4 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AKŞAM KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 detası; 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 Sene 19 — No, 6783 — Fiati her yerde 5 kuruş İNGİLTERE HEYECAN iÇiNDE CUMARTESİ 4 Eylül 1937 “Akdenizde tahtelbahirlere BM kleniz de © / karşı harp açılacak vletlerinin toplantısında za mühim kararlar verilmesi bekleniyor Fransız gazeteleri : “Bu korsanlıkların kimin eseri olduğu hemen hemen bellidir. icabeden tedbirler alınmalıdır, diyorlar Londra 3 (Akşam) — Meçhul bir İahtelbahirin Havack adındaki İngi- liz torpito mubribini batırmağa kal- kışması bütün İngilterede büyük bir heyecan uyandırmıştır. Gazeteler bu badiseden uzun uzadıya bahsetmekte VE şiddetli tedbirler alınmasını İste- mektedir. Anlaşıldığına göre İngiltere Akde- mizde tahtelbahirlere karşı harb aça- caktır. İlk tedbir olarak Akdenizin Barbine daha dört torpito muhribi Bünderilmiştir. Bugün hareket eden U gemiler korsan tahtelbahirleri araştıracaklardır. Akdeniz devletlerinin toplantısı Paris 3 — Akdenizde korsanlığın Önünü almak için lâzım gelen tedbir- leri kararlaştırmak üzere bir konfe- (Devamı 4 üncü sahifede) Akdeniz devletlerinin foplanâcakları Cenevre şehrinin umumi görünüşü Misafir bahriyeliler dün abideye çelenk koydular Yavuz zırhlısında ve Dispatch kruvazöründe ziyafetler verici Amiral Wells âbide önünde döfteri imza ederken Şehrimizde bulunan misafir İngiliz *) muşlardır. Merasimde donanma ku- riyelileri dün saat on buçukta Tak- #İm âbidesine merasimle çelenk koy- Dış ticaretimizin bugünkü vaziyeti | Iktisad vekili B. Celâl Bayar | mühim beyanatta bulundu ini malları bakiyeleri - Almanyada Reichsbank nezdindeki bloke paramız - Muhtelif memleketler merkez bankalarındaki blokajlar (Yazısı dördüncü sahitemizde) mandanı Amiral Şükrü Okan, İstan- (Devamı 8 inci sahifede) Kanun Bilgileri aklarınızın kaybolmaması için neler öğrenmelisiniz? Gazetemiz, bugünden itibaren, yeni ve faydalı bir sütun açmıştır: Kanun bilgileri, İnsanın başına türlü türlü işler ge- lebilir. Bunlardan bazıları, bilmemez- Mik yüzündendir. Bile bile yapılan bir kusurun, kabahatına gönül katlayar. Fakat, bilmemezlik netleesi ruhur eden &ikıntıların acı büyüktür. Muhterem hâkimi iz de tecrübe etmişlerdir ki, maj elerda karşılarına çıkan maz: n, davacıların, tnüddela- Jeyhlerin çoğu, o tevkle, kanun mads delerini bilmemezlik yüzünden çel- mişlerdir, Bir senedin tanziminde, bir muka- velenin yazılışında hatırlanacak öyle noktalar vardır kieğer ihmal edilirse bilâhare bizi büyük güçlüklere sokar- lar ve şayed zamanında tedbir alinır- sa sonradan çıkacak ihtilâfların bir çoğuna sed çekilir. Cemiyet hayatında öğrenilmesi icab eden neler yoktur: Komşuluk hakkın- dan tutunuz da iflâs halinde ulacak- hların sırasına varıncıya kadar pek çok Şeyleri - hakkımızın kaybolma» ması için - öğrenmeliyiz. Akşam gazetesi, herkesin bilmesi lâzımgelen kanuni meseleleri gayet basit ve herkesin anlıyabileceği #exli- de hazırlamasını bir mütehassıs bü- kukçudan rica etmiştir. Kıymetli. ayukatlarımızdan - bay Emcet Akış tarafından hazırlanan bu yazılar kolay okunur fıkralar halinde sütunlarımızda İntişar edecektir. Hu- gün bunların birincisini neşrediyoruz; Ev satıldı, çık dışarı! Bügün 5 inci sahifede okuyunuz. Meşhurlar serisi Bugünden itibüren tiyatro ede- biyat, ilim, fen, sanat dünyasında tanıdıklarımızın hayatlarını Beş re başlıyoruz. Yedinci sahifemizde okuyunuz, | liman reisliği tarafından Telefon: 24240 (İdare) — 24240 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Kilşe)' İnebolu önünde görülen tahtelbahire aid yeni bir haber öehiedi bolu liman reisliği bu husustaki şayiayı dün bildirdi örmesi Karadehizi ve İnebolu sahillerini gösterir harita Bozcaada açıklarında iki İspanyol | gemisini batırdıktan sonra Akdeniz- de korsanlığa devam ettiği haber veril- mekte olan esrarengiz tahtelbahir her tarafta alâka ile takip edilirken Ka- radenizde de bir denizaltı gemisinin görülmesi ehemmiyetle karşılanmıştır. İnebolu muhabirimizin verdiği bu haberi dün yazmıştık. Şayla İnebolu | dün şehri- mize bildirilmiştir. Bu hususta yeni malümat yoktur, Müracaat ettiğimiz resmi makamlar ademi malümat beyan ediyor, | Kılıç Ali bir hazin aşk macerası... Sonbahar !.. Kaptan Paşa Geliyor! Tarihi deniz romanı Yazan: İskender Fahreddin Sertelli Pasarın Kaptanlık devri - Akdenizde büyük akınlar - Saray intrikaları - Venediğı zaptetmek istiyen bir Türk denizeisi - ye Yakında AKŞAM sütunlarında okuyacaksınız Hangi millete aid? Vatan vapuru Karâdeniz seferini yapmak üzere geçen salı günü lima- nımızdan hareket etmişti. Vapur ayn birinci çarşamba günü İneboluya ge- lip bir müddet sonra hareket -etmiş ve İneboludan birkaç mil açıldıktan sonra bir tahtelbahiri denize dalatken görmüştür, bundan da anlaşılmıştır ki, tahtelbahir Vatan vapurunu da- ha evvel görmüş ve hangi millete aid olduğunu belli etmiye vakit bırıkma- dan sulara karışmaya muvaffak ol- muştur. — (Devamı 4 üncü sahifede) si dört ,mevsimil...