31 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Atatürk, Bursayı şereflendirecekler Halk, Büyük Önderin  teşrifini şenliklerle tesid edecek; Bursada hazırlıklar yapılıyor
 “Elektrik şirketinin bütün tesisatı bozuk ve tehlikelidir,, Dün Ankaradan gelen Nafia Vekili muharririmize beyanatta bulundu
 Istiklâl caddesi 10 metre genişletilecek Yeniden yapılacak veya tamir edilecek binalar beşer metre geri çekilecek Bu kısımlar
 Cumhuriyetin 15 inci yılı Büyük merasim ve emsalsiz tenviratla kutlanacak Bu sene, Cumhuriyetin 15 inci yılı, 'yurdun her...
 HATAY MESELESİ Türkiye-Fransa arasında ihtilâflı nokta kalmadı Mesele bugün konseyin toplantısından sonra mütehassısların...

KÜÇÜK ILÂNLAR En ucuz ve en tesiri ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 Hesap defterleri En iyi küğıda basılmış, hakiki İngiliz prese kartonu ile eildlenmiş sağlam, sarif ve ucus Yevmiye, kasa defterleri - defteri kebirler » muavin defterler 200, 300, 400 sahifeli: 140, 175 ve 250 kuruş Akşam matbassi — Telefon: 24240 —— Dz Sene 20 — No. 6930 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 31 Kânunusani 1938 — Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) — — —— “Elektrik şirketinin bütün tesisatı 5 Atatürk, Bursayı bozuk ve tehlike lidir, Dün Ankaradan gelen Nafia Vekili muharririmize beyanatta bulundu Şirket 1940 da satın alınacaktır. Bütün tesisatın yenilenmesi. için Gebze ka em Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya dün > bir komisyon kuruluyor, şirket bu işe 15 milyon lira sarfedecek akşamki Ankara trenile saat 20 de “Şehrimize gelmiştir. Nafia Vekili Haydarpaşa garında Nafia Vekâleti. | | ne bağlı | şehrimizdeki - daireler || müdürlerile dostlarından mürekkep (o kalabalık zevat tarafından karşılan- muştur, - 20,30 vapurile İstanbula ge- çen B. Ali Çetinkaya Harbiyedeki €vine gitmiştir. Nafia Vekili dün ak- şam kedisile görüşen bir muharriri- mize muhlelif mevzular üzerinde şu beyanatta “bulunmuştur: Elektrik şirketile aramizda ya- pılan son karşılıklı muhabere netice- sinde şirket esas itibârile hükümetin tekliflerini kabul etmiştir. Bu teklif- lerin : belli başlı noktası şunlardır: ümet 1926 munzam mukavelesi- istemişti. Bu mukavele- nameye göre şirketin hükümetçe sa- tan alınma hakkı 1940 senesinden 1960 senesine ve imtiyaz müddeti de 30 sene ilerletilmek süretile 1980 sene- sinden 1990 senesine kadar temdid edilmekte idi. Şirket bunların Kalk- ması esasını kabul etmiştir. .Şirket bundan masada hükümetin arzu et- İstiklâl caddesi 10 metre genişletilecek Yeniden yapılacak veya tamir edilecek binalar beşer metre geri çekilecek Bu kısımlar piyade kaldırımı olacak, bugünkü piyade kaldırımları caddeye ilâve edilecek burasını genişletmek için milyonlar. ca lira sarfi lâzımdır. Belediye nin elde edeceği yeni imar vari İ datı nisbeten mahdud olacağından şehrin, istimlâki daha masrafsız olan, yerlerini tanzim etmek dahs yerinde bir hareket sayılmıştır, Ancak İstiklâl caddesinin bugün- kü vaziyette bırakılması da yersiz görülmüştür. Şehrin münakale vası- taları gittikçe arttığından bu vesai- te bugüri bile dar gelen İstiklâl cad- desi şehrin yarınki inkişafını hiç kar- #ilıyamıyacaktır. (Devam 10 uncu sahifede) Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya tiği zaman satın alma hakkını kulla Da bilmesine de muvafakat etmiştir. (Devam 10 uncu sahifede) Beş metre geri alınacak olan eski Yunan konsolosluğu binası Şehircilik mütehassısı B, Proste | Stanbulda tedkikler yaparken Be- Yoğlu semtinin bugünkü £ vaziyetini Cumhuriyetin 15 inci yılı Büyük merasim ve emsal- siz tenviratla kutlanacak Bu sene, Cumhuriyetin 15 inci yılı, yurdun her yerinde, büyük tezahü- rat, büyük merasim ve emsalsiz ten- viratla kutlanacaktır, Ankaranın tenviratı için Avrupa dan bir mütehassıs getirtilmiş ve ha zırlıklara şimdiden başlanmıştır. İstanbul belediyesi fen heyeti de, on beşinci yılda İstanbulun fevkalâ” de aydınlatılması için tedkikat yap- maktadır. Makine şubesi müdirile be- lediyenin bir elektrik mühendisi, hü- 'kümetin Avrupadan getirttiği müte- hassısla temasa girecekler ve İstan- bulun tenviri hakkındaki fikrini öğ“ reneceklerdir, Bü sene takızaler kurulmıyacak ve şehir mümkün olduğu kadar, projek- törlerle > şa, Kızkulesinde muazzam ve müte- nevvi renkli elektrik tesisatı yapılacak, Çamlıca tepesinden de, volkan gibi kızı bir alev fışkıracaktır. Tenvirattan başka, 19 yılın ifadeli ve hareketli olması hususunun temi. ni için Cumhuriyet Halk Partisi ge- nel sekreterliği çalışmağa başlamış- tar, Pazartesi konuşmaları ŞiiRDE BUHRAN Yazan: Hasan Âli Yücel Altıncı sahifemizde okuyunuz. Hava kupasını Beşiktaş kazandı Final maçında G. Saraya 3 -2 galib geldi şereflendirecekler Halk, Büyük Önderin teşrifini şenliklerle tesid edecek; Bursada hazırlıklar yapılıyor Baran 31. (Akşam) — Büyük Ön- | bastığı şehir dü der Atatürkün bugünlerde Bursayı şereflendirecekleri cihetle, şehrimiz- bastığı şehir düdüğü tarafından hal Ka haber verilecektir. Bursa valisi, Büyük Şefi, şehir hu- İstikbal programına göre Atatür- kün Bursa vilâyeti hududuna ayak HATAY MESELESİ Türkiye - Fransa arasında ihtilâflı nokta kalmadı Mesele bugün konseyin toplantısından sonra mütehassısların tedkikine intikal edecek Cenevre 30 (A-A.) — Türkiye Hari- ciye Vekili B. Rüştü Aras ile Fransız a > Hariciye Nazırı B. Delbos, Hatay me- v Amerikanın en büyük kütüphanesi olan Congress kütüphanesinde türkçe eserler Ferhad ile Şirinin yanında Leylâ ile Mecnun ve halk masalları Vaşington parklarında geceleyin fışkıran renkli sular »Dikkatlers: m mam rm Haleti ruhiye değişikliği Halk siyasetten bahsediyor. Hele bu son günlerde, Türkiyede bütün evlerde siyaset konuşuluyor. Fakat bu seferki, biribirinin gözü- nü oymak istiyen fırkalar zamanın- da olduğu gibi değil! Kimi İstanbu- lun şu vöya bu suretle imar edilme- sinden, kimi Marmara havzasının alacağı şekilden, kimi banka faizleri indikten sonra anonim şirketler kur- | mak icabettiğinden bahsediyor. | o — Adam, bana ne?! - Lâkayttliği tamamile değiştirmek kabil olamıya- | Sağını görmüştü. Bugün ihtiyaca pek gelen İstiklâl caddesinin her iki afındaki binaları istimlâk. ederek (Yirmi böş yaşında bir kadın üst- üste giydiği elbiselerin içinde havasız- lıktan boğulmuştur!...) kalorisine dayanamıyarak tür! ölmüş- (İki yaşında bir çocuk içtiği sütün | zail olmuştur. Elbirliğile tanzim edilmek isteni- len bir aile evinin celbettiği bir ald- Ka tarzında alâka... Böyle bir haleti ruhiye değişikliği ne mazhariyeltir! (Bir genç kız giydiği iskarpinlerle yürümeğe çalışırken düşüp yaralan- tari...)