2 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

2 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Admira Galatasaray Dün Admiralılar Galatasarayı 4-1 mağlub etti Atletizmde Türk takımı Balkan bayrak Türkiye rekorunu kırdı Galatasarayın yıl dönümü bayra-. muının ikinci günü dün Taksim sta- dında dört bin seyirci önünde merâ- sim ve zengin bir proğramla kutlandı. M ime iştirak edecek Galatasa- raylılar klüplerinde soyunarak önle- rinde bando olduğu halde muntazam yürüyüşle Cumhuriyet âbidesine gel- diler ve çelenk koyduktan sonra saaf 14,30 da stada girdiler. Kafilenin önünde Çoban Mehmed 'Türk bayrağını taşıyor, iki tarafında Haşimle Necdet yürüyor, arkaların- dan da yaşlı Galatasaraylılar grup ha dinde ilerliyorlardı, Klüp bayrağnı taşıyan Demir Hay- rinin arkasından da #iresile Halkevi- nin sporocu kızları, Galatasaray de- nizcileri, » mcileri, atletleri, bas- ket w olcuları, güreşçileri, en te de üç takım halinde fuibol- cuları geliyordu. Merasim başlıyor Sayısı iki yüzü bulan bu sporcu ka filesi teibünlerin karşısında yer aldı ve çalınan İstiklâ! marşı hürmetle din- lendi, Bundan sonra Galatasaray klü- bü reisi Saim Pamir kısa bir söylevle Galatasarayın ilk spor klübü olduğu- nu tebarüz ettirerek bayramlarına 1ş- tirak lütfunda bulunan halka teşek- kürde bulundu ve muhtelif harplerde şehit düşen Galatasaraylıların hatıra- sına hürmeten bir dakika süküt rica- sında bulundu. > Muntazam geçid resmile merasime nihayet verilerek saat 15 de müsaba- kalara başlandı. Atletizm müsabakalari Cumartesi günü seçmeleri yapılan kızlar arasındaki 100 metre koşunun finalı şu neticeyi verdi; 1 Nezihe 15,1 (bu derece Türkiye rekoru olar: abul edildi - 2 Tayyar » 3 Mukaddesi, Yüksek atlama: Bu sabakaya dört atlet gidi: 1 Pulât (G.S.) 130 - 2- Necdet (F.B.) 1751/2- 3- Faik (G.S) 1500 metre: Bu müsabakya beş atlet gidi: 1 Yorgakopulos (Yunan) 4 dakika 17 sa niye - 2 Kusudis (Yunan) - 3 Artin (Beşiktaş) 4 800 metre kızlar: Altı genç kızın girdiği bu koşudaz 1 Kadriye 3,11 (bu netice Türkiye re koru sayıldı) - 2 İfakat - $ Nuran. 400 metre: Beş atletin girdiği bu yarışta: T Skindiz (Yunan) 538 -2 PFruzan F.B.) - 3 Fahri (İzmir) Kızlar bayrak yarışı; Kırmını, sarı, mavi takımların gir“ diği bu yarışta: 1 Kirmızı takım 1.6.3 » 2 Mavi takım. 200 metre: Bu koşuya Yunanlı Lambru gir- Mmedi: 1 Rai? (Bahkesir) 23,1 - 2 Nazmi (Bursa) - 3 Nazım. |, Cirit atma: i Dörtatletin girdiği bu müsabakada? W Rasım (G. 5.) 9230 - 2 Necdet (F. | | Tekaüdler - Gazeteciler maçı) Atletizm müsabakslarından sonra otoğrafcıları arasindaki futbol maçına başlandı. Galatasaray mütekaidleri arasında henüz genç sayılacak kimseler de var- dı. Bunula beraber iki takımda, en şişmanları olduğu halde hâlâ en iyi oy- rıyan eski futbolcu Refik Osmandı. İlk devre 0-0 berabere bitti. İkinci devre başladıktan biraz son- ra gazeteciler takımının Fenerbah- çeli merkez muhacimi Sedad oyunun yegâne golünü yaptı. Maçın sonlarına. doğru hakem, evvelce hoparlörde ha- ber verildiği üzere gazeteciler aleyhine y aleyhine neticelendi. Halat çekme müsabakası Yukarıdaki futbol resi arasında Galatasarayır su sporları takımı arasında halat çek- me müsabakâsı yapıldı. Kara sporları takımında meşhur sima olarak mili güreşcimiz Çoban Mehmed ile son hadiselerde bir sene boykot cezası alan futbolcu Ekrem vardı, İlk çekişi kara, ikinciyi deniz ka zandı. Üçüncü ve son çekiş kara spor- ları takımı lehine neticelendi. açının İki dev- Admira - Galatasaray maçi Sıra günün en mühim maçına gel- mişti, Saat 17,30 da iki takım sahaya çıktılar ve mutad merasimden Sonra Ahmed Ademin hâkemliği altında maça başlandı. Admira: Platzer - Şal, Mariçka- Urbanek, Gizer, Klak - Katlets, Hay- neman, Ştoyber, Şilig, Vogi L. Gala > Avni (Sacit) - Salim, Mithat (Suavi) - Eşfak, Caponi, Suavi (Bedii) - Selâhaddin, Süley- man, Bülend I, Haşım, Bülend YL Oyuna Admiranın hücüm ve hâki- miyetile başlandı. Fakat yavaş yavaş Galatasaraylıların enerjik bir oyunla bu hâkimiyeti eksilttikleri ve mukabil hücumlarda bulundukları görüldü. Bu arada kaleci Platzerin mükem- mel bir kurtarışına şahit olduk, On ikinci dakikada Galatasaray aleyhine soldan bir kornerde falsolu #aikesi kızlarının 800 metre mukavemet koşular, Admire « Galatasaray maçmda Eştak topu sürüyor * bir çekişle Vogi topu doğrudan doğ- ruya Galâtasaray kalesine soktu. Bu | golde kornerin çekilişindeki güzellik kadar Avninin güneşten topu göreme- yişi de âmil oldu, Bundan sonra Galatasarayın büs- bütün hızlandığı ve misafirlerin ken- dilerini pek sıkmadıkları görünüyor- du. İki taraf da karşılıklı hücumlar yaptılar, Vogl'ın çektiği üç güzel kor- nerde tehlike geçiren Galatasaray iki şütün de direğe çarpmasile büsbütün cesaretlendi ve devrenin sonlarına doğru Bülendin yaptığı golle dereyi 1-1 berabere bitirdi. Balkan bayrak yarışı İki devre arasında Türk takimile Yunan koşucuları arasında Balkan bayrak yarışı yapıldı. Çok güzel bir köşü yapan koşucu Galibin temin et- tiği 40 metre kâdar fark na kadar devam etti ve Türk takımı 3,34,9 İle İkinci devre ikici devreye Galatasaray takımı, daha yukarda işaret ettiğimiz deği- şiklikle çıktı, On altıncı dakikaya ka- dar enerjik oyunile Admiraya fırsat vermiyen Galatasaray bu dakikada frikikten Şalın çektiği sıkı bir şütle ikinci golü yedi. Beş dakika sonra Viyanalı müdafi- lerin favulla meydana getirdikleri pe- naltıyı Caponi sıkı bir şütle kaleye gönderdi, fakat Avusturya milli takı- mının kalecisi fırlıyarak topu zaviyede yakaladı. Bundan sonra Galatasaray daha fâzla hâkim oynadı ve hasım kalesini daha fazla ziyaret etti, Fakat gol çis karmağa muvaffak olamadı. Buna mukabil meşhur Vogl 35 ve 43 üncü ar sıkı şütlerle Admirayı 1 galib vaziyete çıkardı ve maç bu neki ce İle bitti, Admirada Platzer, Vogl ve Şal en iyi oynuıyanlardı. Mükâfatlarin tevzii Maçtan sonrs Milli Müdafaa Veki- Türkiye maçında 3- takımları bir arada Galatasaraylıların geçit resmi Galatasaray küçükleri ve gazeteciler bir arada Yugoslavya 1 yenildik Oyun çok sert oldu, yegâne golümüzü Rasih yaptı Belgrad (Akşam) — Türkiye - Yu- goslavya futbol maçı bugün burada on binden fazla bir seyirci önünde ve Taksim sahasından daha fena ve or- atsı yüksek bir sahada oynandı. Bulgarlara mağlübiyetlerinden son- ra bu maça çok ehemmiyet veren Yu- goslavlar mili takımlarını en kur- vetli şekilde çıkarmışlardı: Blazer - Fogi, Matoviç - Arsenyeviç, Gayer, Kokoteviç - 'Tunesiç, Voyadi- noviç, Uslık, Tomaşeviç, Glezer. Türk takımı, Fikretin soliçte oyni- yakağı zannedildiği halde san dakika- da şu şekilde sahaya çıktı: Cihad - Faruk, Hüsnü - Mehmed Reşad, Hasan, Fikret - Niyazi, Said, Rasih, Niyazi, Rebii, Oyun başladığı andan itibaren sta- ve her fırsat- £bolcüleri- kapılmasına sebeb Oyun son derece sert oldu. Beşinci dakikada bir Yugoslav hücumunda | direğin pek yakınından öte gidiyor zannile kalecimizin bıraktığı top ka- leye girince halkın müthiş tezahüratı stadı çınlattı. Buna rağmen maç hâ- kimiyetimiz altında cereyan ediyor. Fakat hasmın çoksert oyunu kar şısında netice alınamıyordu. Yirminci dakikada sağaçık Niyazi sakatlanarak yerine Selim geçti. İki taraf arasında, sakatlık vukuunda üç oyuncuya kadar değiştirilebileceği kararlaştırılmıştı. Kırkıncı dakikada Hasan çıkarak yerine Rıza geçti. İlk devre 1 - 0 aleyhimize bitti. İkinci devre başladığı zaman hü- cum hattında hemen yegâne çalişan Rasihin tek başına uğraşarak yaptığı güzel bir gol ile beraberlik temin edil- di, Fakat üç dakika sonra bir muka- bil akında kaleden çıkmak mecburiyo- tinde kalan Cihad kaleyi boş bıraktı. Bundan istifade eden Yugoslavlar ikinci gollerini yaptılar. Bu gol hal kın birinci golden fazla tezahüratına vesile oldu. Hücüm hattımızda Rasih- den başka hiç birinin iyi bir oyun çi- karamamasına, Fikretin Yugoslav ta- kımının en İyi oyuncusu olan sağaçık tün hücumları kırmağa muvaffak ol- du. Fakat yirminci dakikada Yugos- lav merkez muhaciminin ofsayddan yaptığı üçüncü golden sonra artık vaziyeti kurtarmak çok güçleşmişt. Netekim hücum hattında yalnız Ra- sihin didinmesi bir işe yaramadı ve maç 3-1 mağlübiyetimizle netice- Jendi, Yugoslarlar güzel, enerjik, fakat çok sert oynadılar, Halkın bağırışları arasında hakemin bu sertliğe mani olamayışı mağlübiyetimizi kolaylaş- tırdı. Bununla beraber Cihad iyi bir gününde değidi, muavin hattı vasaf- tı, hücum battı - Rasih müstesna - cansız ve beceriksizdi. Bilhassa sağ- açık Niyazinin çıkması bu battı büs- bütün sarstı. Faruk ile Hüsnü ve Ra- sih takımda en iyi oynıyanlardı. başvekil E : ıahsus müdü- maça Seral 'Türk futbol cülere selâm ve iyi temennilerini bil- dirmiştir. bay Yarın (bugün) temsili maç yapıla- caktır. Takımın nasıl olacağı henüz malüm değildir. İsmet Yüzmede Galatasaray, kürekte Beykoz galik Dün Galatasarayın deniz bayra- mina devam edildi. Anadoluhisar - Bebek arasını yüzs- rek geçmek yarışına on altısı Galata» saraydan olmak üzere 23 yüzücü gir- di; 1 Halil (G.S) 23 dakika —2Or han — 3 Mahmud. Birinciye kupa, diğerlerine birer madalye verildi. Beykozla Bebek arasında yapılan dörtlük klâsik tekneler mukavemet yarışını sıkı bir mücadeleden sonra Beykozun Hitmi Ural adındaki skifi birinci oldu. Galatasaray ikinci oldu, Dünkü at yarışları Dün Veliefendide at yarışları yapıl- dı. Birinci yarışa beş hayvan iştirak etti. Talât Çeviğin Sarıkuşu birinci, Emin Örşenin Ünlüsü ikinci, Settar Üzgenin Lâlesi üçüncü oldular. İkinci yarışa yalnız A. Atmanın Dafyası girdi. Üçüncü koşuya dört at iştirak etti. Şükrü Koçağın Vuralı birinci, Ahmed Bozun Benli Bozu ikinci, yüzbaşı Sa» dık Oktenin Canı üçüncü geldi. Dör- düncü koşuya giren beş hayvan ârâ sından prens Halimin Novisi birinci, Temelin Girgini ikinci, Nihal Atlının Başkanı üçüncü oldu, Son yarışa dört hayvan girdi. Rifa- tın Ülkeri birinci, Mehmed Kurumun Sevlmi ikinci, Arif Atlının Buca Gü- © “geli üçüncü oldu.