30 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

SisKe elk Sli eo AKŞAM-S AKŞAM 39 Ağustos 1037 POR o Fener - Güneş muhteliti, Pire muhtelitini 3 - 1 yendi Yüzmelerde Galatasaray Istanbul şampiyonu, Beykoz Istanbul ikincisi oldu - Son at yarışları çok kalabalıktı Pire Muhteliti ikinci maçını dün Taksim stadında Fenerbahçe-Güneş muhteliti ile yap. Günün pazar, havanın güzel olması ve Pirelilerin ilk maçlarını kazanmış bulunmaları stada sekiz bine yakın seyirci topla- mıştı. Saat altıya yaklaşırken iki ta. kım bu güyük kalabalığın alkışları arasında sahaya çıktılar, Mütad me- rasim başladı. Yunan kafile reisinin söyleyine Fenerbahçe ve Güneş klüp- leri namına Fenerbahçeli Nüzhet Abbas cevab ve misafirlere güzel bir buket, vardi, Takımlar ve hakem Pire muhteliti: Gramâfikopulos « Zakas, Koçoyanis « Alifrangis, Kasi- matis, Helmis - Depusltis,*Papando- nio, Vazo, Sİmonidis, Zogratidis. Fenerbahçe - Güneş” muhtelitiş Cihad - Faruk, Yaşar - M. Reşad, Aytan, Lebib - Canbaz, Naci, Necdet, Bambino, Orhan. Hakem: Nuri Bosut, Maç başlıyor 16,50 de oyun başladı. Onuncu da- kikaya kadar hâkim oynıyan Pireliler aradaki iki akınımız dışında ekseriya, kalemiz önlerinde dolaştılar ve ilk dakikalarda geçirdiğimiz tehlike kor- nerle atladı. Onuncu dakikadan itibaren oyun« da bir tevazün hasıl olmakla beraber ' Pireliler sert, bizimkiler de şahsi oy- nıyorlardı. Bu da uzun zamandanbe- ri futbolu bırakmış ve antreneman yapmamış oyuncularımızın topu İste- dikleri gibi kontrol edememelerinden Heri geliyordu. Bir müddet sonra Yunanlıların bir akınında Vazo kalenin çok yakınında muhakkak bir sayı kaçırdı. Güzel bir kafa vuruşundan sonra top kale dire- Zinin yanından avuta çıktı, Oyun gittikçe heyecanlı olmağa ve Pireliler umumiyetle ağır basmağa başladılar. İdmansız oyunculari an- cak hasmının hamlelerini kırmağa muvaffak oluyor, fakat lâyıkile mu- kabele etmek imkânını bulamıyorlar- dı. Yirmi ikinci dakikada sıkı bir şü- tü kalecimiz Cihad ancak körnete atabildi. Yirmi beşinci dakikada sağdan teh- likeli bir akınımızı Pire kalecisi ken- disini ancak yere atarak önledi, fakat kendini tutamıyan Canbazın bir dar- basile skatlanark oyundn çıktı. Biraz sonra da sakatlanan sağiçlerinin ye- rine başka bir oyuncu girdi. Otuzuncu dakikada mühim bir tehlike daha geçirdik. Yaşar topu kar- #ılayamadı. Çekilen bir üt direği ya- layarak avuta çıktı. İki dakika sonra Necdetin sıkı bir şütünü Pire kalecisi yumruklıyarak kornere atti. Pirelilerin golü Otuz beşinci dakikada Canbâz çi- karak yerine Naci, takıma da Bülend girdi. Son dakikalarda Pireliler kale- mizi yeniden sikıştırmağa başladılar ve devrenin bitmesine fki dakika kala sağdan inkişaf eden bir akınlarında iyice demarke, fakat bariz ofsayd va- ziyetinde pas alan soliçleri yakın bir mesafeden misafirlerin yegine golünü attı, Brlaz sonra da Feherbahçe-Güneş muhteliti 1 - O mağlüp vaziyette 80- yunma odasına çekildi, inci devre İkinci devreye 17,45 de başlandı. Bu devrede Lebibin yerine Yusuf gir- di. M, Reşad da sol muavin mevkiine geçti, Reşadın sol muavine geçmesi, Yusufun da fena oynamaması müs- vin hattının randımanını ve hücum hattına yardımını artırmıştı. Bu dev- rede muhtelit, sanki fik devre antre- neman yerine geçmiş gibi daha düz- gün, daha şuurlu ve daha mü- essir oynadı. Üstüste iki gol Beşinci dakikada Aytandan bir pas alan Necdet topu sürdü ve tam kar- şısına bir hasım çıktığı sırada topu onun üstünden kale önüne doğru havalandırdı. Bülend koşarak yetişti, başka bir müdahaleye mey- dan birsakmadan beraberlik sayımızı Bu golle hızlanan takımımız, ikin- cl bir akın yaparken Necdetin sıkı bir şütünü Pireli kaleci, ancak kornere atabildi. Sağdan çekilen kornerde top oyuncuları dolaşarak sol tarafa geldi. Orhanın geriden koşarak gü- zel bir kafa vuruşile yaptığı gol iki dakika içinde muhlelitimizi galip mevkie çıkardı. Beş dakika kadar tamamile hâkim ve tek kale oynuyan muhtelit bu taz- yıkını devam ettiremeği, Pireliler de mukabil akınlara başladılar, bunun- la beraber kalemiz için fazla tehlike olamadılar. On yedinci dakikada Bambino Nec- detten aldığı bir pasla ilerlerken on #ekiz çizgisi üstünde favulle düşu- rüldü. Mubtelitimizin üçüncü golü Verilen frikiki Necdet çok - güzel Muhtelit kalesi önünde heyecanlı bir an çekti ve kalenin sol hava köşesinden Pire kalesi ağlarına taktı, Eğer artık muhtelitimizdeki oyuncular yorul mazlarsa gâlibiyet sigorta edilmiş demekti. Fakat daha yirmi sekiz da- kika bulunması, idmansız oyuncula- rımızın. mukavemeti hususunda şüp- he uyandırıyordu. Bununla beraber takımımız son dakikaya kadar mukavemet ettiği gi- bi otuzuncu dakikaya kadarda hâ- kim oynadı. Otuzuncu dakikada mü- tevazin bir şekil alan oyunun son da- kikaları nisbeten Pirelilerin hâkimi- yeti altında geçti ve bu müddet için- de Cihad muhakkak iki gol kurtardı. Bu suretle Pire muhteliti Fenerbah- çe - Güneş muhtelitinin tam kadro ile çıkamayan idmanstz oyuncularına 3-1 yenildi. Nasıl oynadılar Pire muhtelitinin fevkalâde bir ta- kım olmadığını dün tebarüz ettirmiş- tik. Bununla beraber seri, canlı oyru- yorirar. Arasıra çok güzel paslaşiyor- lar. İçlerinde en iyi ve en tehlikeli oyuncu Vazodur. Takım canlı oyna- dığı için karşılarındaki müdafaa biraz zayıf davrandığı zöman gol yapabil- mek kabiliyetini haizdir, Fenerbahçe - Güneş muhteliti ta- bidtile çok daha kuvvetli çıkabilirdi. Fakat bir çok futbolcuların dün oy- hiyanlar kadar da idmanlı olmama lari yüzünden böyle bir takım çıkarı- lamadı. Bununla beraber Fenerbah- çe - Güneş muhteliti, ilk devrenin bir kısmı müstesna olmak üzere hiçte fenâ oynamadı ve hemen bütün oyun- Cular vazifelerini yaptılar. Sadun Galip Yüzme ve yelken Cumartesi günü Modada başlıyan deniz yarışlarının ikinci ve son kıs mi dün Modada yapıldı. Birinci gün Yapılan müsabakalarda (Beykozlu İdareciler havanın soğuk olduğunu İleri sürerek yüzücülerini - yarışlara #okmamışlar Ove Galatasaraylılar da yalnız başlarına (yüzmek mec- buriyetinde kalmışlardı, Dün Bey- kosluların bir gün evvel yaptıkları hatayı anlıyarak bu fikirden vazgöğ- tiklerini memnuniyetle gördük, ., Yarışlar umumiyetle güzel ve he- yecanlı oldu. Neticede Galatasaraylı yüzücüler büyükler ve küçükler ol- mak üzere iki kategori üzerinden yar pılan müsabakaların her ikisinde de 1 şampiyonluğu kazandılar. Bir gün evvel Orhah ezeli rakibi Hajili yüz metrede geçmişti. Dün de Mahmud ağabeğisini iki yüz metrede geçmeğe muvaffak oldu. Teknik neticeler: 200 metre: Mahmud (G. 8.) 2.288 birinci; Halil (G. 8.) 3.30 ikinci; Or- han (G. 8.) dördüncü; İskender (Bey- koz) beşinci; İsmail (Beykoz) altıncı 200 metre kurbağalama: Mekin (Beykoz) 3.9.5 birinci; Safhan (Bey- koz) 3.25 ikinel; Semih (G. 8) 3327 üçüncü; Taceddin (G. 8.) dördüncü. 1500 metre: Halil (G. 8.) 225 bi- rinci; Mahmud (G. 8.) 23.15 ikinci; İsmali (Beykoz) 24.49 üçüncü; Fuad (Beykoz) dördüncü; Fikret (Beykoz) beşinci; Vedad (Beykoz) altıncı. 100Xx200X100 Türk bayrak; Fik- ret, Mekin ve Fuaddan mürekkeb Beykoz takımı birinci 5,51; Şamil, Semih, Orhandan mürekkeb Galata- saray takımı ikinci 6.10 , Hanımlar da Galatasaraydan Semahat yüz metreyi 1.35 le kazanmıştır. Atlamalarda: Kuleden âtlamayı Galatasaraydan Sadi ve tramplenden atlamayı da Beykozdan Fahri kazan- dılar, Neticede Galatasaraylılar 171 puan- la İstanbul şampiyonu, Beykozlular da 64 puanla İstanbul ikincisi olmuş- lardır. Yelken yarışlarında Galatasaray- dan Bürhan rakibi Anadoludan Şere- H geçerek birinciliği garanti ett. Bugün İkinci de gelse şampiyonluk kendisindedir. Mevsim başındanberi güzel bir programla çalışarak o şampiyonluğu kazanan Sarıkırmızılıları tebrik ede- , Mevsimin son af yarışları Mevsimin son at yarışları dün Ve- Hefendide büyük bir meraklı kütlesi önünde yapıldı. İlk yarış: Üç yandaki yerli, yarım- kan İngiliz erkek ve dişi taylara mah- Sus olan 1600 metrelik yarışa girecek hâyvanlardan prens Halimin Sahabt iştirak etmedi. Rifatın Ülkeri (Gan- yan 200) birinci, Hüseyinin Sevimi ikinci, Temelin Uğuru üçüncü oldu. İkinci yarış: Üç ve daha yukarı yaş- taki haliskan İngiliz at ve kısrakla- ra mahsus 1800 metrelik koşuda Ası- mın Dandysi birinci (Ganyan 190 - plâse 120), prens Halimin Navisi (plâ- se 100) ikinci, Bürhanın Bekârı üçün- cü geldi, ? Üçüncü yarış: 1000 metre mesate- de iki yaşındaki halıskan İngiliz er- kek ve dişi taylara mahsus bu yarış- ta prens Halimin Romansı (Ganyan 115 - plâse 100), Ahmed ağanın Öz- demiri ikinci (plâse 230), Bürhanın Komisarjı üçüncü oldu. Dördüncü yarış: Dört ve daha yu- karı yaştaki yerli yarımkan İngiliz at ve kisrakları arasındaki üç kilo- metrelik koşuda Fahri Altlının Am drebudini (Ganyan 375 - plâse 155) birineiliği, Mareşal Çakmağın Bay- burdu ikinciliği (plâse 125), Temelin Coylânı üçüncülüğü aldı. Beşinci yarış: Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarımkan Arab ve ha- iskan Arab at ve kısrakları arasın- daki 2800 metrelik koşuya Benli Boz girmedi. Bayramın Necibi (Ganyan 150) bitinci,; Mehmedin Sadali sı ikinci, Enverin Süreki üçüncü oldu. Altıncı koşu: Üç ve daha yukarı yaşta ecnebi kanını taşıyan her ırka mensub tay, at ve kısraklar arasın- daki 1600 metrelik yarışta üçü de prens Halime ald bulunan Tihu birin- ci, Sağnak ikinci, Sahap üçüncü ol du, Cokey Kadirga 4 -2 galib Gayrifedereler o şamipiyonluğunu kazanan oKadirgagücü futbolcüleri dün Eminönü Halkevi takımlle yap- tıkları bir maçta kuvvetli rakiplerini 4 - 2 yenmeğe muvaffak olmuşlardır. Tarabya tenis turnuâsı Dün yapılamıyan Tarabya te- nis turnuası finalleri bugün öğ- leden sonra yapılacaktır. Dün oynanan dömifinal maç- larında Suaâ Nişanı 6/2, 6/2 ye inerek finale kaldı.