28 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün AKŞAM Sahife BEL iğ; 420 are) - 24249'( Tahrir) - 24248 mezi iela » 20113 ( Klişe) — Afyon - Karakuyu hattının açılma resmi CUMARTESİ 28 — MART 1935 a GERGİNLİK BİR BİR PARÇA AZALDI Alman delegesi dünir Berline hareket etti Salı günü Alman cevabile birlikte Londraya dönmesi bekleniyor Londra 27 (Akşam) — İngiltere,! Fransa ile Almanya arasında bir konuşma zemini bulmak için ça- lışmakta > devam ediyor: ingiliz başvekili ve hariciye nazırı, Alman delegesi M. Ribbentropla dün ve bugün yaptıkları mülâkatlarda | Almanyaya itidal tavsiye etmişler ve M, Hitlerin müzakereye ©sas olacak müsbet tekliflerde bulun- mari ominpi oylamialardiz. Haş | M. Baldvinin Alman başve- e hitaben bu zeminde bir mek. | tap yazdığı da şayi olmuştar. Fa- | kat bu haberin doğru olmadığı | bildirilmiştir. | İngiltere, konuşma devam ettiği düddet,. Almanyanın Rende tah- | kimat yapmamasını istemiştir. Ak manya bunu kabul edecek olursa anlaşma zemini bulmak kolayla- şacaktır, İngiltere bir taraftan Almanya- Şa idel tsvsiye öderken diğer ta- raftan Fransa ve Belçikayı müza- kereye sevk için teşebbüslerde bu- lunuyor. Bu cümleden olarak Fran- £a ve Belçika hudutları hakkında | bu iki hükümete birer mektup ».| göndererek iki hükümetin de em- | niyetini tekeffül ettiğini bildire- | cektir, | Bu mektupların Fransa ile İn- | M. Edenin tarafta iyi karşılandı giltere arasındaki soğukluğu or- tadan kaldıracağı ve konuşmaları kolaylaştıracağı umuluyor. - Yeni müzakerelerin Londrada değil Pa- riste ve daha fazla bir ihtimal ile Brükselde cereyan edeceği tahmin ediliyot. M. Ribbentrop Berline gitti Londara 27 (Akşam) M. Ribbentrop bugün hariciye nazı- rını ziyaretle üç çeyrek saat kadar görüşmüştür. Alman delegesi bun- dan sonra tayyare ile Berline ha- reket etmiştir. Salı günü Alman tekliflerini hamil olarak Londra- ya gelmesi bekleniyor. Erkânıharbiyeler ara- sındaki konuşma Londra, 27 (A.A.) — Reuter ajansının bildirdiğine göre, M. Eden bu sabah B, von Ribentropla İ yaptığı mülâkatta Fransız ve İngi- | liz erkânı harbiyeleri ayda. istişarelerin ağlebi ihtimal on gü- ne kadar enin söylemiş- tir, Zannedildiğine göre M. von Ribbentrop, İngilterenin kendisini Fransa- Sovyet paktı dün meriyete girdi "Paris; 27 (Akşam) —- Hari. ciye nazırı M. Flandin bu sa- bah seçim dairesinden Parise gelmiş ve doğruca hariciye ne- zaretine gitmiştir, Bir müddet nezaret erkânile görütükten Afyon . Karakuyu hattının açıl * oma resmine dair muhabirimizden aldığımız telgrafları ve başveki- limizin nutkunu yazmıştık, Bugün açılma resmine aid bir kaç resim dercediyoruz. Yukarıda ilk tren, takı zaferin altından geçerek is tasyona girerken ve başvekilin Büllenu idinliyen Kalabalık, aşik ğıda başvekil İsmet İnönü korde- lâyı keserek açış resmini yapar- ken ve nutuk söylerken görünü- i yor. Istanbul - Edirne asfalt yolunun inşası ilerliyor Bütün yol nihayet gelecek ilkbahara kadar hazır olacak geç bir hesapla nihayet gelecek ilkbahara açılacaktır. İstanbul ile Edirne arasında asfalt yol yapılmasına geçen se Lol:arno muahedesile bağlı telâkki (Devamı 8 inci sahifede) nutku her sonra Sovyet hariciye komiseri M. Litvinof ile Sovyet sefirini kabul etmiştir. Bu mülâkatta ) iki nazır Fransız - Sovyet pak- tının imza edilmiş nushalarını taati etmişlerdir. iğ Fransız - Sovyet paktı bugün” den itibaren meri olmağa baş- Bu suretle lamıştır. ne başlanmıştı. Muhtelif kısım- lardaki inşaat bir kaç aya kadar bitecektir. o Yapılmakta olan ke sımlar İstanbul - Silivri ve Silivri ile vilâyet hududu arasındadır. İstanbul bududundan Lülebur- gaza ve Lüleburgazdan Edirne- ye kadar olan kısımlarda toprak tesviyesi yapılıyor. Yol Avrupadan otomobille ge- len yolcuların seyahatlerini ko laylaştıracağı gibi İstanbul ile Edirne arasında otomobil ve oto- büs seferlerinin da yardım edecektir. Şose tamamen bittikten sonra İstanbul ve Edirne belediyeleri bir şirket kurarak muntazam oto artmasına i büs seferleri yapmağı düşünüyor. Ingiliz mebusuna göre Almanya Viyana yolu ile Balkanlara doğru uzanmak istiyormuş xondra 27 (Akşam) — Avam &amarasında harici politika hak- kındaki müzakere gece yarısına kadar sürmüştür. M. Edenden son- ra bir çok mebuslar söz almışlar | ve nutuklar irad etmişlerdir. Bü- tün bu nutuklardan çıkan mana şudur: Almanya tarafından Fran- sa ve Belçikaya karşı bir taarruz olursa İngiltere kendisine düşen vazifeyi yapmalıdır. Böyle bir ta- arruz olmadıkça Almanyaya karşı hiç bir harekete geçilmez, Avru- pain emniyeti için Alminya'ile bir anlaşma yapmak her vechile | faydalıdır. | Muhafazakâr mebuslardan Beot- hiy söylediği nutukta demiştir ki: «Bir Alman - Rus harbi olacağını ümid etmiyorum. Almanya geniş lemek için daha kolay bir yol arı- yacak ve Çekoslavakya, Viyana tarikile Belgrada doğru tevessü edecek, yayılmasını Bükreşte bi- tirecektir.» | M. Çorçil Almanyanın harp için | kuşatılması tahammül edilmez bir | şey olduğunu, sulh için —kuşatıl. | ması İse zaruri bulunduğunu söyle- | miştir. o (Devamı 8 inci sahifede) İ Beynelmilel bilâr- do akademisi! M. Herriotnun İngilizlere bir açık mektubu Paris 26 — M. Herriot, İnfor- mation gazetesinde «İngiliz dost- larımay başlıklı bir açık mektub neşretmiştir. Mektub baştan ba- şa büyük bir endişe eseri gösteri. yor. Mektubta Almanyanın #öz verip- te tutmadığı vaitleri hatırlatılmak- ta ve eğer Lokarno paktı gibi baş- ka bir muahede de yırtılacak ©- | lursa Milletler cemiyetine imanı kâlmıyacağı ve cemiyeti beynel- milel bilârdo oyuncuları * akade- misi veya kâğıd parçasi yapan fabrika addedeceği tedir. söylenmek- Daimi fotoğraf müsabakamız Buna aid resimler 8 inci sahifemizde Karsta şiddetli i birzelzele | İki köyde : 84 ev, 106. ahır yıkıldı Hayvan telefatı çok, halk çadırlarda barınıyor Kars 27 (A.A) — Son iki gün içinde Kağızman ilçesinin diğer | hududuna yakın Kötek nahiyesinin iki köyünde zorlu ve sürekli zel- zeleler- olmuştur. 84 ev, 106 ahır | ve samanlık tamamen yıkılmış, 104! evin ve 124 ahırın ve samanlığın duvarları genişçe çatlamıştır. Zelzele başlar başlamaz halk derhal dışarı çıktıkları için insan- | ca zayiat yoktur. | Yer debremi bölgesinde bütün | halk çadırlarda barınmaktadır. Kızılay ilk yardım olmak üzere | felâketzedelere 200 çadırla para | göndermiştir. İlbaylık tarafından alınan tedbirler sayesinde felâket- zedelere tam Zamanında ve fayda- lı yardımlarda bulunulmuştur. Kars 27 (A.A.) — Dündenberi Kotek kKamununda ve yeniden | bazı köylerinde çok zorlu yer deprenmesi sürekli bir şekilde (Devamı sekizinci sahifede) İ | İnşaata bütün yaz ve sonba- | Bunun için yeni ve son sistem harda devam edilecektir. Yol, en | otobüsler rtilecektir, YE Gahrmen — Ban sulhporver bir adamıml,, — Hani tabancan?