27 Haziran 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Haziran 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün 16 Sahife Sene 17 — No, 5994 — Fiat her yerde 5 a AKŞAM Bugün 16 Sahife — — PERŞEMBE — 27 Haziran 1935 Telefon: 24240 (idare) « » 24249 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 220113 (Klişe) İtaly an- Habeş harbinin önünü, Evvelki günkü yağmur nk kabil değilmiş M. Edenle M. Mussolini arasındaki konuşmada buna kanaat getirilmiş Paris 26 (Hususi) — İtalyan - Habeş münasebatı son günlerde | 'daha ziyade gerginleşmiştir. Bu. na sebep Habeşistanın İtalyaya * karşı hiç bir imtiyaz ve müsaade vermeğe yanaşmamasıdır. İtalya her şeyden evvel Eritreyi Somalı» ya bağlıyacak olan bir şimendi. * fer yolu yapmak istiyor. Bu yolun Habeş topraklarından geçmesi lâ- 'gi zımdır. Halbuki Habeşistan buna müsaade etmemektedir. Diğer taraftan o Haveşistanda İtalyan tebaasına karşı bir nevi boykot yapılıyor. Bu durum dip. lomasi yolile bir anlaşmaya imkân | bırakmamaktadır. M. Eden Romada bulunduğu dırada Habeş işini gözden geçir- miştir. Bu görüşme neticesinde barış yolile anlaşmaya imkân ol madığı anlaşılmıştır. Londrada çıkan Daily Telgraph Habeş işinin bir gün patlak vere- ceğini muhakkak saymaktadır. İtalya Afrikaya asker gönder- Adisababada Habeş askerlerinin geçid resmi mekte devam ediyor, 3 kânunu- “dani fırkasi adini taşıyan Faşist fırkası seferber - edilmektedir. Bunlar iki ay kadar talim gördük- Ziraat bankası buğday satışına başladı Derhal fiatler 15 para düştü, borsadaki sıkıntılı vaziyet kalktı Dün İstanbul zahire borsasın- da buğday fiatleri 15 para ka- dar düşmüştür. Çünkü üç hafta- danberi satışlara girmiyen Ziraat bankası, nihayet hükümetten al dığı emir üzerine piyasaya . çıkarmıştır. Banka borsadaki masasına nü- #nunelerini koyduğu Sıvas ve Zi- le yumuşak buğdayların 7 ku- ruş 20 para, kalbur altı denilen karışık buğdaylara 6 kuruş 20 pa» ra fiat tayin etmiştir, o, Fakat değirmenciler, tecimerler Güneş - Fener muhteliti ti gitti Bükreşte iki maç yapacak olan akşam Ro: elindeki mallari daha müsaid fi- atlerle tedarik edebildiklerindeni bankadan buğday almamişlardır. Şimdiye kadar mallarini sak- layan fecimerler bankanin mal çıkarmasi üzerini ellerindeki buğ- daylari ortaya koymuşlardır. Ban- kanin fiatleri, kalitelerine göre yükeek bulunmakla beraber pi- yasaya çıkmasinin en büyük fay- dasi budur, Borsadaki sıkinüli ve tereddüdlü hava dağılmiştır. (Devami 74 çü sahifede) Güneş « Fener mubteliti dün asiye vapurile Romanyaya hareket etmiştir. Resimde l Dpi ga iyi ten sonra Afrikaya gönderilecek- lerdir, « Cimma meselesi Paris 26 — Habeşlilerin Cimma- da yerleşmeleri İtalyan « Habeş ger- ginliğini arttırmıştır, İtalya, Cim- manın ötedenberi müstakil bir mintaka olduğunu iddia ederek Habeşistanın buradan çekilmesi. hi istemiştir. Habeşistan ise bu- rasmin Habeş toprağı olduğunu, binaenaleyh İtalyanın itirazi doğ- ru bulunmadığını bildirmiştir. (Devamı Ca cü sahifede) AKŞAM kupası | Tenis turnuvamız epice zarar yaptı Hadımköy yakınında şimendifer hattının 130 metrelik kısmı bozuldu, hat dün tamir edildi Haydar caddesinde bir duvar yıkıldı, altında kalan iki çocuk ağır yaralandı Son yağmurlar yüzünden evvel ww ki akşam İspartakule ile Hadım- köy arasında 41 inci kilometrede demiryolunun 130 metrelik kıs- mını seller basmıştır. Sular hattı bozduğu için, yolda # olan 107 numaralı Edirne muhte- lit katarı geri dönmüş, geceyi Hadımköyünde geçirmiştir. Evvelki gece buradan Konvan- # siyonel ve ekspres trenleri hare- ket ettirilmemiştir. Kaza yerinde gece tamirata başlanmış ve dün sabah dokuzda hat sefere mü- sald bir hale getirilmiştir, Bunun üzerine evvelki günden kalan ekspres ve konvansiyonel irenleri dün öğleye doğru yola çi- karılmışlardır. Dün sabah gelmesi icap eden Avrupa trenleri öğle üstü, Edirne treni saat on üçte gelmiştir. Hat işletmeye açılmakla beraber, âri- zalar henüz tamamile tahkim edi mediğinden oradan trenler gayet yavaş geçiriliyor, Suların bastığı yer otlak ola- rak kullanılan bir vadidir. Bura- da 5000 liralık ot mahvolmuştur. Dün sular tren hattından aşağıya inmiştir. Yavaş yavaş çekilmekte- dir. O civarda on beş senedenberi böyle su baskını olmamıştır. Haydarda bir duvar yıkıldı Evvelki gün yağan yağmur ö- tede beride birçok eski binaların ve duvarların çatlamasına ve bazı yıkılmalara sebep olmuştur. Dün de bu yüzden Fatih civarında fe- ci bir kaza olmuştur. Fatih civa- rında Haydar caddesinde Haşim adında bir adamın evinin yanın- daki büyük duvar yağmurun te- sirile çatlamış ve temelleri ogev- şemişse de yıkılmamıştır. Avrupa poli tikasında Evvelki günkü yağmurda su birikintisinden atlıyan bir bayan Dün sabah saat on bir sırala- rında Abdullah kızı 6 yaşında Hulkiye, Salih oğlu sekiz yaşında Muzaffer, 6 yaşında Remzi, dört yaşında Orhan adlarındaki ço- cuklar sokakta oynarlarken Ha- şimin duvarının yanına sokulmuş- lardır. Bir aralık bunlardan Rem- zi ile Muzaffer duvara tırmanmak istemişlerdir. (Devamı dördüncü sahifede) Bedava Hediye YEDİ GÜN bütün okuyucularına birer hediye veriyor. Ankara caddesin- deki idarehanesine müracaat ederek he- diyeli kartlardan isteyiniz. Tafeilât bu- günkü sayısındadır.