsbe: tinde olduklarına dalr çıkarılan sözler asılsızdır. Hükümet ll teleri 671,925 oy kazanmışlar: dır. Demek - olüyor ki öy ve:» renlerin yüzde 62-33 bu İlstelere oy vermişlerdir. Bu da göste- riyor ki hükümet 1928 yılında olduğundan daha ziyade ulusa dayanmaktadır. 1928 de Veni- zelos kabinesi ancak — 518,577 yani yüzde 5077 oy kazana- bilmişti.