26 Haziran 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Haziran 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

i iştir, Bu fiatin ne kadar devam 3 “day i ve o ni rek ak eetir. Bugün 16 Sahife AKŞAM Bugün 16 Sahife Sene 17 — No, 5993 — i Fransız gazeteleri İngiltereye hücum ediyorlar İngiltere daha kolay için Avrupa kuvvetleri arasına nifak sokmak istiyormuş Paris 25 — İngiliz - Alman an- laşmasının Fransada yaptığı fe- ha tesir henüz geçmemiştir. Bilâ- kis gün geçtikçe Fransızların kızgınlığı artıyor. İngiliz bakanlarından M. Ede nin Parise yaptığı seyahat te bir işe yaramamıştır. M, Eden Fran- sız başbakanı ile yaptığı görüşme- lerden bir sonuç çıkmıyacağını anladığı için Romaya gitmiştir. Dönüşte tekrar Parise uğrıyacak- tır, Gazeteler Romada İtalya ile anlaşma olursa Fransa ile de an- laşmanın o kolaylaşacağını söylü- yorlar, Paris gazeteleri Fransanın tut- tuğu yolu katiyen bırakmıyaca- ğinı yazıyorlar ve İngiltereye karşı şiddetli bir lisan kullanıyor. lar. Birçok gazeteler M, Edenin seyahatini lüzumsuz sayıyor. Bu gazeteler diyorlar ki: «İngiltere bize haber vermeden Almanya ile anlaşma yapmıştır. Böyle bir anlaşmadan sonra Stre- sada verilen karara riayet edil diği nasıl söylenebilir? Taymis gazelesi bile İngilterenin müşte- Fiati her yerde 5 kuruş İngiliz - Alman anlaşmasını. yapmağa muvaffak olan Alman delegesi M. Ribbentrop rek cephe esasından bir parça ay- rıldığını kabul ediyor. İngiltere sözünde durmazsa kendisile nasil konuşabiliriz?» İntransigeant gazetesi çok şid- detli bir makale yazarak diyor “Ekmek Ti, francala 15 kuruşa çıktı Yeni narh bugünden itibaren tatbik edilecek Buğday fiatlerinin yeniden art- ması üzerine üç gündenberi fırın- cılar belediyeye baş vurarak ek» mek fiatlerinin arttrılmasını isti Yorlardı. Belediye şimdiye kadar bu müracaatları reddetmiş, ekmek fiatlerinin arttırılmasına sebep gö" rememişli. Fakat dün sabah zahire borsa- #ından gelen cetveller tetkik edi- lince ekmeğin geçen hafta tayin e- dilen fiatler üzerinden satılması- ha imkân olmadığı görülmüştür. Geçen haftaki un fiatleri ile son fiatler arasındaki fark, çuval başına aşağı yukarı yüz kuruştur. Unun yüz kuruş kadar yükselme- si üzerine belediye ekmek ve fran- €ala fiatlerini yeniden arttırmağa mecbur olmuştur. * Dün sabah toplanan daimi en- çümen kararile bugünden itibaren “muteber olmak üzere ekmeğin kilosu on kuruştan on bir kuruşa 've francalanin kilosu da on dört kuruştan on beş kuruşa çıkarıl “edeceği henüz belli değildir. Buğ- ve un fiatleri düşerse beledi. riş durgun gitmiştir, Buğday fi- atleri bir gün evvelki dereceyi muhafaza etmiş, fintlerde azal mâ ve yükselme gibi bir fark görülmemiştir, Tecimerler buğday fiatlerinin daha fazla yükseleceğini Oum- makta ve bu yüzden ellerindeki buğdayları © satmamaktadırlar. Dün borsada alış verişin durgun gitmesine de sebep budur, Yumuşak buğday fiatlerinde de dün yükselme farki görülmemiş, bu cinsten pek az buğday satıl mıştır. Boluda buğday on kuruştan beşe düştü Bola 25 (A.A.) — Geçen haf- ta kilosu 10 kuruşa kadar çıkan buğday bugün pazarda beş kuru- şa düşmüştür. Yağmur üç gündür aralıklı yağmaktadır. Kuraklık İ ziyanı kalmamıştır. Köylünün yü- zü gülmüştür. YEDİGUN Bugün çıkan YEDİGÜN'ün (32) say- falık yaz sayısını alınız ve Avrupa mec- ÇARŞAMBA «- 26 Haziran 1935 hüküm sürmek munaları ile mukayese ediniz. Neticenin | YEDİGÜN'ün lehinde olduğunu tasdik ki: «İngiliz - Fransız cephesi kı- rılmıştır. İngiltere doğrudan doğ- ruya kendisini tehdid eden teh- likeleri ortadan kaldırmak isti. yor. Bunun | için deniz silâhlari hakkinda görüşüyor ve hava si- lâhları için görüşmeğe hazirla- iyor. Kara silâhlarına gelince, eee bahis bile etmiyor, Çün- kü bu etmiyor. “Öte bizi en ziyade kayguya düşüren budur. Geçende M. vin silâhlar kendisini tehdid İngilterenin Fransiz topraklari- fin emniyetinde alâkadar olduğu- nu söylemişti. Bu sözler hep ha- yaya uçmuştur. “ İngiliz veliahdi bile Almanya- ya geçmişin unutulduğunu bik dirmiştir. * Ortada bir hakikat var. İngil- tere eski oyununu oynamağa baş- lamıştır. Bu oyun daha kolay hüküm sürmek için Avrupa kuv- vetlerini ayırmaktan ibareltir. Allah vere de bir gün buna aci aci teessür etmese.» i AKŞAM Bütün Türkiyede satışı en çok olan gazetedir. İlânlarınızı AKŞAM'a vermekle kazancınıza en uygun İşi görmüş olursunuz. « DÜŞÜNCELER Sıcak niye benzer? Sıcak denilen nesne niye benzer?, di- ye düşündüm. Bu düşüncemin düğümü- mü çözmek için ilkönce, sıcağın ahlâ- kını kestireyim bir dedim. Sıcak; soğuğun tersine; sinsi değildir. İnsan, soğuktan donduğunu sezmeden tatlı bir rüyaya dalar, kaskatı kesilive- rirmiş, Sıcak böyle mi ya? O çarptığını, Bald- | : «Hududumuz Ren sahilin m çarpacağını hemencecik belli eder. Ken-. dan açığa vurur. Sıcak o kadar sinsi de- ğildir ki, gücünü göstermekte caka sat- mağa, böbürlenmeğe bile varır. Ba ya" ni, onun çocukluğudur. Sıcak sert değildir. Bütün kabalığı içinde bir yumuşaklığı vardır. Sıcağın eli açıktır. Cimri değildir, Sı- cak, bu eli açıklığın yeterinden çok kullanmazsa, büyük bir yaratıcıdır. Fakat sıcağın bütün ahlâkını, kuvve- tini, cakacılığını, cömertliğini yaz gün- lerinde yağmur olup yıldırımlar, şimşekler arasında, kulağı sağır edici patırdı ve gürültülerle dolu dizgin toprağa dükül- düğü vakit anlarsınız; Yukardan beri ahlâkımin ana çizgile- rini anlattığım sıcak niye benzer diye artık biraz da siz düşünün. Onün niye, benzetiyorsanız o bana bildirin ben de yazıp düşünmekten kurtulayım. : “felelonü B4240 Tidare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Aylarca süren kuraklıktan sonra Dün Istanbula şiddetli bir yağmur yağdı Bazı yerlere yıldırımlar düştü, bir evin — bir kısmı çöktü, bir çok damlar aktı Dünkü yağmurda köprüde tıkanan makası açmağa çalışan bir makascı Birkaç gündenberi İstanbulda sıkintılı ve boğucu bir sicak var dı. Bunun şiddetli bir yağmur, © yahut fırtina ile neticelenmesi p tahmin ediliyordu. Filhakika dün *— sabah saat ona doğru gök gür | lemeleri ve şimşeklerle şiddetli bir yağmur başladı. İ * Yağmur yarım saat kadar sür- dü. Bir müddet sonra tekrar baş- ladı. Bu defada üç çeyrek saat kadar sürdü. Dünkü yağmur esnasında 40- kakları seller kapladı, birçok yer- lerde sular toplandı. Fakat ay- lardanberi toprak yağmura o ka- dar hasretti ki yağmurdan yarım saat sonra İşi taraf yeniden ku- rumuştu. . Galatada Perşembe pazarında yıl- Dünkü yağmur sebze bostanları ve meyvalar için faydalı olmuş (Odırım düşen evde oturanlardan tur, biri yıldırımın ayırdığı toğlaları (Devami 4 cü sahifede) gösteriyor.