7 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

7 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

A AREA YE pe pe RE ei Siirdli Ibrahim eski karısı! Binnazı boğazladı Cinayetin sebebi aşk ve kıskançlıktır. Katil yakalanamadı Ibrahim henüz Haydarda, Kadıç de yane bir cinayet elime tahkikata göre cinayet ydarda Müftüali nin kulübesinde 29 yaşında Bin- naz namında genç ve güze kadın oturuyor. Binnaz Siirdli İbrahimden boşanmış ve Hüseyinin de metresi ok muştur. İbrahim, Binnazden boşan- ağmen onu çok sevdiği için ikmıyor, genç kadın, İbra- himin takibatından bir çok defalar şikâyet etmiştir. Son günlerde İbrahim Binnazın oturduğu kulübe etrafından ayrılmaz olmuştur. Dün Binnaz, komşusu Ze- kiyenin evine gitmek için kulübesin- mahallesinde, da pusu bek- liyen İbrahimle eski ko- ında görünce içeriye dal- mıştır. him de Binnazın pe: bırakmıyarak kulübeye dalmış, masını çekerek genç kadınm if yerlerine saplamış, boğazına sağ- dan. sola ve soldan sağa doğru İki kama darbesi indirerek zavallı kadı- nı boğazlamıştır. Zavalli kadın, kapının dibine dü- şerek can vermiştir. Katil İbrahim bu feci cinayeti işledikten sonra or- tadan kaybolmuştur. Zabıta canavar katli şiddetle ara- maktadır. Bugün yarın yakalanması | bekleniyor. den çıki Yüksek Arab komitesinin Filistinin taksimine itirazı Muhtırada tam bir istiklâl isteniyor ve taksim projesi reddediliyor Filistin yüksek Arap komitesi, Pi- Ustinin üçe taksimi hakkındaki İngi- liz projesine karşı bir broşür neşret- miş ve bunu Milletler Ci ti nez- dindeki daimi mandalar komisyonile bütün dünya matbuatına göndermiş- tir. Bir nüshası da gazetemize gönde- rilen bu broşürde İngiliz komisyonu- mun raporu, Arapları derin bir suku- tu hayale uğrattığı ve mulazamır ettiği kaydedildikten sonra deniliyor ki Komisyonun yanlış, gerek tarihi ve gerekse manevi kaynakları itibari ile Yahudi ve Arap metalibatının ay- ni olduğunu iddia eylemesini yüksek Arap komitesi hiç bir zaman kabul edemez. Yahudiler Iki bin senedenberi buradan uzaklaşmış olmak itibarile Fi- Mstin üzerinde bütün haklarını kay- betmişlerdir. Filistin asırlardanberi bu topraklarda kan dökmüş olan Arapların malıdır. İngiliz hükümeti harbi umumide Araplara yaptığı va- Finlandiya filosu Manevra yaparken bir Rus filosu ortaya çıkmış Helsingfors 6 (A.A.) — Fenlandia donanması, Helsingfors önünde ma- nevra yapmakta olduğu sırada orta- ya ufak bir Rus filosu çıkmış ve ma- nevrayı takib etmek ister gibi bir va- giyel almıştır. Penlandiyayı resmen ziyaret et- mekte olan Alman tahtelbahirlerinin takarrübü üzerine Rus gemileri or- tadan kaybolmuştur. Alman filosunun Finlandiyayı ziyareti Helsingfors 8 (AA) — B. Holsti, gazetecilere beyanatla bulunarak Al- man donanmasının yapnış olduğu zi- yaretin beynelmilel bir cemilekârlık- tan ibaret bulunduğunu ve mutad Şşe- kil dairesinde icra edilmiş ni beyan etmiştir... ir, Suriye Dahiliye Nazırı Hasiceye gitti $am 6 — Cezire hadiselerini bas- tırmak ve Cesirelileri tatmin etmek Üzere Suriye Dahiliye Nazırı Hasice- ye gitmiştir. Rumen kabinesi çekilecek mi? Bükreş 6 (Akşam) — Diminâtsa ga- yetesinin bildirdiğine göre, kral Ka- rol seyahatinden döndükten sonra başvekil Tataresko, kabinenin istifa- sını verecektir. Bu sebeble burada si- yasi mahafilde büyük faaliyet görül- mektedir. Siyasi görüşmeler yapıl- maktadır, Kral Karol, şimdi Yugos- vyada bulunuyor. | idlerden sonra Yahudilere de Arapla- ra vajdlerini naksedici vaidier yapmış- tır. Binaenaleyh Yahudilere verilen vaidler muteber sayılamaz. Araplar Filistinin hiç bir zaman üçe taksimine razı olamazlar Yüksek Arap komitesinin kanaatin- ce Filistin meselesini âdilâne ve sulh temin edecek bir şekilde halletmek için aşağıda sayılı tedbirler alınmalıdır. 1 — Arapların kendi memleketlerin- de tam bir hürriyete hakları tanın- mal 2 — Yahı verilmeli, 3 — Filistinde İngiliz mandasına nihayet verilerek Filistin e İngiltere arasında Irak ile İngiltere veya Mısır ile İngiltere arasındaki muahedelere müşabih bir muahede âktedilmeli. 4 — Muahedenin müzakeresi esna- sında Yahudi muhaceretinin ve Yi hudilere arazi satışının durdurulm. i mubaceretine nihayet Ispanyada harp Asi tayyareler 30 bomba attılar Cuenca 6 (A.A) —Saat630da3 molörlü beş tayyare ile üç avcı tay- yaresinden mürekkeb bir asi hava fi- losu Cuenca şehri civarına takriben 30 bomba atmışlardır. Şimdiye kadar ekserisi kadın ve çocuk olmak üzere 12 kişinin öldüğü ve birkaç kişinin de yaralandığı tes- pit edilmiştir. Bilbao 6 (A.A.) Radio Reguets, nasyonalistlerin ileri hareketleri Cuenca'ya doğru devam etmekte ol- duğunu ve nasyonalist ordu pişdar- larının Cuenca-Teruel yolu üzerinde bir mevki olan Salvacanete'ye 10 ki- lometre mesafede bulunmakta olduk- larını bildirmektedir. Albarracin mıntakasında 2,000 mi- Misin bugün teslim olmuş oldukları söylenmektedir... Iktisad Vekili ayın ayın 17 sinde İstanbula hareket edecek İzmir 6 (Telefonla) — Çeşmede bü- lunan İktisad Vekili B. Celâl Bayar yarın İpar yatile Fethiyeye gidecek ve İzmire döndükten sonra ayın 17 sinde İstanbula hareket edecektir, Yakalanan | kaçakçılar ve kaçak eşya Ankara 6 (A.A.) — Geçen bir hafta içinde gümrük muhafaza teşkilâtı, 30 kaçakçı, 1902 kilo gümrük kaçağı, 164 kilo inhisar kaçağı, 2 tüfenk, 1 tabanca, 12 mermi, 40 kesim hayva- nı ile 23 ee hayvanı ele geçir- Hatayda yeni rejim Jandarma kıtasının teşkiline başlandı Antakya 6 (Akşı (Akşam) — — Hatayda ye- ni rejimin tatbik hazırlıklarına filen başlanmıştır. Ordudaki zabitana Ha- le mi kalacak- arma kıtasının da teş kiline başlanmıştır. Bayraklı daki yangın tahkikatı Depoda yangın söndürıne cihazlarının noksan olduğu anlaşıldı İzmir 6 (Telefonla) Bayraklı benzin depolarındaki yangının tahki- katına müddelumumilikçe . devam edilmektedir. Gülistan adında bir kadın müğ- deumumiliğe müracaat ederek ko- cası İbrahimin yangın akşamı depo- da çalıştığını ve o akşamdan sonra b ir. Bu su- retle İbrahimin de kaybolanlar ara- sında olduğu meydana çıkmıştır. Ölenlerle kaybolanların sayısı 17 dir. Şimdiye kadar yapılan tahkikatta deponun yangın söndürmeğe mahsus cihazlarının noksan olduğu anlaşık mıştır, İsticvab edilen işçiler de bunu teyid etmektedirler. Zarar mikdarı henüz kati olarak tespit edilememiş- tir. Gazetelerde ölmüş olduğu yazılan gümrük muhafaza memuru Zühtü sağdır. Hastanede tedavi edilmekte- dir. Sırp patriği. Zehirlenerek değil zatürrieden ölmüş! Belgrad 6 (A.A) — Belediye pat- rik Bamabe'nin ölümü hakkında bir tebliğ neşrederek patriğin gehirlene- rek öldüğü hakkında dolaşan şayl lara nihayet vermiştir. Cesedi muayene eden 9 doktor, pat- Tiğin zatürreeden vefat ettiğini beyan etmişlerdir, Defterdarlar arasında değişiklik Ankara 6 (Telefonla) — Sivas det- terdarı İhsân Manisa, Rize defterda- ri Sadık Giresun, Giresun defterdâri Said Gaziantep, Kayseri defterdarı Halil Sivas, Ağrı defterdarı Hasan Burdur, Seyhan tahsil şefi Sıtkı Bit- Ya, Uşak mal müdürü Muharrem Ağrı defterdarlıklarına tayin edildi- ler. Lord Plymouth Otomobil ile giderken hafif bir kaza geçirdi Londra 6 (A.A) — Lord Plymouth, bindiği taksinin bir otomobille çarpış- ması neticesinde maruz kaldığı sar- sıntı İle sağ gözünün üzerinde hasıl olan yaranın öğleden sonra toplana- cak olan ademi müdahale komitesi- nin mesaisine iştlirakine mani olmı- yacağını ümid etmektedir. Lord Plymouth, çarpışmasından sonra derhal hastanede tedavi edil- mişse de alıkonulmasına lüzum görül- memiştir. Kitaplar ve kadrolar Mektep kitapları teşrini- evvelde hazır olacak Ankara 6 — Maarif vekâleti ilkteş- rinde mektepler açıldığı zaman kitap- ların hazır bulunması için esaslı ted- birler almıştır. Devlet matbaası kitap- ları yetiştirmek için geceleri de çalışı- yor. Orta tedrisat müdürlüğü de mual- lim kadrolarını hazmiamağa başlamış- tır, Kadrolar, ağustos sonunda tebliğ edilecektir. Bu sene yeni bir çok orta mektepler daha açılacaktır. a Londra 7 (Akşam) — Ademi mü- âli komitesi dün toplanmış ve r saat müzakerede bulunduğu hal- de bir ra varamamıştır. İçtima bilâmüddet tehir edilmiştir. Komite Lord Biymouth, Rusyanın falını tanıma» ından doğar çıkmaza bir çare bulmağa memur etmiştir. Önü” müzdeki içtimaın 2 veya 3 hafta geç- meden akledilmiyeceği tahmin edil- mektedir. Cebelüttarık 7 ( Paris 6 (A.A.) — Almanyadaki Çe- koslovak aleyhtarlığı hakkında Echo de Paris gazetesine Pertinâx şöyle yazmaktadır: wÇekoslovakya'ya karşı panjerma- nist hücumlarının zaman zaman te- kerrür ettiğini kaydetmek lâzımdır. Görünüşe göre Hitler devleti bazı şid- detli teşebbüslerini muhik göstermek için bir şikâyet kolleksiyonu hazırla- maktadır. Ananevi panjermanizmin vazifesini kolaylaştıracak olan şey, Hitlerizmin etrafa korku salması de- ğildir. Nazi macerasında Almanya, «Şarka doğru tazyik» siyasetini mu- hik göstermek için müketreren zikret- tiği yüksek medeniyetli memleket vas- fin kaybet iştir, Japon gemileri Bugün saat saat 17,5 da “limanımızdan ayrılıyor Limanımızda bulunmakta olan Ja- pon mekteb kruvazörlerindeki zabit- ler ve talebe bu sabah Türk zabitleri- nin refakatinde Topkapı sarayını, müzeleri, diğer tarihi âbideleri ziya- ret etmişlerdir. Japon ataşemiliteri, Japon amiralı şerefine Parkoteide bir öğle ziyafeti vermiştir. » Şehrimizde bulunan Japon gemile- Ti vis amiral 'Toga bugün saat on ye- dide İwate kruvazöründe bir çay zi- yaleti vermiştir. Burada şehrimizin bir çok tanınmış simaları ve ecnebi sefaretlere mensup bir çok zevat bu- Yunmuştur. Japon bahriyelileri büyük alâka ile seyredilen birçok milli oyun- müdafaa sanati diye anılan oyun çok alkışlanmıştır. Kıhç oyunu bir çok ziyaretçileri heyecane düşürmüştür. Kruvazör gezildikten sonra saat en dokuzda ziyaretçiler iyi bir intiba ile gemiden ayrılmıştır. Dün akşam saat 20 de Japon büyük elçisi Ayaspaşadaki Ikametgâhında amiral şerefine bir akşam ziyafeti ver- miş ve bunu bir suvare takib etmiş- tir. Japon amirali Koga, bugün amiral gemisinde hükümet erkânı şerefine bir veda ziyafeti verecektir. Japon kruvazörleri Pire, Napoli, Marsilya, İskenderiye, Süveyş tarikile memle- ketlerine dönmek üzere bugün saat 17,5 da limanımızdan hareket edecek- lerdir. Pazapor Gn ni Zabıta bir Rum ile iki Ermeniyi, ecnebi tabiiyelinde bulunan muhte- lif kimselerden pasapori çikarmak bahanesile para almâk suçile yaka- lamıştır, Hristos, Leon ve Elmasyan isimlerini taşıyan bu adamlar 250 li- ra kadar bir pare almışlardır. Hakla- rındaki tahkikat devam etmektedir, 1) — Mente | endişe uy lar oynamışlardır. Bilhassa kendini | Ademi müdahale komitesi dün de bir karar veremedi Içtima bilâ müddet tehir edildi, Ispanya sularında eenehi vapurlarına iz devam ediyor Coya na hul tay ındaki İtalyan vapur, relerin tecavüzüne W ze uğramış ve hafifçe E ra uğramıştır. 3 tayyare Korporal va» elbahirin tecavüzüne uğrıyan Mari T: vapuru ağir hasar bir halde Marsiiyaya gelmiş bu hâdiseler, Londrada şiddetli bir dırıyor. Almanya Küçük itilâf zümresini yıkmak istiyor Fransız gazeteleri, Almanyanın Çekoslovak- yaya hücumlarını bu maksada atfediyorlar Dahili t silâhlarile Almanya ne Prague'da ne de Viyanada muvaf- fak olacaktır.» ue gazetesinde Donmadien $öy- le yazıyor: «Almanyanın israrla Çekoslovakya'- ya hütum ederek Romanya ile Yugos- lavya'ya karşı mültefit davranması nazarı dikkati celbetmiştir. Bu ma- nevra gayet sarihtir. Almanya bu ha- reketile vasati Avrupada serbes bu- Tunmak için küçük itilâf grupunu da- dıtmak istiyor. Küçük itilâf, filhaki- ka sulhün esaslı âmillerinden biri- dir, Onu dağıtmak teşebbüsleri şim- diye kadar hiçbir netice vermemiştir. Bundan sonra da böyle olacağından eminiz.» On iki adada tevkifler Bazı Rum eşrafı casusluk töhmetile yakalanmışlar Dünkü posta ile gelen Temps ga- zetesine Hayfadan telgrafla bildirili- yer: O iki adadan Hayfaya gelen ha- berlere göre İtalyanın tahtı işgalinde bulunan on iki adada bazı tahrikler vukubulmüuştur, İtalyanlar, temmuz- da Kalimnos, Leryoz ve Patmos ada- larında bir çok tevkifler yapm dır. Bir çokları eşraf olmak üzere şüpheliler sıkı bir sorguya çekildik- ten sonra casusluk töhmetile tevkif edilmişlerdir. Balkan antantı nakliyat kongresi Bükreş 6 (Akşam) — Romanyada Braşov kasabasında Balkan antantı- nın nakliyat kongresi toplanacaktır. Kongre bir hafta sürecektir. Kongre» de müttefik Balkan memleketlerinin bu yollar arasında müşterek teşriki mesai ve umumi Larife yapılması da görüşülecektir. Ankara trenleri Ankara 6 — 16 ağustostan itibaren İstanbul trenlerinin Ankaraya muva- salat saatleri Gağişecek. Ankaraya 8,43 de gelen posla treni 7,30 da, 9,50 de gelen ekspres de 9 da gelecektir. Yeni mülkiye e müfettişleri Ankara 6 (Telefonla) İmroz kaymakamı Selim ile birinci umumi müfettişlik emniyet müşavir muavi- ni Ömer Hulüsi üçüncü sınıf m ye müfettişliğine tayin edilmiş! Üçüncü umum müfettişlik mubteliti seyahate çikiyor Erzurum 6 (A.A.) — Üçüncü umu” mi m işlik mıntakasında ye Jâyet Me ee müteşekk doğu karış örasile Giresun, Ordu, Bamsı n, Kay” seri, Konya, İzmir, İstanbula gide tir. Takım İstanbulda Galatasaray maç yapacaktır,