18 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

—" Altı saata kas dar harp olsa da, olmasa da ben vazifemi yapmış olmalıyım, Üç saat zarfında — düşman — tayyareleri | mevcut — bütün — tayyare kı— rargâhlarımızı bombardıman edip tamamile tahrip edebilirler. Fakat © esnada tayyarelerim — havada bulunursa bu bombardıman ancak boş hangarlara inhisar etmiş olur ve tayyarelerimiz de kurtulur. ,, diye düşünmüştü. Ve bu düşünce neticesinde de bütün tayyarelerin o akşam gece yarısından evvel havada bulum- malarını emretmişti. Steele otomobilini sürerek şehire den çıktı ve birkaç gece evvelisi gibi küçük ormandan geçerek, gizli vazifesinde kullanacağı tay- yarevin bulunacağını — zannettiği tarlaya geldi. Eski nöbetçi yine yonu kestli — “Kimdir 07,, — Sen misin Karel ? — Evet efendim. Herşey ha- zırdır. Steele derin ve rahat bir nefes aldı.Çünkü ogünkü telâş arasında ricasının unutulmuş olmasından ve istediği hazırlığın yapılmamış olmasından korkuyordu. Fakat biraz ilerleyince hiç beklemediği bir manzara ile kar» şılaştı. Tarlanın Öbür ucunda ağır bir bomba tayyaresi durmakta idi. Yaklaşınca hayreti büsbütün arttı. Karanlıktan çıkan bir ya- bancı, tanımadığı bir sesle ken- disini takdim ediyordu: — “Ben binbaşı Klima, Sizi Alman arazisinde İstediğiniz yere götürmek Üzere emir aldım efen- dim. ,, —" Işte bir yanlışlık — olsa gerek. Görülecek vazifede her şeyden evvel sür'at ve sessizlik lâzım. Onun için ben bir kişilik hafif bir keşif tayyaresi İstemiş- tim, balbuki... ,, — “Belki de keşif tayyarele- rinin bu akşam başka ve daha mühim işleri çıkmıştır. efendim ,, — *“Nasıl olur? bunun sebe- bini her halde anlamalıyım. Yok- sa ben bu tayyare ile gitmem. ,, — " Aldığım emir bundan barettir. Başka bir şeyden ma- Mâmatım yok ,, Steele cevap vermedi. Eski bomba tayyaresine yaklaştı ve muayene etmeğe başladı. — “Saatte kaç mil gidebilir?,, Diye sordu. — “Tam bomba hamulesi ile saatte 90 mil yapabilir. ,, — “Şimdi bomba hamulesini almış mıdır ? ,, — “Evet efendim ,, — “Bombaya ne lüzum var- dı ? Beni yere indirmek için bu- nun ne faydası var ?,. — “Böyle emir aldım, Başka ne yapabilirdim ?,, Steele, tayyare zabitinin fazla bir gey söylemek İstemediği an- ladı. Maamafih verilen bu emirden kastedilen manayı da derhal kav- radı. O, bir kaç gün öevvel *yerini keşfettiği mühimmat köyüne git- mek ve bir çaresini bulup köye girmek için sür'atli bir keşif tay- yaresi istemişti. Gerçi hava ne- zıri onun buü ricasını reddetme- mişti. Fakat hafif bir keşif tay- yaresi yerkk ne sür'atsiz, ağır ve e- öi ki model bir — tayyaresi [ SON POSTA 18-6- 1935 başka ne yapabiliriz? Yegüne ümi- dimiz bizi görmemeleri, farketme- melerinde...,. — *“Bu sür'atle ve bu maki- nenla çıkaracağı gürültü ile buna imkân var mı?,, — * Çalışacağız efendim. BI- zim de vazifemiz bu. Güyret et- mezsek, kendi kendimizi mağlüp etmiş oluruz.,, Steele karşısındakinin, hayat- ta da, ölümde de mert ve cesur bir arkadaş olduğunu anladı. Stecle bir aralık düşündü. Uçmuya da, harp etmeye de o kadar elverişli olmayan ve kendi memleketini hiç alâkadar etmeyen bir tecavliz hareketinde buluna- cak olan bu tayyareye binerek hayatını tehlikeye koymaya me- zun mu İdi? Bilakis o, kendi ha- yatını, kendi — memleketi — için korumağa mecburdu. Halbuki bu tayyare ile uçma- ğa razı olursa yalnız uçarken değil, bilhassa daha sonraları çok büyük — tehlikelere maruz kalacağı besbelliydi. Çünkü Stele tayyarenin hakikaten bomba İle yüklü olduğuna hiç şüphe etme- mekte idi. Maamafih bu bombalar kendIsi Yüze yakın tayyare harp nlzamında uçuyorlardı göndermişti. Demek *i Steele bu tayyareye binecek, ona gizli köylün yerini gösterecek ve ken: disini yere indirdikten sonra da köy bombardıman edilecekti. Düşündü, bu gşerait altında tayyareye binmesi doğru mu idi? Bombalar — Almanların harp tayyarele- rine rast gelirseniz ne yapacak- sınız? Binbaşı Klima, bu defa düşün- düklerini gizlemedi: — Onların o olmaktan yere indikten sonra atılacağından hasıl olacak kargaşalıktan bilisti- fade daha kolayca ve kimseye görünmeden köye girebilmesini temin edebilecekti. Binbaşıya döndü ve sordu: — “Beni indireceğiniz yerin civarını bombardıman edeceksiniz değli mi?,, — *“Ben de tamamile bilm- yorum., Ahvali harbiyeye ve tel- sizle alacağım emirlere — göre hareket edeceğim.,, l ukılı var ! Bozuk Taksilere İş Yok Birkaç gün önce otobilslerin muayenesi başlamıştı. Bu muayene dün bitmiştir. Her hangi bir suret- le muayenesiz kalan otobüslerin çalışmaları -yasaktır. Taksi otomobillerile —husust arabaların — muayenesine — yarın başlanacaktır. — Şimdiye kadar yapılan muayeneler neticesinde bozuk çıkan arabaların plâkaları bugün Sultanahmette yakılacak- tır. Resimde bir taksinin muaye- nesi görülüyor. Spor : Haziran 1B Servet Takımile Bugün Ikinci Maç Yapılıyor Romanyalı Atletler Ay Sonuna Doğru Şehrimize Gelecekler K Romanyalı atletler Balkan müsabakaları için Atinada iken Fenerbahçe kulübünün 27 inci yıldönümü münasebetile getirtilen İsviçreli Servet takımı bugün, Taksim stadında, saat 17.30 da Güneş ve Fenerbahçe muhteliti İle Aikinci maçını — yapacaktır. Muhtelitimiz. gu kadro İle çıka- caktır: Bedli, Faruk, Yaşar, Reşat. Esat, ' Cevat, Niyazi, Salâhattin, Rasih, Fikret, Rebiü. Maçın hakemi Şazi Tezcandır. Romanyalı Atletler Buraya Geliyor Istanbulda atletik müsabaka yapmak için Galatasaray kulübü- ne müracaat eden Romanyalı at- letlerin — tekliflerini kabul eden Galatasaray kulübü bu —müsa- bakaları 30 haziranda yapabile- ceklerini Romanyalılara — bildir- mişlerdir. Şehrimizde ikl müsabaka yap- mayı teklif eden Romanyalılar Balkan oyununda — Romanyayı temsil eden bir takım halinde geleceklerdir. Aralarında iki se- nedir Üst Üste 400 — metrenin Balkan — birinciliğini — kazanan Nemeş gibi kuvvetli atletler bu- lunan Romanyalılar — Istanbulda 100, 200, 400, 800, 1500 - koşu- lar ile uzun atlama, yüksek at- lama, sırıkla atlama ve cirid at- ma, diks atma ile gülle atma müsabakalarile — bir de Balkan bayrak yarışı yapacaklardır. Atletizrm federasyonu Balkan oyunu icta hazırlanan atletlerin de bu müsabakalara iştirakini arzu ettiğinden bu müsabakalar bütün atletlerimiz İçin açık olacaktır. Romanyalılarla yapılacak bu mü- sabakalar Taksim stadyomunda olacaktır. Davis Kupası Prag, 17 (A.A.) Avrupa bök- gesi Davis kupası tenis dömifinal maçları: Çekoslovakya sılıra karşı Uçle Güney Afrikayı yenmiştir. Çekoslovakya ekibi final maç- ları için 1l temmuzda Pragdo Alman ekibi He karşılaşacaktır. Orman Mektebinde Spor Orman Mektebinde yüz met- re rekortmenimiz Semihin gayre- tile büyük bir atletizm müsaba- kası yapılmıştır. İstikbal için bü- yük ümitler veren genç atletler arasında kı unsurlar vardır. Bu müsabakalarda alınan dere- celer şunlardır: Birinci Mustafa: 1786.92 puvâü İkinci Koldaş « 1657.15 , Uçüncü Akif » 143918 ,, Dördüncü Fuatı 1395.95 », Beşinci Ekrem » 1379.31 », Bu müsabakalar — Pentatlon olarak yapıldığı için bu suretle puvan verilmiştir. Resimde mek- tepli sporcuları görüyorsunuz. Deniz Üzerinde Bir Çarpışma Kebek 17, (A. A.) — Dün kalın bir siste Sen Loran nehri ağrında. — Suthamptona — giden 42,000 tonluk * Empres -« of - bri- tayn,, yolcu gemisi ile kömür yüklü “Kafirletan,, Ingiliz yük gemisi çarpışmışlardır. Kafiristan'ın tayfalarından üçü ölmüş ve bir çoğu yaralanmıştır. Yaralılar Empres - of - Britayn'nın hastahanesine kaldırılmışlardır. Yolcu gemisinin tayfaları, çar- Yeni Neşriyat: La Turgule Kemaliste — Mat- buat Umum Müdürlüğü tarafından ayda bir defua Fransızea çıkarılaı #serin G uücı wisan sayısi İntişar miğtir. Bu sayıda birçok güzel ve yerli resimlerle beraber Orman çiftliği, Türkiyede yetişen hayvanlar, endüstri san'atı, Ahmet Haşim vesair yazılar vardır. pışmadan az sonra * Kafiristan,, da çıkan yangını söndürmek - için yardım etmişlerdir.