14 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

14 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

vi AKŞAM © Sahifeli EVET GÜZELİM, ŞİMDİ EŞ Bütün erkekleri teshir edebilirsin Bir miknatisin iğneleri cezbettiği gibi, cild için gayet sabit ve SON DERECE YAPIŞKAN VE GAYET iNCE OLAN bu yeni “Birde dört pudra,, yı tecrübe et. 14 Şubat 1937 Paranıza Zahmetsiz ve Sağlam En Yüksek Geliri ADAPAZARI Türk Ticaret Bankası İşte, Kimyagerlerin ve kadınların 50 senedenberi aradıkalrı pudra, günde bir defa pudralanmak kâfidir. Cildiniz içim son derece yapışkan ve gayet ince ol mak itiberile yüzünüzün ve burnunu zun parlaklığı ebediyen zail olur. Di şanda, yağmur ve güneşde, dahilde si- cak salonlarda (resimlerde gördüğünüz gibi) her şeyi yapabilirsiniz, Suya, gü meşe maruz kaldığınız ve dans ederek tetlediğiniz halde tenin şayan hayreti safiyetini muhafaza edersiniz. Akşaim üzeri yorgun, buruşuk bir yüzle evine: (Bahçekapı Taş Han) Size Temin Etti Bankanın «Kuponlu vadeli mevduat » servisine yatıracağınız Her 100 lira için Yılda 6lira faiz alırsınız. Faizlerin her aya isabet eden mikdarı kuponlar mukabilinde aybaşlarında ödenir Öksürenlere: KATRAN HAKKI EKREM ADEMİ iKTiDAR ve BELGEVŞEKLİĞİNE KARŞI HORMOBİIN | Tabletleri ŞAMMEMMNNENMN Hor eczanede arayınız. ( Posta kutısu 1255 Hormobin ) Scandinavian Near East Agceny Galata Tahir izan Z üncü kaf Tel; 4991-23 Svenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Dentziz. İ Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanlar Şark ve Karadeniz başl <a limanları arasında 15 günde bir erk Met ve avdet için muntazam postalar. Gdynin - Dantzig - Gothenburg ve Oslodan beklenen vapurlar. e Vingaland vapuru 13 şubata doğru Bardaland vapuru 23 şubata dağru Vasaland vapuru 4 marta doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Rofer- dam - Kopenhag, Gdynia Göthenberg, Dantzig - Stokholm, ve Oslo, limanları İçin hareket edecek vapurlar. Günborg vapuru 11 şubata doğru £ Vingalard vaparu 13 gabata'doğru Norruna vapuru 48 şubata doğru * Fazla tafellât için Galata'da Tahir han B üncü katta kâin acontalığına müracaat. Tal: 4991-23 ROMANYA SEYRİSEFAİN İDARESİ Hareket edecek vapurlar: ROMANİA vapuru 16 şubat salı saat 9 da (Pire, Beyrut, Hayfa ve İs. | kenderiye) ye DACİA vapuru 20 şubat cumartesi ünat 13 te (Köstence) ye Berlin, Breslau, Dresden, Londra, ğeekasl; /Lahiye, “Lor v4 Wim wa için tenzilâtlı Fiatlerin müttehit | biletler verilir. Bütün Romanya, Polonya | ve Tuna kimsnlar siçin ve Türkiye - Ro- Mmanya hükümetleri arasındaki itlâf mu- binde merkezi ve çarkt Âvrupa için tensilltk fiyatlarla eşyayı ticariye sevk İ ve nakledilir. Fazla tafsilât için Galata | Yolcu salonu karşısında Tahir bey ha Banda İstanbul umumi acentalığına mü- tecaat, Telefon 49449 - 49450 Sinir damlası Asabi çarpıntılara, nefes da- ralmasına, hoyecan ve baş dönmelerine Karşı şayanı hayret fesirli yeni İlç Mahdud mesuliyetli Istanbul Liman | Kooperatif şirketi İdare Meclisi Rekliğinden: Şirketimiz hissedarları umumi heyeti- Bin 25 /mart/ 937 tarihine tesadüf eden perşembe günü sant 16 buçukla alelâde olarak içtiman daveti takarrür etmiş ve müzakere edilecek maddelere ağt urzna- me aşağıya yazılmış olduğundan zikri geçen gün ve saatte bissedarlarımızın İstanbulda © Limam hanında yapılacak olan toplantıya gelmeleri ilân olunur. RUZNAME 1 — İdare meelisi ve murakıp rapor- larının okunması ve tasdiki, 2 — 936 senesi bilânçosunun, kâr ve zarar hesabının tasdiki ile idare meelisi- | nün ibrası 3 — Yeni idare meclisi azalarının in- tibabr, 4 — İdare meclisi seis ve azalarına, esas makavelenin 36 mei maddesi muci- İ bince hakkı huzur tayini, 5 — 9İ7 senesi bilânçosunun tanzimi ve umumi heyetten tasdiki tarihine ka- dar devam etmek üzere şirket murakip- lerinin intihabı ve tahsisat miktarlarının tayini, İstanbul komutanlığı Satınalma Komisyonu İlânları Miktarı tekarrür edecek fiatı üze- rinden tesbit edilmek üzere yangın söndürme âleti açık eksiltme ile iha.! Tesi 19/Şubat/937 cuma günü saat 16 da yapılacaktır. Muhammen tarı 2250 liradır. Şartnamesi her gün öğleden evvel komisyonda gö- rülebilir. İsteklilerin 169 hiralık ilk teminat makbuz veya mektuplarile beraber ihsle günü vakti muayyen- de Fındıklıda komutanlık satınal. ma komisyonuna gelmeleri. (577) 189 çu alay m mevcut 21 kalem köhne eşya açık arttırma ile ihalesi 26/Şubat/937 cuma günü saat 15 de yapılacaktır. Muhammen | tutarı 781 lira 84 kuruştur. Şartna- | mesi her gün öğleden evvel komis- yonda görülebilir, İsteklilerin 59 li- ralık ilk teminat makbuz veya mek- tuplarile beraber ihale günü vakti musyyeninde Fındıklıda komutan- İık satınalma komisyonuna gelme- eri, (578) ekmek ami ii Satılık meyva fidanları | | aa İ Bursanın meşhur muhtelif şeftali, kayısı, elma, armut; vişe, kiraz fi danları çok ucuz fintle satılmaktadır. İsteklilerin Bayramdan sonra da ayni yerde satışa devam edilecek. Zayi — Askerlik kâğıdımı kaybettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü olmadığını ilin ederim. (Fatih şabesi ihtiyat eczacı Mustafa Nal avdet eden kadınlar, cildlerini tazeleyip gençleştirebilirler ve bir kaç yaş daha genç görünmeğe muvaffak olurlar. Bu pudra gayet beyazlatıcı ve kuvvetlendi- ricidir. Yüzde hiçbir vakit leke ve ta- baka halinde gözükmez. Gayet ince farkedilmez. En'samimi dostlarınız bile (bu pudra sayesinde) teninizin cazip güzelliğini âdeta tabii telâkki edecekler Gir. Siz de bu sihirâmiz, gayet ince ve son derece yapışkan «birde dörte pud- yayı ısrarla ve smevkasına dikkat ede- tr | olması itibarile cildde o kadar güzel ve | rek isteyiniz. Netikesinden memnun ka- Müntazam yapışır ki mevcudiyeti bile : Jacaksımız TÜRKİYE Şeker Fabrikaları ANONİM 1937 senesinde kullanılmak üzere fabrikalarımıza lâzım olan şeker sandıkları için kereste alınacaktır. Kapalı zarf usulile ihalesi İsteklilere şartname parasız verilir. Yirmi beşbin'sandık veya dörtyüz metreye kadar kereste vermeğe talip olanların teklifleri de nazarı itibare almacaktır. Erzurumda yapılayak Atatürk anıtı müsabaka şartları. Üçüncü Umumi Müfettişlikten: İ 1 Erzurumda bir Atatürk amtı yaptırılacaktır. İ 2 — Anıt projesi İkincikânün 937 tarihinden m 1937 sonuna ka dar müsabakaya konmuştur. $ <— Tilia adina aznlanini ölüme coniihikiniasi Ni: Bar kanlığı Yüksek Öğretim Genel Direktörlüğü ile İstanbul Güzel Sanatlar Akademisinden alabilirler. ŞARTNAME 1 — Erzurumda yaptırılacak Atatürk anıtı Erzurumun Milli savaşta- ki durumumu ifade eder mahiyette olmalıdır. 2 — Bu itibarla yapılacak anıt yalnız bir portre heykeli değil, bir âbi- de olacaktır. 3 — Bu anıt için 100,000 yüz bin lira sarfedilecektir. 4 — Müsabakaya iştirak için en az İstanbul Güzel Sanatlar Akademi 5 —31 Mayıs Pazartesi günü akşama kadar maket ve projeler Kül tür Bakanlığı Yüksek Öğretim Genel Direktörlüğüne teslim edilmiş bulunmalıdır. 6 — Maketler en az 1/50 büytüklüğünde olacaktır. 7 — Projeler anıtın nihat şekli hakkında tam bir fikir verecek vuzuh- da olmalıdır. 8 — Anıtın Erzurumda çıkan granit nevi taşlardan yapılması esas iti barile şayanı arzu isede bu cihet heykeltraşların yüksek takdirine brra- kılmıştır. 9 — Proje ve maketler Güzel Sanatlar Akademisinde Türk ve yabanci sanatkârlardan teşkil olunacak juri heyetince tetkik edilerek birinciye 1000, bin, ikinciye 500 beşyüz lira verilecektir. 10 — Anıtın dikileceği mahallin Niverman baritasi ile o mahalde ya- pılacak binaların fotoğrafları ve Erzurum taşının cinsleri Kültür Ba- kanlığı Yüksek öğretim Genel direktörlüğünde görülebilir.(2007) (197) Osmanlı Bankasına memur alınmak için müsabaka İLÂNI Osmanlı bankasınca bu kerre yeniden hizmete alınacak Türk me- murların intihabı için yakında bir müsabaka açılacaktır. Yaşı otuzdan aşağı olup bu müsabakaya girmek istiyenler namzet- liklerini kaydettirmek ve kabul şartlarını öğrenmek üzere şubat ayı zarfında her hafta salı ve cuma günleri saat 9 ile 10 arasında Osmanlı Bankasının Galatadaki merkezinde Kişi işleri servisine müracaat ede bilirler. Talipler hüviyetlerini müsbit evrak ile beraber tahsil tasdikname, yahut şehadetnamelerini ve şayet tir vazifede istihdam edilmiş iseler, hizmet şehadetnamelerini birlikte getirmelidirler. i Sipahi Ocağı idare Heyetinden: Ocağın yılık kongresi 30/1/937 tarihinde içtiman davet edilmiş ise de ekseri” yel hanl olmadığından toplantı 20 şubat 937 cumartesi günü sant 16 e bırakılmış olduzundan mezkür tarihte sayın üyelerin ocak meikezinde bulunmaları rica olunur, e»