8 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife $ AKŞAM $ Şubat 1937 . AK ŞAM - “SPOR e Fenerbahçe Galatasarayı 4-1, Güneş Beşiktaşı 2-1 yendi Iki dost klüp, Fener ve Güneş dün rakiblerine karşı çok güzel “ww oynadılar, Fenerin üç golünü de genç — ftutbolcü Bülent yaptı Aylardanberi beklenen bu dolgun spor gününü dün yaşadık. Dört gün gayet güzel giden hava birdenbire bozmuş ve futbol meraklılarının epice canını sıkmıştı. Yağmurlu bir hava olmasına rağ- men stad hıncahınç dolu idi. Eğer iyi bir hava olmuş olsa idi muhakkak ki stad bugüne kadar görmediği bir halk kütlesile karşılaşacaktı. Sarı lâcivertliler, sarı kırmızılılarla | sarı kırmızık Güneyliler de siyah be- yazılarla karşılaştılar. GÜNEŞ ? - BEŞİKTAŞ 1 (1-0) İlk kaışılaşma Güneş - Beşiktaş ara- sında oldu. Daha ligde iki senelik mazisi olan Güneşlilerin Beşiktaşla çarpışmaları derece noktasından da- ha müsaltti. Her iki takım sabaya çıktıkları vakit şu şekilde idiler: Güneş: Cihad - Faruk, Reşad - Daniş, Ziya, İbrahim - İsmail, Salâ- haddin, Rasih, Rebii, Melih. Beşiktaş: Mehmed Ali - Faruk, Hüs- nü - Fuad, Hakkı, Feyzi - Hayati, Sulhi, Nâzmı, Şeref, Eşref, Hakem B. Sadi Karsan. Güneşliler oyuna çok canlı başla- dılar, Atak ve uzun paslı bir oyun oynuyorlardı. Bilhassa ortada Rasih muhacim hattını güzel idare ediyor. Beşiktaşlıları müşkül vaziyetlere 80- kuyorlardı. Arada sırada bir saman alevi gi- bi parlayıp sönen Beşiktaş hücumlia- rı görülüyordu. Bir hücumda Meh- med Ali kaleden lüzumsuz yere çi- kış yaptı. Topu yakslıyan Rasih va- ziyeti. görerek plâse bir şütle Güne- şin ilk golünü kaydetti. Bu golün verdiği kuvvel mâneviye ile Güneşliler arka arkaya hücum- lar yaptılar. Hattâ bariz bir penaltı da oldu, fakat hakem vermedi. Ve devre de Güneşin çok güzel bir oyu- nu ve hâkimiyeti altında 1-0 netice- lendi, İkinci devre başladığı zaman Be- şiktaşı daha canlı gördük. Fakat yap- tıkları hücumlar Güneşin en iyi oyun- cusu Faruk tarafından kolaylıkla kırılıyordu. OMağlübiyetten Kurtula- mıyacağını anlıyan siyah beyazlılar işi Föherbahçe oyuunda oluuğu gibi sertliğe döktüler. Bu daha ziyade aleyhlerine oldu. Tekrar hücuma geçen Güneşliler ge ne oyuna hâkim olmağa muvaffak oldular. Ve az sonra da bu hâkimi- yet semeresini verdi. Rasih ikinci gö lü yaptı. Oyun 2-0 vaziyete girdik- ten sonra tatsızlaştı. Çünkü Beşik- taşlılar çok favullü oynamağa başla- filar, Ve bu arada Güneşliler birde şenalti kaçırdılar, Rasihin penaltısından sonra Güneş Aleyhine bir penaltı oldu ve Hüsnü bunu, gole çevirdi. Maç 2-1 Güneş- Milerin lehine bitti, Fenerbahçelilerin dostu olan Gü- neşlileri, Fenerbahçeli halk candan alkışlıyordu. FENERBAHÇE 4 - GALATASARAY 1 u-» Sira iki ezeli rakibin karşılaşma” sına gelmişti. Herkeste bir heyecan bazı Fenerliler Niyazi yok, Şaban has- ta diye ümitsiz. Galatasaraylılarda da yenmek ümidi vardı. Bir merak acaba Fenerbahçe nasıl çıkacak. Evvelâ seri kırmızılılar, ondan 601“ ra sarı Uâcivertliler sahaya çıktılar, Galatasaray takımında evvelce aile- yi sebeplerle oynıyamıyacağını bildir diğimiz Gündüz yok, nizamen oynâ- maması icap ettiği halde bilmeyiz ne düşünülerek Fenerbahçeli Süleyman oynatılıyor. Buna mukabil Fenerti- | ler aralarına genç oyunculardan Bü- lendi almışlar. Karşı karşıya geldikleri vakit şu $- kilde olduklarını gördük: Fenerbahçe: Hüsameddin - Fazıl, Yaşar, Cevad, Aytan, Reşad - Esad, Ali Rıza, Bülend, Fikret, Galatasaray: Avni - Reşad, Lütfi - Eşfak, Salim, Suavi - Necdet, Ha- şim, Süleyman, Bülend, Danyal. Hakem milli takım antwenörü M. Boots, Oyuna Galatasaraylılar başladı. Sa- rı kırmızılılar daha canlı, Fenerliler bir parça durgun. Bu durgunluk biraz devam etti. On- lar da canlandılar, çak seri bir oyun seyretmeğe başladık. Fenerliler saha- nın çamurlu oluşundan daha dik- katli oynuyorlar. Yerden ve uzun paslarla iniyorlar. Bir Fener hücu- mu Ali Rıza muhakkak denecek bir gol kaçırdı. Derhal hücuma ge çen Galatasaraylılar beklenmiyen bir zamanda bir parça da Hüsameddi- nin hatasından bir gol kaydettiler. Tusım bozulmuştu. Galatasaraylılar iki taraflı seviniyorlar, hem yenmek ümidi hera de Fenerbahçenin gol ye- memek tılsımının bozulması sevinci... Fenerliler de yeneceklerine emin, fakat gol yeinenin teessürü içindeler. Sarı lâcivertlilere bu gol bir kamçı tesiri yaptı. Derhal oyunu Galatasa- ray mısf sahasmâ intikal ettirdiler. | Günün kahramanı genç oyuncu Bü- İ lend beraberlik sayısını yaptı. Bu gol stadı yerinden oynattı. Devre de Fenerlilerin hâkimiyeti al- tında 1-1 beraberlikle neticelendi. İkinci devrede sarı Jâcivertlilerin gol çıkaracakları bekleniyordu. Fe- nerliler çok canlı oynamağa başladı- lar, Bilhassa bugün sağ açıkta çok güzel ve müessir bir oyun oynıyan Naci ve Fikret vasıtasile mütemadi- yen hücum ediyorlar. Arada sırada yapılan Galatasaray hücumları da | Fener muavin hattında pek kolay- | lıkla kırılıyordu. Hücumlar birbirini kovalıyor. Bülend çok canlı bir oyun- | la Galstasaray müdafasını şaşırt. | yor ve fena vaziyetlere sokuyor. Sağ- | dan bir hücüm, top ortada, falsolu | bir vuruşla Bülend ikinci ve galibi yet golünü yaptı. Halk bu genç oyun- cunun ismini candan havkırarak se- viniyor. Artık oyun tamamile Fene- rin hâkimiyeti allında, Galatasarayir | lar seri bir oyuna başladılar. Oyunu çok güzel idare eden hakem her şeyi görüyordu. Fenerbahçe hücumları bir seri ha- linde devam ediyor. Bir hücumda uzaktan kaleye gönderilen bir şütü Lütfi elle tevkife çalıştı ve penaltı ve- rildi. Fikret bunu da gole tahvil ede- rek gol adedini üçe çıkardı. Sarı lâcivertliler bu golden sonra vaziyetten emin olarak tam bir fut- bol oynamağa . Buna mu- | kabil Galatasaraylılar da favullü oy- nuyorlardı. Fakat bu sert oyun mu- kabelesiz kalıyordu. Gene bir hücumda Bülend Ali Rı- zadan aldığı çok güzel bir pası go- le çevirdi. Ve oyun da 4 - 1 sarı lâci- vertlilerin galibiyetile neticelendi. Dün Fenerliler ilk on beş dakika müstesna güzel bir oyun oynadılar ve “ezeli rakipleri karşısında su gö- türmez bir galibiyet kazandılar. Sarı Iğcivertliler başta günün golcüsü Bülend olmak üzere güzel bir oyun oynadılar. Şurada genç futbolcü Bülendden bahsetmeden geçemiyeceğiz. O bize çok ümitler verdi. Bazı vesileler işte böyle yıldızların doğmasına sebep olu- yor. O yalnız Fenerbahçe için de- gli, türk futbolü için bir kazanç ol- muştur. Dünün galipleri iki dost klüp Fe- nerbahçe ve Güneşi kazandıkları mu- vaffakıyetten dolayı candan tebrik ederiz. M. Kemâl Dünkü maçta bizi memnun eden en mühim hareket antrenör olarak gelen ve dünkü müsabakayı idare eden M£, Boots'un hakemlik ediş tar- sıdır. Gösterdiği liyakat bizim ha kemlerimiz için büyük bir ders olmuş- tur. Çok temenni edelim ki hakem- lerimiz bu dersten istifade etmiş ol- sunlar ve onun gibi maçları soğuk» kanlılıkla ve nizamnamenin hakem- lere verdiği vâsl salâhiyetleri büyük bir vukuf ile idare etmesini öğrenmiş olsunlar. Dünkü maçla kasdi hata lar ile kasd! olmıyan hareketleri bu i kadar iyi tefrik edebilen bir hakem bu sahada çok az göründü. BEŞİKTAŞ ŞEREF STADINDAKİ KARŞILAŞMALAR, İlk oyun Süleymaniye ve Eyüp aras sında yapılmış, hakem Bürhan ata ğın idaresinde oynanan bu oyunda Silleymaniyeliler baştan nihayete ka» dar hâkim bir oyun oynmışlar birin- cl devrede dört ikinci devrede beş gol yaparak maçı 9 - 0 kazanmışlardır. Topkapı - Anadolu arasındaki oyun- da da Topkapı birinci devrede 1 - 0 galip bitirmiş, ikinci dervede güzel bir oyuh çıkaran Anadolu 3 gol yas parak maçı 3-1 kazanmıştır. Dünün galipleri bir ziyafet verdiler Gardenbardaki ziyafetten bir görünüş Dün akşam iki dost klüp ve dünün galipleri Fenerbahçe ve Güneş Garden- barda 60 kişilik bir ziyafet vermişler, geç vakte kadar eğlenmişlerdir.