22 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

M. Laval Parise döndü, bugün kabinenin istifası bekleniyor “İngiliz veliahtı, sekizinci Edvard namile kral oldu Ölen kralın cenaze merasimi için hazırlıklar başladı Her taraf matem içindedir. Dün bütün resmi daire ve müesseselerde bayraklar yarıya indirildi İ | “Tim her yerde $ kurup o ÇARŞAMBA — 22 Künunusani 1936 O Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) Londra 21 — Röyter ajansı- nın cenup İtalyan ordularının nezdindeki muhabirinin bildirdi- ğine göre harp uzun sürecektir. İtalya, diplomatik sahada güç- lüğe uğramıyacağını hesap edi. yordu. Halbuki çok müşkülât çıkmıştır. Harp en az üç sene sü- recektir. Londra 21 — Habeşistanda yeni bir seferberlik ilân edilmiş- Habeşler cenupta mağlübiyete uğ- Maamafih ras Destaya yakviye kıtaatı gönderilmiştir . Italya Isveçin ithamlarını reddediyor Roma 21 (A.A.) — Stefani a- jansından: Dış işleri bakanlığı genel sekreteri B. Suviş tarafın- dan Doloda İsveç seyyar sıhhiye heyetinin bombardıman edilmesi meselesi hakkında 17 ikinci kâ- nunda İsveç orta elçisine verilen cevabi notada İtalyan hükümeti, miyeti konseyinin şimdiki başkanı tir. Her taraftan asker geliyor. İ radıklarını elân tekzip ediyorlar. | Milletler cemiyeti kon- seyi bugün toplanarak Habeş işini görüşecek - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Italyan - Habeş harbi en az 3 sene sürecekmiş Habeşler cenup cephesine yeniden asker gönderiyorlar harplerde olduğu gibi istenilmedi- ği balde her hangi bir kızıl haç mevkiine mermi isabet etmiş ol- ması ihtimali mevcut olduğunu ka- bul etmektedir. İsveç seyyar sıh- hiye heyetine merrciler isabet et- miştir, çünkü bu keyet, düşman muhariplerin çadırları arasında bulunuyordu. İtalyan hükümeti, bu hâdiseden dolayı teessüfünü beyan etmek- ten başka bir şey yapamaz, Salâhiyettar siyasi omahafilde | hâdiseye kapanılmış nazariyle ba- kılmaktadır. Habeşlerin cenub ordusu Asmara 21 (A.A.) — Habeş im- paratorunun Ras Destayı kendi. sini gelip görmeğe çağırmış oldu- ğu söylenmektedir. İmparatorun ce- nup ordusunun tensikine Vehip paşayı memur etmesi ihtimali var- dır. Son muharebe hakkında Italyanların tebliği Mogadisio 21 (A.A.) — Stefani İva Veliaht dük de York ve zevcesi Londra 21 — Veliahd prens Ed- Yard, sekizinci Edvard namile kral olmuştur. Yeni kreln cülusunu ilân etmek üzere meclisi has top- Tanmıştır, ; nz kral bu sabah krallığa aid e le meşgul olmuştur. Kral Ed- rd veliahd kardeşi dük de York Ve babasının eski müsteşarı ve dos- tu lord Wigram ile birlikte cenaze Merasimi hakkında görüşmüştür, İ Jorjun cerazesi Sent Mari A len klisesine nakledilecek, Sie kaldırılacaktır, Cenaze di Vestminister klisesine nakle- lerek halk tarafından önünden ae mesi ihtimali vardır. Cenaze Mü henüz malüm değildir. a Bütün İngiltere matem içinde yel tarafta bayraklar yarıya öğ » Harb gemileri bugün ? vakti, müteveffa kralın ya Yadığı yıllar szyısı kadar, yani ( Yetmişer top atmışlardır. İ Londra borsasile tiyatro ve 8i- | in kapanmıştır. Bunlar ya- açılacak, fakat cenaze günü 1 krar kapanacaktır. Cenevrade teessiir e 21 (A.A.) — İngiltere beşinci Jorjun ölümü bütün yonlar arasında derin bir “Yecan uyandırmıştır. B. Eden, B. Beck, Milletler ce olan Avusturalya delegesi, Lom draya hareket etmişlerdir. Milletler cemiyetile on üçler ko» mitesinin bugün akdı mutasavver olan celseleri ilga edilmiştir. Ma- tem alâmeti olmak üzere bu cel- seler, en azı 24 saat tehir edile cektir. Memleketimizde teessür İngiltere kralı beşinci Jorjun vefatı haberi memleketimizde bü- yük bir teessürle karşılanmıştır. Ankaradan gelen bir emir üzerine dün resmi daireler, müesseseler, limanımızdaki gemiler bayrakla” rını yarıya indirmişlerdir. Bundan başka şehrimizdeki İngiliz mele tep ve müesseseleri ve diğer ew nebi müesseseler, matem alâmeti olmak üzere bayraklarını yarıya indirdikleri gibi ingiliz mektep ve müesseseleri de tatil etmişler- dir. Şehrimizda tagiliz tabiiyetinde bulunanlar dünden itibaren kendi konsolatolarına giderek kralın ve- fatı dolayısile taziyet ve teessür- lerini bildirmişlerdir. Yeni kral ve veliahd Kral Jorjun vefatı üzerine ve- liahd prens Edvard, sekizinci Ed- vard namile İngiliz tahtına otur- maktadır. Sekizinci Edvard 42 ya- şındadır. Bahriye zabitidir. Bir çok seyahatler yapmıştır. Yeni kral spora çok meraklı- dır. Bilhassa at gezintilerini ve atla mania atlamağı pek sever. Bir kaç sene evvel bu yüzden bir kaç defa kaza geçirmişti. İkinci bir merakı da teyyare seyahatine- dir. Yeni kral veliahdlik zamanın- da seyahatlerinin çoğunu tayyare ile yapardı. Yeni kral sevahati çok sever. Dünyanın ekseri memleketlerini gezmiştir. Yeni İngiliz kralı sekizinci Ed- vard bekârdır. Bazi İngilizler Ikinel veliaht dük de Yorkun büyük İsveç notasında ileri sürülen it. hamları reddetmektedir. İsveç no- tasi, İtalyan uçaklarının bilerek” kasdi olarak İsveç seyyar sihhiye heyetini bombardıman etmiş oldu. ğunu ileri sürmekte idi. Italyan notası, İtalyan tayyare- cilerinin kızıl haç işaretlerine ria- yet etmekte ve hattâ bu işaretle rin düşmanları tarafından harp gayeleri için kullanılmakta oldu- ğundan şüphe ettikleri zaman bi- le bu riayette kusur etmemekte ol- duklarını beyan eylemektedir. Bununla beraber İtalyan notası, yapılan bir bombardımanda diğer ajansından; Ganale.Doria muharebesine ait tafsilât: 13 ikinci kânun tarihinde öğleden sonra Araplardan ve So- malililerden mürekkep bir İtalyan kolu, Bineden yola çıkmıştı. Bu- ş rada Ganale Dorianın sağ sahilin- de bulunan yol, şimali O garbiye doğru gider, Tank guruplarına topçu kuvvet» leri refakat ediyordu. Ayni yerden başka bir kol da- ha hareket etmişti. Bu kolun he defi, Ganale Doria sahilindeki (Devamı dördüncü sahifede) kısı prenses Elizabet, üçüncü oeliaht dük deYorkan küçük kızı prenses Margaret hemehal evli olması lâzım geldi- ği kanaatindedir. Fakat ekse- riyet bu kanaate iştirâk etme- mektedir. Uzun müddet İngiltere tahtın- da eturmuş ve İngiltereyi idare etmiş olan kraliçe Elizabet bekâr- dı.. Keza krallardan biri de be- kâr olarak tahta oturmuş, ancak bir sene sonra evlenmişti. Bugün tatbik edilen 1688 ta- rihli İngiliz kanunu esasisinde kralın evli olmasına dair bir mec- buriyet yoktur. Kanunu esasi kra- lı, yalnız bu kanunun ahkâmina İstanbulluları böyle bir fe- seifmisk”