3 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

3 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 > AKŞAM e e — — Edirne belediyesi temizlik için tedbir alıyor Sıcakların Şidletinden halk yemeğini açık yerlerde yiyor, karpuz ve kavun bollaştı Edirne (Akşam) Belediyemiz sokakların temiz ta hürlilere gı bir la halka bazı vaz! mecburiyetler tah- mil etmektedi Şehrin temizliği ba- kımından g n bu İş şüphe yok ki Fakat belediye bu kara okaklara çöpçü arabala- r almak lâ- aile zundır. Zira çö; aralarına mat şen otları bir kı dırmağı istemek yenlerden de bir lira para cezası ke- sileceği bildirilmektedir. Edirnede sıcaklar Geçenlerde yağan yağmurların tesirile biraz serinliyen havalar gene bir kaç gündenberi çok sıcak gitmek» tedir, Sıcaklardan bunalan halk bil- hassa akşamları ve geceleri bahçeli kahveleri ve parkları doldurmakta- dır. Yiyeceklerini yanlarına alan ek- seri aileler akşam yemeklerini açık Kaçak tütünler 104 kilo yaprak 18 kilo kıyılmış tütün müsadere edildi Edirne (Akşam) — Görülen lüzum üzerine Trakya İnhisalrar Başmüdür- lüğü Takibat şubesi âmiri Sabri So- yer aldığı emir üzerine refakatindeki memu irlikte araştırmalar yap- mak üzere bazı köylere gitmişlerdir. Bu takibat neticesinde elli adet kaçak vakası tesbit edilmiş ve mütecasirleri de evraklarile birlikte adliyeye teslim. edilmişlerdir. Ayrıca kaçakçılardan 104 kilo yap- rak tütün ve 18 kilo da kıyılmış tütün iki havan ve bir kütüğünden başka iki mavzer ve 51 fişek müsadere edilmiş- tir. Tarsus diş tabipleri Tarsus (Akşam) Tarsusta bulu- nan diş doktorlarına haftada bir gün | ücretsiz belediye dispanserinde diş çekmek ve tedavi etmel teklif edil- miş ve dişçilerimiz bunu memnuniyet- le karşılamışlardır. Belediye bunun için lâzım gelen âlet, edevat ile ilâç- ları derhal sipariş etmiştir. i için şe- | er o kadr ka mdalye bulamıyan | havada yiyorlar. Bal labalık oluyor ki 8 büz kimseler beraberlerinde sandal- yelerini bile getiriyorlar. Havaların bir müddet daha böyle devam edece- gi söylenmektedir. Karmuz ve kavun bolluğu Bir haftadanberi piyasaya bol mej- ve sebze gelmektedir. Edirne ha- vetişen kavun ve karpuz da Jzunköp- karpuz kuruştan n mü- yacağı söy Ayşekadıli ve barbunye fasuoiyesinin ki beş - yedi buçuk 7-8 patlıcan beş kuruş olup hiyarın ine iyi domate- tan satılmak- mektedir. İyice ve büyücek kavunların beheri on aktadır. Bu h mesinden çok üz i tanesi beş ı kilosu da beş kur Et fiatleri Kıvırcık kuzu ve koyun eti 35, sığır eti 30, süt 7 ve iyi yoğurt 15 kuruştur. Bu sıralarda mandıralarda fazla mikdarda peynir imal edilmekte ol duğundan tereyağı bulmak o güçleş- miştir. Etraftan getirilen halis tere- yağları da 80 kuruştan aşağı alına- mamaktadır, Mandıralarda yapılan taze peynirler şehre getirilerek buz- hanelerde saklanmaktadır. Bunlar İ mevsiminde ihraç edilecektir. ! Bolu sayfiyeleri İ Halkın bu sıcak günlerde sayfiyelere rağbeti pek fazladır Bolu (kşam) — Senenin en sıcak günlerini yaşıyoruz. Her gün 32 - 35 hararet derecesi altında bulunan halk akşam üzerleri Halkevi önü ile mah- bahçesi, Karaçayır ve Gölyüzü larına hücum etmekte, tatil erinde şehri âdeta terk edercesine mesirelere dağılmaktadır. Hâlen en güzel ve en rağbette olan mesire yo lu yeni açılan Abat'tır. Maamafih Boluya biraz uzâk Ol- ması dolayısile gene etraftaki köyle- re, su kenârlarına, çamlıklara giden- ler çoktur. Bir kaç senedenberi Çak- maklar çamlığına çıkmak âdeta mo- da oldu. Şehrin bir saat şimalinde olan bu orman yüksekten şehre na“ zır ve cidden güzeldir. Bu hafta Halkevi tarafından bu çamlıkta bir gezinti tertip edilmiştir. Bundan sonra Akçakavak, Büyüksu, kenarı, Emen çamlığı, Sultanköy, Do- ganci köy, Taşoluk kızılcıklığı ve da- ha bir çok köyler, çamlıklar ve su kenarları Boluya tabiatin esirgeme- den bol bol bahşettiği güzel yerlerdir. Yaz günleri hemen hepsi de dolar. | Kaplıcaları başlı başına bir âlemdir. Elbistan orta mektebi talebesi muallimleri ile bir arada Elbistan (&.şam) — Orta mektepte okuyan yavrularımız, bu yıl göğüsleri kabartacak derecede yetişmişlerdir. İmtihan sonu okulda açılan talebe işleri sergisi takdirle seyredilmiştir. Maarif vekâletinin 3000 lira yardımile Yıllardanberi bitirilemiyen mektep binası, bu yü mutlak bitirilecektir. o Memleket Sahif Edirnede aşı Belediye ihtiyaten halkı aşılatıyor Edirne (Akşam) Son aylarda Edirnede hiç tifo vakası olmadığı hal- de iki üç gündenberi şehirde tifo çık- tığı hakkındaki rivayetler üzerine halk derhal lanmağa koşmakta- dır. Vağiyeti sa ettar makamattan | sordum. Yalnız ve münferit şekilde iki musap tesbit edildiğini ve bundan başka vakâ olmadığını öğrendim. Maahaza Belediye derhal aşı istas- yonları tesis ederek halka aşı tatbiki- | ne başlamıştır. Yeni Sinop Valisi işe başladı 4 Sinop 1 (Akşam) — Birinci umu- | mi müfettişlik baş müşavirliğinden | Sinop valiliğine tayin edilen B. Naci | Kıcıman, Güneysu vapurile Sinoba | gelerek işine başlamıştır. Kalabalık | bir halk si yeni valiyi karşıla mıştır Boluda zehirli gaz kursu Bolu (Akşam) — Halkevi salo- nunda vilâyet hastanesi bakteriyolo- gu doktor bay Arif Yaman tarafından | 217 memüra her hafta cumartesi, pa- zartesi, çarsamba akşamları birer saat deyam etmek üzere zehirli gaz- lar dersleri verilmektedir. On beş derste bitecek olar bu kursun 10 dersi verilmiştir. Bu kursa gösterilen alâka büyüktür. Bu kurs bittikten sonra halk ve es- nafa mahsus ikinci kurs açılacaktır. | Kadirlide bir katil yakayı ele verdi Kadirli (Akşam) — İki ay kadar evvel Kadirlinin Karaömerli köyün- den Ömer Kıdılış adında bir sabıkalı eski bir iğbirardan dolayı Kozanlı de- mirci İbrahimi pusu kurarak öldür- | müş bununla da hıncını alamıyarak öldürdükten sonra kafasına yedi kur- İ şun sıkmıştar. Kıdışlı Ömer sıkı bir ta- | kipten sonra birkaç gün evvel Maraş- İ ta yakalanarak Kadirliye getirilmiş- | | tir. Balandiz yaylasında orman | yangını Silifke (Akşam) — Evvelki gün Si- | lifkenin Taşucu nahiyesine bağlı Ba- ! landız yaylâsında bir orman yangını çıkmıştır. Yangın derhal kazsya, na- hiyeye haber verilmiş yangın çikan sa haya yakın bir yerde bulunan jandar- mâlarmız efradı derhal kâmyonlar- Is getirilerek köylülerin de yardımile | müthiş rüzgâra rağmen genişlemesi- ne meydan verilmeden söndürülmüş- tür. Yangının sebepleri hakkında tah- kikata devam edilmektedir. Tarsusta sıcaklar Tarsus 29 (Akşam) — Sıcüklar bü- tün şiddetile devam etmektedir. Yay- lâya gidenlerin sayısı hergrün biraz da- ha artmaktadır. Belediye halkın isti- rahatı için itfaiye parkına yeniden kanepeler ilâve etmiştir. 1 AYLIK 150 Posta Utihadına dahli olmiyan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, alta aylığı 1900, üp aylığı 1000 kuruştur Adres tebdili için yirmi beg kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Cemaziyelevvel 25 — Ruzıhızır 90 & İmsak Güneş Oğle İkindi Ahşam Tağm E. 733 924 485 8511200 148 Va. 257 4488 13,20 1818 1924 2118 İdarehane: Babsâli civarı Acımusluk yılsıvasta doku 3 Ağustos 1937 zyüzon göçmen evi yapılacak Gelen göçmenlere derhal yiyecek, buğday, pulluk hayvan ve toprak fevzi ediliyor Şarkışlaya gelen göçmenlerden bir grup kendilerine verilen yemeği yerlerken Sıvas (Akşam) — Şarkışla - Geme- rek tarafları hükümet tarafından İs- kân mıntakası olarak seçilelidenberi Bulgaristan ve Romanyadan gelen Böçmenlerin süratle yerleştirilmeleri- ne ve müstahsil bir vaziyete getiril. | melerine huzla çalışılmaktadır. Bu | mıntakaya 936 yılında 913 hane mu- hacir yerleştirilmiştir. Kendilerine yiyecek, tohumluk, pulluk, tarla ve- | rilmiştir. Arazi tesbit komisyonu bu havalide durmadan çalışıyor. Bu yl içinde bu munatakada 910 göçmen evi yapılacak. Bu evlerden 500 ta- nesi Gemerek nahiyesinde, 100 tane- si Karagülede, 150 tanesi Lisanlıda, 72 si Çepnide, 20 si Tekmende, 68 i Dentilde inşa edilecektir. Bu evler üç ay içinde ikmal edilecek ve hemen göçmenlere verilecektir. Göçmenler, kendilerine esaslı yar- dım sayesinde müsathsil vaziyete geçmişlerdir. Sipariş edilen öküzler gelmiş, tevziata başlanılmıştır. Bu- günlerde kendilerine altı aylık yiye- cek buğday tevziine başlanacaktır. Bu yıl zarfında 500 hane göçmen da- ha gelecekti. Bunlardan 391 hanesi gelmiş ve yerleştirilmiştir. Birkaç gün evvel 23 hane daha gelerek Ortaköy- de iskân edilmişlerdir, Geriye kalan- ların da gelmesi bekleniyor. Göçmenler, bulundukları mıntaka- larda köylülerle ve halkla kaynaşmış bir vaziyettedirler, Gelecek yıllar içe- risinde de Şarkışla istasyon yolu et- rafında 500 ev yapılacak, yeni gelen göçmenler buraya yerleştirilecektir. Bu mıntakayı dolaşırken tanışıtı- ğum göçmenler bana dediler ki; — Allaha şükür, bugüne de kavuş” tuk.. dediler, hükümetin kendilerine yaptığı geniş ve büyük yardımdan şükran ve minnetle bahsettiler, Göçmenlerin bulundukları mınta- kalarda büyük bir çalışma baş göster- miştir. Başta kaymakam B. Hikmet Ece olduğu halde halk ve köylü göç- menleri sevgi ile karşılamakta, yerleş- tirmek için geceli, gündüzlü çalışmak- tadırlar, Ergani Osmaniyede Atatürk anıtı Diyarıbekir (Aksam) — Ergani, Osmaniyede Atatürk anıtı büyük me- rasimle açılmıştır. Merüsime Diyarı- bekir vali vekili B, Kâzım Demirer ri- yaset etmişlir. Bu münasebetle Bü- yük Öndere, Başvekil İsmet İnönüne, partiye, umumi müfettişe saygı ve şükran İelgrafları çekilmiş, akşam belediye bahçesinde yüz kişilik ziyar fet verilmiştir. Uşakta beş şehir atletizm müsabakaları Uşak (Akşam) — Şehrimizde yapı" lacak olan beş şehir atletizm karşılaş- ,malarına hazırlık olmak üzere tan- zim edilen şehir alanının koşu yerle- rile yeni yapılan ikinci tiribünün in- şaatı bitmiştir. Müsabakalar 8 ağus- tosta yapılacağından şehrimiz atlet- leri Halkevi başkanı bay Yusuf Aysa- ln daimi nezareti altında çalışmak- tadırlar. İzmir (Akşam) — Bulgaristandan Urla tahaffuzhanesine getirilen (1800) göçmen, mürettep mahallerine sevkedilmişlerdir. Bu ilk partide gelen menlerin çoğu Manisa ve Aydın vilâyetleri dahilindeki köylerde iskân edilecek” lerdir. Bundan sonra Bulgarislandar gelecek yeni göçmenler vilâyetimisi. muhtelif kazalarına sevk ve iskân olunacaklardır. Kendilerine tevgi edilec# arazi şimdiden tesbit edilmiştir. Resmimiz, Urladan Manisaya sevkedilen »leri arala ve İlaşvanılarile İzmirin bir caddesinden geçerken göste çifçi riyof»