5 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ispanya işi, Avrupa vaziyetini yeniden gerginleştirdi Taymis: “Ingilterenin gürültüsüzce karar verdiği unutulmamalıdır,,diyor
 Bostanların şehir dışına çıkarılması için de ılk adım atılmak üzerdir Şehir içindeki bostanlardan: Yenikapı bostanları...
 Balıkçılık müşaviriİe; mülâkat Barbunya balığını 20-30 kuruşa yiyebileceğiz Van gölü kenarında fabrika yapıldıktan sonra...
 Bir Türk heyeti Sövyetlerin 20nci yıl törenine iştirak edecek Lenin, 1917 yılının 25 teşrinievvelin-| de Kerenski hükümetini
 NDikIik Dilencilerin faydası Lonâüra şehrinde kahvehaneler oturmağa değil, kahve içmeğe mahsustur. Fincanınızı tamamlayınca

KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 Sene 19 — No. 6722 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 5 Temmuz 1837 Ispanya işi, Avrupa vaziyetini yeniden gerginleştirdi Taymis: “İngilterenin gürültüsüzce karar verdiği unutulmamalıdır, diyor Ingiliz kabinesi bugün toplanıyor, B. Edenin gazetesi Ispanyadaki gönüllülerin çekilmesi lüzumunda ısrar ediyor — Londra 3 —- Salâhiyettar mahafilde söylendiğine göre Fransu ve İngiltere İspanya işlerine karışmamak ve kontrol işinde birlikte hareket etmekte devam edecek- lerdir. Eğer son teşebbüs te neticesiz kalırsa iki hükü- met serbes hareket etmek hakkını elde edeceklerdir. Fransa, vaziyeti güçleştirmekten çekinmekle beraber hayati menfaatlerini ve şerefini halelden masun bulun- durmağa kati surette azmetmiştir. İngilz kabinesi pazartesi günkü toplantısında İspan- ya işini tedkik ederek bir karar verecektir. Taymisin bir makalesi Londra 3 — Taymis gazetesi yazdığı makalede diyor ki: «B. Hitler ve Mussoliniye düşünmeleri için vakit bırakılmıştır. Bunlar İngilterenin yavaşça ve hattâ gü- rültüsüzce karar verdiğini unulmamalıdırlar.» B. Edenin fikirlerini yayan Yorkshire Post gazetesi İspanyadaki gönüllülerin bir tehlike teşkil ettiğinden bahisle bunların geri çekilmeleri lâzımgeldiğini söylüyor. Fransız gazeteleri ne diyorlar? Paris 4 — Pertinax, Echo de Paris, gazetesinde yazdı- ğı bir makalede diyor ki: «Bugün ortada teknik bir Mmilzakere vardır. Bu görüşülen şey bir kontrol mesele» sidir. “Bu teknik mevzuun arkasında siyasi hücumlar ve mukabil hücumlar yapılıyor. Bütün çalışmalar, İn- Temizlik mücadelesi başlıyor Bostanların şehir dışına çıkarılması için de ilk adım atılmak üzerdir Şehir içindeki bostanlardan: Görülen tifo vakaları üzerine başta meyva satanlar olmak üzere sebzeci- İ reddettiği burada gizli tutulmuştur. B. Hitlerin Yenikapı bostanları ağızlarında biriktiklerinden bugünden itibaren arsa ve sokaklar temizlene- | giltere ve Fransanın serbesçe hareket etmeleri proje- sine güçlük çikarmak içindir.» Matin gazetesi Almanya ve İtalyanın mukabil tek- Miflerde bulunacakları ve son dâkikada bir anlaşma olacağı ümit edildiğini söylüyor. Journal gazetesi Berlinden şu haberi alıyor: « AL man - İtalyan projesini 29 milletten yirmi yedisinin <A manyanın şerefine ve tamamiyetine dokunulmadıkça bir damla Alman kanı tehlikeye konulmuyacağı> hak- kındaki beyanatı dikkate şayan görülüyor.» Paris 4 (A.A) — Matbuat bu sabah ekseriyetle ade- mi müdahale meselesinde bir uzlaşmaya varılacağını ümit etmektedir. Yalnız müfrit sağ cenah gazetelerile müfrit sol cenah matbuatı bu işte daha şiddetli hare- ket edilmesi lâzımgeldiğini yazmaktadırlar. Matin gazetesinin Berlin muhabiri şöyle yazıyor: «Siyasi mahfillerde bu akşam hasıl olan kanaate göre Berlin ve Roma hükümetleri mukabil tekliflerinde tadilât yapmağa muvafakat edeceklerdir. Son saatte -hasıl olan muvakkat anlaşma sayesinde ademi müdahale siyasetinin devam etmesi ümidi yeni- den kendini göstermiştir. Bu hususta durmadan gayret sarfedilmektedir.» 3 »Dikkatlors: Dilencilerin faydası Londra şehrinde kahvehaneler otur- mağa değil, kahve içmeğe mahsus- tur. Fincanınızı tamamlayınca kalk- mazsanız, garson «Daha ne istiyor- sunuz?» Diye yüzünüze bakar. Şark ve cenub memleketlerinde ise kahve- ler bir tembelhanedir. Tek fincan çay, kahve içmeğe mukabil akşama kadar pinekle dur. Bir memlekette diğer bir musibet te elbet dilenci bolluğudur. Fakat dün çıkan gazetelerden. biri, dilenei- lerin kahvelerde saatlerce pinekliyen- leri rahatsız ettiğinden şikâyette bu- Şikâyet etmek şöyle dursun, bilâkis bundan memnun olmalı, Zira bir belâ, ötekile miloadelede dulunuüyor demektir. Bazan #ki mik- Top biribirinin zararını azaltırmış, Meğer dilenciliğin de faydası var- miş! lerin, ahçıların aşılanmalarına karar verildiğini yazmıştık. Tifonun siraye- tinde karasinekler mühim bir rol oöyna- dığından belediye karasinek mücade- lesi yapılması için de şubelere tebligat- ta bulunmuştur. Karasinekler daha #i- Yade süprüntüler - arasında ve lâğım | ——— ——— cek ve çöp atılmasına meydan verilmi- yecektir. LAğım ağızlarına, sü biriken yerlere de sönmemiş kireç dökülecek- tir. Şehir içinde hayvan beslemeğe de müsaade edilmiyecektir. (Devamı dördüncü sahifede) PAZARTESİ KONUŞMALARI İKİ HATIRA Yazan: Hasan-Âli Yücel Altıncı sahifemizde okuyunuz.J Doktor ŞEVKET HÜSNÜ TARAY Haydarpaşa hastanesi (Kulak, burun ve boğaz mütehassısı) Cağaloğlu Nuru- osmaniye caddesi 32, her gün saat 3 den 6,5 e kadar hastalarını kabul eder. Selı günü 5 - 6 ya kadar fıkaraya meccanen, ARENA — Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe), —— Balıkçılık müşavirile mülâkat Barbunya balığını 20-30 kuruşa yiyebileceğiz Van gölü kenarında fabrika yapıldıktan sonra piyasaya 2 liraya havyar verilebilecek Bir balıkçı dükkâm İktisad Vekâletinin, balıkçılık ens- | mikdarda balık tutuluyordu. Gölün titüsü müşaviri B. İsmail, Van gö- lündeki tedkiklerini bitirmiş, İstan- bula gelmiştir. Kendisini Türkofis- te gördük. Bir masanın üzerindeki şişelerde, gölde tutulan balıklâr bu- Tunuyordu. Şişelerden birinde havyar, diğerin- de havyarın çıkarıldığı balıklar, di- ğer bir şişede de tuzlu balıklar vardı. B. İsmali şişelerdeki balıklar hak- kında izahat verirken deliyor ki; «— Van gölünde tutulan bu nevi balıklar, Hazer denizinde tutulan ringa balığı ile sazan balığı arasın da bir cins balıktır. Esasen vaktile Ruslar, ringa ile sazan balığının tohumlarını birleştirmek suretile, bu gölde balık üretmişlerdi.. balık mültezimi, o zamanlar hükü- mete 4,000 lira kadar para veriyor- du. O zaman tutulan bu balıklar tuz- lanarak Rusyaya ihraç ediliyordu. (Devamı dördüncü sahifede) Bir Türk heyeti Sovyetlerin 20nci yıl törenine iştirak edecek Lenin, 1917 yılının 25 teşrinievvelin- de Kerenski hükümetini devirerek Pet- Toğradda idareyi ele almıştı. Bu sene ayni tarihte Sovyet inkılâbının 20 nel yılı büyük törenlerle kutlanacaktır. Türkiyeden de dost bayramı dolayısi- le büyük bir heyetin Moskovaya gide- Harpten vvel, Van gölünde mühim | ceği haber verilmektedir. Fenerbahçe Beşiktaşı 1 - O yendi G. Saray Güneşle berabere kaldı a a > Galatasaray - Güneş maçından heyecanlı bir an (Yazısı spor sahifemizdel Kariler, okudukları eserlerin muharrirlerini nasıl tasav- vur ederler...» anketimize gelen cevaplardan: 1 Re, 2046 93R li