4 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

4 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

4 Teşriniövvel 1935 Dünya güzellik müsabakası Mis Sarlge Mis Mısır Mis Sibirya Mi Güyan o Mis Lâns Mis Yugoslaya Mis Romanya Mis Tunus Mis Rusya Mis Çin Mis Çekoslavakya Nis Avastarya nlar, Dünya güzellik müsabakası geçen hafta. yapı Bu münasebetle müsabakaya giren güzellerin resimlerini b. Mis Cezair 1 Mis Fenlandya Mis Arjantin Mis İsviçre Mis Şarlot Vasıf isminde esmer bir kızcağızdır. Mis Italya Mis Meksika Hollanda Mis Tuna ak Mısır güzelinin dünya güzeli seçildiğini yazmıştık. oruz. Dünya güzeli seçilen Mısır güzeli, AKŞAM Mis Fransa Mis İspanya Mis Amerika A ye mam Mis İngiltere Mis Macaristan Boztaada üzümleri Çanakkale (Akşam) — Bozca- ada, Lapseki ve , Gelibolu üzüm bu bölgelerin malı rağbet görür” se halkın bağcılığa olan hevesi bir kat daha artacaktır. maçı yapılırken ufak bi kaşadan başlıyarak dövüş bor. Muhitte çok fena bir tesir yar in hâdisenin tekerrür Uşakta peçe ve çarşaflar kaldırılıyor Uşak 2 (A.A.) — Bugün bir toplantı yapan Uşak şar kurulu pe- çe ve çarşafın ka ladı. Peçenin hemen, çarşafın da 29 ilkteşrin cumuriyet bayramına Mehmedcik anıtını ziyaret EE 7 En Kayteri (Akşam) — Çanakka- le peki Hiyeet etmek üzere mında bulunduktan sonra Balıke- sir yolile Çanakkalede Mehmedcik anıtını ziyaret ederek çelenk koy» muşlardır. Resmimizde geziye iş- Cumuriyet bayramına hazırlık Uşak 2 (A.A.) — Bugün cumu- kuruldu, Ve bu komisyonlara bap- ka başka ödevler ve; yonlar çalışmaya başladı. Yakında genel bir toplantı yapılarak bu ulu- sal bayramımızın heyecan ve öne- ilecektir. Stok tuzların satışı İzmir 1 (Akşam) — inhi SEYAHAT NOTLARI: AN Sahife 7 Santorin adası Cennet mi, cehennem mi, yoksa cehennemden, alevden ve tufandan Bugünkü Fransız edebiyatının başında bulunanlardan Georges Duhamel birkaç ay evvel seyahatin laşmalı... Daima sevinerek yola İla di fırlamış bir ucube mi? Santorin Adasında Thera şehri «göologie» sevdalısı olacaklar ki, Be denizinin cenubunda tarihten i duran bu yanar dağlar led uğradık, «Santorin».... Hilkatin ne garip, ne beklenilmez bir eseri! Cennet mi, cehennesi mi, yoksa. cehem nemdi lamış bir weube mi?. döndüm...» On yedi yaşımdanberi hemen borusile uyi adarıldık, Lâkin bo- yola çıkarmıştı. Demin bahsetti- ğim ye coğrafyasını © onlarla şünüşleizkei daha geniş ve a gularımızı dahi kültürdür.” ingilizler ve Amerika- ikat ketlerinin güzelliği ve rahatı ile iktifa etmiş olan Fransızlar bile son zamanlarda çıkıp dolaşmaya başladılar, Bizde de, yabanci yerleri gez- mek ve bunlardan bahsetmek me- rakının git a kuvvetlendiğini ği son seya- hatimin birkaç parçasını anlatı ya heveslendim. Fakat evvelce bir sırrı yazdır kader, ta- lâhın tahakkü- raya dair üçümüzün malâmatı beş on kelimeyi geçmiyordu. Ham- dolsun ki, Almanların mükemmel parlak sarı kafalı bir Herr Doktor uzun bir konferans veri Evvel zaman içinde inse d layı ona «Strongilide denirmiş. Orta kısmında bir yanar dağ var- mış. Milâttan bin beş yüz sene ev- vel müthiş bir infilâk ile adanın ortası havaya atılmış, kalan kenar Sonra, şekk lar meydana çıkmış ve şimdi im gibi şimdi de küçük ada, bundan on sene evvel ri ae de en : (Es klan tarihleri 2 Stok tuzlı ; evci mli | ralarında ei e nan emarelerden çıkarılmıştır.) Pe EE üzer Genel | dan zihnimde pek silik bir hatıra | ve. çe yakında İstanbula döne- | olarak kalmış olan şu garip adaya | © Vapurdaki yüz elif Alnın ve cektir. Izmir hükümet dairelerinde çalışma saatleri değiştirildi “İzmir 1 (Akşam) — İzmir hü- /kümet dairelerinde çalışma saat- | leri değiştirilmiştir. Bundan son- ra saat 9 - 12 ve 13 - 17 arasında yedi saat çalışılacaktır. Şimdiye bir gün geleceğimi, onun hiç bir yere benzemeyen tepelerinde do- laşacağımı * hayalime bile getir. mezdim. İstanbul - İtalya seferle i ya birine" binmem kararlaşmı bilmem nasıl oldu, bu Alman sey- yah gemisini seçtim. «General von reli seyyahlar beraber karaya Sıcak bir mayıs sabahının vi pek kuvvet ediyordu. Ki eşeğe binerek iki yüz metre sekte bulunan «Thera» şehrine çıkmağa başladık. tirak edenler anıt önünde görü- | kadar saat 8 - 12 ve 13 - 17 İzzet MELİH Steuben» ismini taşıyan büyük sında çalışılıyordu. purun devrini tertip edenl kadar kaldırılması kestirildi ve