24 Nisan 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Nisan 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşler, Italyan ileri hareketine karşı Şid- detli mukavemet gös- termeğe başladılar ——.... . Sene 18 — No. 6291 — Fiat her yerde 5 kuruş Baldvuin kabinesi tehlikede İtalyaya karşı şiddetli tedbirler alınması isteniyor Kabinenin gösterdiği gevşekliğe karşı her taraftan hücumlar yapılıyor Londra 23 (Akşam) — Baldvin | kabinesine karşı şiddetli hücumlar | başlamıştır. Bilhassa İtalyan - Ha- beş meselesinde gösterilen gevşek- ! lik şiddetle tenkid ediloyr. Bütün İngilterede ftalyaya karşı şiddetli tedbir alınması cereyanı yeniden kuvvetlenmiştir. Yeni bütçeye yapılan hücumlar CUMA 24 — NİSAN 1936 son derece sarsılmıştır, Muhalifle- rin ithamları şudur: «Müşterek em- niyet için silâhlanma lüzumundan bahisle tahsisat isteniyor. Millet. ler cemiyetinin Habeş işindeki tes- limiyeti müşterek emniyetin boş bir şey olduğunu göstermiştir. Şu neticesinde M. Baldvinin mevkii | Filistinde yeni hadi seler oldu, musevile Telâviv şehrine sığını yorlar Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) « (Devamı sekizinci sahifede) Dünkü maçta Hakoa Fenerbahçeyi 5-1 yendi Avusturyalıların çok çabuk ve çok teknik oyunu Fenerbahçeyi şaşırttı Dünkü maçta Fener kalesi önünde heyecanlı bir dakika | Yazısı sekizinci sahifemizde spor kısmındadır. | Habeşler Adis Ababa yolunutamamen bozdular Köprüler uçuruldu, bir çok yerler bataklık haline getirildi mühim bir geçit tutuldu. Bir çarpışmada Italyanlar püskürtüldüler Paris 23 (Akşam) — Muhtelif menbalardan gelen haberlere gö iş Habeşler, İtalyanlara karşı şid- SİSE adlan > Kezırlkları, yapa Yorlar. Dessie ile Adis Ababa ara- yndaki şose ve bu şose üzerinde ki köprüler kâmilen dinamitle ber- Ya edilmiştir. Bu suretle yol ital / motörlü vesaiti için geçilemi- Yecek hale getirilmiştir. Bundan Saşka bir çok suların mecraları de- Siştirilmiş, bir kısım yerler batak- hk haline gakulmuğtur. Dessic - Adi; Ababa yoluna bükim olan Chula Meyda geçidi tahkim edilmiştir. Burada, tayya- relerin şiddetli ateşine rağmen Habeşler kat kat siperler yapmış- lardır. Italyanlar henüz Adis Aba- baya 250 kilometre mesafede Ou- erra Haibu mevkiinde bulunuyor- lar ve rastladıkları Küçlükler yü- zünden ileri hareketi durmuştur, Burada Habeşler “İtalyanlara hü- cum ederek Dessie istikametinde püskürtmeğe muvaffak - olmuşlar. dır. Cenup cephesinde şiddetli yağ. murlar yüzünden İtalyan ileri ha- reketi durmuş gibidir. Y l Yukarıda: Cocuklar âbidenin önünde cumuri otomobillerle gezdiriliyor, bir çocu iFilistinde vaziyet çok gergin Museviler Telâviv şehrine iltica ediyorler Paris 23 (Akşam) — Filistinde vaziyet çok gergindir. Bütün yahu- diler Telaviv şehrine kaçıyorlar. 250 bin nüfuslu olan bu şehrin he- men bütün ahalisi musevidir, Hayfa 23 — Yafnda gerginlik artıyor. Bugün umumi grevin ikinci günüdür, Bir çok nümayiş- ler tertip edilmiştir. Polis nüma- Yişçileri dağıtmıştır. İstasyon eşya deposunda büyük bir yangın çıkmıştır. Zarar ve zi. yan çok büyüktür. Yangınm kasd eseri olup olmadığı belli değildir. Bütün yollar kesildi Kahire 23 (A.A.) — Haber ve- rildiğine göre, Araplarla yahudi- ler arasında çıkan vahim karışık. lıklar neticesinde Filistin içinde her türlü muvasala yolları kesil miştir, Kudüs 23 (A.A.) — Neşredilen resmi bir tebliğe göre, kargaşalık- ların başlangıcından beri on altı yahudi ölmüş, yirmi ikisi hastane- ye kaldırılmış ve kırk dokuz yahu- di de hafif yaralanmıştır. Arap- lardan beş kişi ölmüş, otuz bir kişi ! hastaneye kaldırılmış, kırk dokuz | kişi de hafif yaralanmıştır. Fransız cevabı hazırlandı Boğazlar hakkındaki isteğimiz iyi karşılandı Paris 23 (A.A.) — Havas a- jansı bildiriyor: B. Flandin dün müşavirleriyle birlikte, Türkiye. nin Boğazların tekrar askeri ha- le konulması hakkındaki talebine verilecek Fransız cevabının yazıl. masiyle meşgul olmuştur, Dış bakanlığının salâhiyettar memuru, M. Flandinin Fransız çe. yabını, Lozan mukavelesini birlik. te imzaetmiş olan devletlerle ey. velemirde temasa girebilmek için #eçiktirmiş olduğunu bildirmiştir. (Devamı sekizinci sahifede) | tezahüratla Resmi makamlar ziyaret edildi, gündüz ve gece eğlenceler yapıldı 23 nisan çocuk bayramı dün büyük tezahüratla kutlulandı, Fa- | tih parkında, Taksim meydanın- da büyük merasim © yapıldı, nu- tuklar söylendi, Öğleden sonra da Halkevlerimizde o konferans- di, Gülhane parkında, Topkapı aile bahçesinde, İspitalya bahçe- sinde, mekteplerde müsamereler lar, konserler, müsamereler veril- | ve türlü eğlenceler yapıldı. Ço- cuklar akşama kadar neşe içinde amana Seyyah — Bu manzara pek yet marşını söylüyorlar ve nutukları dinliyorlar, aşağıda: Çocuklar k nutuk söylüyor, âbidenin önünde çelenk koyan çocuklar | Çocuk bayramı büyük hoşumuza gittil.. Bir de kafes arkasından nargile içen kadınlarımızı “görebilir miyiz?... Tercüman — Hay hay madaml... Müzelerimiz her gün açıktır!... 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) kutlulandı bayram yaptılar, Fatihte Saat 10 da Fatihte. kaymakam- lık binası önünde, her mektepten gelen mümessil heyetleri toplan mağa bâşladılar. Tam onu çey- rek geçe çocuklar, çiçek ve bays raklarla süslenmiş otomöbillere binerek önde şehir bandosu oldu- ğu halde caddeden geçmeğe baş- ladılar.. Yolda kaldırımların iki (Devamı 4 üncü sahifede) ra