24 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife —— Sene 18 — No. 6260 — Fistı her yerde 5 kuruş ——— SALI 24 — MART 1936 Telefon : Bugün 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matban) - 20113 ( Klişe) ı Konseyin 'Demiryolu politikamızın zafer Daha 127 kilometrelik şimendifer yetikar —— — — hattı işletmeye açılıyor Açılma merasiminde bulunmak üzere başvekil, nafıa, iktisad, maliye vekilleri dün akşam Ankaradan gittiler Afyonkarahisar! ve Antalyadan: / iki manzara ve yeni şimendife hattının geçtiği yerleri gösterir harita PE Afyondaki kurtuluş ve tayya- re âbidelerile asri mezarlığın ve Afyonkarahisarı - Karakuyu, Pa- zarönü - İsparta hatlarının açı- liş resimlerini yapacak heyet dün akşam Ankaradan hareket miştir, et- Başvekil İsmet İnönünün reisii ği altındaki AF yonkarahisarına varacak ve ora- daki âb pılaca heyet bugün erin açılış resmi ya- Yarın da yeni hatla- rn açılış resimleri yapılacaktır, Afyon - Karakuyu hattı 113 kilometre uzunluğundadır. Arada M. Musolini diyor ki. “İtalyan askerinin işgal | İ ettiği sekiz istasyon yardır. Afyondan sonra gelen istasyonlar şuulardır; As Makas, Tımastepe, Kocate- yerler artık ana vatanın birer parçasıdır,, | 13 ler komitesi ise milletler cemiyeti | misakı dahilinde sulh teminine çalışı» yor, iki tarafa asgari şartları soruldu Roma 23 (Akşam) — Faşist kıtalarının 17 nci yıldönümü mü- — Biz hali harpte bulunuyo- ruz, Bu hal, bir milletin hayatı için nasebetile M. Mussolini bir nu- | en çetin bir devredir. Başka bir nini emme m ii SE DE AN 1 | l İ | dağılması isteniyor ——m ) Bitaraflar: “Almanya ile pazarlığa Milletler cemi- ışmamalı,, diyorlar Almanyanın cevabı henüz gelmedi, Londra mahafili asıl güçlüğün Italya tarafından çıkacağı kanaatinde Londra 23 (Akşam) — Konsey İ âzası olan bitaraf devletler dele- pe, Çiğlıtepo, Sandıklı, Ballık, Kazanpınar, Karakuyu. (Devamı 13 üncü sahifede) Romada üç pro- tokol imzalandı İtalya, Avusturya, Maca- ristan arasinda orta Avru- pa için anlaşma oldu Roma 23 — İtalya, Avusturya ve Macaristan başvekil ve hari- ciye nazırları afasında yapılan ko: nuşmalardan sonra bir anlaşma husule gelmiş ve anlaşma bugün imza edilmiştir. 3 protokol im- zalaamıştır. Bunların biri siyasi, biri iktisadi, üçüncüsü de kültü- reldi, (Devamı 13 üncü sahifede) geleri konseyin artık vazifesini bitirdiğini ve dağılması lâzım gel- diğini söylüyorlar. Bu delegeler diyorlar ki: «Almanyanın bir maahkedeyi ihlâl edip etmediğini tetkik et. | mek için toplantıya çağırıldık. Böyle bir hareket vaki olduğunu gördük. İşimiz bitti, Almanya ile yapılacak pazarlıklara Milletler Cemiyetinin karışmaması lâzım- dır.» İsveç, Norveç, Danimarka, Fin- | lândiya, Hollanda, İsviçre, İspan- ya, Portekiz delegelerinden mü- rekkep - bir heyet Fransız dele gesi “M. Boncouru ziyaretle bu noktai nazarı bildirmiştir. Bunlar konsey toplantısının başka bir za- İ mana bırakılmasını istemişlerdir. | Almanyanın cevabı bekleniyor Londra 23 (Akşam) — Siyasi vaziyette değişiklik yoktur. Her- kes Almanyanın Lokarno devlet- lerinin teklifine vereceği cevabı bekliyor. Cevabın ne zaman ge- leceği belli değildir. Bir rivaye- te göre yarın, bir rivayete göre | de çarşamba günü gelecektir. Fa- | kat ekseriyet cevabın ancak AL | man seçiminden sonra geleceği | kanaatindedir. | (Devamı on üçüncü sahifede) — Düşmandan bin top getirene bin Jecekti, M. Venize'osun cenaze merasimi Cenaze Paristen Bren- diziye doğru yola çıkarıldı Paris 23 (Akşam) — M, Veni- zelosun cenaze merasimi bugün yapılmıştır. Cenaze saat on beş te kaldırılarak Lyon istasyonuna götürülmüş, çelenklerle dolu bir vagona konmuştur, Cenazede Fransa hükümeti na- Paris bele- sefirler, mına sıhhiye nazırı, diye meclisi ikinci reisi, Yunan tebaası ve müteveffayı ta- niyanlardan bir çoğu bulunmuştur, iki tabur asker, bir bölük sü- vari, müzika cenaze merasimine iştirâk etmiştir. Cenaze istasyo- nun avlusuna konduklan sonra asker naaşın önünde bir geçit res mi yapmış ve müteveffayı son de- fa selâmlamıştır. Cenazeyi hamil vagon saat yir- mi ikide mıştır. Doğruca Brendiziye gide- kalkan eksprese bağlan- esk, orada bir Yunan kruvazörüne | nakledilecektir. Er tmm Habeş ordusunda bir emri yevmi: da sopa, bir topçu getirene bin altın veri