28 Şubat 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Şubat 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün — Sahife amaaa Re 18 — No, 6738 — Fiat her yerde 5 kuruş CUMA 28 — ŞUBAT 1936 Bugün Sahife Telefon : 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa ) - 20113 (Klişe) Kaza nasıl oldu, vatmanın ağzından dinleyiniz Tramvay Şişhanedeki kazadan evvel . Altınbakkalda bir Şişli - Tünel arabasına çarpmış Enspektör Niyazi tramvayı durdurmak için iptida paltosunu, sonra ceketini çıkarıp tekerleklerin altına atmış, fakat kazaya mani olamamıştır oğlu hastanesinin eter kö- a, ridorları yaralı arkadaşla- Sörmeğe gelmiş tramvay kon- Kazadan sonra tramvayın mütküş hali | düktörleri, kontrölleri, enspektör- İ ler, tramvay şirketi müdürü, ya- (Devamı on ikinci sahifede) Kaza yerinde dün keşif yapıldı azaya uğrıyan tramvayda frenlerin sıkışık olduğu görüldü Kay veli geceki tramvay kazası ti, da kazayı müteakib başla» vu, N tahkikata dün bütün gün de- *, | *dilmiştir. öğleden evvel saat ing la on bir arasında kaza iz © bir keşif yapılmıştır. Ke- Ağı, , Püddeiumumi bay Hikmet, Uy “Sİ müddeiumumi muavini Hü ikmet, belediye fen müdrü İd, » eski fen müdürü ve sular e : Vini * müdürü Ziya, fen müşa | Mağ, Sakine mühendisi . Hulki, İy |" mühendisi Nusret, Beyoğ- İm. Ymakamı Daniş, polis altıncı | ka me dürü Faik, tramvay şir a İDovamı 12 nci sahifede| al “8 VE ferâce devrinde: İstanbul Şüncü Ahmed çeşmesi Yazan : Ahmed Relik İnci sahifemizde okuyunuz. fettişi ve muavini, şirket | Bayan Saniye | Kan vererek Niyazinin hayatını kurtaran hastabakıcı kadın Evvelki gece pe tramvay enspek- | törü Niyaziye kan veren has- tabakıci Saniyenin bayan res- mini dercediyo- | ruz. Dün kendi- || sine bu kıymetli | hizmetinden bah- seden bir | harririmize: — Vazifemi gayet tabii olarak yaptım. Bu, bahsetmeğe bile bilmem mus 1 zl değer mi?.. diye büyük bir tevazu göstermiştir. Baba oğul uçuru- ma yuvarlandı Ikisi de kar altında kalarak öldü Muş 25 (Akşam) Solhan kazasına bağlı Valir nahi- yesinin Gençtavus köyünden Ab- dullah oğlu İsmail, oğlu İbrahim- le birlikte Abasan köyünden köy- lerine giderken kar fırtınasına tu- | tulmuşlardır. Baba oğul Abasan köyünden beş dakika uzakta Ziyaret tepe- sinden geçerken uçuruma yuvar. lanmışlar ve kar altında * kalarak ölmüşlerdir. Müddelumumilik tahikatla meşgul Dünkü nüshamızda kaza tahki- katından bahsederken bir satır atlandığı için kazayi müteakip yalnız vali Muhiddin, polis müdü- rü Salih, Beyoğlu kaymakamı Da- nişin hadise mahalline giderek tah- kikatla meşgul olduklari yazılmiş- tir. Halbuki kaza olur olmaz nö- betçi müddelumumi muavini bay Hikmet hadise mahalline koşmuş ve adli tahkikata başlamıştır. Dün de müddelümumi bay Hikmet ve muavini kaza mahallindeki keşif- te bulunmuşlardır. Muşun | Japonyada sükün | avdet etti Asiler nezaretleri boşaltıyorlar, maamafih endişe devam ediyor TTokyodan bir görünüş mebusan meclisi binası Londra 27 (Akşam ) — Tokyo- dan gelen haberlere göre, dün ak- şam prenslerin, nazırların, yüksek ritbeli generalların iştira rayda, imparatorun reisliği altın- da bir toplantı yapılmıştır. Müza- kere bütün gece devam etmiştir. Bu sabah general Araki ve Ma- zaki âsilerin umumi kararkâhına gitmişler ve işgal ettikleri yerleri tahliye etmelerini söylemişlerdir. | Asiler militarist bir kabine gelme- si şartile çekileceklerini, mamafih halkın hayatını tehlikeye koyacak hareketlerden çekineceklerini bil- | dirmişlerdir. Son dakikada asiler kendilerine yapılan teklifleri kabul ile kişla- larına dönmeğe başlamışlardır. Bu suretle 36 saat süren kargaşalık- tan sonra sükün avdet (etmiştir. (Devamı £ üncü sahifede) Köprülü zade 7162 reye karşı 352 reyle.. Fransız meclisi Fransız | Sovyet paktını kabul etti Paris 27 (Akşam) — Meclis İ bugün öğleden sonra toplanarak Fransız - Sovyet paktinın müzake- resine devam etmiştir. Mebuslar. dan bir kısmı paklın aleyhinde bu- lunmuşlardır. Bir kızımı da lehine de söz söylemişlerdir. M. Varenne Almanyanın vaktile Sovyetlerle yaptığı Rapallo anlaşmasından bahsetmiş, Fransanın da anlaşma yapmasına hiç bir mani olmadı. ğını söylemiştir. Neticede Meclis 162 reye karşı 352 reyle paktı kabul etmiştir. Fuat anlatıyor: Bir edebiyat antolojisi nasıl hazırlanmalıdır ? Hergün bir mesele sütunlarımızda okuyunuz. Edebiyat antolojisi çıktıktan soniat Müşteri — Sizde Hüseyin Rahmi'nin şiir kitabı var mı ?...