8 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

8 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

emen ma 300 bin sene evvel insanlar 3 gözlü imişler! lik devirlerde herkesin alnı üzerinde bir göz daha varmış Iki başlı, iki ağızlı bir Italyan çok ihtiyar oluncıya Iehistanda, Thorn şehrindeki has- tanede bir asker zevcesinin üç gözlü bir çocuk doğurduğu Varşovadan bü- | tün dünyaya bi ilmiştir. Bu hâdi- se gerek Lehistanın ilim ve fen ma- hafilinde, gerek bütün dünya âlim- leri arasında fevkalâde merak uyan- dırdı, Tababetin çok ilerilediği mem- Icketlerde bu mesele üzerinde uzun ve derin münakeşalar yapılıyor. Her şeyden evvel bir insan yavru- sunun Üç gözlü olmasına abiatin müsald olup olmadığı üzerinde mü- nakaşalar yürütülüyor. Bu münaks- şalara bilhassa göz hekimleri ve ni- saiyeciler çok alâkadar olmaktadır- lar, Viyananın en meşhur göz tabip- krinden doktor Alfred Keslenbaum hılkatin üç gözlü insan yaratmasına fen nazarından irikân olup olmadı- ğı sualine karşı şu mütaleayı serdet- miştir: «lehistanda üç gözlü bir çocuğun doğması, en eski tarihlerdenberi be- şeriyetin idrak ettiği en nadir hâdi- elerden biridir. Maahaz? kaydedemediği çok eski (tarihlerde insanlı arm alelâmum Üç gözlü oldu- ğu anlaşılıyor. Üç gözlü insanlar şim- diki zamandan üç yüz bin ilâ iki yüz bin yi evvel yaşamışlardır. Yunan e€satirinde sık sık adı geçen tepe göz- Yü Cyelopeler dah! bunu anlatmakta- dır. Fitvaki efsaneler İle fenni hakikat- Ter arasında büyük bir fark vardır. Lâkin bu meselede fen ve efsane bir derece ittifak ediyor. Meselâ beşeri inkişafın rüşeym dev- resinde nlnında sarih bir surette mü- şahede ettiğimiz alâmet beşeriyetin İlk devrelerinde alnımda da bir göze malik bulunduğunu ispat etmekie- dir. Şu kadar var ki Lehistanın Thom şehrinde dünyaya gelen nevzadın &l- nında üçüncü bir göz bulunduğu askeri hastanedeki askeri mütehas- sısların müşahedesi ile sabit bulun- reakla beraber çocuğun bu gözle rü- yet hâssasına malik bulunacağını zannetmem. Ekseriya nevzadların bumunun üst tarafında göze benzer bir galatı tabiat maddesi peyda olur. Fakat zahirde göz gibi olan bu mad- de küvvei basariyyeyi temin eden rüyet sinirinden malırumdur. ÇİFTE KAFALI ÇOCUKLAR Gene Avusturyanm meşhur dok- torlarndan Dr, Georg Politzer dahi Yehistanda doğan üç gözlü çocuk hakkında şu mütaleayı söylemiştir: Çok gözlü olmak ekseriya vaki bir hâdisedir. Sıhhi zaruret üzerine dü- şürdüğüm çocuklar arasında üç göz- Yüler de vardı. Lâkin üç gözlü olan çocukların iki de bumu oluyordu. Böyle çocuklar, arkaları kesilerek yüzleri arka arkaya yapıştırılmış iki- şer kafnın bir araya toplanması his- &'ni veriyor. Bu galatı tabiatin esbabı diğer hâ- diselerinki gibi tamamile anlaşılmış değildir. Lâkin Lehistandeki üç gözlü çocuğun yaradılışı büsbütün yenidir. Evvelâ evvelki hâdiselerde tesadüf edildiği gibi çocuğun burnu iki değil dir. Bu çocuğun üçüncü gözü görse bile görüş kuvveli çok zayıf olmalı- dır, DÖRT GÖZLÜ ÇOCUK Doktor sözüne dıvamla demiştir Yi: Çok gözlü çocuklardan biri iki sene evvel Viyanada doğmuştu. Ço- cuğun teşekkülü Lehistanda doğan çocuğa benziyordu. Lâkin Viyana- daki çocuğun gözü üç değil, dörttü. Dört gözlü çocuk bsş hafiz yaşamış- tır. Bu hakikat te ispat ediyor ki çok gözlü çocuklar ve diğer galatı tablat sahibi olanlar yaşamak kabiliyetini hüizdirler. Bunla'dan vefat edenler, çok gözlü yahut iki kafalı olduğun- j vd kadar yaşamış dan ölmüş değildirisr. Belki bunların dimağlarında yahut göbeklerindeki fena teşekkül ölümlerine sebep ol- maktadır. Beyni ve göbeği bozuk ol- madıktan sonra galatı tabiat, sahibi- nin yaşamasına mâni olmamakla- dır. Bunun en yeni delili yapışık iki hemşirenin yaşamalarıdır. On yedinci asırda Colloredo ismin- de Cenovalı bir İtalyan iki başlı ve çifte ağızlı idi. Çok ihliyar oluncıya kadar yaşamıştır. Panayırlarda sirk- lerde gezdirildiğinden çok para ka- zanıyordu. Hayatının sonuna kadar rüreffeh ve ıztırapsız yaşamıştır. GALATI TABİATİN TEHLİKELERİ Galalı tabiat sahibi çocukların bu vaziyeti kendilerinden ziyade anne- Teri içinsçok tehlikelidir. İki başlı ve v sahibi ço- anneleri- Burun nin ölümüne sebep olurla için böyle çocuklar annelerinin his- settikleri gayritabillik üzerine düşü- Tülmektedir. Çocuğun gâayritabil olduğu rönt- gen muayenesi ile kolayca keşfedil- diğinden annesinin hayatını kurtar- mak için daha ziyade büyümesine müsaade edilmiyerek etibba tarafın- dan düşürülür. Böyle galalı tabiat sa- hibi olup ta düşürülen çocuklar Vi- yanada kocaman bir müse 1 edi- yor. Bu çocukların doğmalarına müsa- ade edilseydi memlekette çifte kafa- Yı ve üç, dört gözlü bir çok insanlara tesadüf etmek müzskün olac: kin annelerinin h. için vakitsiz dü tük doğan galatı tabiat sahibi çocuk- Jar annelerinin hayatına kıymaksı- zın meydana gelen mahlüklardır. Yoksa tabiatte galalı tabiat en şey değildir» — F. İcra memurunun imzasını taklid edenler Beşinci Icra memurunun İmzasını “ taklid ederek İpotekli bir gayri menku- Tü satmak suçundan maznunen tevkif edildiklerini yazdığımız Agop ve Karlo adlarında iki kişi haklarındaki evrak istinfak hâkimine verilmiştir. Suçlular mevkufen sorguya çekilmektedirler. Teşvik koşuları Vilâyet, geçen sene damızlık aygır- lardan doğmuş ve tam Arap kanlı ile yarım Arap kanlı taylar için iki koşu tertip etmiştir. Bu koşular, hayvan cin: sinin islahı için bir teşvik mahiyetinde görüldüğünden bu koşuların bu sene arttırılmasına kârar verilmiştir. Bu maksatla yeni sene bütçesine bir misli fazla tahsisat konacaktır. Yarı ve tam Arap kanlı tayların çoğalması temin e- dildiği takdirde at cinsinin islam mat- lüp gayesine erecektir. Kız kaçırma teşebbüsü Geyve (Akşam) — Taraklı köyün- den üç arkadaş gözlerine kestirdikleri 18 yaşında bir kızı kaçırmağa teşeb- büs etmişlerdir. Kızın feryadı üzerine etraftan koşan zabıta memurları ken- disini kurtarmışlar ve müteşebbisleri de yakalamışlardır. Ecnebi ve akalliyet mektepleri hocalarını Maarif vekâleti tayin edecek İstanbuldaki ecnebi ve ekalliyet mek- tepleri hocaları şimdiye kadar Maarif müdürlüğ tarafından tayin edilmekte idi. İstanbul Maarif müdürlüğüne dün vekâletten gelen bir tamimle bundan sonra bu mektepler hocalarının mün- hasıran Maarif vekâleti tarafından ta- yin edileceği bildirilmiştir. Fatih noteri ile kâtip ve İ daktilosunun muhakemelerine dün devâm edildi İhtilâstan suçlu Fatih noteri Şükrü ile kâtibi Feyzi ve daktilo Münevverin mevkufen muhakemelerine dün ağır ceza mahkemesinde bakı'mıştır. Dünkü celsede şahidler dinlenmiş, gelmiyen şahidlerin çağırılması için muhakeme başka güne bırakılmıştır. Fransanın Berlin sefiri Berlinden ayrılmadı Berlin 7 (A.A.) — Bazı gazetelerin işae eltiği haberlere rağmen Fransız sefiri M, François Poncet Berlinden ay- rılmamıştır, Sefir, kor diplomatik M. Hitler tarafından kabul tarihi olan kânunusaninin 11 inci pazartesi gü- nüne kadar hareketini tehir etmiştir. Romanya hükümetinin yeni bahriye vekili Bükreş 7 (A.A.) — Mili müdafaa bakanile çıkan ihtilâftan dolayı isti- fa eden hava ve bahriye bakanı Ca- ranfilin yerine mühendis Radu İmi- resco tayin edilmiş ve bugün tahlifi yapılmıştır. izmirde bir amele tren altında parçalandı İzmir 7 (AA) —Dün Bayraklı ile Halkapmar arasında bir tren kazası | olmuştur. Karşıyakadan hareket eden | İzmir treni Mezbaha istasyonuna | geldiğinde Ali oğlu Mehmed adında bir amele tekerlekler altında kalmış, | iki ayağı ile bir kolu kesilmiştir. Ya- | ralı derhal hastaneye kaldırılmıştır. Altı hırsız yakalandı Yirmi dört saat içinde İstanbulun muhteli? semtierinde İhsan, Enver, Ali, | Kemal, Alâeddin ve Panâyot adlarında | altı hırsız yakalanmıştır. Hırsızlar ad- | Tiyeye teslim Pen Bir hayvan çektirme | istasyonu kurulacak 937 vilâyet bülçesile Çatalca ile Si- İ Mivri arasında bir hayvan çektirme (si- | fat) istasyonu kurulmasına karar ve- rilmiştir. Ve tahsisat ayrılmıştır, Gazetemizde neşredilecek ilânlar için müracaat yeri; ilâncılık kollektif şirketi Ankara caddesi, Kahraman zade han, Tel, 20094-20095 AKBA Ankarada her dilde gazete mecmua ve kitapları bütün mektep kitapları ve kırtasiyeyi ucuz olarak AKBA müesse- selerinde tedarik edebilirsiniz. Telefon * 3377 Dünyanın en gülünçlü ve kahkahalı şaheserler şaheseri BU GECE I PE K sinemasında başlıyor Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli: Asim, Taksim: Kürkçiyan, Firuzağada Ertuğrul, Kalyoncu- kullukta Zafiropulos, Beyoğlu: İs- tiklâl caddesinde Galatasaray, Tü- nelde Matkoviç, Galata: Okçumu- sa caddesinde Yeniyol, Pındıkir- da Mustafa Nail, Kasımpaşa: Va- saf, I. * Halıcıoğlunda Barbut Eminönü: Agop Minasyan, Hey- belinda: Tomadis, Büyükada; Mer- kez, Fatih: Veznecilerde Üniver- site, Karagümrük: Ali Kemal, Ba- kırköy: İstepan, Sarıyer: Asaf, Ta- rabya, Yeniköy, Emirgân, Rume- lihisarındaki eczaneler, Aksaray: Cerrahpaşada Şeref, Beşiktaş: Vi- din, Kadıköy: Söğüdlüçeşmede Hulüsi Osman, İskele caddesinde Saadet, Üsküdar: Merkez, Fener: Balatta Hüsameddin, Beyand: Asadoryan, Küçükpazar: Necati, Samatya: Yedikulede Teofilos, A- ismdar: Ali Riza, Şehremini: Top- kamda Nüzm., AKŞAM'ın KUÇUK ILÂNLARI kiracılar ve bina sahipleri için En emin, en süratlı ve en ucuz vasıtadır mevsiminde 15,000 liraya satılık apartıman Kurtuluş tramvay caddesi Üze- rinde ve durak yerinde altışar odalı üç ve üçer odalı üç yani ak tı daireyi ve allında bir dükkânı muhtevi gümeşli, havadar iyi bir Aparlıman on beş bin liraya satı- Jıktır. (Akşam) ilân memurluğu- na müracaat. Telefon 24240 Selâmi İzzet TİYATRO KONUŞMALARI Her ininde dale Fiati: 50 kuruş EOREL , ÇOCUK HIRSIZLARI ÜRKÇE SÖZLÜ | BERLİN ve DRESDİ Km erası büyü İİ MARİA COBORATİ! Pek yakında SUMER Sinemasına geliyor Asrın en büyük garibesi “Dionne,, BEŞİZLERİ DOKTORUN MUCİZESİ fevkalâde filminde Sürtü Fransız tiyatr ÖLÜM Merhum İstanbul kâtibindli Muzafi | Gıyaseddin eşi, elektrik şirketi mühenf | lerinden Muzaffer Boran ve diş tabil Tarık Boranın anneleri ve Emlâk b İ kası müfettişlerinden Nizameddin Tef İ canın kayın validesi bayan Emine Fi devs Hakkın rahmetine kavuşmuş ve bü tün sevdiklerinin elleri üstünde Heybeli Allah gariki rahmet eylesin. Gülhane müsamereleri hanenin 4 düncü tıbbi müsameresi ici tya şeref vermeleri rica olunur. Bursa kız - Bursa erkek Hsesinderi Kurumumuzun 1071/937 Pazar gü saat 10 da Eminönü Halkevi konfer! salonunda yıllık kongresi olduğund alâkadarların gelmesi rica olunur. Satılık kıymetli kütüphane Fransızca iktisadi ve mali ea esaslı ve mühim eserlerden ve mec mua kolleksiyonlarından mürekkep kıymetli bir kütüphane satılıktır. Alâkadarların (Akşam) ilin me murluğuna müracaatları, o Telefon: 24240. BU AKŞAM a TÜRK SiNEMASINDA Aşk, İhtiras, dehşet filmi ESA YILMIYAN ADAMI (Fransızca ) Büyük artistin en müdhiş filmi. Bir kadın ona malik olmak için katil oluyor, diğer bir kadın ondan kur- tulmak için ölüyor. Kadın ve erkek, para, şöhret mücadelesi kan sedlerini aşarak gelen bir aşk sevgi“ İinin istihfafı önünde zelil oluyor. Bu kadar heyecanlı film görülmemiştir. İlâveten : EKLER dünya haberleri HARDİ adadaki aile kabristanına defnedilmişti B/1/937 cuma saat (17,30) da Gill edileceğinden meslekdaşların bu toplaf tişenler kurumu genel sekreterliğindeni