17 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

17 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

ş mm aç AMME rr ma ; / Mersinli Ahmedin bu tehlikeli yola yanaşmıyacağına ümid ve imanım Var! Teşvik edici şayiaları çıkaranlar Ahmedin ihmal edilmediğini pek iyi b iin Mersinli 933 de İstanbul muhteliti- le Macaristana giderek ilk temsili ma- çanı orada yaptı. İlk milf maçını da kolu sakatlanan büyük Mustafanın yerine yarım ağıra girerek Balkan şampiyonu olmak suretile kazandı. Bundan sonra Ahmed 934 Rusya seyahatine iştirak etti, Ahmed bu suretle memleketin ta- nınmış bir güreşçisi olarak 936 ya ks- dar muhtelif beynelmilel Grekorömen güreşler yaptı. Gene 938 da Berlin olimpiyadına serbest güreş ekibine dahll olarak git- ti ve orada bütün şanssızlığına rağ- men dünyanın tanınmış ve şöhret ka- zanmiş kıymetli güreşçilerin! hakki- le yenerek dünya üçüncülüğü gibi çok değerli bir netice elde etti. Ahmed bu muvaffakıyete kendisini çok tanıyan, seven, çalıştıran hâmilş- ri ve arkadaşları sayesinde ulaştı. Ahmedin Berlin olimpiyadında ka- zandığı muvaffakıyet avdette kendi- sini biraz gurura sevketti, Bir aralık memleketi olan Mersini giyareti es nasında hemşerileri kendisine izas ve ikramdan geri kalmadılar, Halbuki bu hareket ve yapılan bazı teşvikler Ahmedi büsbütün çileden çıkarttı. Ahmed buna sebep olarak işsizliğin! Heri sürüyordu ve hemşerilerinin de güze batacak kadar bu işsizlik keli- mesi üzerinde durmalarının, Ahmed de profesyonelliği “benimsemek arzu- sunu meydana getirdiği gazete ve ağızlarda dolaşan şaylalardan pek aşikâr bir surette belli olüyordü. Bu vaziyet üzerine Ahmed Ankara» ya getirtilerek oldukça dolgun bir maaşla 'Türk Hava kurumuna yerleş- tirildi, Esasen Ahmed buraya hayatı. ni kazanan her idmaner gibi çok te- miz bir sportmen olrak girmişti. Parti ve Hava kurumunca kendisine bu şekilde yapıla büyük Tdtuf elbet te Ahmed için çok yerinde bir cemile 'di. Fakat Ahmed Amkaradâ bülundu- gu ve çalıştığı müddetçe kendisi aya- rında idmancı bulunmadığı için id manları eksik şekiller arzediyordu. Bu münasebetle esasert yaklaşan Bal. kan olimpiyadları da gözönünde tu- tulârak Türk Hava kurumunun ikin- ci bir cemilesi olarak Ahmed İstanbu- “ Ia nakledildi ve burada diğer arka daşları ile müntazam çalışmıya baş- ladı. Ahmedin çalıştığı müessesede aldi- di ücret hiç şüphe yok akranları ve arkadaşları ve hattâ höcüları mevki. kılmadığına ve aç kaldığına dair çı- Bu şaylanın doğru olduğu kabul edildiği takdirde, bugün memleketi- mizin en tanmmış güreşçilerinin va- ziyetlerini gözden geçirirsek belki Ya- şar müstesna, ne büyük Mustafanın, ne Çobanın ve ne de diğer tanınmış gam hiç birisi Ahmed ka- dar korunmuş bir vaziyette değildir. Hattâ ikişer üçer dünya, beşer altışar Avrupa ve yirmiden fazla memleket şampiyonluğu kazanmış Avrupanın namdar güreşçileri bile bugün Ahme- din vaziyetinden dun bir vaziyette ol. dukları halde hiç bir zaman akılla rından profesyönelliği geçirmemişler- dir. Ahmed. bayrağımızı olimpiyad. şe- ref direğine ilk çektiren Türk çocur gudur ve Ahmed mill! formamızı her zaman kendisinden beklendiğinden fazla korumuş Türk sporcusudur. Bu münasebetle Ahmedin yeri gene şüp- he yok ki Finlandiyalı, İsveçli, Eston- yalı güreşçilerin besledikleri temiz duyguların fevkinde bir yerdir. Bırakınız ki Mersinif Ahmedin bu yolun yanına bile yaklaşmıyacağına hâlâ ümid ve imanım var. Güreşçi Saim güreş Almanya - Çekoslovakyayı 6 - 1 yendi Stuttgart (A&A.) — Almanya ile Çekoslovakya güreşçileri 8000 seyirci önünde karşılaşmışlardır. Alman eki- bi 6 - 1 galip gelmiştir. © Ancak, ağır sıklette Çekoslovakyalı Klapuch Avrupa şampiyonu Alman 17 Kânunuevvel 1987 Şild maçları başlıyor arşa sene yapılamıyan şild maç- bu sene fiç hafta sonra lig maçla” n MEM bulur bulmaz başlıyacak- tar. Bunun için 22 takım arasında çe- Kileri kura, takımları şü sıra ila karşi- laştırmıştır? “Fi Süleymaniye - Fenerbahça, Anadoluhisar - Davutpaşa, Ortaköy - Alimordu, Galata Gençler - Anadolu, olarak cumartesi günü Taksim sta- dında Güneş - Vefa, Beşiktaş stadın- da da Galatasaray - Beşiktaş B: ta- kımları karşılaşacaklardır. Dört klüp bir anla bir anlaşma mi y yapıyor?. Haber aldığımıza göre, şehrimizin tanınmış klüplerinden Süleymaniye, Beykoz, Vefa ve İstanbulspor arala- rında bir anlaşma yaparak hariçten takım getirtmek, saha temin etmek gibi müşterek işleri süratle görmek Üzere evvelki sene Galatasaray, Fe- nerbahçe, Güneş ve Beşiktaş arasm- da yapılan bloka benzer bir komitş teşkil etmektedirler, Bu dört klübümüze muvaffakıyet- ler dilerken, yaptıkları teşekkülün Akıbetinin Bitoka benzemesini temen- ni ederiz, Bu haftaki maçlar 1. 8. K. İstanbul bölgesi ajanlığından; 18/12/1937 cumartesi günü yapi- lacak maçlar: TAKSİM STADI; Gümeş - Vefa: B. Takımları saat 1, hakem Adnan Akın ŞER STADI: Beşiktaş - Galatasaray: B. takımları saat 15, hakem Ahmet Adem Göğdün 19/12/1937 pazar günü yapılacak maçlar TAKSİM STADI; (Saha komiseri Feridun Kılıç) Süleymaniye - İstanbulspor: A. Ta- kımlârı saat 13, hakem Rüştü. Galatasaray - Gilneş: A. takımları, saat 14,45, hakem Feridun Kılıç Yan yakemleri Tarık ve Halit Özbaykal ŞEREF STADI: (Saha komiseri Bürhan Atak) Galata Gençler - Sümer: A. takımla- rı, saat 9,30, hakem Halit Galip Ezgü Kasımpaşa-Karagümrük: A. takım- ları, saat 11,15, hakem Şazi Tezcan. Beykoz - Eyüp: A. takımları, saat 13, hakem Bürhan Atak. Beşiktaş - Topkapı: A. takımları sa- at 14,445, hakem İzzet Muhittin Fenerbahçe - Vefa: A. takımları, sa- at 14,45, hakem Nihat Bekdik. Yan hakemleri Tahsin Özsöz ve Sa» lâhadâin Özbeykal, İnegölde nis maç İnegöl (Akşam) — Bursanın Akın. , spor klübünün birinci futbol takim; buraya gelmiş ve İnegöl İdmanyurdu inde bulunanlardan çok daha iyi idi, Zi Se PRE ei yy ma Fakat böyle Ahmedin her fırsatta bi büyük bir sürpriz olmu ULAK er — Eksiri SAÇ EKSİRİ KOMOJEN Saçlann köklerini kuvvetlendirir. Dökülmesini keser. Kepekleri ta mamen giderir ve büyüme kabilk yetini artırarak saçlara yeniden hayat verir. Kokusu Lâtif, kullanışı kolay bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK Da >» T.C. Ziraat Bankasından: Münhal bir silo şefliği için İstanbulda müsabaka imtihanı açılacaktır. Te Bplerin aşağıdaki şeralti haiz bulunmaları lâzımdır. 1 — Türk olmak 2 — Hiç bir veçhile mahkümiyeti bulunmamak. 3 — En aşağı Lise derecesinde bir fen veya sanat mektebinden mezun olmak. 4 — Otuz yaşından aşağı ve 50 den yukarı olmamak 5 — Vazifesini muntazaman ifaya mani olabilecek bedeni arıza ve hastar lıklala malül olmamak. 6 — Buhar ve elektrik makinalarında ihtisası olmak. Yukarıdaki maddelerde yazılı şartları haiz olup aynı zamanda silo fabri- ku ve değirmen gibi müesseselerin fenni kısmını idare etmiş olanlar ve ziraab mühendisi diplorgasını haiz olup da makinacılıkta ihtisası olanlar tercih edi Bir. Kazanana mesleki bilgisine ve imtihanda göstereceği muvaffakıyet dere cesine göre 150-175 lira ücret verilecektir. Taliplerin bu ayın 28 nci salı gününe kadar İstanbul şubemize müracasie la evrak ve vesaiki tevdi etmeleri şarttır. İmtihan buhar, elektrik, değirmen makinaları nazariyat ve &meliyatım yapılacaktır. Mm Mmmğğşğşğş-şş (8361) Müzik Ümmi Okulu Direktörlüğünden i — Müzik Öğretmen okulu ve Konservatuvar okullarına elbise yaptırş, lacaklır, © 3 — Nümunesine göre bir takım erkek elbisesinin kumaşı ile malzemesi verdikime ücreti muhammen bedeli 2580 kuruş ve kurlar için; kumaş e mağ zeme ve dikme ücreti muhammen bedeli 2200 kuruştur. 3 — Erkekler için 80 - 90 kızlar için 55 - 70 asgari 135, azami 160 takıp» dır. Teminatı 274 lira 12 kuruştur. Nümune ve şartnamesini görmek isteyenler Okul Muhasebesine her gün müracaat edebilirler, İhale açık eksiltme suretiyle 28/12/937 salı günü sant 15 de Okullar sw yışmanlığında yapılacaktır. Teminat saat 14 de kadar Okullar Sayışmanlığı veznesine yatırılmış ol#r caktır. G82TİS Preventorium Sanatorium Direktörlüğünden $/İkineikânun/1938 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 de Yüksek mektepler muhasebesindeki eksiltme komisyonu odasında 950 lira bedeli keş” fi bulunan Haydarpaşa Valdebağında Preventortum ve Snatorlum Müdürk yet binasmda yapılacak tamirat ve tadilât açık eksiltmeye konulmuştur. Mu- kavele eksiltme ve Bayındırlık işleri genel ve hususi ve fenni şartnameleri Proje. ve keşif hülâsasile buna müteferri evrak Bayındırlık Direktörlüğünde görülecektir. Muvakkat teminat 72 liradır. İsteklilerin en az sekizyüz liralık bu işe ber ger iş yaptığına dair göstereceği vesika üzerine Bayındırlık Direktörlüğünden almış olduğu müteahhitlik ve Ticaret odası vesikalarile gelmeleri ilân olü nur. (8404) Nafia Vekâletinden 1937 Takvim senesi için muteber olmak Üzere vesika alanlar rihayet Kör nunuevvelin 20 nci gününe kadar ellerindeki vesikalarının mezkür vesikalari aldıktan sonra yaptıkları işleri ihale bedellerile zikretmek ve alacakları Refe- ransları da dilekçelerine bağlamak suretiyle tebdili hususunda Vilâyete mürâ- caat etmeleri, aksi takdirde ellerinde yalnız 1937 senesi için verilmiş olan vesi- kalarla yeni sene teahhütlerine iştirak edemiyecekleri flân olunur. (8377) Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan : Eksiltmeye konular iş: Heybellada Sanatoryomu birinci paviyonunda yapılacak tamirat işi, Keşit bedeli; 1403 lira 97 kuruş. Muvakkat garanti: 118 lira Açık eksiltmeye konulan Heybeli Verem Sanatoryomu birinci paviyonun” daki tamirat işine istekli çıkmadığından ihalesi 22/12/937 günü saat 14,30 8 bırakılmıştır. Ekslitme Cağaloğlunda Sıtihat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. 1 — Eksiltme, mükavele, Bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartlar proje ve keşif hulâsası ile buna müteferri diğer evrak her gün kon bilir. GA tekir cart seneye ak ticaret odası vesika 2400 sayılı Kam yük Mg ve a yp batar 300 akp yaptığım dsi Yaa dan mektubu ile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmeleri, a