5 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

5 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i Sahife 8 AKŞAM 5 Temmuz 1937 e AKŞAM-SPOR - Dünkü maçlarda Fener Beşiktaşı yenerek şampiyonluğu sigortaladı Güneşliler heran sakatlanmak bahasına Galatasarayla berabere kaldılar Fenerbahçe stadını on bin seyirci çerçeveliyor. Milli kümenin, şampi- yonu belli edecek son maçları oyna- nacak, Galatasaraylılarn bütün ü- inldi Fenerbahçenin Beşiktaşa mağlüp olmasında. Çünkü Fener Beşiktaşa yenilecek olursa, Galatasarayın kay- bettiği şampiyonluk ümidleri yeniden canlanacak. Fakat Fenerbahçede / göz yok. Galatasarayı yenen müda- faa kadrosunu, Galatasarayın son Ü- midlerini bir defa daha öldürmek İ- çin Beşiktaşın karşısına aynen Hüsam - Yaşar, Lebib - M. EN Aytan, Fikret, Bu müdafaa Galatasarayın Haşim » Bülend sol cenahını felce uğralmış« tı. Beşiktaşın en tehlikeli tarafı da Şeref - Eşref sol cenahı idi. Binaen» aleyhi Galatasarayın tehlikeli tarafını sıfıra indirmiş bir hattın, ayni şekilde tehlikeli Beşiktaş sol cenahını da Si fıra indirmesi - tecrübeye istinaden $ mukadderdi. Netekim de öyle oldu, Fenerbahçe Beşiktaşın sol tarafını da Galatasarayın sol tarafına benzeterejğ bir gol fark ile de olsa şampiyonluğu, erişilmez ve yetişilmez bir şekilde te, min etti, Daha sekizinci dakikada ve rüzgâr altında oynarken bir firikikten Niyün zinin çok yerinde bir kafa vurmasilg Fenerbahçe hesabına yaptığı gol , Bes şiktaş kalesini fethetmekle kalmadı, tarafdarlarının yüreklerini ve aynı zamanda &ylardanberi muhasara edi- len şampiyonluk kalesini de zaptetti. Fenerbahçe hasım kalesine atlağ- tığı ve kendi geçirdiği birkaç tehlike- den sonra maçı 1 - 0 kazandı. Bu tehi- likeler haricinde oyun umumiyetle orlada oynandı. Maçın (o hikâyesi bundan fazlasma değmez. Fakat Fe nerbahçeye üç puan kazandıran bu bir sıfıra gelinceye kadar milli küme- şiktaşa mişki, Sonra İzmirde bazı müvalfa- kıyetsizliklere uğradı ve bu arada Ga- lataseray birkaç puanla ileri geçti. yenilerek iki puan kaybet Galatasarayın bu avantajı, Galata- saraylılara büyük, hattâ tahakkuku kati sayılan ümidler vermişti. Fakat... Her şeyin bir fakati vardır. Dün de hiç ümid edilmediği halde Ankarada Gençlerbirliğini 4 - 0 ye- nen Ankaragücü araya girdi ve Ga- latasarayı mağlüp etti. O zamana ka- dar tasnif cetvelinde bir (—) ie ifa- de edilen Galatasarayın mağlübiyet hanesinde bir (1) belirdi. İşte Gala- tasarıyn o şampiyonluk ümidlerini Fene-bahçe lehine çeviren bu (1) ok du, Ondan sonra sol tarafları feleş uğratan muavin hattı şeklile Fener- bahçenin evvelâ Galatasaraya, son- ra da Galatasaraylıların bütün ümlid- lerini bağladıkları Beşiktaşa galibiyet- leri tevali etti. Bugün bir emrivakidir; Şampiyon Fenerbahçeyi tebrik eder ve Fenerbali. çeden kendilerine ilk milit küme şam- piyonluğunu kazandıran futbolcüle- rini, mükâfat olarak, Paris sergisine götürmelerini temenni ve iltimas ede- TİZ. Bundan sonra oynanan Güneş « Galatasaray maçında Galatasaray müdafaasının her harekette bir adam sakallıyan oyununu anlatmağa kale- mim yarmadığından bu işi arkadaşım MM. Kemale bırakıyorum. Sadun Galip Güneş - Galatasaray maçi Dünkü Güneş - Galatasaray karşı- laşmasına bir futbol maçı demek hiç doğru olmaz. Bu daha ziyade bir kör dövüşü idi, Öyle bir oyun ki belki fut- bol sahası bugüne kadar bu oyunda Yukarıda; Fenerbahçe - Beşiktaş. aşağıda; Galatasaray Güneş maçından birer enstantane olan vakalara şahid olmadı Fenerbahçe - Beşiktaş maçından son» ra evvelâ Galatasaraylılar arkasından. da Güneşliler beş altı bini geçen Fe- nerbahçe tarafdarlarının alkışları ara sında sahaya çıktılar. İki takım kar- şı karşıya geldiği vakit Güneşin Be şiktaşa olan kadrosunu muhafaza et- tiği buna mukabil Galatasaraylıların Fenerbahçe maçında bir gölge olan Hüseyinin yerinde Salihi sağiçte Fe- nerbahçeden geçen Süleymanı Mer- kez muhacimde de Gündüzü gördük. Hakem Said Selâhaddin: Rüzgâr Galatasaray lehine idi. Ga- Tatasaraylıların çok asabi olduğu gö” rülüyordu, Bu asabiyette bir parça da Fenerbahçelilerin Beşiktaşlıları yen- | mekle şampiyonluk ümidlerinin tama» roile kırılmasının tesiri vardı. Daha ilk dakikadan Galatasaraylı | ların çok fena hareketler yaptıklarını gördük. Hakem bir parça da ifrata varan hakkaniyetle birçok hareketle» Te göz yumdu. Fenerbahçeden Gala- tasaraya geçen Ekrem sanki oraya tekme vurmak, adam sakatlamak için konmuş bir adam halile mütemadiyen vurmağa başladı. Biz Ekremi Fener- bahçe formasile oynarken hiç bu şe- kilde tanımıyarduk. Onun Galatasar ray takımında bu şekilde hareket etmesine bir türlü akıl erdiremiyoruz. Bir kaç oyun var ki yeni bir âdet çıktı, Hakeme arkasını döndüğü za- man ve top başka tarafta oynanırken önde giden oyuncuya tekme vurmak. Bu hareket bilhassa bu oyunda müte- madiyen oldu. Ekrem, hakem gördü yaptı. Hakem arkasını döndü, yaptı. Onun vazifesi önüne gelen oyuncuya tekme vurmaktı. Ekremin bu hareketlerine karşı bit- güne kadar en iyi hakemimiz olarak tanıdığımız Said Salâhaddinin (Fe- nerbahçelidir. Gelalasarayın yenil mesi elbetie işine gelir) dedirime- mek düşüncesile olacak işi ihtarla ge- çiştirmesi diğer oyunculara da cesa- ret verdi ve bu hareketler takımda her oyuncuya sirayet etti. Bu birinci devrede Güneşliler rüzgâr aleyhlerine Olmaşına rağmen hiç de fena bir oyun oynamadılar. Devrenin son dakika- sında, da Rebii kaleci ile karşı karşı- ya Kalarak topu kalecinin eline ver- di ve bir fırsat kaçırdı. Şiddetli esen rüzgüra rağmen devrenin berabere bitmesi de Güneş için bir muvaffakı- yetti, İkinci devrede ai alan Güneşliler Galatasaray kalesini sıkıştırmağa başladılar, Gerek şampi- yonluk ümidlerinin tamamile kınık ması, gerekse rüzgâr lehte iken bir şey yapamamakla yenilme ihtimalle» rinin fazlalaşmasının verdiği asabiyet- le bazı Galatasaraylı oyuncular işe yakin beraberelide karıştırmağa başladılar. Yumruk sademeleri oldu. Top diğer tarafta oynanırken tekme vurmak yumru atmak her dakika gözle görülüyersi, © za Devre ortalarında idi. Oyunda faz- la fantaziye kaçan Rasih ortada hiç lüzumsuz bir hendbol yaptı. Hendbol atışında ortadan bir hücumda Gala tasaraylılar bir gol kazandılar. Gala- tasaray tarafdarları bu golü alkışlar- larken daha bu alkış durmadan mu- kabil bir hücumda Avninin topu tut- mağa hazırlanırken Necdet ufak bir şarjle ağlara takarak beraberliği te- min etti, Bu gol dakikalarca alkışlan- dı. Yapılan golün akabinde mukabelş Galatasaraylıları daha ziyade asabi- leştirdi. Hattâ çileden çıkardı. Artik oyun ayunlukdaşı çıkmıştı, Yenilecek- lerini anlıyan Sarıkırmızıhlar işi tek» me ve yumrukla halletmek yoluna baş vurdular. Oyunda her dakika için bir kavga çıkacağı seziliyordu. Bu sırada Ekremin gene kasdi bir hareketi beklenen neticeyi verdi. Or« talık karıştı. Çok müessif bir hâdise oklu. Bir kaç Galatasarayımın İsmet Tin üstüne yürümesi üzerine iki takım |. birbirine girdi. Ve halk sahaya doldu. On on beş dakika sonra tekrar ortaya geldiler. Hakem her nasılsa günün m la SD. ka ten İbrahimi dışarı çıkardı. Ekremin vazifesini geride Lütfi ve Reşad görmekte devam ettiler, Oyun da ikinci bir hadise çıkmadan bera» berlikle neticelendi. M. Kemal Dün Taksim stadyorunda cenubi Amerika şampiyonu Komar ile Tür- kiye ikincisi Mülâyim pehlivan revanş maçı yapıldı. Beş bin kadar seyirci önünde bir saat süren ve tamamen Mülâyim peh- Tivanın hâkimiyeti altında geçen çe- tin bir müsaraadan sonra Amerikan boğası sahayı terkettiğinden cenubi Amerika şampiyonluk kemerini Mü- Jâyim pehlivan hakketti. Saat tam 17,55 de Amerika şampi- yonu Komar ile Türkiye ikincisi Mü- Mâyim pehlivan kapıştılar. Mülâyim pehlivan ortaya 500 dolar, Komar da cenubi Amerika hükümetlerinden al- dığı şampiyonluk kemerini koymuş- tu. Güreş Amerikan usulü serbesti. Bir saat sürecek, göze parmak sok- mak, boğaz sıkmak ve tek parmak bükmekten başka her hareket yapı- Jabilecekti. Güreş çok çetin başladı. Mülâyim daha ilk dakikalarda Amerikalıyı bir ayak oyunile yere çarplı ve ezmeğe başladı. gi İlk yarım saat Mülâyim Amerika- ya daima hâkim güreşti. Bu devre. de yalnız iki defa yere düştü, fakat derhal üste fırlıyordu. Amerikalı Mülâyimden gördüğü zor karşısında mütemadiyen tekme- ler atıyor, Mülâyimin hayalarına isa- bet ettirmeğe çalışıyor, Mülâyim, bun- lara hiç kızmadan Amerikalıyı bir guval ot gibi yerden yere çarpıyordu. Mü ilâyim güreşin 48 inci dakikasın- da gene hayalarına tekme atmak iş- tiyen Amerika boğasının ayağını ya- kaladı, ve öyle bir büktü ki Amerikalı ayağı kırılmaktan kurtarmak için derhal sırtüstü dönmek mecburiye- tinde kaldı. ve sırtı Iki saniye yerde kaldı. Bu sırada Amerikalı diğer aya- gile Mülâyimin kafasına doğru bir tekme atarak bu vaziyetten kurtuldu. Artık yorgunluktan bitkin vaziyete gelen Amerikal ayağa kalktığı zaman sendeliyordu. Mülüyim bilâkis açıl mıştı. 52 nci dakikada Amerikalı gene iplere sarılıp dışarı çıkmağa uğraş- tığı sırada Mülâyim tekrar bir ayak bükme oyunile Komarın sırtını yere getirdi, bu sefer üç saniye sırtı yerde kaldıyse de ringin dışında olduğu için hakem sayınadı. Gene kapıştılar, bitkin vaziyete ge- Jen Amerikalı iki saniye sürmek Üze- re üçüncü defa srtüstü düştü, en hâ- kim vaziyetlerde hakemin müdaha- lesi Mülâyimin itiraz götürmez neti- ceyi almasına mani oluyordu. Mülâ- yim Amerikalının sahadan kaçmasını belki on defa protesto ettiyse de ne- ticesiz kaldı. Güreş bu vaziyette, Mülâyimin say- Bul Komarın şampiyonluk kemeri Mülâyime geçti Mülâyim Komar yerden Yere çarp yere çarptı, bir saat müsaraadan sonra Amerikan boğası sahayı terketti ketlerile mecalsiz bir hale gelen Ko- marın perişan hamlelerile devam eder ken bir saatlik müddetin bittiği ilân edildi. Mülâyim bunun üzerine güreşin bir taraf yeninciye kadar devam et- mesini, Amerikalıyı bırakmıyacağını bildirdi, Fakat oAmerikalı buna ya- naşmadı, hemen ringien allıyarak yan hakemi 90 yaşında Mehmed peh- livanda duran kemeri kaparak git- mek istedi. Etraftan müdahale edil- Gi, kemer elinden alındı. Hâkem B. Cemal, haçı berabere ilân etmek İs- tiyordu. - Yan hakemleri Amerikalı güreşe devam etmediği için mağlâp saydılar. Nihayet yan hakemi Meh- med pehlivan Mülâyimin galibiyetine itiraz edenlere; — Bunu yapmayınız, Miülâyim Ame- rikalının sırtını üç defa yere getirdi. Şimdi de güreşten kaçıyor. Mülâyi- min hakkını yemeyiniz! diyerek ke- meri Mülâyime verdi. Mülâyim hal- kın coşkun alkışları arasında kemeri beline taktı ve omuzlarda Taksim meydanına kadar götürüldü. Dünkü tenis maçları «Challenge» Ve . TEK ERKEK : Suad - Necmi 2/6. 6/0 6/3.6/3 Vedad Abut, - Arevyan 6/2 6/1 3/6 2/6 6/3 D. Jaffe - Ciras W. O. ÇİFT ERKEK Kris - Arevyan - Ciraş - Arkadaşı w.0. Güneş kupaları TEK ERKEK Demarki - Semih 1/5 6/2 Vasil - Bonatzo 6/1 6/1 Anjopulos - Silberger (| 6/0 6/3 Rotmann - Stepan /3 6/4 Nazaret - Şakir 6/3 6/1 Lefteri - Lemi 6/1 6/3 ÇİFT ERKEK Stepan - Telyan - Semih - Anjopulos 6/4 5/7 6/4 Vasit - Rotmann - Vedad Cemal -R Amram 6/3 5/7 6/3 Ahmed Arif - Şakir - Bonatzo - İca- ciyan 2/6 8/4 6/4 Nâzaret - Koçifi - C... TEK BAYAN 1. Gorodetski - Courteli (6/06/0 Berekemeyer - Cumming —OW.O. Levy - Black W. O. BAYANLAR ve BAYLAR L. Goropetski - Vedad Abut - Ste- pan “ Arkadaşı W. O. Courtelli - Kris - Berckemeyer - Neş' et 7/5 6/4 Cummin G - ecmi - Mezburyan «- Vedad Cemal 6/2 6/3 Leri - Suad - Desanti - Arevyan 6/3 6/3 w.o.,