18 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

18 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

& Haftanın en mühim maçları Fenerbahçe stadında yapılacak Beşiktaş, bu hafta da Galatasarayla karşılaşmak suretile en tehlikeli üç maçını atlatmış olacaktır Bu hafta karşılaşacak iki takımın en iyi oyuncularından bir kaçı: Salim (G.S.), Şeref ve Hakkı (Beşiktaş), maçı ida- re edecek olan İstanbulsporlu Sami, Eşref ve Hüsnü (Beşiktaş), Bülend (G.S.), Geçen hafla olduğu gibi bu hafta da lig maçlarının en mühimi, hattâ en mühimleri yener stadında yapılacaktır. Fenerbahçe — Beykos ; Bir kere Fenerbahçe - Beykoz maçı bu haftaki maçların en zorlularından | biridir. Çünkü geçen sene milli küme dışında kalmış ve milli kümeye gir- mek için uğraşanların başıma geçmiş olan Beykoz, bu hafta ilk'dafa olarak milli küme takımlarından birile, hat- tâ o kümenin şampiyonile karşılaşa- caktır. Bu maçın neticesi, tasnifde Fener- bahçeyi yükseltmek ve indirmek hu- susunda fazla ehemmiyeti haiz olmâ- sa bile Beykoz bakımından yerinde bir ehemmiyet taşımaktadır. Zira Bey- kozun Fenerbahçeyi yenmesi Fener- bahçenin milli küme dışında kalma- sını İntac etmesi ihtimali çok zayıf- tır; fakat buna mukabil Beykozun milli kümeye girmek ihtimali ve ü- midlerine bir haylı kuvvet verir. Bunun için Beykozun Fenerbahçe karşısına en kuvvetli şeklile çıkacağı- ni vE bülün gayretile oynıyacağını | zannediyoruz. Bununla beraber, gene çok alışık olduğu kendi sahasında oy- namak avantajına malik olan Ferer- bahçenin maçı kazanmak çaresini bu- lacağını zan ve tahmin etmek yanlış ölmüz. Hususile Beykozun Vefa ile be- rabere kaldığı, İstanbulsporu da bu takımın ancak iki penaltı kaçırmasile 2-0 yendiği düşünülürse Fenere daha fazla şans vermek tabildir. Fenerbah- çe için bu galibiyeti teminde yapıla- cak başlıca iş Beykozun en tehlikeli şütçü muhacimi Şabanın iş görmesi- ne İmkân vermemektir, * Galatasaray — Beşiktaş ) Maç hakkında -bir şey söylemeden iki takıma bir göz atmak doğrudur. Beşiktaş bundan evvelki iki maça - -pek ufak bir tadille hemen hemen ay- maniye karşısında biraz daha kuvvet- li bulunuyordu. 5 Geçen pazar Beşiktağı Güneş kar: gısında; «Mehmed Al — Firisto, Hüs- nü - Rıfat, Bülend, Feyzi - Hayati, Muzaffer , Hakkı, Şeref, Eşref»; Gala- ama anla m, lerle Hınr Hüseyin, Salim İbrahim, Byfak, | Suavi - Necdet, Süleyman, Bülend, | Haşim, Danyal» şeklinde görmüştük, Beşiktaş takımında, gene bir deği- AY İk | Eşrefin bulunması bu kanaatimizi | | telâfi ederse iki takım müdafaasının - bulundurulursa bir tarafın galihiye- şikliğin olacağını zannetmiyoruz. Ga- latasarayı da, bilmediğimiz her han- gi bir değişiklik ya-isa bile, geçen haftaki kadrosile mutalea etmek mec- buriyetindeyiz. Galatasaray, Suavinin iltihakı ve | Eşfakın merkez muavine alınmasile muavin hattını ilk haftaya nazaran çok takviye etmiş sayılır. Hücum hat- | tı da ilk haftaya göre daha müteca- | nis ve daha müessir < bir şekildedir. Geriye müdafaa hattile kaleci kalır. Beşiktaş karşısında kaleye Sacidin konulması daha doğrudur. Esasen Galatasarayın da bu değişikliği ya- pacağını öğrendik Müdafaa hattında sol müdafi Salim seri ve enerjik ol- mak itibarile muvafık olsa bile sağ müdafi mevkiinde Hüsnünün, bilhas- sa Beşiktaş gibi kuvvetli bir takım kar, şısında çok zayıf kalacağı kanaatin- deyiz. Helebu müdafiin kar şısında, İlk iki maçta Beşiktaşinen muvaffak olmuş oyuncuları Şerefle kuvvetlendiren bir noktadır. Galata» saray müdafaasının sağındaki zaafı hemen hemen ayni dereceye geleceği- ni zannediyoruz. Hücum hatlarına gelince Beşiktaş hücum hattının asıl iş gören tehlike- 1 tarafı sol taraf, yani Şerefle Eşref- tir. Buna mukabil: Galatasaray hü- cum hattında daha fazla bir oyun te- sanüdü vardır ve tehlikenin ne taraf- tan geleceği kestirilemez. İki taratın birbirlerini (o karşılıyan noksan ve fazla tarafları göz önünde tinden ziyade Fenerbahçe - Beşiktaş maçında olduğu gibi bir beraberliğe sında fena bir intiba bırakan, ikinci hafta ise Beşiktaşın karşısında mağ» Jübiyetine rağmen güzel bir oyun çı- karan Güneşin, geçen hafta Vefaya 1-6 yenilen Eyübü bu kadar farkla değilse bile yeneceğini kuvvetle gan- nediyoruz. İstanbulspor — Topkapı Taksim stadında yapılacak bu maç- ta iki takım birbirine tamamile denk dirler denilebilir, İkisi de genç ve gay- retli elemanlardan müteşekkil bulun- maktadır, Müdafaaları olduğu kadar hücum hatlarının randmanı da bir- birine müsavi olan bu takımların be- rabere kalmaları en doğru ve haklı bir netice olarak tahmin edilebilir. Veta — Süleymaniye Beşiktaş stadında yapılacak olan bu maçta, ilk iki karşılaşmasını mu- vaffakiyetle geçiren Vefanın, geçen hafta Galatasaraya büyük bir fark- la yenilen Süleymaniyeyi mağlüp et- mesi yerinde bir tahmin olur. Hakemler 'Taksim stadındaki Güneş - Eyüp maçını Nuri Bosut, Topkapı - İstan- bulspor maçını Ahmed Âdem; Fener- * bahçe stadındaki Fenerbahçe - Bey- koz maçını Feridun, o Galatasaray - Beşiktaş maçını Sami; Beşiktaş sta- dındaki Süleymaniye - Vefa maçnı Nihad Bekdik idare edeceklerdir. Tasnif cedveli Geçen haftaki maçlar neticesinde takımlar şu sıra ile yer almişlardır: 1 — Galatasaray 6 Puvan 2 — Fenerbahçe 5 » 3 — Vefa 5» 4 — Beykoz 5» 5 — Beşiktaş 5 >» 6 — Güneş 3 » 7 — İstanbulspor 3 > 8 — Eyüp 3 » 9 — Süleymaniye s.. 10 — Topkapı 2» (Puvanları müsavi olanların tasni- #inde gol farkları nazarı dikkate alın- mıştır.) Bu haftaki maçlar netlcesin- de ise tasnitin şu şekli alacağını zan ve tahmin ediyoruz: 1 — Fenerbahçe, Galatasaray ve Vefa 8 Püvan 4 — Beşiktaş 7 $ — Beykoz veGüneş 6 7 — İstanbulspor S3 8 — Eyüp, Süleymaniye ve Topkapı Çİ Bu tahminlerimizde ne örer: kadar yanıldığımızı bu haftaki maç- lar belli edecektir. Ahmed Bahtiyar gasr bir tekzibi Bakırköy Barulgücü Klübünden: Üç gün evvelki nüshanızın Spor kıs- mında Bakırköy İstiklâl İdman yur- 'dunun maç davetine Gücümüzün icar bet etmediği yazılıyor. Bu hafta oynanan Güneş Beşiktaş maçının hususiyetleri nelerdir ? Güneş maçının tenkidini yap- madan evvel spor meraklısı oku- yucularıma derhal şunu bildire- yim ki: Bir futbol maçında ilk bakıla- cak şey (sistem)dir. Dünyanın her ye- rinde kuvvetli ve hakiki futbol maç- ları bir usul ve sistem dahilinde oyna- tulır. İngilizler bir tarz bulmuşlardır. O yolda yürürler, çekler bir yol tut- muşlar, o yolda çalışırlar, cenubi Ameri- kalılar bir şekil çıkarmışlar o şekil da- hilinde takımlarını çalıştırırlar. Bizim futbolde ise maatteessüf sistem mistem yoktur. Kâh, Çekleri taklide kalkışmışızdır, kâh Macarları, kâh Uf- guvaylıların oyunlarına özenli şŞek- linde benzemeğe heves etmişizdir. Esa- sen futbolümüz de, bu yüzden çok kıy- metli ferdler yetiştirmesine rağmen ilerlememiştir. Biz maçlarımızı hep gelişi güzel oynarız. Bazan tutturu- urz da, tesadüfi olarak bir sistem de doğabilir. Lâkin bu geçicidir, En kuv- vetli takıma bu yüzden bazan galip geliriz de en zayıf bir takıma yenilive- ririz. Bundan dolayı ekseriyetle maç- larımız çorba gibi karma karışık ce- reyan eder. İşte Beşiktaş ve Güneş takımlarında da bermutad sistem ve usul denilen şey yoktu. Heyeti umumiye, hatlar, ferdler, gelişi güzel bir oyun oyunuyor- lardı. Umumi görünüş: Beşiktaş. takımında kaleci ve müdafaa hattı zayıf, muavin hat tı (Sol taraf müstesna) çok Za yı, muhacimler en kuvvetli ta- rafı beklerle, haflar arasında irtibat yalnız solda var. Haflarla muhacimler arasında bağlılık yok, Muhacim hat- tında sol açık en kuvvetli taraf, Güneş takımı: İrtibat kuvveti doğ- rTudan doğruya kaleci ve müdafilerden iki açık muhacime intikal ediyor. Ya- ni oyunda kuvvetli taraf kaleci, vü- dafiler, ve iki açık muhacim. Diğerleri silik ve fena. Şimdi hatlarda görünüş tedkik edilirse derhal şu netice alınır; Mü- dafas Güneşte kuvvetli Beşiktaşta za- yıf. Muavin Beşiktaş sol taraftan kuv- vetli, muhacimler; Beşiktaşın üç or- tası kısmen iyi, Demek ki Güneşin iyi müdafaası karşısında üç orta Beşiktaş oyuncusu kırılıyor. Beşiktaşın zayıf müdafaası karşısında Güneş oyun- cularvserbesliyor. O halde maçta mü- tevazin bir kuvvet var. Ancak işte bu vağiyetlerde takımlar tek bir gol farkını ya, oyuncularının şahsi bir meziyetinden ve yahud ufak bir bağlılık üstünlüğünden kazanır. Nitekim Beşiktaş bu gol farkını sol muavini ve sol açığının bağlılığı ve gol açıklarının güzel ferdi oyunundan ka- zandı. Oyuncuların mukayeseli notları ve dolayısile tenkidleri: Kaleciler: Güneş, daha üstün, yer alış- ları, zaviye kollayışları mükemmel, çıkışları, iyi, degajmanlarını daha £üv- vetlendirmesi lâzımdır. Beşiktaş; çıkışları zayıf, yer tutuşla- rı zayıf, degajmanları daha iyi. Plon- Muavinler: Her iki tarafta da müsavi denilecek derecede zayıftır, Merkez rauavinliği çok bilgi ve görüş isleyen bir futbol mevkiidir. Bü oyuncuların pasları za- yıf, görüşleri noksan, nefesleri yoktu. Kafa vuruşları, isâbetsiz, açıklara pasları isabetsizdi. Çok çalışmaları lâ- zımdır. Muhacimler: Beşiktaş sol açığı günün en iyi oyun- cusudur. Voleşütle attığı gol fevkalâ- de mükemmeldir, Sürati iyidir. Çizgi üzerinden yerden geri paslâı * verme- ğe daha çok üzenmelidir. Deplâsmanı zayılur, Kafa vuruşları zayıftır. Sağ ayağını daha kuvvetlendirmelidir. Güneş sol açığı; görüşleri, pasları, deplâsmanları mükemmeldir, Nefesi azdır, Oyun tarzı lâkâyıddır. Daha enerjik olmağa çalışmalıdır, Beşiktaş Sol içi: OCanla başla bir oyun oynamasına rağmen fazla mu- vaffak olamamıştır. Çok acelecidir. AAsabidir, Daha sakin olması lâzımdır. Nefesi iyidir. Sol açıkla daha fazla oy- naması, deplâsman yapması lâzımdı. Kafa vuruşları iyidir. Eşapeleri iyidir. Güneşin $ol içi: Zayıftır. Nefesi az- dır, Geriye yardımı yoktur. Kafa vu- ruşları noksandır, Çalışırsa güzel eşa- pe yapabilecek, Ayağına hâkimiyeti fena değildir. Yerden oynamağa ça- tuşmalıdır. Beşiktâş merkez muhacimi: Alık gan, coşkun bir oyuncudur, Ancak daha az sinirli olması lâzımdır. Aya- ğına hâkimdir. Kafa vuruşları iyidir. Deplâsmanı zayıftır. Fazla havadan oynaması hâtalıdır. Güneşin merkez muhacimi:; Zayıf- tır. Çok çalışması lâzımdır, Şütleri yok- tur. Pasları isabetsizdir. İki ayağını da kullanamıyor. Beşiktaşın sağ içi: Sürati iyidir. Ne- fesi azdır, Geriye yardımı iyidir. Kafa vuruşları iyidir. Fazla içeri kaçması hâtalıdır. Daha fazla açıkla oynama- ğa alışmaldır. Güneşin sağ içi: Çeviktir. Geriye yardımı noksandır. Nefesi azdır, Kafa vuruşları zayıftır.. Deplâsmanı yok- tur, Şütü yoktur. Beşiktaşın sağ açığı: Sağ muavin- den iyice yardım görememiştir. Mec- buren Şahsi bir oyun sistemi takib et- miştir. Ayağına hâkim değildir, Sol ayağını kuvvetlendirmesi . lâzımdır. Kafa vuruşları zayıftır. Sürati azdır. Güneşin sağ açığı: Ayağına hâkim- dir. Nefesi iyidir. Kafa vuruşları za- yıftır. Şütleri iyidir. Daha fazla çizgi üstünde oynaması ve şahsi oyunu bi- rakıp çizgi üstünden geri geri pas vermesi lâzımdır. Nefes: Beşiktaş üstün Enerji: Müsavi. Şans: Beşiktaş üstün (Güneş &ol açı- ının ilk anlarda ikinci golü muhâk- kak yapmasına az bir şey kala ayağı- nın kayması şansizlıktır. Bu gol olsay- dı neticenin Güneş lehine “olması muhtemeldi.) Hangi taraf daha favüllü oynadı? Mühim bir not: -- * Kiymetli bir futbol “ antrenörü | bir gün mühim bir maç seyrederken hiç unutmam bana şunları söylemişti: «Bir takımın oyuncularının muvaf- fak olup olamadıklarını ölçmek ister- sen en evvel şuna dikkat et: Hasım cuları hasım ayağına tam 41) Güneş taş - Güneş maçında Beşiktaş oyun- oyuncuları hasım ayağına tam (68) defa top atmıştır. Hakem: Nefesi zayıftır. Lâkayıd de- nilecek derecede soğuk kanlıdır. Of- sayd görüşleri kuvvetlidir. Avantaj