1 Nisan 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Nisan 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Almanya Lokarno devletlerinin tekliflerine bugün cevab veriyor Sene 18 — No. 6268 — Fiatı her yerde 5 kuruş AKŞ ÇARŞAMBA 1 — NİSAN 1936 Fransadan yükselen bir ses Iitalyanlar Tsana M. Kayyo “Versay muahedesinin duvarları çoktan çöktü,, diyor Ve ilâve ediyor: «Almanya ile dar bir zihniyetten âri olarak görüşmeliyiz. Anlaşma müsavi haklı milletler arasında vücude getirilebilir. » Paris 31 (A.A.) — Eşki başve- kil ve âyan maliye encümeni geisi M. Caillaux (Kayyo) radi- kal sosyalist Republige gazetesin de yazdığı bir makalede diyor ki: «Fransanın, Fransız - Alman meselesi ile dar zihniyetten âri olarak meşgul olması lâzım gel mektedir. Bütün anlaşmazlıklar “rın başlıca sebebi ekonomik fak» rü zarureltir. Binaenaleyh her şeyden evvel bütün milletlerin ekonomik ve mali bir. iş birliği yapmaları icap eder, Bugünkü siyasi güçlükleri ben taraf ettikten sonra başlıyacak olan müz ler esnasında Fran sada böyle bir iş için kendi pa yıni koymalıdır. Muhakkak olan bir şey varsa o da her hangi bir anlaşmanın ancak müsavi haklı milletler ara- sında vücuda getirilebileceğidir. Fransız devlet adamlarının şunu bilhassa nazarı dikkate almaları lâzım gelri ki sulh muahedeleri | artık paslanmıştır. Bunların bü- yük bir kısmı şimdiden yıkık mıştır. Versay muahedesinin duvar. ları ise, muhakkak inhidamı görmek ve itiraf etmek istemiye- M. Kayyo rek böyle bir binanın arkasında tahaffuz etmek için ısrar eyliyen 7 | Fransanın üzerine çökmüştür. İlngiltere vakit kazanmak | istiyor Paris 31 (Akşam) — Bura ma- hafilinde hâkim olan - kanaate göre İngiltere Fransa ile Alman- ya arasındaki gerginliğin azalma- sı için vakit kazanmak istiyor.. (Devamı 4 üncü sahifede) Bir paçavra deposunun bekçisi öldürüldü Katil Karnik namında bir ermenidir cinayet kin yüzünden işlenmiştir Sarayburnu surları haricinde | öldürenin Karnik adında bir Er Ahırkapı civarında Gül Mehmedin paçavra deposunda çalışan ve de- poda bekçilik yapan Selim Hoca ape > yağarndaki adam de- halinde mılan mahzen içi: de ölü olarak bulunmuştur. Selim Hoca ile Güj Mehmed akşama kadar depoda beraber ça lışmışlar, sonra Gül Mehmed evi- ne gitmiştir. Yemekten sonra gece saat do- kuz buçuk sıralarında Gül Meh- med tekrar depoya gelmiş ve ora- 'da yatan Selim Hocaya seslenmiş fakat cevab alamamıştır. Merak eden Gül Mehmâd mah- zene girdiği zaman Selim Hoca- nin kanlar içinde yerde yüzü ko- yun yatmakta olduğunu görmüştür. Müddei umumi muavini bay Cevdet öşeiita memurları cina- yet yerine giderek tehkikata baş- Jamışlardır. Zabıta Selim hocanın katilleri- hi meydana çıkarmıştır. Selimi M.. di e meni olduğu anlaşılmıştır. Cina- yette hısizlıkla beraber bir kin meselesi de vardır. Karnik bir hırsızlık suçundan mu- hakeme edilmektedir. Öldürülen Selim hoca da bu işte Karniğin sleyhine şahitlik edecekti. İşte adamcağızın . öldürülmesinin se- beplerinden biri ve en mühimmi budur. Zabıta Karniğin evinde araştır« ma yapmış ve büyük bir bıçak bu- lunmuştur. Öldürülen Selimin ka- fasina bu bıçağın tersi ile vurula- rak öldürüldüğü anlaşılıyor. Zabı- tayı şaşırtmak için de ölünün ya- nınâ bir odun bırakılmıştır, Karnik depodan bir çuval paçav- ra çalmış ve Abdullah adında di- ğer bir arkadaşile birlikte bu pa- çavraları satmiştır. Yakalanan Abdullah ifadesinde bunları itiraf etmiştir. Katilin izi bulunmuştur. , Bugün muhakkak yakalanacaktır.| verilmişlerdir mike nim 1255 ——— ———————— Almanya bugün cevap verıyor M. Ribbentrop tayyare ile Berlinden Londraya gitti Londra 31 (Akşam) — Lokar- no devletlerinin tekliflerine karşı Almanyanın verdiği cevabı hâ- mil bulunan Alman murahhası M. Ribbentrop bugün öğleden son- ra saat 16da tayyare ile Berlin. den hareket etmiş ve akşam saat dokuzda Londra civarında Crey- dan tayyare istasyonuna vasıl olmuştur. M. Ribbentropun yanında Ak man hariciye nezareti şube mü- dürlerinden M. Dikhof, resmi tercüman Şmid, sefaret müsteşarı Vurman bulunmaktadır. (Devamı sekizinci sahifede) İki gün iki gece | dalgalarla pençeleşme.. Balık avına çıkan iki gençten biri öldü, biri baygın halde kurtarıldı Bandırma 31 (Akşam) Marmarada bir facia olmuştur: İstanbulda Kolman çivit (fabri- kası muhasebecisi Suadla bir ar- kadaşı cuma günü balık tutmak üzere ufak O sandallarile Bakır. köyden denize açılmışlardır. Bun- lar balık avile meşgulken fırtına çıkmıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) Göztepe hırsızları | Yakalanan iki hırsız: Solda Şaban, Sağda Şükrü Göztepe civarında bir çok hır- sizlıklar yapan Şükrü ve Şaban adlarında iki hırsızın zabıta tarafın- dan yakalandıklarını yazmıştık. Hırsizlar hakkinda polis talıki- Katı bitirilmiş ve kendileri adliyeye öm # dü Eritre cephesinde ordumuz 28 - Bütün Avrupa devlet- lerisilâhlarını artırmağa hazırlanıyor Telefon : 24240 (İdare) » 24249 ( Tahrir) « 24248 ( Matbaa) - 20113 ( Klişe) gölüne yaklaştılar Italyan tayyarelerinin zehirli gaz bombaları atması İngilterede heyecan uyandırdı Eritre cephesinde son vaziyeti gösterir harita ( Çizgi ile taranan yerler son on gün zarfında İtalyanlar tarafından işgal edilen maballerdir ) martta Adiremot mevkiini alk mıştır. Diğer bir kolumuz Deba- rek cenubunda Dacovayı işgal etmiştir. Tayyarelerimiz istikşaf hareketlerine fasılasız devam et. mekte ve askeri mevkileri bom- bardıman etmektedir. ltalyanlar Gondara yaklaştılar Roma 31 (A.A.) — İtalyan or- duları Gondara yakın bir nokta. ya gelmişlerdir, bir kaç gün için- Roma 31 — 169 numaralı res- | mi tebliğdir: (Asab) dan hare | ket eden ordumuz bir çok yer- | leri sarp kayalıktan ibaret erazi- deki müşkülâtı yenerek ve sıcak- lara mukavemet ederek 350 ki- lometre ilerlemiş ve Avaş nehri civarında Sardo kasabasını al | maşlar, Ossa sultanının idaresi altın. ! da bulunan bu mıntaka ehalisi askerlerimizi O sevinçle karşıla- mıştır. (Devamı 8 inci sahifede) de Gondarı zaptedebileceklerdir.