7 Nisan 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Nisan 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

testo etti Küçük itilâf Avustur- yada mecburi asker- liğin kabulünü pro- Sene 18 — No. 6274 — Fiatı her yerde 3 kuruş 'üzerin Italyanların Londra 6 (Akşam) — Almanya nin Ren mıntakasına asker gön- dermesi üzerine ikinci plâna geçen İtnlyan - Habeş meselesi, tekrar na sebep İtalyanların Habeşistan. da süratle ilerlemeleri ve İtalyan ordusunun zehirli gaz kullandığı. na dair gelen haberlerdir. Son haberlere göre İtalyan or. dusu aşangi gölünden cenuba doğ- ru ilerleyerek Habeş karargâhının bulunduğu Dessie şehrine 150 ki- lometre mesafeye kadar gelmiştir. İkinci bir kol da daha garpta ileri hareketine devam ediyor, Dessie önünde. imparatorun kumanda et- tiği ordu ile İtalyanlar arasında | kati bir muharebe bekleniyor. İngiliz gazeteleri Habeş müda- faa kuvvetinin azalmağa başladı. ? Sını yazıyorlar, Maamafih umumi * kanaat Habesistanda harbin kolay kolay bitmiyeceği ve uzun müd. det süreceği merkezindedir. Nite- İ kim Habeş sefiri, nuna kadar harbe devam edeceği. ni, icap ederse çarpışarak öleceği- ğ ni, fakat silâhını teslim etmiyece- Zini söylemiştir, On üçler komitesi vaziyeti ted- Sıra il günün meselesi halini almıştır, Bu- | imparatorun so- | “Italyan ord işgal ettikleri Gondar şehrinden bir görünüş i Me —İ kik etmek ve sulh imkânlarını araş- tırmak için çarşamba günü Cenev- rede toplanacaktır. Bu toplantıdan büyük bir netice çıkması beklen: miyor, İngiilz gazeteleri komite- nin her halde ciddi ve esaslı bir teşebbüste bulunmasını istiyorlar, Bir kısım gazeteler İtalyan mu- vaffakıyetlerinin aksi tesir yapma- sı beklenebileceğini kaydediyor. lar. İtalyanlar zehirli gaz kullanıyorlarmış Londra 6 — Reuter ajansının bir tebliğine göre İngiliz makam- ları İtalyanların Habeşlere karşı zehirli gaz kullandıklarına kanaat getirmişlerdir. Bu kanaati uyandı» ran Adisababa elçiliğinden gelen bir rapordur, Raporda son derece itimada şayan membalardan alı nan haberlere atfen İtalyan ordu- sunun zehirli gaz kullandığı bildi. rilmektedir, İngiltere bu meseleden dolayı müstakilen bir harekette bulunmı- yacaktır. Fakat meselenin on üç- ler komitesinde görüşülmesi ihti- | mali yardır. (Devamı 4 üncü sahifede) .şimdi Avusturya e birleşmeğe gelmiş Avusturyada Nazi faaliyeti arttı İtalyanın Habeşistanla sulh yapmağa mecbur olacağı söyleniyor Paris 6 (Akşam) — Avusturyada mecburi askerlik usulü kabul edildiği zamanlardaki nazi faaliyeti artmıştır. Her tarafta Avustur- yalı naziler büyük bir faaliyetle çalışıyorlar. Kendlerine karşı hare- ket edenlere şiddetle mukabeleden çekinmiyorlar. Geçen hafta nız Sitiride iki nazi düşmanı öldürülmüştür. Katiller bulunamamıştır. yal. Fransız mahafili Almanyanın Avusturyada yakında bir müdaha- ile bulunacağını tahmin ediyorlar ve İtalyanın bu vaziyet karşısın» < istinatgâh aramağa mebru olacağını söylüyorlar. Bu yüzden İtal. yanın Habeş işini min ediliyor, bir an evvel bitirecek bir sulhe meyledeceği tah- İ birer nota tevdi etmişlerdir. SALI 7 — NİSAN 1936 usu Dessieye 150 | kilometre kadar yaklaştı Beşler komisyonunun geçen eylüldeki teklifini kabul etmesi için Italya de manevi tazyik yapılacakmış Küçük itilâf Avusturyayı protesto etti Dün üç sefir aynı mealde birer nota verdi Paris 6 (Akşam) — Küçük iti- lâfı teşkil eden Çekoslovakya, Romanya ve Yugoslavya sefirleri bugün Avusturya hariciye nazırı» nı ziyaret ederek ayni mealde Bu notada Avusturyada mec buri askerlik usulünün kurulması protesto ediliyor. Eski Alman müstemlekeleri Darüsselâm tekrar Alman- yaya iade mi ediliyor? , Londra 6 (Akşam) — Taymis gazetesinde çıkan bir telgrafa İ göre Afrikanın şarkında evvelce | İ Alman müstemlekesi iken sonra İngiltereye geçen Darüsselâmda son günlerde bu memleketin tekrar Almanyaya verileceğine dair bazı şayialar çıkmıştır. Bir kaç senedenberi Almanya bu kıtaya sulhperverane bir suret- te nüfuz ederek bir çok işleri eli- ne almıştır. Hariciye vekili Ankaraya gitti Dün Avrupadan şehrimize ge len, hariciye vekilimiz Tevfik Rüş- tü Aras akşama kadar Perapalas otelnide istirahat etmiş ve akşam ekspresle Ankaraya hareket et- miştir. Avusturyada Alman- ya ile birleşmek pro- pagandası yeniden şiddetlendi Telelon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) Kıskanclık yüzünden cinayet Gençbir pehlivan beraber yaşadığı kadını yaraladı Kendisi yaralı olarak yakalandı, hayatı tehlikededir bir kadınla bir erkeğin tehlikeli surette yaralanmasile neticelenen kanlı bir vaka olmuştur, Vaka et- rafında aldığımız malümat şudur: “ Uzunköprülü Hüseyin pehlivan adında yirmi beş yaşlarında bir delikanlı beraber yaşadığı Mer- zuka adındaki kadından son 2a- E manlarda mıştır, Kadının başka bir adamla ta: nıştığına tamamile kanaat geti ren Hüseyin pehlivan hiç sesini çı- şüphelenmeğe başla» karmamış ve dün öğle vakti Mer- | zuka ile beraber Galatada me- hallebici Kadrinin dükkâna git- mişlerdir. Dükkânın arka tarafında Hüse- © yinle Merzuka iki saat kadar dükkânda oturmuşlardır. Yedikle- ri tatlının parasını evvelâ Merzu- ka vermek iştemişse de Hüseyin buna mâni olmuş ve paraları ken- disi vermiştir. Masa başında konuşurlarken bu kıskançlık ve şüphelenme me- selesi ortaya atılmış, aralarında yavaş sesle münakaşa başlamıştır. Saat iki buçuğa doğru müna- (YEŞİL ELMALAR Bu Gazete direktörü — Pana bak maki- neci başı, gazetedeki epartıman “resmi başaşağı çıkmış, düzelttiniz tu?, kaşa büyümüş, fena halde hiddet- lenen Hüseyin pehlivan birden- bire cebinden bir tabanca çıkara- rak kadına çevirmiş ve ateş et- meğe başlamıştır. Makineci — Evet , bayım Zahâlinizin emrini alır alınaz... evetl.., Karaköyde cinayetin vukubulduğu mahallebici dükkâm ve önünde toplanan halk Dün öğleden sonra Galatada Carih' Hüseyin pehlivan, aşağıda yaralı Merzuka Atılan üç kurşunla Merzuka karnından tehlikeli surette yara- lanarak yere düşmüştür. Silâh ses- lerine dükkâncılar ve sokaktan göçenler koşmuşlardır. O sırada Hüseyin pehlivan telâşla kaçmak isterken elindeki tabanca yere düşmüş ve patlamıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) | Hemen koştum!... Ondan sonra | cığımay, Münasip bir şekilde düzelttim! S