6 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

6 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Gelin elbisesi Neelâ imzasile aldığımız bir mek- tupta 22 yaşında olduğundan ve bu ay zarfında cvleneceğinden bahisle bazı sualler soruluyor. Bu suallere «müşküler: sütununda cevap ver- meğe yer müsait olmadığı için, baş- kalarını da alâkadar eder düşüncesi- le burada cevap veriyoruz. Sorulan sualler şunlardır: 1 - Gelin €lbisesi ne kumaştan olur? 2 - Duvak nasıl takılır? $ - Gelin elbisesinin kol- deri uzun mu, kısa mı olmalıdır? 4 - Ne renk çorap giymeli? 5 - Yüz boyan- malı mı? 6 - Dans edebilir miyim? 7- Başıma taçvetel takayım mı? 6 - Tırnaklarıma ne renk cilâ süre- yim? Bu suailerin cevapları şunlardır: 1 — Gelin elbiseleri ekseriyetle be- yaz kalın ipekliden olur. Kumaş ka- hn fakat yumuşak olmalı ki iyi düş- sün, Fakat beyaz lâmeden ve beyaz dantelden yapıldığı çoktur. 2 — Duvağın elbiseden ziyade ehem- miyeti vardır. Yüze yaraşır bir tarz- de konularak duvağın bol ve uzun olması şarttır. Yekpare dantelden du- vaklar en makbul olanlardır, Fakat düz tülden duvak da en çok kullanı- lanıdır. Duvak yarı yüzü örterek ya- hut tamamile arkadan konuluyor. Bunları limon çiçeği, yahut beyaz gül- ler tutuyor, 3 — Gelin elbiselerinin kolları ek- seriyetle uzundur. Kısa olursa (bu se- ne modası) tülden veya muslinden eldiven giyilmesini icap ettirir. 4 — Gelinin ayakkabıları beyaz, çorapları ten rengi olmalıdır, Beyaz çorabın modası geçmiştir. Lame elbi- se ile tabii lame kundura giyilmeli. dir. 5 — Yüzü boyamak meselesine ge lince: Hafif ve tabii bir şekilde yüz boyanmalıdır. Giyilecek elbise Ye du- vak beyazdır. Bu beyazlıklar içinde yüz tabiatile soluk kalır, Yanaklara ve dudaklara gayet hafif kırmız) sür- meli, Gözlere rimel sürmemek daha iyidir. 6 — Tabii dans etmelisiniz. Hattâ İlk dansı gelinin etmesi üdettir. 7 — Basımıza taç koymayınız. Tel koyabilirsiniz. 8 — Tırnaklarınızın rerigi açik pem- be olmalıdır. Portakalın bir hassası Portakal mevsiminden istifade ede- Tek cildin teravetini muhafaza etmeli. Sabahları uyanınca bir bardak ılık portakal şerbeti içmek çok faydalıdır. Cilt berrak ve lekesiz olur. Bundan sonra, lâhna kokusu tüten büyük bir kâsenin önüne oturdular. Luazo ailesi İle bacılar, ucuz diye iç- tiler. Ötekiler şarep İstedi; Komüde bira ısmarladı. Şişeyi kendine his bir şekilde açıyor, köpürtüyor, sonra bar- dağı iğerek bakıyor, lâmba ile gözü- nün arasina getirip rengini seyredi- yordu. İçerken, sevgili içkisinin ren- gindeki sakalı, sanki şefkatle Ürperi- yordu; bardağı gözünden kaybetme- mek için şaşılaşıyordu; sanki bira İç- mek için yaradılmışa benziyordu. Bay ve bayan Follenvil masanın ta öbür ucunda yemek yiyorlardı. Erkek bozuk bir lokometif gibi homurdanı- yor, yemek yerken o konuşamıyordu, ama karısının çenesi hiç durmuyor- du. Almanlar geldiği zamanki bütün intibalarını, ne yaptığını, neler söy- Jediğini, bir kere para kaybettiği için, sonra da askerde iki oğlu bulunduğu için onlara nasıl lânet ettiğini anlat- “a. Yüksek bir kadınla konuştuğu için böbürlenerek bilhassa kontese hitab ii Gelin elhisesi modelleri Nisan ve mayıs ayları evlenmelerin en fazla olduğu zamanlardır. Bu mü- nasebetle gelin elbiselerine ait bir kaç model dercediyoruz: 1 — Kalın beyaz krep satenden ge- lin elbisesi eteğine konulan iki kloş parça bolluk vermektedir. Arkaya ko- nulan bir kloş parça uzun eteği teşkil etmektedir, Belinde bir paket mon çiçeği vardır. Ayni çiçek paketi saçi- na konmuştur ve duvağı tutmakta- dır, 2 — Üç beyaz gül biye konulan du vağı tutmaktadır. 3 — İneiden yahut Iimon çiçeğin- den yapılmış küçük bit şapkanın al- andan duvak konulmuştur. İnci ya- SIHHATİNİZE ZARAR VERMEDEN İNCE KALMANIN ÇARESİ Yemek esnasında katiyen su iç- meyiniz. Yemek haricinde istedi- ğiniz kadar scak veya soğuk su içebilirsinz. Bu nokta çok mühim- dir. Hergün hiç olmazsa bir türlü yeşil sebze yemelisiniz. Patatesi de ancak arasıra yiyiniz. Ekmeğinizi güzelce kızartınız. İskara üzerine ekmek konulma- * dan iskara kızıl derecede ısıtılma- hı ve üzerine ekmek konulunca elektrik cereyanı kesilmeli. Bu su- KÜ PÜ 6— Selâmi İzzet Sedes ediyordu. Derken sesini alçaltıp ince mesele- lerden başladı. Kocası arada bir: «Bayan Follenvil sussan da- ha iyi edersin» diyordu. Fakat o al- dırmayor, devam ediyordu: — Evet bayan, bu adamlar boyuna «Yararlı olmak için bir şeyler etmeğe uğraşanlar varken, Zâ- rarli olmak için uğraşanlara ne ha- cet: diyorum. İster Fransiz, ister İn- giliz, ister Polonyalı, ister Alman ol- retle ekmek açık kahve renginde kızarmış olur. Ekmeği kızartırken acele etmeyin. Yavaş yavaş kızar- sın, Çay küvvetii olmamelı ve terei- hen şekersiz olarak içilmelidir. Ağır pasta ve tatlılardan ve ha- murlu şeylerden çekininiz. Bunları bütün &ilenin iti- yadlarını değiştirmeye hecet kal- madan ve hiç bir şikâyete meydan vermeden yapabilirsiniz. sun, insanları öldürmeğe ne lüzum Yar? Size fenalık eden birinden inti- kari almak ta fena, çünkü mahküm olursunuz, ama eviğtlarınızi av gibi tüfeklerle öldürürlerse iyi, çünkü en fazla öldürenlere nişan veriyorlar, “Kim ne derse desin ben bunu anlami- yorum. Kötnüde sesini yükseltti: i — Sakin bir komşuya Bücüm edil Giği zaman harp vahşet, vatanı mü- dafaa edildiği zaman imukaddes bir vazifedir. daha iyi olmaz mı? Komüdenin gözü parladı: in — Bravo vatandaş! Bay Karre-Tamadon derin bir dü- şünceye dalmıştı. Büyük cengâverle- re hayran olmakla beraber, bu köylü kadının sözleri onu düşündürüyordu. Bütün bu insanları, başarılması asir- Jara bağlı büyük endüstri işlerinde kullanmak çok dahan yararli olmaz mıydı? Luszo yerinden kalktı, otel sahibi- nin yanına oturdu. yavaş yavaş kos hut Ilmon çiçeğinden küpesi de var- dır, 4 — Yarı yüzü örten duvağı İki si- Ta limon çiçeği tutmaktadır. 5 — Krep romenden elbise kolları iğneden geçirilerek takılmıştır. Belinin önünde limon çiçeğinden bir buket vardır. Duvağı hiç çiçeksiz konmuştur. Elmalı, portakallı a marmelât Bir kilo elma, beş portakal, bir kilç şeker almalı. Elmaları ve portâkalları çeşme al koymalı, Kesilen meyvaları örtünce- ye kadar su &oyduktan sonra üleşte pişirmeli. Meyvalar yumuşayınca su- yu ve meyvalır Kefgirden geçirerek süzmeli. Çıkan suyu bü' kilo şekerle ve bir limonun Suyu ile ateşe koyup bir saat, bir saat bir çeyrek kaynat- malı. Küçük kaplar içerisine döküp muhafaza etmeli. Portakal renginde duran marmelâdın lezzeti nefistir. Yikbahar için altı fıçı Bordo şarabı aldı. Yemek bitince, o kadar yorgundu- Ne imz kamammanlniiğ eğimin iğ İŞİRRİİĞİMEEİNLİE mmm Şİmdİ kl Moda haberleri Çiçekli muslinden kombinezon ve gece gömlekleri son modadır. 4 Yün örme bluzlar üzerine serpme ve renkli boncuk dikiliyor, A Siyah hasır şapkalara pembe çiçek yahut pembe kurdele görni- tür konacakdır. * Siyah tafta eibiseye beyez in- ce dantelden yaka çok modadır. 4 Emprime ipeklilerden tayör çok giyilecektir. 4 Tayör içine dantelden, tül den, muslinden bluzlar giyilecek- tir. Düz renk ipekli elbiseler üze- rine gayet uzun ve başka renk ipekliden kemer konulacaktır. Ke- merin uçları eleğin ucuna değe- cektir. »X Emprime elbise ile giyilen kı- sa veya-uzun mantoların içine &s- tar yerine âyni emprime konulu- Esmerleşmek için Maçka Neclâ S: Cildinizin güneşten yanmış hissini vermesi için sürmek iste- diğiniz yağlar şişe ile satılır. Bunların içinde taze cevizin yeşil kabuğu vardır. Sürüldüğü yeri esmerletir. Bir çubuk üzerine pamuk sararak bu yağa batırınız. Süreceğiniz yere hafifçe sürünüz, kuru- mağa bırakınız. Kuruduğu zaman daha da esmer olur. Bir kaç kat sürerek iste- diğiniz koyuluğu v: Yalnız her kati sürdükten sonra bir ün ara veriniz. Renei daha iyi anhıyabilirsiniz. Fatih M. E: Vücudunuzun zayıf ve boyunuzun uzun olmasından müştekisi- niz. Fakat boyunuzun uzamamasına wğ- yaşacak yerde bir parça semizlenmeğe gayret ediniz. O zaman vücudunuz imü- tenasip olur. Unlu, yağlı, şekerli şeyler yerseniz mutlaka şişmanlarsımız. ı Her sabah bir portakalın suyu içerisine bir kaşık ince şeker atınız, taze bir yu- murtanın yalnız sarsını ilâve ederek iyi“ ce çırptıktan sonra içiniz. Faydasını gö“ rürünüz Kısa boylu görünmek için Ankara L, H. $: Boyunuzun bir met- re yetmiş dört santim olduğunu yazı- yorsunuz. Bu boy zunnettiğiniz gibi aca- ip bir uzunluk değildir. Boyunuzu kısa göstermek için eline yollu kırmızılardan elbise giyiniz. Moda olan tünikler de boyu kısa gösterir. Bundan istifade edi niz. Düz siyah, lâcivert elbise giymeyi- hiz, Herkesin emeli ince ve uzun görün“ mek olduğu bu zamanda niçin kısalma- ğa özeniyorsunuz? odanın başında Almanlar var!. Adam sustu. Aşiftenin düşman ya- nmda kendini okşatmak istemiyeri vatanperverciyi, kalbindeki sarsılma» ğa başlıyan vekarımı uyandırmış ola- caktı, çünkü kadını sadece öptü ve ayaklarmın ucuna basarak odasına mmm mmm