29 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Alman tekliflerini İnhisarlardaki mütekait tetkik için Brükselde konferans toplanacak memurlar kanunu yine mecliste konuşulacak - Fiatı ber yerde 5 kuruş Lokarno devletleri Dimne Brükselde toplanıyorlar M. Flândin bu gece mühim bir nutuk söyliyecek. Paris gazeteleri, Almanya ile müzakereye girişilmesini itiyor m La Lokarno devletlerinin ikinci konferansta aktedecekleri Brüksel şehrinde kral sarayı Paris 28 (Akşam) — iki gün- denberi, siyasi vaziyette bir dur- gunluk görülmeğe başlamıştır. Ya» rın (bugün) Alman intihabatı ya- pıldıktan sonra M. Hitlerin Lo- karno devletlerine yapacağı son teklifler, vaziyetin leh ve aleyhte inkişafı için bir mehek taşı teşkil edecektir, Siyasi mahafilde, M. Hitlerin İngiltere tarafından kendisine ya» pılan itidal tavsiyelerini dinliye- rek son günlerin siyasi gerginli- ğini azaltacak ve konuşmalara başlanmasını kolaylaştıracak müs- | pet tekliflerde bulunacağı umulu- | yor. mahafilinde de bir kaç gün evvel görülen itilâf. Fransız siyasi girizlik yavaş yavaş zail olmağa, Almany: müzakereye girişmek temayülü kürvetlenmeği : başla” mıştır. Journal gazetesinin istihbara- tına göre Almanyanın kati teklif- leri “dlnsinize örn “ Yagli Fransa, Belçika ve İtalyan dış ba- | kanlarile İtalyan murahhasının Brükselde veyahud Pariste bir kon- ferans akdederek bunları tetkik etmek için M. Eden tarafından yapılan teklif Fransa tarafından kabul edilmiştir, Lokarno devlet. lerinin konferansı ağlebi ihtimal 3 nisanda Brükselde toplanacak- tır. M. Flandinin nutku Paris 28 (Akşam) — Fransız İ dış bakanı yarın (bugün) akşam saat 18 de radyo ile Fransız mil letine hitaben bir nutuk söyliye- cektir. M, Flândin bu nutkunda (Devarm 4 üncü sahifede) İngiliz - Mısır müzakeratı birçıkmaza girdi Mısırlılar, sulh zamanında Mısırda Ingiliz askeri bulunmasını istemiyorlar Londra (Akşam) Kahirede cere- yan eden İngi- i ji liz - Mısır mü- N zakeratı bir çık: i maza girmiştir. Deyli - Telgraf gazetesi müza- keratın ölü bir noktaya vardı- ğını teyid et- tikteni sonra di- yor ki: «Son 15 gün giliz Lampson hal çaresi bulmak üzere, Miles Lampson İngiliz murahhası İn- Miles yeni bir Nahas paşa ile yeni görüşmeler yapmış- tır. Maamafih, henüz s bir esas bu- ie ALİM ke e ak zarfında, Sir meselelere komiseri lanması mukarrer olan konferans tehir edilmiştir. İngiltere, askeri meselenin her şeyden evvel hallini muhakkak surette istemektedir. Buna muka- bil Mısırlılar, İngiliz hükümetinin, Mısır topraklarında daimi bir şe- kilde garnizonlar tutmadan Mı- İ sırın müdafaası için bütün tedbir. leri alabileceğini söylüyorlar. Aynı zamanda Mısırlılar askeri bakımdan temin edecekleri bir ta- kım menfaatlere karsı bazı siya- sal mahiyette menafiin de kendi. lerine temini için uğraşmaktadır. lar, Tahminlere göre, iki mayısta yapılacak seçimlerde, Nahas pa- | ea partisi olan Waldistler, ezici bir muzafferiyet kazanacaklar- dire İ ile Lehistan arasında bir yakın | Eden- Beck mülâkatı İki taraf içinde iyi neticeler verdi Londra 28 (A.A.) — Lehistan hariciye nazırı M. Beck lort Eden- | le görüştükten sonra dün akşam Brüksele hareket etmiştir, M. Eden, M. Beckle görüştü- | ğü zaman Leh hariciye nazırına, | İngilterenin, omenafii Obilhassa | Garbi Avrupada tekâsüf etmiş ol | masına rağmen Şarki Avrupada- ki vecaibini de ifaya hazır bu- lunduğunu söylemiştir. Siyasi mahafilin fikrine göre, hali hazırdaki vaziyetin Fransa laşma, husulüne nı vardır. Bütün gazeteler, Leh dış be kanın M. Edene yaptığı ziya- | reti mevzuu bahsetmektedirler. | Söylendiğine göre, iki hükümet adamının görüşmesi, her iki taraf için memnuniyet verici bir şekil. de cereyan etmiştir. M. Bek, avam kamarasındaki havadan çok iyi bir intiba edin. miş olduğunu ihsas etmiştir, 600 Alman Rey vermek için bu sa- bah Karadenize gittiler Almanyanın Rayştag meslisi intihabatı bügün yapılacaktır, Şehrimizdeki Almanlardan 600 kişi kara sularımız haricinde rey- lerini kullanmak üzere bu zabah Karadenize hareket etmişlerdir. Alman baş konsolosu Dr. Toepke ve ikinci konsül Dr, Von Saucken de gidenler arasındadır, Kabotaj İ sahasında nakliyat yalnız Türk bandıralı gemilerle yapılabilece- ğinden Almanlar Büyükdereye kadar Şirketi Hayriyenin 65 nu- | maralı vapurile gitmişler ve ora- yol açması imkâ- 13 (K istanbul gümrüklerin- de esaslı tasfiye Vekâlete gönderilen raporda aksak- lıklar ve alınması lâzım gelen tedbirler gösterildi İstanbul Ogümrüklerini (ıslah etmek üzere gümrük baş müdür. lüğüne vekâleten getirilmiş olan müfettiş B, Ali Kemal dört aylık tetkikleri neticesinde (o vekâlete mühim bir rapor göndermiştir. Raporda, yapılan yeni servis teşkilâtının ihtiyacı karşılamadı- ğı, yapmak lâzım geldiği, gümrük işlerinin istenil- diği şekilde yürümediği izah edik miş ve vaziyeti düzeltmek üzere şu tedbirlerin alınması teklif edil- miştir: esaslı ıslahat 1 — Gümrük servisleri arasın- | da irtibat temin edilmeli, 2 — Kırtasiyeciliğin önüne ge- çilmeli, 3 — Vazifelerin teyziinde ehli- | yete dikkat edilmeli ve kâfi dere- ce randıman vermiysrek bir kı. | sım muamelelerin sürüncemede | İnhisarlarda çalı- şan mütekaitler Kanun yeniden meclise sevkedilecek Son günlerde inhisar memurla. İ rından bir kısmının tekaüde sevk edilecekleri yazılmıştı, Haber aldığımıza göre geçen sene meclisten çıkan ve henüz milli iradeye iktiran etmiyen ka- | nun lâyihasında inhisar idaresin- | de çalışan mütekaidler için bazı | hükümler o sarih olmadığından noksanların ikmali için kanunun | yeniden mecliste tetkiki karar | laştırılmıştır. | Bu yeni vaziyet üzerine inhisar | memurları arasında tekaüde sevk edileceklerin kati şeklini almadan belli olm | vaziyetleri, kanun dan Alman bandıralı Milos şilebi- | 4 ne geçerek Karadenize açılmış- | lardır. Almanlar geceyi vapurda geçireceklerinden kendilerine lâ- zım gelen eşyanın kara sularımız haricinde çıkarılmasına gümrük idaresi müsaade etmiştir. İntiha- battan sonra rey sandığı Alman- yaya gönderilecektir. | | i | | Yeni deniz muahedesi Londra 28 (A.A.) — İtalya ve Japonya da dahil olduğu hal de Vaşington muahedesini imza etmiş olan devletlere yeni deniz muahedesine ilâve edilen deniz altı. gemilerine aid protokolu im- zalamaya hazır oldukların be yan etmişlerdir. B, Ali Kemal kalmasına yol B. M, Nari açan bazı ihtiyar memurların yerine genç eleman- lar getirilmeli, 4 — Gümrükçülük esaslı bir meslek haline konularak ibtisas göz önünde tutulmalı, 5 — 40 yaşından sonra gümrü- ğe intisab edenler İstanbul kadro- sunun haricinde bırakılmalı, yeni (Devamı 4 üncü sahifede) Üç yolcu tayyaremiz Nisanda Ankara - Istanbul arasında işliyecekler Devlet hava yolları idaresi, İs- tanbulla Ankara arasında tayya- re postası servisleri temin etmek üzere Londradaki bir müesseseye üç tayyare sipariş etmişti. Öğren- diğimize göre, bu yolcu tayyarele- rinin inşaatı bitirilmek üzeredir. Tayyareler nisan içinde buraya getirilecek ve hükümetimize tes- lim edilecektir. Evvelce yolcu nakliyatında kul lanılan tayyareler posta nakliyatı- na tahsis edilecektir. Nisan sonunda yeni hava ser- vislerine başlanması muhtemel — Acaba şiir defterimi mi göstereyim, yoksa pazulârımı mi?...