25 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

25 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

9 AKŞAM-SPOR o Dostluk turnuvasında Beşiktaş:6. Sarayı, Güneş Feneri yendi Fenerbahçe ile G. Saray; berabere kaldılar - Final © İkar yüzünden oynamadı Galatasaray - Fenerbahçe maçından bir enstantane, Bifokun dört klübün, birinci futbol takımları arasında tertip elfiği «dost- uk kupası» türnesine pazar günü baş- landı, Altı binden fazla şeyirci önünde oynanan ilk maçlarda Beşiktaş Galata- sarayı 1-0, Güneş te Fenerbahçeyi 1-0 yendi. bayramın ikinci günü Fener- bahçe ile Galatasaray ârasında yapılan maç birer sayı İle bitti. Bayramın üçün- cü günü, iki galip takım Güneşle be- #iklaş arasında yapılacak ve türnuva- nın şampiyonluğunu tayin edecek olan final maçı şiddetli kar yüzünden oy- nanmıyarak başka bir güne bırakıldı. Yukarıda saydığımız üç maçın tafsild- tını aşağıda veriyoruz, BEŞİKTAŞ - GALATASARAY MAÇI Galatasaray takımında Lütfü, Nec- det oynamıyordu. Buna mukabil Be- şiktaşta her zamanki kadrosuna göre bir haylı değişiklik vardı, Takımlar gör! le çıktılar; Beşiktaş: Mehmed Ali, - Faruk, Hüs- nü - Feyzi, Hakkı, Fuad - Hayati, Rıd- van, Enver, Şeref, Eşref. Galatasaray: Avni - Refik, Reşad - Eşfak, Salim, Suavi - Halil, Süleyman, Haşim, Bülend; Danyal, Maç antronör Boothun idaresinde oynandı. İki tarafta yüksek bir fut- bol göstermemekle beraber çok canlı oy- İNİ farla tehlikeler geçirdi. Bu tehlikeleri © ya mal oldu. Fakat Hüsnünün çektiği nadı Zaman zaman karşılıklı akınlar yapıldı. Fakat Galatasaray kalesi daha kaleci Avni büyük fedakârlıklarla at- Jattı, Hakkının eşape bir hücumu da Galatasaray kalesi aleyhine bir'penaltı penaltiyi Avni kurtardı. İlk devre sa- yısız bitti, İkinci devrede Beşiktaş Hakkıyi hü- cum hattına, Enveri merkez muavin mpevkiine aldı, Bu devrede Galatasaray daha gayretli oynadığı halde Enverin yaptığı bir sayiyle Beşiktaşa 1-0 mağ- lüp olmaktan kurtulamadı. Bu suret le Beşiktaş finale kalmış oldu. FENERBAHÇE - GÜNEŞ MAÇI Pazar gününün en güzel ve en heye- canlı maçi bu oldu, Gene antrenör Boothun hakemliği altında takımlar sahaya şu şekilde çıktılar: Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Fadıl - Cevad, Aytan, M. Reşad - Na- ci, Şaban, Rıza, Bülend, Fikret, Güneş: Ciyad - Faruk, Reşad - Daniş, Rıza, İbrahim - Fefii, Selâhad- din, Rasih, Rebii, Melih, Maçın tarzı cereyanma girmeden evvel şunu tebarüz ettirelim ki bu maç, gerek teknik ve gerek taktik itibarile memleketimizde ender seyredilen oyun- lardan birisi olmuştur, Netekim maçı idare eden İngiliz antrenör de Türki- yeye geldiğinden beri bu kadar güzel bir oyun seyretmediğini ifade etmiştir. Oyuna Fenerbahçeliler hızlı bir a- kınla başladılar, Ortadan Naciye geçen | top avuta gittikten sonra hücumlar karşılıklı olmağa başladı. Bilhassa Gü- neşliler çok güzel bir müdafaa sistemile Fenerbahçelilerin en tehlikeli oyungu- su Fikreti tamamile marke ettikten sonra Fenerbahçe kalesine tehlikeli da- kikalar geçirtmeğe - başladılar. Buna mukabil Fenerbahçeliler de sağ taraf- larile hücum ediyorlardı. Bu arada Gü- neşliler ortadan bir hücum yaptılar. Muhakkak denilecek bir sayı Hüssamın kurtarışile atlatılmış oldu. Derhal hü- cuma geçen Fenerliler de bir gol fırsa- tı kaçırdılar, Tuz. İkinci devrede “Fenerbahçe rüzgüri lehine almıştı. Bununla beraber Fener. bahçenin aleyhine ilk akınları netice» * $iz kaldıktan sonra yedinci dakikada Fenerbahçe aleyhine bir korner oldu. Melihin çok güzel ve âdeta Fener kale- cisini yalar şekilde çektiği korner, Hüş- * samın mütereddid vaziyetinden istifa- ( de eden Rıfkının bir kafa vuruşile Gü- neşe maçın yegâne golünü kazandırdı. Biraz sonra gene Melihir golle neti» celenebilecek bir akınını Yaşar ancak favülle durdura bildi ve tehlike atla- dıktan sonra bütün gayretini toplıyan Fenerbahçe, âdeta bir kasırga halinde hücumlarına başladı. Fakat bu seri ve şiddetli akınlar her defasında fevkalâ- de güzel oynıyan Güneş müdafaasının yarattığı sedde çarparak neticesiz kal- dı. Bilhassa soliç olan, Fikretin karşı- sında Daniş ile Faruk en güzel oyunla- rıni çıkardıkları gibi Güneşin genç ka- lecisi Cihad da üçü Şabanın, biri Naci- nin ve biri Ali Rızanın olmak üzere çok tehlikali beş şütü, harikulâde su- rette kurtardı, Bununla beraber Ciha- dın faaliyeti yalnız bundan ibaret kal | madı, Daha az tehlikeli olmakla bera- ber diğre akınların da, heticelenmeme- sinde Reşad, Faruk, Rıza ve Daniş ka- dar müessir oldu. Bu arada, hem ge- riye hem İleriye mekik gibi işliyen Re- biinin de çok faydalı rolünü unutma» mak lâzım gelir. Rıza; Fenerbahçeden: M. Reşad, Naci, Maç bu suretle 1-0 bitti ve Güneş te Şaban, Cevad, Yaşar, Fikret. Heşiktaşla karşılaşmak üzere finale KAKİ © GümeşciLERİMİZİN İLK MAÇI Finlândiyeye giden (güreşçilerimiz Beşiktaş - Galatasaray pan bazı oyuncuları yazıyoruz: Beşiktaştan: Faruk; Galatasaray- dan: Avni, Reşad Haşim, Refik; Güneş- FENERBAHÇE - GALATASARAY MAÇI Bayramın ikinci günü Fenerbahçe « Galatasaray gene İngiliz antranörün idaresinde karşılaştılar. Her iki takım da eksik bir kadro ile sahaya şu şekil- de çıktılar: Fenerbahçe spor klübü başkanlığın- Fenerbahçe: Hüssam - Yaşar, Lebib - | dan: Müessisler heyeti 27/2/0937 cu- Reşad, Aytan, Esad - Naci, Rıza, Semih,| martesi günü saat 15 te Kadıköyünde Fikret, Şaban. klüp merkesinde toplanacaklardır. ların teşriflerini Galatasaray: Sacid - Refik, Reşad - ipa SANANE ii Suavi, Salim, Ekrem - Şevket, Eşfak, Haşim, Süleyman, Danyal. İlk on dakika karşılıklı hücumlarla geçti. Bundan sonra oyunda bir hâ- kimiyet tesis eden Fenerbahçeliler sol- dan yaptıkları bir hücumda Semihin ayağile çekilen hesapsız bir şütün di- Toğe çarpmasile bir gol kaçırdılar. Bu arada Galatasaraylılar sağdan bir hü- cum yaptılar ve Şevket Galatasaray he- sabina Lebibin hatası yüzünden bir sa” yı kaydetti. Derhal hücuma geçen Fe- nerbahçelilerin arka arkaya yaptıkla- rı akınlar o gün çok fena bir oyun oy» nıyan Ali Rızanın yüzünden semers- siz kaldı. Fenerbahçeliler takımda bir değişiklik yaptılar. Esad hücum hat- tına, Semih sağ muavine, Reşad da sol muavine geçti. Bu değişiklik tesirini göstermekte gecikmedi. Bir çok gol lük vaziyetlere girmelerine rağmen üç ortanın beceriksizliği gol kaydına mani oldu. Fenerbahçe lehine verilen bir firikikte Esad Fenerin beraberlik sayısını yaptı. ve devre birer sayıyle be rabere bitt, men - serbest karışık olarak yapılan bu maçlarda güreşçilerimiz 4-3 galip gelmişlerdir. Fenerbahçe müessisler heyeti #oplanıyor istima edilirse iki tarafın tam bir hâ- kimiyet tesis edemedikleri ilk otuz beş dakika içinde de iki taraf sayı çıkara- madılar ve oyun 1-1 bitti, Bundan sonra Fenerbahçeli futbol- cüler oyunun temdidini istediler, Ga- Jatasaraylılar kabül etmediler, GÖZE ÇARPAN FUTBOLCÜLER larile göze çarpan oyuncuları yazıyo- ten: Cihad, Faruk, Rebii, Daniş, Reşad, ilk maçlarını yapmışlar ve greko ru- | maçından iki görünüş FRANSA - BELÇİKA MAÇI Pazar günü Brükselde (Fransa ve Balçika milli takımlari arasında oyna» nan futbol maçını 3-1 Belçika kazan- muştar. Ankaradaki maçlar Ankara 21 (Akşam) — Bayramın İlk günü Ankara stadyomunda yapı- lan Çankaya - Demirspor futbol maçı iki ikiye beraberlikle bitmiş, Ankara- gücü de Kırıkkaleyi 4-0 yenmiştir. Her perşembe bir klüp futbolcüle- rini tanıtmağa hasrettiğimiz bu- günkü nüshamızı Beşiktaş futbol- cülerine ayırmıştık. Fakat bayram maçları yarı ve resimleri buna İm- kân bırakmadı. Beşiktaş sahifesini gelecek perşembe burada bulacak- amaaan