31 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün 16 Sahife Sene 18 — —: No. 6267 — Fiat ber yerde 5 k SALI 31 — MART 1936 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - - 20113 (Klişe) Fransız hariciye nazırı soruyor. “Hitler açık söylesin: Avusturya Danimarka, Çekoslovakya ve Rusya topraklarını ilhak etmesinden vazgeçiyor mu, geçmiyor mu?,, Almanyanın ergeç almak istemesinden Fransanın korktuğu bu yerler nereleridir? “ua Avrupada Almanyanın vaziyetini, şehrlerini gösterir Fransız hariciye nazırı M, Flandin Hitlerin mutkuna cevab verdi. Hitler, Ren havalisini askerleştir- dikten ve Lokarno misakını yırt- ükian sonra Fransaya 25 senelik sulh teklif etti, Şimdi, M. Flandin diyor ki: Sade Fransaya sulh teklif et- mek kifayet etmez, Avrupa sulhu bölünmez bir bütündür. Fransa diğer memleketlerin istiklâli ile de alâkadardır. M. Hitler müphem sulh uzlaşması vadediyor. Eğer Hitler bu sulh emellerinde samimi ise açık söylesin: Almanya, Avus- turyayı ilhak arzusundan vazgeçti mi, Danzig, Polonya, Memel, Si- lezya, Çekoslovakya, İsviçre, Rus- i İ Memel, harita ya erazisi üzerinde ilhak ve istilâ emelleri besliyor mu, beslemiyor Danzig mu?» Fransiz hariciye nazırı bu nutku çok mühimdir. Çünkü, Hitler her nutkunda sulhtan ve uzlaşmadan bahsediyordu, Fransanın konuş- mak istememesi İngiltere, hattâ Fransa efkârında bile hoş görül memeye başladı. «Fransa politi- kası sadece Almanyayı ezmek isti- yor, eğer maksadı sulh ise Hitle- rin uzattığı dostluk ve anlaşma elini neden kabul etmiyor?» di- yenler çoğaldı, Bu vaziyetten kur- tulmak için Flandin, Hitlere sarih sualler soruyor. (Devamı dördüncü sahifede) Mecliste hararetli münakaşa Askeri ve Mülki Tekaüt kanunu kabul edildi Hükmen veya sicillen tekaüt edilenler Ihtiyat zabiti de olamıyacaklar Ankara 30 (Telefon) — Mec | Dün gece Kumka- isin bukünkü toplantısında askeri ve mülki takaüt kanununun bazı maddelerini değiştiren ve yeni | pıda iki ev yandı | maddeler ilâve eden yeni kanun lâyihasının birinci müzakeresi ya- beb oldu. Lâyiha, ordu mensupları ile si- tekaüt usullerini mümkün olduğu kadar birleştirmek için orduda olduğu gibi sivil devlet memurluğunda da vil devlet memurlarının Kumkapı Merkez komiseri pıldı ve uzun münakaşalara se Münir yangın yerinde öldü. | | sicillen tekaüt usulünün vazı, as- | ker veya sivil memurlardan ahlâk İLBİLİNALA, ii, İ mındaki bayan Rahimenin evine | Yangının sebebi aranıyor Dün gece Kumkapı büyük bir | yangın tehlikesi geçirdi. İki yandı ve bir komiser öldü. Etrafı tamamen ahşap evlerle çevrili bulunan bayan Mukad. ev dese ait evden yangın çıkmış ve alevler birdenbire yükselerek ya- | Başvekil Ismet Inönü te kurulan kâğıt fabrikası nisa- nın 15 inde tamamen işlemeğe İ hazır vaziyette bulunacaktır. Fab- rikanın açılma merasimi başve- İ kilimiz tarafından yapılacaktır. | İsmet İnönünün daha evvel ik- tisat vekili Celâl Bayarla mem- İ leket içinde bir seyahate çıkma» ları muhtemeldir. Başvekil evvelâ Kayseriye gi derek yeni mensucat fabrikasını işlerken görecek, oradan Ereğli. ye geçerek liman işini tetkik et- tikten sonra İzmit kâğıt fabrikası. nı açacaktır, i Ri. ene — İkmalde d | | Yakında iktisat vekili ile | tetkik seyahatine çıkacak | İ Akara 30 (Telefon) — İzmit. | Paris 30 (Akşam) — Alman- | yada “dün yapılan seçimde M. Hitlerin Reni işgal etmek ve Lo- karno misakını yok farzeylemek politikası hemen hemen ittifakla tasvip edilmiştir. Paris mahafili bugünkü seçim şeklinden esasen başka hetice beklemiyordu. Bu omahafil Al manyadaki intihabatın neticesin- den ziyade M. Hitlerin yarın (bugün) vereceği cevap ile meş- gul olmaktadır. Londrada toplanan devletleri, İngiltere hariciye na- Lokarno Zzırı yaya bazı tekliflerde bulunmuş- lardı. Almanya bu tekliflerden bir kısmını reddetmekle beraber asıl cevabını seçimden sonra ve- Feceğini bildirmişti, Seçim yapıl M. Eden vasıtasile Alman- | dığından cevabın bugün verilme- si beklenuiyor. (Devamı üncü sahifede) M. Hitler, Lokarno devletlerinin notasına bugün cevap veriyor M. Flandinin suallerine ne suretle mukabele edeceği merakla bekleniyor İngiliz mahafili Alman cevabında müsbet bir şey söylenmiyeceğinden endişe ediyor. Fransız gazeteleri “ Almanyada baş gösteren cereyan fena neticeler verebilir ,, diyorlar M. Hitlerbir geçit resmini seyrederken ve “geçit resminde Alman motosikleti müfrezeleri Sıra Avusturya- ya ge'miş Roma 30 TA e ei M. Flandinin nutkunu iyi karşılamıştır. Ga- ma mahafili zeteler sorulan süalleri tasvip ediyorlar ve diyorlar ki; «Dün Sar meselesi vardı, bu- gün Ren ortaya çıktı. Yarın ! hiç şüphesiz Avusturya me- selesi baş gösterecektir. Şim- diye kadar Avusturya hakkın- da Almanya ile İtalya arasın- da hiç bir anlaşma olamadı. M. Hitlerin sorulan saallere açık cevap vermesi şüphelidir. Bu hususta dahili ve harici güçlük vardır. Fakat her hal- i İde bu suallerin çok mühim ol- duğunu itiraf etmek lâzımdır.» BABANA BARASAASESANEBEAAEEEEAAAASAAEAAAAAE EEE DESARSARAANASA BEER AAAEIN İŞehir tiyattosu bu kiş mevsiminde iyi hasılat yapamadığı için temsillerine bir ay daha devam edecek) Belediye reisi — Hepinizi ikmale bırakıyorum! — Gazetelerden —