7 Ağustos 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

7 Ağustos 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ADIMIZ, ANDIMIZ Çinde vaziyet çok gerginleşti Hankovda orfi idare var her an çarpışma bekleniyor Harb veya sulh Çin ile Japonya konuşmalarının neticesine bağlı Tokyo, 6 (A.A.) — Deniz bakanlığına gelen bir bere göre, Hankovda vaziyet daha ziyade gergin- leştiğinden, bir japon müfrezesi dün akşam, hazır- lıklara başlamıştır. Bu hazırlıkların bu akşam ta- mamlanması icab etmekte idi. Dün gece, çinliler şehir içindeki telefon hatları- ni keserek japon mıntakasiyle muhabere ve'muva- salayı menetmişlerdir. Japon mıntakasını çeviren Çin kıtaatı dündenberi takviye kıtaatı almışlar ve mevzilerini tahkim et- mişlerdir. Hankovda örfi idare , 6 (ALA.) Hankov'da ilân olunmuştur. Japon imti - yazlı bölgesine japon silâhendazları çı- karılmış olduğundan çinlilerin bir taar- 4 larından korkulmaktadır ziyet çok gergindir. Bütün japon si- villeri korunmalarıı şam Tıhtımların Muhasr istemek için bu ak- erine toplanmışlardır. ar sefere hazır bir vaziyette iapon imtiyazlı bölgesini Çin toprağından ayıran sınır üzerinde dolaşmaktadırlar. Tsingtao'da Tokyo, 6 (A.A.) — Tsingtao'dan bil- n belediye reisi, japon gerekirse japon ma - Bazı mahalli e çıkmasından korkarak gı duracağını rmiştir. rilmesini iste « i amerikan konsolosu bil- ıgtao'daki kadın ve çor dilmiştir. 20 katolik rahibe kalmıştır. Pekinde Gene Vaşington'a gelen — haberlere Böre şehrin içinde sükün hüküm sür - mektedir. Su la —da vaziyet iyileşmiş bulunmaktadır. Harb veya sulh , Şanghay, 6 (A.A.) — Royter Ajansının hususi muhabirinden: Bugün harb ve sulh, yakında Çin hükümeti ile japon büyük elçisi F' K“Pşllnc arasında yapılacak ©- I'"' görüşmelerin neticesine bağ- dulır. Japon büyük elçisi, Tokyo- an ıltuış Olduğu talimat üzerine airen'den hareket etmiştir. Çin mahfillerinde japon büyük elçisinin gelişi hususi bir alâka ile €enilmektedir. Bazı mahfiller, rüsn,, ) “80e'nin Nankin ile asıl gö- m:'helğre girişmeden önce çinlile- dim:“'“hlen hakkında bir fikir e- MN l_ıııululdıyle resmi Çin de- ile hazırlık görüşmelerin- Şangkallnmak üzere birkaç gün "ghayda kalacağı fikrindedir. Çin gazeteleri lisanlarını değiştirdiler Bu sabah çıkan Çin gazetelerinin İ&pon büyük elçisinin memuriyeti hak- kında — sen kleri mütalcalarındaki likanın değişmiş olmasına büyük bir manâ atfedilmektedir. Dün yerli gaze- teler, japon büyük elçisinin gelmesin- de hiçbir fayda melhuz olmadığını söy- Kiyorlardı. Halbuki aynı gazeteler bu sabah büsbütün başka bir hattı hareket ( Sonu $ inci sayfada ) Trakya'daki manevralar Istanbul, 6 (Telefonla) — Bü- yük Trakya manevraları için hazır lıklar devam etmektedir. Yakında ecnebi askeri heyetler şehrimize gel- miş olacaklardır. Ordumuz, Trak. ya'da manevralar için tecemmu ha- reketine devam etmektedirler. Bu - gün Hadımköyünde bir topçu tabu- riyle takviye edilmiş olan bir piyade alayımız tatbikata başlamıştır. Bu tatbikat üç gün sürecek ve Çatal- ca'ya kadar devam edecektir. Alay orada manevraya girecektir. Van gölünde » Bir vapur .. . ” e . Göle indirildi Van, 6 (Hususi muhabirimizden) — Fabrikalar ve havuzlar müdürlüğü tara- fından yapılan iki vapur bundan iki ay evvel parça halinde buraya gönderilmiş. ti. Bu vapurların kurulması burada bi - tirilmiş ve vapurlardan biri “Van" ismi altında göle indirilmiştir. Bu münase - betle böyük bir tören yapılmış ve tören- de civardaki bütün halk bulunmuştur. İkinci vapur da 15 güne kadar gölde iş- lemeğe başlıyacaktır. Bu vapurun ismi “Bitlis”" dir, Ekonomi Bakanlığı siyasi müsteşarı Çeşmeye gitti İstanbul, 6 (Telefonla) — Ekono- mi bakanlığı siyasi B. AlI Rıza, Ekonomi B. Celâl Bayar- la buluşmak üzere Çeşmeye gitmiştir. B. Celâl Bayar bugün Çeşmeden Kuş adasına hareket etmiştir. Oradan da Fethiyeye gidecektir Bu — sütun- lardaki iki harita- da Çinin yeni hükü- metler- le nüfuz bölgele- rini görü- yorsunuz. AHANUÇAMO LA 1865) İingiltere arasında görüşmeler Vaziyetin inkişafında Fransa mühim bir rol oynıyacak Roma, 6 (A-A.) — Reşmi makamlar, İngiltere ile İtalya arasında- ki müz n mektedir. Bununla — beraber — Grandi - Çemberlayn konuşması, Duçe ile B. Çemberlayn arasında mektub- lar teati edilmesi ve nihayet Kont Ciano'nun mülâkatı gibi tezahür- ler dolaysriyle hissetmekte olduk- ları memnuniyeti gizlememekte- dirler. Hiç şüphesiz yolun yarısı alınmış. tır, fakat bu, daha şimdiden müsbet takım anlaşmaların tanzim edilmek Ü- zere olduğu manasın: tazammun etmez, İngiliz politikasının yetini bilen Roma da işlerin psikol si bakımından hâdiselerin — gösterdiği dereceden daha ileri gitmiş — olduğu mütalcası yürütülmekte ve bakışlar Pa. rise çevirilmektedir. Paris şimdi bir meçhul teşkil edi. yor. Filyaki — başlanılacak olan gözüşe melerde o kadar mühim meseleler gö rüşme mevzuunu — teşkil edecektir ki Fransanın bu görüşmelere — karışması bir zaruret halini alacaktır. İtalyan mahfillerine göre Fransanın vaziyeti Roma, 6 (A.A.) — Pransa tarafım- dan takınılacak olan tayrın ingiliz - i- talyan görüşmelerini kolaylaştıracağı sanılmaktadır. İtalya ve İngilterede kamoyun nik- binane bir İstikamet aldığı şu sırada ( Sonu 5. inci sayfada ) SKT TEİ MARTESİ 5 KURUŞ 18 inci Yıl No. 5757 DIR | 7 Ağustos 1937 Tel; Başmuharrir 1063 Yarzı İşleri Müd. 1062 Antakyada bir cadde ve bir otel SURIYE VE SANCAK'TA Suriye ile konuşmalar Ankara'da yapılacak Cezirede yeniden karışıklık çıkmasından korkuluyor Antakya, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) - Şam gazeteleri; B. Nu- man Menemencioğlunun Şama geleceği hakkındaki neşriyatlarını de- giştirdiler: şimdi, Türkiye ile Suriye arasında akdolunması beklenen iyi komşuluk ve dostluk anlaşması etrafında Ankarada Türkiye Hari- ciyesi ile Fransa elçisi arasında konuşmalar olacağını ve bu konuşma- lara İştirâk etmek üzere Suriyeden bir heyetin yakında Ankaraya gi- deceğini yazıyorlar. Partiler beyanname verecekler: Sancakta kurulmuş olan siya- si partilerin resmen - teşekkül et. meleri için hükümete beyanname vermeleri lâzım geldiği partilere bildirilmiştir. Bu karar, gayesi (Sonu 5 inci sayfada) ile İtalya lerin yeni istikameti hakkında ketumiyeti muhafaza et- İngiliz başbakanı Çemberlayn Bugün 12 sayfa DEŞAÇ O ERRLAR LAT A Istaubulda tifo azaldı Sihat müsteşarının son vaziyet hakkında beyanatı İstanbul, 6 (Telefonla) — Şehrimiz- de tifo vakaları gayet azalmış vaziyet tedir. Son 24 saat zarfında 6 tifo vaka- sı kaydedilmiştir. Aşı tatbiki devam et - mektedir. Gene son 24 saat zarfında tah minen 15 bin kişi açılanmıştır. Sıhat Bakanlığı müsteşarı B. Hüsamettin bu akşam Ankaraya barcket ederken İs « tanbuldaki tifo hastalığının vaziyeti hak kında beyanatta bulunarak dedi ki: * — İstanbul'da bu sene yaz mevsi- minde mutadda . fazla görülen tifo va - kalarına karşı yapılan mücadeleyi ve bu mücadeleden alman neticeleri sayın ve- kilimiz Doktor Refik Saydaın'ın emirle- riyle üç gündenberi tetkik ediyorum. Evvelâ şunu söyliy ki yapılan mü- cadelenin faydalı neticeleri 15 günden- beri görülmeğe başlamıştır,, Müsteşar bu mevsimde bütün Akde. niz bim ında tifo vakalarının bariz şekilde görüldüğünü söyledikten sonra hükü dığı tedbirlerle ve bilhassa halkın aşe ( Sonu 5. inci sayfada ) netin ve İstanbul belediyesinin al- Kızıllı Adam e PİYER LUYİS'İN ÇOK GÜZEL BİR BÜYÜK HİKÂYESİ Pıınr(eıiyo neşrediyoruz TÜRKÇEYE ÇEVİREN : NASUHİ BAYDAR