3 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Evlül 1” Evl inci Balkan oyunlarına iştirak edecek atletlerimiz bugün gidiyorlar En büyük favorilerimiz Polad, Irfan, Veysi, Melih, Galip ve Faiktir Şimdiye kadar yapılan Balkan oyunlarında en fazla muvaffak olan takımımız 1933 de Atinada 63 puvanla üçüncü olmuştu, İşte bu takımı teşkil eden atletleri o zamanki reisleri Bürhan Felek ve antrenörleri İbrahimle birlikte tesbit Türk atletleri Bükreşte yapılacak 0- lan sekizinci Balkan oyunlarına işti- rak etmek üzere bugün saat 14 de Ro- manya vapurile hareket etmektedirler. Evvelce de yazdığımız gibi kafile yir- mi atlet ve atletizm federasyonu reisi Vildan Âşirle antrenör Ratkaydan iba- ret olmak üzere iki idareciden mü- rekebtir Bu seneki müsabakalara Yugoslav- ların iştirak emeleri bir çok yarış- ların heyecan ve kıymetini düşürmek- » Bunu nazarı İtil menler Yugoslavların da Bükreşe gel- melerini temin etmek üzere bir EEE larının programı Sekizinci defa olmak üzere pa- zar günü Bükreşte başlıyacak olan Balkan atletizm şampiyona sının üç günlük proğramı şu şe- ilde tesbit edilmiştir: Birinci gün, 5 eylül pazar: Resmi geçid, and içme ye - Uzun ati lama, — 800 metre final, - Cirit atma, — 100 metre #inel, 7 — 4X400 bayrak, İkinci gün, 8 eylül çarşamba; 1 — 200 metre seçme, — 400 metre mania, Yüksek atlama, — 200 metre final; 7 — 10000 metre, 8 2 3 4— 5 6 , 10—Balkan bayrak: 100'x 400 4800 Üçüncü gün, 12 eyldl azar: 1 — Maraton. 200X — Mükafat te eden çok kıymetli bir hatıra adamları vasıtasile siyasi teşebbüsle- re girişmişlerse de henüz bir netice el- de etmek kabil olamamıştır. Bizce Yu- goslavlar da bu müsabakalara iştirak edeceklerdir. Ayni vaziyet 1933 de Yu- goslavlarla bizim aramızda olmuştu. O sene Balkan oyunları Zağrebde yapılmakta idi. Biz iyi vaziyette olma- dığımızı İleri sürerek müsabakalara giremiyeceğimizi bildirmiştik. Fakat Yugaos hükümetimize müracaat İ ederek iştirakimizi mecburi kılmışlar- İ dı. Bu senede Rumenlerin Yugoslav- lara karşı ayni vaziyeti ihdas edecek- lerini tahmin ediyoruz. Fakât her ş6- ye rağmen gene iştirak etmiyebilirler. Yugoslavlar da iştirak ederlerse bu seneki şampiyona çetin mücadelelere sahne olacak ve büyük bir ihtimalle bir çok Balkan rekorları yenilecektir. | Aksi takdirde, yani Yugoslavlar işti- rak etmemekte ısrar ederlerse Yunan atletleri bir çok müsabakalarda râ- kipsiz kalacaklarından derecelerde dü- şük olacaktır. Bizim bu sene en fazla ümid varol- | duğumuz dereceler gene her zamanki gibi yüksek atlama, İl0 manlalı ve güllededir. Polad bu mevsim munta- zaman 1.80 atladığı için Balkanların en küvvetli atlayıcısı olarak gösteril- mektedir. İyi bir gü dirde bize k kazandı ıkla bir şampiyonluk aktır. Bundan endisine büyük bir ümid Polad bu yarışda da bir tır, mtlddet evvel ayağının zedelendiğini nüz tam manasile madığını duyduğumuz Poladın $ ey- lüle kadar iyileşmesini bütün kalbi- mizle bekliyoruz. Poladdan sonra bu sene Avrupa memleketlerinde ve A- merikada güllede iyi dereceler yapan | ve 14 metreden fazla bir mesafe tutan | Irfan en büyük favorimizdir. Yugos- lav Kövaçeviçle çekişecek olan İrfan hiç olmazsa bir ikincilik alacaktır, almalıdır. Bundan 110 da F diskte Veysi şularında Raif a mukavemet Receb de sonra S1 bekliyece- | yetler diler annı yaparken nlle koşmakla bera- ber bunu ifrat bir dereceye vardırarak ünde olduğu tak- | başka üç | Yalnız bir | şifayap ola- | emosyone olmamalârmı tavsiye ede- Tiz. Bükreşe ben de gidiyorum Bükreş oyunlarını. okuyucularıma en iyi bir şekilde ve en erken bildir- mek üzere bugün ben de kafile ile birlikte Romanyaya hareket ediyorum. Telefon ve telgrafla vereceğim haber- lerle beraber en bol ve en hareketli resimleri göndermeğe çalışacağım. Yazılarımı okürken benimle beraber yarışları ta içinden takibetmiş olacak- sınız, Bu sene arkadaşlarım yüzümü- zü güldürebilecekler mi? Belki. Şimdilik büyük bir istihiam?.. Atlet Balkan futbol şampi- yonasında ilk maç Türkiye > Romanya ici teşrin ayı içinde Bükreşte baş- uyacak olan Balkan futbol şam- piyonasına, Yunan ve Yugoslav ekiplerinin. iştinak etmiyecekleri katiyetle. Lesbit edildiği için geri kalan üç ekip ârasında çekilen kuraya güre fikistür şu şekli al- mıştır. Birinci maç 3 birinciteşrin Türkiye - Romanya İkinci maç 1 birinciteşrin; Türkiye « Bulgaristan Üçüncü maç 10 birinciteşrin: Romanya - Bulgaristan Yunanlılar teşrin ayında futbol mevsimine henüz başlıyacaklarını ileri sürerek maçların bir ay geri bırakılmasını İstemişlerse de bu teklifleri kabul edilmemiştir. Bu- nun üzerine Yunan futbol fede- rasyonu tarafından Bükreşe gön- derilen bir mektupta Yunanlıla- rın bu seneki şampiyonaya gire- rilmiştir. gelince, onlar öle- denberi Merkezi Avrupa maçları- na fazla ehemmiyet verdikleri için 9 onasın&a girmiyor. lar, bü sene Ö Rumen mii içinde Belgr mile bir aktar. da iki maç an Rumen takımı teşrine tam formuna girmiş bir vı e olacaktır. ' Karısı ve sevgilisi Yazan: NECDET RÜŞTÜ sara İm) Bir sedye... içinde bir delikanlı... Yüzünde bereler... Yarılmış al Gömleği kıpkızıl... Göğsü açılmış. Boynuna yâzadan kanlar saçılmış... Süzülmüş gözleri.. açılmış ağnsı... Derinden nefesler alıyor bazı... Başında karışmış saçı kanına... Kolları sarkıyor iki yanına... Besbelli ölümle gözgöze gelmiş, Uğraşmış, eceli güçlükle çelmiş... Ne mutlu.. gelmemiş ömrünün sonu... Sedyede taşıyor iki genç onu... — Eşikte duyuldu acı bir enin; Kapısı açıldı «hasta evi» nin, Adamlar sedyeyi içeri soktu!.. Doktorlar atıldı, hiç vakit yoktu, Aldılar bir ecza kokan salona, Başhekim başladı operasyona! Bir korkunç Kazala kafatasından, Yüzünden, alnmın tam ortasından, Zavallı genç adam yaralanmıştı, Esvabı, gömleği paralanmıştıl.. Gördüğü bir sürü bıçaktan yıldı, Eczayı kokladı, sonra bayıldı!.. Dumanı tütüyor şimdi kanların, Bileri işliyor asistanların!.. Bir bıçak kemiğe ediyor temas... Bir ezik damarı kesiyor makas... Salonda var yalnız «pens» lerin sesi; Fen baştan yapıyor insan gövdesi!.. e Yaralı yalıyor şimdi yatakta, Ayılmış... Yavaşça sayıklamakta: —«Sabahat.. suçumu affet, Sabahat... «İşledim ben sana karşı kabahat!» Genç adam yatakta böyle inliyor, Bekliyen bir doktor onu dinliyori.. Bir ara büsbütün kendine geldi, Doktora hitaben sesi yükseldi: —«Buradan belki de ölü çıkarım, «Çağırın.. gelmeli yanıma karım! «Sargılar kapatmış, görmüyor gözüm, «Fakat var karıma bir iki sözüm, «Çağırın...» Genç sustu, bitti nefesi; O zaman duyuldu bir ayak sesi; Odaya bir kadın girdi telâşlı; Elleri titriyor, gözleri yaşlı, Yüzü sapsarıydı, fakat güzeldi!.. «Asistan» sesler Karınız geldil.» Genç kadın hastaya baktı matemle, Yatağın yanına çekti iskemle, Hastanın susması oftu korkuttü, Göğsünü dinledi, elini tuttu!.. O zaman yaralı başladı söze: — Sabahat!, Gelirsek bir gün yüzyüzü Suçumdan ulanıp. kızaracağım!.. Sen ki hem eşirsin, hem derd ortağını Arkadaş sanarak suçumu dinle, Affet... Eş olalım sonra seninle! Sabahat!.. Söyleyim derdimi, nedir: Haberin olmadan, iki senedir Kötüye kullandım itimadını, Sen varken, sevmiştim başka kadını! Bu «Lüsiv adında bir Museviydi, Her akşam gittiğim onun eviydi!.. Ben senin aşkında sona ermi; Usanmış, Lüsiye gönül vermiştim!.. Sevgisiz yaşamak bence elimdi, Sen yalnız karımdın, o sevgilimdi!.. Bak karşı karşıya geldim ölümle, Sabuhat!.. Denıştım demin gönlümle, Sevdiğim kimseyi görmek istedim. Doktom: «Karımı zırın!» dedim... Ölürken aranır sevilen kimse, Bak seni özledi benim kalbimse!.. Demek benim gönlüm tek seni sevmi$, Aşkın yüreğimde gizli a! Işığı bu anda çıktı meydan; Sabahat!.. Suçumu söyledim sana, Bağışla, gelmeli derdimin sonu, Seni seviyorum, bıraktım onu! : Hiddetten büyümüş siyah gözleri, genç kadın dinledi bütün sözleri! Yerinden fırladı, yüzü sapsarı, Hiç cevap vermeden çıktı dışarı!.. Bu içli sahnede bulunan doktor Baktı ki karısı kızmış gidiyor, Beyninde bir isyan rüzgârı esti, Sitemle kadının yolunu kesti —Hastaya ediniz bir parça insaf; Hoş görün, suçunu etti itiraf!.. Kadını büsbütün hiddet bürüdü, Şunları söyleyip hızla yürüdü Onun vazgeçtiği sevgilisiyim, Karısı Sabahat değil, Lüsiyim!.. izmirde gürbüz çocuk müsabakası İzmir (Akşam) — Fuar münase- betile İzmir çocuk esirgeme kurumu tarafından bir gürbüz çocuk müsa- bakası tertip edilmiştir. 27 Ağustos akşamı yapılan müsa- bekaya bir çok aileler çocuklarını getirmişlerdi. Müsabaka çok alâkalı olmuş, gazinoda toplanan kalabalık halk, gürbüz ve neşeli yavrularımızı alkışlamıştır. Hakem heyeti; kurum başkanı Dr. B. Sami Salih, Ziraat bankası kam- biyo şefi B. Mitattan teşekkül et- mişti. Çocuk doktoru B; Sami Salih, lerden Taşkın Demir, dokuz yaşındaki. neden geçirdikten sonra derecelerini tesbit etmiş ve sonra netice ilân olun- muştur, İki yaşmc çocuklardan Reşit Biroli birinci, yaşındaki çocuklar- dan Güngör birinci, Semiramis ikin- ci, dörk yaşındaki çocuklardan Su san Maltaş birinci, sekiz yaşındaki müsabakaya giren çocukları muaye lerden, Ayhan 'Tayman birinci ve on yaşındakilerden Aslan ikinci gelmiş- lerdir. | İ Gürbüz çocuk müsabakasında birinciliği kazanan çocuklar hediyelerile berabef İyi derece alan çocuklara kurum tarafından muhtelif hediyeler veril miştir. Yeni yetişecek neslin gürbüz yetiş tirilmesini teşvik maksadile yapılan müsabakaya pek az çocuk İştirâk ef" tirilmiştir. Gelecek yıl yapılacak müsabakayf yüzlerce âile yavrularının iştirâkini temin için tedbirler alınacaktır, Uşaklılar kurtuluş bayramın! tezahüratla kutladılar Uşak 1 (A.A) — Uşak bugün 15 in“ ci kurtuluş bayramını yaşadı. Prof” ram mucibince şehre ordu Ye askerl€” iler. Bu sevinçli güne bütün s5 ak etti. Kurtuluş g htelif hatipler tarafından söyler” ler verildi ve g Bükreşe giden tayyare dün döndü ih Tedkik kurur ni bayan, Afeti Bükreşe gi yars dün Yeşilköye dönmi uştür. Tay” yare Bükreşten saat lâde 15.30 da Yeşilköye inmiştir.