30 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Alman seçiminde M. Hitler büyük muvaffa- kiyet kazandı Sene 18 No. 6266 — F PAZARTESİ 30 — MART 1935 İtalyan tayyareleri Harrar şehrini bom- bardıman ettiler Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) “Seçimi Hitler Kaz Halk ittifaka yakın ekseriyetle M. Hitlerin namzetlerine rey verdi İstanbuldaki Almanlar dün Karadenize açılarak bir Alman vapurunda reylerini verdiler Bütün seçim yapıl Berlin 29 (Akşam) — Alman mıştır. bügün m büyük bir vatan- perverlik tezahürü helini donanmış, halk sokaklara dökülmüştür. Bü- tün seçim dairelerinde sandık başları çok kalabalıktı. Öğleye kadar rey sahiplerinden yüzde doksanı rey vermiştir. M. Hitler ve GoebbelsPots- damer Banhof yanındaki sandı. ğn başıma giderek reylerini almış, erkenden her taraf ver« mişlerdir. Hariciye nazırı von Neurath Kanonirstrassedeki sandığa rey- lerini atmışlardır. Mareşal Hin- denburg hayatta iken hep bu rada rey verirdi. Öğleder ne devam edilmiştir. ve diğer bazı nazırlar ı sonra rey verilmesi- Akşam san- dıklar kapandıktan sonra her ta- rafta büyüle-tezahürat obaşlamış- Yüz binlerce halk müzika- şehri dolaşmış, meydanlar. tır. larla da toplanan yüz binlerce halk ta seçimin neticelerine dair hopar- lörlerle verilen malümatı dinle miştir. Seçimin neticesi M. Hitler için M. Hitler ittifaka yakın bir ekseri- | büyük bir muvaffakiyettir, halk Alman marşını ve diğer | milli marşları söylüyorlardı. (Devamı sekizinci sahifede) Son dakika Habeş imparatorunun karar- gâhı bombardıman edildi Roma 30 (Akşam) — Şimali Habeşistanda İtalyanların ileri yürüyüşü süratle devam ediyor. Resmi italyan tebliğine göre İtalyan- lar Sokotayı işgal etmişler, Habeş imparatorunun umumi karargâhi- Bın bulunduğu Goramı da bombardıman etmişlerdir. Renin tahkimi için tahsisat Berlin 30 (Akşam) — Nafıa bütçesine ahiren Alman askerleri tara- fından işgal edilen Ren mıntakasının tahkimi için tahsisat konmuştur. Hitlere kaç kişi rey verdi? Berlin 30 (Akşam) — Gece yarısından sonra saat birde intihaba- tın muvakakt neticeleri ilân edil, Resmi tebliğe göre mütehiplerin adedi 45,408,191 kişiden ibaretti. Bu rakkamdan 44,932,038 kişi intihabata iştirak etmişlerdir. 44,389,140 müntehip Hitlere rey vermişlerdir. 542,898 müntehip te &leyhte ve yahut müstenkif rey vermiştir. Bu suretle Hitler reylerin “b 98,89 unu kazanmıştır. Propaganda nezaretinin emrile dünkü intihabat muzafferiyetini kutlulamak için bugün bütün resmi ve hususi müesseseler bayraklarla donanacaktır. Londra 30 (Akşam) — Berlindeki Deyli Telgraf muhabirine göre, 44,389,000 müntehip Hitlerin lehine rey vermiş, 542,890 pusula okuna- mamış, 476,153 kişi de müstenkif kalmıştır. Rayihştag meclisinin ya- rınki salı kati cevabını yarın bildirmesi muhtemeldir Alen sirmamdarları. bugünden itibaren Hitlerin kati cevabını ha- yet kazanmıştır. Seçimin netice İeri bildirildikçe meydanlardaki günü içtimaa çağırması, ve Hitlerin Lokarno devletlerine Yukanda şehrimizde Almahlar Milos vapuruna gitmek üzere Şirketin 65 numaralı vapurun binerlerkep, aşağıda vapura binerken defterde isimler kontrol ediliyor İ | | âyininin bu sene iran kolonisine bildirmiştir. Muharrem âyini Iranda yasak edildiğin- den, Istanbulda da yapılmıyacak | İran hükümeti yeni neşrettiği bir kanunla muharrem ayı içinde matem âyini yapılmasını yasak etmiştir, Kanun meriyete girdi. inden hariç memleketlerde de | bu âyinlerin yaptırılmaması için İran sefareti ve konsolosluklarına tebligat yapılmıştır, Şehrimiz İran konsolosluğu, her sene muharrem ayının onunda Valde hanında yapılan matem yapılmamasını Aşk gecesinden sonra kadını öldürmüşler Erzurumda genç bir dul kadın evinde ölü bulundu | | | | Erzurum 28 Kirkçoşme ma, | hallesinde hiç kimsesi olmıyan | Refiye adında genç bir dul ka- | dın bundan bir kaç gün evvel | ortadan kaybolmuştur. Komşular | şüpheye düşmüşler ve işi polise | haber vermişlerdir. | Polisler Refiyenin bahçesine | girerek pencereden baktıkları za- Münssee salizinci | tının, iddia ettiği gibi, M. FLANDİNİN M MÜHİM BİR. NUTKU Fransız hariciye nazırı M. Hitlerden soruyor.. Hangi müstemlekeleri istiyorsunuz ? Avusturya, Danimarka, Lehistan, Çe- koslovakya, hatta Alman Mani deki Nazi faaliyeti nedir ? Fransa yapıcı bir çalışmaya iştirake hazırdır. Fakat yeni harp hazırlayan sözlere ve manevralara karşı durmağada o kadar âmadeyiz Paris 29 (Akşam) — Fransız hariciye nazırı M, Flandin bugün seçim dairesinin merkezi olan Vezlede mühim bir nutuk söyle- miştir. Hariciye nazırı nutkunda dış politikasına dokunmuş ve gü- nün meselelerinden bahsetmiştir. M. Flandin demiştir ki: «Almanyanın Lokarno mus- hedesini ihlâl ederek Alman as- kerlerinin Ren gayri askeri mın- takasını işgal ettiği gündenberi M. Hitler bir çok nutuklar irad etti. Bu nutuklarında muhtelif meselelerden bahsetti, Evvelce Fransa hükümeti namına söyle- diğim gibi Fransa munhedelere riayet edilmek şartile açık ve cid- i di teklifleri tetkik etmeğe hazır. dır, M. Hitler bütün nutuklarında Alman milletinin hukukundan bahsetti, işgali haklı göstermek istedi. Madem ki öyledir neden , Lâhey adalet divanına gitmekten | M, Flândin Dünkü maçların neticeleri Fenerbahçe Beykoz Anadoluyu çekiniyor? Fransız - Sovyet pak- Lokarno muahedesine muhalif olup olma- dığını bu divan kararlaştırabilir. M. Hitler Berlinde söylediği son nutkunda «Milletler muahe- | delerin kelimelerine asılıp kalır- larsa ben milletimin ölmez hak- kına istinad ederim.» dedi, tanbulspor 1, YİN ig Beşik- Vefa mızdadsr. (Devamı 8 inci sahifede) A rn Müşteri — Bizim gazino için sarışın bir artist kız istiy İşçi tellih — Ab, pardon müsül... İstediğiniz gibi bir artistimiz vardı,