8 Temmuz 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Temmuz 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Brükselde bütünAv- rupanın emniyeti hak- Lokarno devletle- rinin toplantısı için hazırlıklar başladı "kında görüşülecek AKŞAM ÇARŞAMBA — 8 TEMMUZ 1936 5 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) « 24248 (Matbaa) « 20113 (Klişe) - Konferansın akıbeti şüpheli İngiliz projesi Ankarada iyi nn e tesi madı, projenin dün de "onteransın neticesi esir yapması proj “vene kadar süreceği müzakeresine devam edildi £ #ahmin edilemez Daily Telegraf, Italyan politikasının Akdeniz devletlerinin, Karadeniz devletlerine ait harp gemi - Sene 18 — No. 6365 — Fiatı her yerde 5 kuruş bilhassa İngiltere ve Fransanın politikasile zıt olduğu meydana çıktığını yazıyor Avrupanın emniyeti meselesi M. Hitlerin vaziyeti pek ümit vermiyormuş Londra 7 (Akşam) — Morning Post gazetesinin politika mubharriri yazdığı o bir makalede diyor ki: «Ka- binenin dünkü toplantısında harici- ye nazırı M. Eden politika vaziyeti- ni ve Cenevredeki konuşmalamı an- Jatmıştır, İngiliz kabinesi garbi Avrupanın emniyetinin diğer kısımlarından ayrı bir mesele telâkki edilemiyeceği ka- naatindedir. Bunun için Lokarno dev letlerinin toplantisında garbi Avru: panın emniyetinin, şarki Avrupa işi ile birlikte tedkik edilmesi lâzım gel- lerinin mururu hakkında yeni ve kati bir teklifte bulunduk. Ingiliz - Rus ihtilâfı devam ediyor Monireux 8 (Sureti mahsusada giden muharririmizden) — Boğazlar konferansı, dün sabah ve akşam iki toplantı yapmış ve harp gemilerine âit maddeleri müzakere etmiştir. Heyetimiz Karadenizde sahili bu- lunan devletlere ait harp gemilerinin tonaj tahdidatı olmaksızın münferi- den ve diğer devletlerin tâbi oldukla- fı ihbar ve diğer şartlara tâbi olarak geçmeleri hakkında bugün yeni bir teklif yapmıştır. İngilizler bunun mütekabil olma- sını istediler. Türk heyeti Karadeniz devletlerine bu müstesna muameleyi diğer devletlerin mütekabiliyet iste- memeleri ve bunun Karadeniz umu. mi tonajına tesir yapmaması şartile tanıyacağını katiyetle bildirdi. İngiliz murahhasları, bu hususta Londradan talimat istediler. Karadenize girebilecek donanma» nın azami tonajı hakknda münaka- şalar ve bazı noktalarda itilâf oldu. Sovyetlerle İngilizler arasında hâ- lâ esaslı ihtilâflar vardır. Bugün dahi konferansın neticesi ve ne kadar sü- | receği hakkında tahminde bulunma- ya imkân yoktur, İstanbul gazetelerinde görülen men- baları meçhul bazı haberlere asla inanmamak lâzımdır. > K.D. Montreux Palasta umumi toplantının yapıldığı salon Montreux 7 (Akşam) — Bu sabah konferans umümi bir celse yapmış ve Boğazlar hakkında İngiliz proje- sinin müzakeresine devam etmiştir, Fransa, Fransız donanmasına pet- Tol Ve mazot taşıyan gemilerin mu- AVİN Krüvazör sayılmamasını ve bunların tonaj tahdidine tabi tutuk mamasını istemiş ve bunu temin et- Denizaltı ve tayyare gemileri hak- kında münakaşa devam ediyor, Bo- ğazdan geçecek harp gemileri hak- (Devamı 7 nci sahifede) Dünkü konferans müzakerele- rine aid tafsilât ve İngiliz projesi- nin metni yedinci sahifemizdedir, diği fikrinderir» Morning Post, M. Hitlerin vaziyeti pek ümit vermediğini söylüyor, Dokuma fabrikalarında standardize işleri Ankara 7 (Telefon) — Dokuma fabrikalarımızdaki standardize işleri için toplanan komisyon çalışmasını bitirmiş ve bazı esaslar tesbit et- miştir, Danzig meselesi endişe uyandırdı Almanyanın son baharda Danzigde bir emri vaki yapmasından endişe ediliyor | TENİS TURNUVAMIZ İzmirliler geldiler. Bugün maçlara devam ediliyor miştir, Ankara hukuk talebesi kampa gitti Ankara 7 (Telefon) — Ankara hu- kuk “ talebesi bügün Kalaba köyün- deki askeri kampa gitmişlerdir. 15 gün sürecek olan bu kampa 500 talbe gitmiştir, Londra 7 — Danzig meselesi her tarafta büyük bir alâka uyandırmış» Ür. Lokümo devletlerinin Brükselde Yâpacakları toplantıda bu meselenin de görüşülmesi muhtemeldir. İngiliz gazeteleri Danzig senatosu reisi M. Grayzerin sözlerile mühim bir mese- leye nazarı dikkati çektiğini, bu su- Tetle Avrupa sulhüne hizmet ettiğini Yazıyorlar, News Chornicle gizetesi Danzigde Sonbaharda Almanya ile birleşmek İçin bir ayaklanma olmasına ihtimal veryior, Almanya Danzigde,, Sar havzasın- / da olduğu gibi halkın reyine müra- Gâat edilmesini istiyor. Berlin 7 — Danzig senato reisi M. Grayzer Danzige dönmüştür, M. Gary- zer halkın reyine müri edilme- Sİnde ısrar ediyor. Milleller Cemiyeti » fevkalâde komis ı oturduğu bi- | Banın etrafına ni Ur. i. Grayzerin Milletler Cemiyeti Putkunu tenkit eden muhalif gazete- | ler Polis tarafından toplatlırılmıştır, Milletler Cemiyetinde hadiseye sebep 1 olan Danzig senatosu reisi M. Grayzer kın reyine müracaat edilip edilemi- yeceğini sormuştur. vi .|e . Italya, Ingiliz filosunun geri çekilmesini istiyor Zecri tedbirlerin kalkmasına rağmen Italyanın vaziyetinde değişiklik yoktur Paris 8 (Akşam) — İtalyanın Montrux konferansına iştirak etme. mesi burada hayret uyandırmıştır. İtalya zecri tedbirler kaldırıldık- tan sonra beynelmilel toplantılara iştirak edeceğini söylemişti. Bu sebeple zecri tedbirlerin kadırılmasına karar verildikten sonra İtal- yanın Montrewx'ye delege göndermesi bekleniyordu. İtalya şimdi Akdeniz anlaşmasını ileri sürmektedir. İngiltere, Fransa, Türkiye, Yugoslavya ve Yunanistan arasındaki : anlaşmanın italyaya karşı ve İtalya aleyhinde olduğunu iddia ederek bu anlaş- ma baki kaldıkça İtalyanın müzakereye iştirak etmiyeceğini bildir. mektedir. İtalya Akdenizdeki Ingiliz Anavatan filosunun da geri çe kilmesini istemektedir. İtalyanın Lokarno devletlerinin konferansına iştirak etmesi de şüphelidir. Bu suretle zecri tedbirler kalkmakla beraber İtalyanın vaziyetinde hiç bir değişiklik olmamış demektir, e e Na Not: Dünkü karikatürümüşün «ltındeki yazı bir tertip hatâsına uğramıştır, Doğrusu sudur; Mmebuslardan, Landy, Danzigde hal- I— Yüzmek biliyor mu bari?... — Biliyor tabii, Aksaray sakinlerindendir! J | | Londra 7 — Avam kamarasında (Devamı 2 nci sahifede) alli -