8 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

enine Cl İngilizlere 5-4 yesili, fakat | Londrada çok iyi tesir bıraktılar ingilizler galibiyet gollerini ancak karanlığa kalan son dakikada çıkardılar Seyirciler çek kalecisi sm öm fevkalâde oyununa kayra kaldılar Tondra (Akşam) — Çarşamba ol- masına rağmen bugün 45,000 seyirci tat'ı bir heyecan içinde şimdiye kadar İngiltereye karşı oynayan en kuvvetli Avrupa takımının iyi bir netice ile ye- | Plânicka para atımını kazandı ve oyun Çeklerin tehlikel! bir akını ile başladı. Çekler alışık olmadıkları bir sürü şe- raite, yerin çamurlu ve yumuşak ol- masına, çamurla daha ziyade ağırlar wilmesini seyretti, Maçın 2,30 da baş- | şan esasen daha büyük topa rağmen atılması yüzünden Sor nun âdeta alaca karanlıkta oynanma» ma sebebiyet verilmemiş olsaydı ne- | “ice belki büsbütün başka türlü olacak- Çekoslovaklar neşeli yüzler ve ya- bancılık hissi göstermeyen bir tavırla sahaya çıktılar. Dört oyuncusunu Slay- Ya, altısını Sparta klüplerinden alan Çek mili takımı bu maç için Tâyıkile hazırlanmıştı. Yalnız meşhur centre- forwardleri Sobotka, kaza geçirmiş olduğu için, aralarında "yoktu. Çek o- yuncularına her maç kazandıkları za- man verilen 500 kronluk 7 Türk lirası | mükâfat yerine bu mühim'oyun için iki misli, yani adam başma 45 lira ka- dar bir'para vadeğilmiş olması herhal- de gayretlerini ziyadeleştiriyordü. Ne- tice itibarile o kadar iyi oynadılar ki, maçın sonunda, mağlüp olmalarına rağmen, galibiyet primleri kendilerine dağıtıldı. Bu sefer geçen sene Almanya - İn- gi tere maçında olduğu gibi misafir ta ra'ın vatandaşlarından büyük bir se- virel kafilesi yoktu. Memleketlerinden pera çıkarmak müşkülâtı yüzünden arcak 100 kişilik bir seyirci grubu ge- lebilmişti, ve bunların gayret verici «de tuhol» sedaları 45,000 kişinin gürül t. il arasında boğuluyordu. Çek kaptanı ve tarafının kalecisi ra doğru oyu- | fevkalâde oynuyorlardı. İngiliz takımı ancak Avrupa takımlarında görülen kısa ve seri paslaşma usulü karşısında evvelâ afalladı. İlk dakikalarda en iyi İngiliz merkez muhacimi Millis'in şü- züne top bir Dempsey yumruğu kuy- vetile çarptı ve bu yüzden sağ açığa gönderilen Milis tarafının beklediği varlığı gösteremedi. Başlangıcın şaşkınlığı gidince İngi- lizler kendilerine geldiler ve hakiki fa- ikiyeti ele aldılar. İngiliz sağ içi Hall Çeklerin şimdiye kadar görmedikleri çalımlar yaptı: Ayağında topla evvelâ bir hasmın, sonra bir ikincisinin isti- kametinde ileriledikten sonra büsbü- tün başka bir tarafa doğru koşup sıy- rılınca iki Çekli oyuncu birbirinin yü- züne baka kaldılar!.. İngilterenin ilk golünü Arsenalden CRAYSTON yaptı. Bunu müteakip iki taraf içinde belki en iyi forward olan Çekoslovak Puc iki müdafiin arasın- dan yıldırım gibi geçerek kenardan bir gol attı. Çeklerin müdafaa usulü ilerleyen hasmın ayağından topu almağa teşeb- büsten ziyade, onun önünde gerile- mek ve pas verilecek adamı tulmak için vaziyet almaktan ibaretti. Çekler hücumlarında, merkez muavin de da- İngilterede en iyi neti- / ceyi alan takım Çeklerinkidir Son seneler zarfında İngiltere- de oynanan beyenelmilel maçlar- ji da alınan neticelere göz gezdirir. sek bunların içinde en iyisi Çek- lerin 5-4 lük skoru olduğunu gö- rürüz: İngiltere - İspanya: TL İngiltere - Avsturya: 4-3 İngilfere - Fransa: £1 İngiltere: - İtalya; 3-2 İngiltere - Almanya: 3-0 İngiltere - Macaristan; 6-2 İngiltere - Çekoslovakya: 5-4 için sahanın ortasına (koşuyor du. Çeklerin ayağında topla ilerleme ve bilhassa pas kesıne usulleri fevkalâde tatbik ediliyor ve İngilizleri şaşırtıyor- du. İngilterenin ikinci gölünü sol açık Morton atlı ve takriben bu andan iti- baren oyunun ekserisi Çek kalesi önün- de oynandı. Üç gol atmak suretile İn- giltereye oyunu kazandıran sağ açık Matthews'in çok uzaktan sol ayağile çektiği bir şutu hiç bir kalecinin kur- tarmasının imkânı yoktu, Oyun büyle- ce 3-1 devam ederken haftaymın sonu- na doğru Çekler bir gayret gösterdi- istifade ediyorlar ve topu İngiliz for. ward'lerinin ayaklarının ucundan alı- yorlardı. Bir iki Çek akını heyecanlı dakika- lar yarattı, fakat bunların ekserisi İp- giliz kalesinden çok uzakta dağıtılıyor. du. Oyun Çek kalesi tarafında oynanı- yor, fakat İngilizlerin şüt çekmesine meydan verilmiyordu. Bir aralık İn- giliz beki ve takım kaptanı Barkas bi- 8 Künunuevvel 1991 İnhisarlar U. Müdürlüğünden 1 — Şartnamesi mucibince Denizlide yaptırılacak karabarut deposunu inşaatı pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli 2095 lira 17 kuruş ve muvakkat teminatı 202.14 liradır, $ — Pazarlık 9/X11/997 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 de Ki bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, 4 — Şartname ve projeler 13 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar umum müdürlüğü inşaat şubesiyle Denizli müdürlü 5 — Eksiltmeye iştirak edeceklerin fenni şaat şubesine ibraz ederek münakasaya iştirak için si almaları lâzımdır. inden alınabilir, evrak ve vesalkini İnhisarlar İn» ca fen! ehliyet vesikae 6 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme pap Talariyle birlikte yukarda adı geçen BL gelmeleri ân olunur.(B.) orak 5000 Adet 20 1/2 m/m Hi nci KEİ kâğıdı «Balim 120.000 Adet 28 m/m II nci sigara kâğıdı «Balin» 17;500 'Top660 X 700 eb'at 90"tetrikli sigara küğıdı I — Yukarıda cins ve miktarı yazılı sigara kâğıdı şartnamesi mucibines pazarlıkla satın alınacaktır. 11 — Pazarlık 10/X11/037 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Kabe- taşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, 1 — Şartnameler parasız olarâk hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatle 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (ML), (7189) * 1 — Küçük Yozgatta şartname ve projesi mucibince yaptırılacak 3 odalı memur evinin inşaatı 23/X1/937 de ihale edilemediğinden yeniden ve pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif bedeli 3730 ira 95 kuruş ve muvakkat teminstı 280 liradır. TI — Pazarlık 20/X11/987 tarihine rastlıyan pazattesi günü sanat 16 da A yapılacak» IV — Şertname ve projeler 19 kuruş mukabilinde İnhisarlar Umum Mü dürlüğü inşaat şubesiyle Ankara Başmüdürlüğünden #lmabilir. VW — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrik ve vesalikini İnhi- sarlar inşaat şubesine ibraz ederek münakasaya iştirak için ayrıca vesika al- maları lâzımdır, VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9; 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. I — Şartname ve projesi ke İyi yaptırılacak karabarut de- posunun inşaatı pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. YI — Keşif bedeli 2895'lira 17 kuruş ve muvakkat teminatı 202.14 liradır. II — Eksiltme 20/X11/937 tarihine rastlıyan 'paza. tesi günü sant 15.de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda, yapılacaktır. Iv — Şartname ve projeler 13 kuruş bedet mukabilinde İrhisarlar Umum. müdürlüğü inşaat şubesiyle Aydın Başmüdürlüğünden #lmsbilir. V — Eksiltmeye iştirak edeceklerin Yenni evrak ve vesaikini İnhisarlar m ye için ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. vw — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte * Tö güvenme paralariyle birlikte Yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «8088» * Liste No. Bliktarı 25 50 Adet 26 s0 » 2 1» 30 100 Kilo 60—62 109 » 63—71 O 20850 Adet m 1500 Betre 80 100 Kilo 16 200 » 218 200 Metre 318 6 Adet Cinsi Amerikan Makkabı 1 » » Elektrik tezgâhı Bakır Çübuk 5/8 yuvarlak Bandelli kayış çivisi muhtelif eb'atta Vide, muhtelif eb'atta Çelik sırma tel 16 m/m İnce Galvanizli tel Metal London veya Mangen veya Ame- rikan marin marka Motör kayışı 7,5 m/m Müdevver su bileği taşı SOX12 Sm. -12 m/m 10—20 m/m 1 — Yukarıda cins ve miktarı yazilı malzeme nümuneleri mucibince pâ zarlıkla satın alınacaktır. 11 — Pazarlık, 21/X11/937 tarihine rastlayan salı, günü saat 14 de Kabir taşta levazım ve mübayast şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. If — Nümuneler hergün sözü geçen şubede görülebilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “e 75 güvenme le Çek penaltı sahasına kadar İlerle- znişti!.. Bu haftaymda sağ içe alman Matthews ikinci 'defa gol atarak sayı- ları 4-2 ye çıkardı Çekoslovak forwardlerinin müdafas, hattı kadar iyi oynayamamaları İngil- terenin lehine oldu. Planicka dünyanın en iyi kalecilerinden olduğunu birçok fırsatlarda gösterdi. Mütemadiyen t0- pa atılıyor, kayıyor, topu bazen yum rukla bâzen ayağile defediyordu. Karanlık olmak üzere iken Nejediy bir şut çekti. İngiliz kalecisi Woodley bunu kurtardı, fakat topu elinden ka- çırdı, ve Zeman bundan istifade ederek üçüncü golünü yap- tı. Sayilar 4-3. Bir az sonra Çekler o ane kadar gösteremedikleri mahirane bir akınla ilerlediler, Nejediy dördüncü go- 10 atarak beraberlik ve belki de galibi- yet ümidini uyandırdı. Bu goldan son- ra sağ açıktan maada bütün Çek mu- hacimleri gol atmış oldular. Artık ortalık iyice kararmıştı. Top gayet güçlükle takip ediliyordu. İngi- Mzler âdeta sevki tabil ile mevkilerini buluyorlar ve çektikleri müteaddid şutlar ancak Planickanın emsalsiz ka- leciliği sayesinde kurtarılıyordu. Fa- kat oyunun bitmesine Beş dakika kala Matthews uzun bir şut çekti. Planicka- nin bunu.da kurtaracağına şüphe yok» tu, ancak Kostalek'in topa dokunması yüzünden beşinci ve son defa olarak top Çekoslovak ağlarına takıldı, ve oyun 5-4 olarak İngilterenin lehine ne- ticelendi, paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (8190) | —şe a Oyunun en iyi golü sayıları 44 oç karan dördüncü Çek golü idi: Çek for- wardi Puc topu birkaç saniye ayağım da tuttu ve-ancak İngiliz müdafaa hatı tı bir kütle halinde ona doğru ilerle dikleri zaman Nejediy'ye pas verdi ve Nejediy koşmasına devam ederek kısa ve seri bir şutla topu İngiliz kalesine geçirdi. Oyunun bu dakikada beraber- likle bitmiş olması Çeklerin sonsuz gay* retlerini daha iyi mükâfatlandırmış olacaktı. İngilizlerin bu mühim karşılaşma için bile lig maçlarını tehir etmemele- ri çok şayanı dikkattir. Takımlar; İngiltere: Woodley (Chelsea) - Spro- ton (Lecüs), Barkas (Manchester) te kım kaptanı - Orayston (Arsenal), Cullis (Wobes), Copping (Arsenal) - Matihemm (Stoke), Hall (Tottenham), Milis re sen), Golden (West Ham), (West Ham). Çekoslovakya: “Planiekm (Binrin) tâ“ kım kaptanı - Kostalek (Sparta), Daneli (ölavia) - Vodieka (Slavia), Boueek (Sparta), Kolsky (Sparta) - Riha (Spar ta), Kloe (Kliadna), oZeman (Sparta), Nejeğiy (Sparta), Puc (Slavla), Hakem: Langonus (Belçike). Orhan Eral? Barutgücünün maçları İstanbul Demirsporu ile Barut gö” cü B takımları arasında yapılan 1n4$* ta, Barut'gücü B takımı 2-1 galib gelmiş ve A, takımları maçı havan yağışlı ve fırtınalı olmasından dola her iki taraf idarecilerinin muwafâf, katile tehir edilmiştir. TAN em İİ, Ya REZH BE SPSESEREEEYEE EBEESBEFSES BEBA SAZEHBFEE BFJEEEHESXN EE 338 . BE. EHENES. BE EBE. HER EFPASBEFP. sez