29 Eylül 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Eylül 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ingiltere Mısırda yeni- den tedbirler aldı, Isken- deriyeye büyük toplar kondu Almanya, Macaristan, Lehistan küçük antanta karşı cebhe kurmak için görüşüyorlar — e aa m — — — —- Sene 18 — No, 6088 — Fiatı her yerde 5 e PAZAR — 29 Eylül 1935 Telefon; 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) » 24248 raid 20113 Geliyo), Bu hafta Pariste Süveyş kana- lının kapatılması konuşulacak Iskenderiye limanı demir ağla kapatıldı, limanın etrafına | uzun menzilli toplar kondu. Mısırda yeni tedbirler alınıyor Paris 28 (Akşam) — İtalyan- Habeş işinde bekleme devresi de- vâm ediyor. Bugün Cenevredeki birçok delegeler memleketlerine gitmişlerdir. Bunlar pazartesi gü- nü dönecekler, ancak ondan son- ra konuşmalaf başlıyacaktır. Maa- mafih bu konuşmalardan da ça- buk bir netice çıkması umulmuyor. Habeşistanda yağmurlar dur- muştur. Toprak teşrinievvelin or- talarına doğru kuruyacaktır. Bu- nun için ancak o tarihten sonra Habeş işinde kati vaziyet anlaşı- lacaktır. Paris gazeteleri durumu iyi gör- müy İngiliz-İtalyan münasebatının aldığı şekilden en- dişe içindedirler. Echo de Paris gazetesi diyor ki: «İngiltere ve İtalyadan biri daha müsaadekâr davranmadığı takdir- rlar. Bunlar de bugünkü durum iyileşemez. M, Musolininin geriliyeceğine hiç bir ciddi emare yoktur. İtak yan başvekili ülkesinin rejimi ve şahsının istikbali ile oynamakta- dır. İngilterenin de politikasını değiştireceğine dair şimdilik alâ- met yoktur.» Kü dair ük bir böcek koca bir! Şarki Afrikaya Mısırda yeni tedbirler Kahire 28 Renown ve Hood İskenderye ö- nünde demirlemişlerdir. Liman et- rafına büyük menzilli toplar ko- | nulmuş, donanma ve uçakların ka- tmiyle manevralar yapılmıştır, İs- | a ka! patılmış, yalnız gemilerin girip çık. - İngiliz diretnotları kenderye limanı bir demir giden M. Musolininin iki oğlu ve damadı ile bunları teşyi eden kizi maları için dag bir geçit kerakıl: mıştır. Rıbtıma büyük miktarda harp malzemesi o çıkarılmıştır. 5 günde 170 uçak gelmiştir. Mısır harbiye nazır muavini 18 bin kişilik Mısır ordusu mevcu- dani benii Ketiırilmmeığımi2öiye lemiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) Yeni hapishaneler İmrali adasında zirai bir | Eskrim birincilikleri iy rp : telefon kablosunu bozdu Altı dişli sinek ismindeki bu böcek kablo kurşunlarını delik deşik ediyor “mek için k kurşun kabloların - kat- * hapishane yapılacak Ankara 28 (Akşam) — Adliye bakanlığı hapisaneler hakkındaki tetkiklerini ilerletmiştir. Yakında | bir heyet İmrali adasına giderek | müsabaka, ortada müsabakaya giren Eskrimciler bir arada, aşağıda Bursadan gelen sporcular kılıcla talim yapıyorlar. Yansı ikinel Yukarıda bir çift arasındaki İstanbul telefon dire! ektörlüğüne ahifemizdedir) ait bir kabloda çok garip bir hadise olmuş. Seksandentus adlı | bir böcek yüzünden havai tele fon kablosu bozulmuştur. se şu suretle olmuştur: Uzun müddet devam eden ku- raklık esnasında Seksândentus böcekleri kurşun borulu telefon kablolarının bazı kısımlarına da- danmışlardır. Memleketimizde 'altı dişli si. nek diye bilinen kabloların kurşunlarını delerek içine girmişler ve burada yaptık- ları yuvalara yumurtalarını bi- raktıktan sonra ölmüşlerdir. Son yağmurlar lar bu deliklerden içeriye nüfüz etmiş ve hattı bozarak muhabe- renin kesilmesine sebep olmuştur. Beyoğlunda 300 metrelik bir kablo ile posta ve telgraf idare- sinin telsiz telefon merkezine ait irtibat kablosunda da ayni şe kilde bozukluk olmuştur, Muaye- | bu kabloların kur- | ne yapılınca delikler görül müş ve içinde Seksandentus sür- feleri bulunmuştur. şunları üzerinde Kurşun müptelâsı altı dişli si- neklerin tahrip ettiği (kabloların tamirleri dün geç vakite kadar | sürmüştür. Böyle hadiselerin o önü Hadi- ! bu. böcekler | esnasında su- | ranlı bez ile örtülü olan zırhlı kablolarla değiştirilmesine lüzum * | görülmüştür. Fakat bu, çok'mas- raflı olduğundan daha ekonomik bir çare araştırılıyor. Senksandentus o memleketimi. | ze Çinden gelmiştir. Eski telefon sosyelesi zamanında Kasımpaşa- daki kabloları bozmuş ve hat ancak zırhlı kabloya çevrilmek suretile durum düzeltilmişti. Sosyete, masraftan kaçındığı için diğer kurşun kabloları de- Ziştirmemiştir. Son hadise de | sosyete zamanında olmuş, kab- İ lolar yeni idareye devredilirken | havalar kurak olduğundan bir | ârzaya tesadüf edilmemiş ve an- | cak son yağmurlar üzerine | sele anlaşılmıştır. Telefon direktörlüğü, eski 80s- | yete fen heyetinden Rolanın iş- | tirâkile bir komisyon teşkil edi- | lerek bütün kabloları bir daha gözden geçirmeğe karar me- adi ver. miştir. Bu muayenelere yarın başlana- caktır. İzmir telefon son yağmurlarla görüşmeleri de Akhisarla Ma- hatın ârızaya uğ- ramasından dolayı dün sabah nisa araşında burada zirai mahiyette bir hapi- sane yapılması için tetkikat yapa- caktır. Buradaki mahbuslar ziraat işlerile uğraşacaklardır. alm laleli zi SE DUŞUNCELER “KI KITAB Bu yıl iki hikâyeci tanıdık. Birisi «Değirmen» kitabını yazan Sabahaddin AK, ötekisi «Kânttan dünyarnm yazıcın | Niyazi Remzi. Sabahaddin bizdeki yazı dünyasma dört beş yıl önce küçük hikâyeleriyle | girdi. Bence onun en kuvvetli kendine benzerliği, temiz ve metodlu bir edebi. yat kültürüne dayanarak, en yaratıcı an- lamında realist oluşudur. Bu reslismden uzaklaştığı vakit inanılmıyacak Okadar | | çocuklaşan genç biköyeci, kendi saha- | sında kaldığı vakit, bizde o kuvvette bap- kn örneklerine ratlamadığımız verimler vermektedir, Sabahaddin, köyü, kasa- bayı, köylüyü, kasabalıyı çok iyi Or, duyuyor ve yaşatıyor. Dili “pürüzsüz. Görüşünü dağıtıp yine bir noktada top- | İamasını büyük bir ustalıkla başarıyor, Ben onun kitabımı okurken, «bekledik. lerimizden biri doğuyor» dedim. Niyazi Remziye gelince, hem yaşça, bem yazı diiyasına giriş bakımından ağa- beyisi olan Sabahaddinden onu ayıran sey, bu genç hikâyecinin kasaba ve köy değil büyük sehirler yazıcısı olmak -iş- teyişidir. O, bu dileğinde “Sabahaddinin kendi sahasında ulaştığı olgunluğa erişe- memekle beraber; kafasının içinde kımıl. danan ve çok defa büyük bir ustalıkla m sorguların kocamanlığı ve de- Remiziyi eski ve yeni bütün bir bikâyeci soyundan ayırd etmektedir. «Değirmerin ve owKâalttan dünya» İ bence çoktandır. eşlerini görmediğimiz, İ kesilmiş ve öğle üzeri hat tamir | imiz iki hakiki kafa ve yürek Kalabalık bir trende yer bulmanın çaresi: — — (Yüksek öesle) Eğat, biraderin evin denl.s Zavallının kansı dün tifodan