27 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ingiltere, Almanyanın mukabil tekliflerini müzakereye hazırla- nıyor İtalyanlar Habeşistan- da şimal ve cenub cebhelerinde taarruza geçtiler —— — — Sene 18 — No, 6263 — Fiatı her yerde 5 kuruş CUMA 77 — MART 1936 Telelon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 ( Matbaa) » 20113 ( Klişe) Fransada Almanya ile doğrudan doğruya görüşme fikri ileriliyor Radikal sosyalistlerin gazetesi: “Bu suretle mütevassıta komisyon vermekten kurtulmuş oluruz,, diyor | Karışık vaziyet dolayısile Fransa ve Belçikadan Hollandaya altın akını başladı Paris 26 (Akşam) — Fransada | İngiltereye karşı şiddetli bir in- | fial ( vardır, Gazeteler İngiltere- nin tuttuğu yolu tenkide devam ediyorlar, Bir kısım ile görüşmektense doğrudan doğ- | ruya müzakereye girişmesini tav- siye etmeğe başlamışlardır. Bil hassa sol cenah gazeteleri bu fi- | kirdedir, | Bugünkü kabineyi tutan radikal | öbeyalistlerin gazetesi Ere Nouvel- le yazdığı bir makalede diyor ki: «İngiltere, Almanya ile tam hu- kak müsavatı dahilinde konuşma- mızı istiyor, Eğer böyle bir konuş: ma olacaksa Almanya ile doğru- dan doğruya görüşebiliriz, tercü- mana lüzum yoktur. Bu suretle mutavassıta bir komisyon vermek- ten de kurtulmuş oluruz.» (Devamı sekizinci sahifede) gazeteler, | İngilterenin tavassutile Almanya | ingiliz hariciye nazırının nutku ingiliz hariciye nazırı M. Eden dün akşam Avam ka- | İ marasında mühim bir nutak söyliyerek, İngilterenin Lo- ( karno taahhütlerine riayet &- döneğine Hakb Biihinkeeşsilk yo. $ lu da bulmağa çalıştığına işa- ret etti ve dedi ki: 1 — Fransa hükümeti Al manya ile ikilik çıkaran me- seleleri açık fikirle tetkik et Y| mezse sulh temin edemeyiz. 2 Almanya Avrupada j yarattığı mezse endişeyi hafiflet- mavaffakıyet . ümidi ile müzakereye girişemeyiz. M, Edenin nutku ve dünkü hakkında tafsilât sekizinci sahifemizdedir, müzakere İş Bankasının iel > umumi heyeti toplandı Bankaya halkın emniyeti gittikçe artıyor. Mevduat 20 milyonu tasarruf hesabı olarak, 60 milyon lirayı bulmuştur Türkiye İş bankasının senelik ümümi heyeti dün Ankarada top- lanmıştır. İş bankası, kurulduğu gündenberi memleketimizin ikti- sadi ve ticari hayatında çok fe- yizli tesirleri görülen Lir müctse. * scdir. Seneler (o geçtikçe bu tesir artmış, bugün İş bankası memle- ketimizin en büyük mali müesse- selerinden biri olmuştur . Her sene çalışma * sahasını ge- nişleten bu kıymetli müessesenin dün okunan idare meclisi raporu ve bilânçozu son bir sene zarfında tanka bir mecra takib ettiğini ve cidden mütehassıs eller tarafından idare edilen banl:anın yeni Lir. inkişaf muamelâtının çok feyizli devresine girdiğini göstermekte. dir. Umumi heyet hissedarlara yüz- de dokuz temettü dağıtılmasına ka. rar vermiştir. Beher müessis his- seye onar lira temettü tesviye edi- lebilecek ve kârdan evvelce ihti- yat akçeye ayrılan 150,000 liradan başka 41,000 lirası da fevkalâde ihtiyat akçeye ayrılacaktır. Bankanın 5 milyon liralık ser. | ' mayesine mukabil safi kazanci per umumi müdürü Muammer Eriş İş bankası Hem hatırlar, hem gülerim Bekirağa bölüğünde 37 gün Hüseyin Suad Yazan : İ Akdenizde Italya aleyhinde bir anlaşma ? | İtalyanın Londra sefiri M. Grandinin n beyanatı Londra 26 5 (Akşam) — Italya | sefiri M. Grandi deniz konferan- sına İtalyanın iştirak etmemeşi | hakkında demiştir ki: — İtalyan - Habeş meselesinde devletlerin aldıkları vaziyetin de- niz konferansı başlamadan ev- vel tavzih edileceği söylenmişti, (Devamı 8 sahifede) Düşen tayyarecimiz mağ gi da neticesinde düşerek Başvekil ve vekiller Ankaraya döndüler | Ismetlnönü, Afyo Afyonda halk halkla samimi — ; Yukarda başvekil Ismet Inönü Ankara 26 (Telefon) — Başve- İ kil ismet İnönü, vekiller bu ak- şam saat 2i buçukta Ankaraya döndüler ve istasyonda merasimle karşılandılar. Eskişehir 26 (Akşam) — Af. İ ile nafia, iktisad ve maliye vekil leri ve parti umumi kâtibi Recep arkadaşlari | arasında İmiş TESMİ (Tayyareci Kâmü elinde beyaz işaret 1 bulunan: Çivi ihtikârı yaptıkları anlaşılıyor İstanbul ticaret ve sanayi odası, piyasadaki çivi ihtikârı hakkında» ki şikâyetler üzerine işe el koymuş ve tahkikat yaptırmıştır. Bu hu- susta hazırlanan rapor oda idare İ heyetinin dünkü toplantısında gö- rüşülmüştür. Alâkalı 8 müessesenin araların- da bir tröst yaparak fiatlere 5 Sekiz müessesenin bir tröst| kuruş zam etmek suretile ihtikâra | koyuldukları anlaşılmıştır. (Devamı dördüncü sahifede) Bir genç karısını öldürdü, ortadan kavboldu — Bu evi her halde tutalım yon - Karakuyu hattının açılış res- | mini yapan başvekil İsmet İnönü | Peker bugün saat 15,30 da şehri- | Ar m hasbihallerde bulundu pi Afyon zaler âbidesinin açılış resminde nutkunu söylerken, aşağıda başvekil ve nafıa vekili hattının açılış resminde Karakuyu | mize geldiler, istasyonda merasin- le karşılandılar. | Başvekilimiz İspartadan döner- ken Afyon istasyonunda kendisi- ni karşılamağa gelenlerle samimi bir hasbihalde bulundu ve halkla muhtelif mevzular üzerinde gö- rüştü. Başvekil bu seneki ekin va- ziyetinden bahsederek dedi ki: — Bu sene iyi mahsul alacağız. (Devamı 4 üncü sahifede) imana zama Salamon!.