April 9, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

April 9, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

ükü dire fet- bir ha- ini, tar- 2s u?» nan isi; ate ide ede” işti. wap aydi yara Sor- yor yüke erile bir gene ştir- upa- çok 'iska kaya yeni ibe- itek almak için bürolara müracaat ediyor, Yukarda solda ve sağda: Londra üniversitesine ko- nulan muazzam rasad dürbünü, solda aşağıda: İngik terede Norfolkta seylâbın yaptığı tahribat Üç kaide Lanı'din Geçenlerde bana briç meraklısı genç; zarif bir bayan geldi. Oyunda nadiren | kazandığından şikâyet ederek bunun s6- beblerini sordu. Ben, dedi, on senedenberi briç oynuyorum. Tahminin fevkinde ta- him var, iyi kiğıd tutuyorum, buhunla beraber ekseriya kaybediyorum. Biz kare teşkil ederek bir kaç parti yaptık. Neticede deklârasyonalrının, kâ- Bed çıkışlarının, umumiyetle oyununun fena olduğunu gördüm. Briç oyunu hak- kında ne gibi etüdler yaptığını, hangi kitabları tetebbüu ettiğini sordum. Bana, uzun müddet briç dersi aldığını ve mu- aliminin öğrettiği şu üç kaldeye sıkı si- Kıya riâyetkâr olduğunu söyledi: 1 — Onora onor koymak. 2 — Ortağının söylediği kozun en bü- yüğünü çıkmak. 3 — Koz oyununa karşı Yun yandan asla, kâğhğ çıkmamak. Şimdi, dedi, bana üç kaide daha öğretirseniz eminim ki oyunda kazanma- Ba başlarım. Ben de cevaben: «Bu öğ- rendiğiniz üç kaldeyi unutunuz» dedim. Bu cevabının yanlış tefsir edilmesini istemem. Yukardaki kaldeler yerinde ta- bik edilmek şartile hakikaten o mükem- meldir. Fakat briç böyle basit kaldelerle öğrenilecek bir oyun olsaydı biraz hafıza kuvetine malik olan bir kimse çarçabuk büyük bir usta olurdu.. Halbuki oyunun hakiki güzelliği güçlüğündedir; Onora onor koymak ekseriya kazançlı dir, fakat muhakeme elmeden gelişigüzel buna riayet etimek fena oyunculuğa alâ- mettir. Onora onor koymaktan maksad ya Koaynın veya arkadaşının elindeki bir kâğıdı (sağlamaktan) ibarettir. Ancak bu neticenin elde edilemiyeceği ahvalde bu kaldeyi gütmek Huhasim tarafın lehine bir bareket olur, Şa eli mütalâa edelim: »e&> suye 200“ ...N Oyun bir sanzatu olarak cenubun ze- rinde kaldı. Garb karo altılınnı çıktı. Cenub ikinci elde yerin asile aldı, sinek damını oynadı. Şark ruayı bastı, neticede senuba dokuz leve kazandırmış oldu. Simdi birez tevakkuf ederek muhake- memizi yürütelim: Onora onor kaymakta şarkın bir ka- zancı var mıdır? Eğer garbin elinde a5 tek ie bu hareketi felâketi mucib olur. Kğer asın bir yanı varsa sanzatucu- elinde o renkten üç boş kâğıd var ektir, Bu takdirde onora onor koy- makla sinekten üç leve yapmasına mâni olamaz, Garbde onludan üç kâğıd varsa bas- makla onluyu sağlamak ihtimali vardır. Bununla beraber garbin elindeki onlu dalma, şüpheli bir vaziyettedir. Çünkü cenub dokuzlu pasını yapırak sineklerin gerisini alabilir, Cenubân üç sinek varsa üçüncü elde garbin sineği kalmıyacağı aşıkârdır. Pa- kat şark onora onot basmazsa yerde rantre bulunmaması yüzünden son İki alıcı sineğinden istifade edemez, Cenubun astan dört #ineği varsa onora onor .koymak veya koymamak müsavldir ve şarkın ruayı basmakla bir şey kaybet- miyeceği yegâne ihtimal de budur. Hülüsa bu vüziyette onora ohor kay- makta bir kasanç yoktur. Şimdi ikindi kaideye. gelelim: «Arkada- nın söylediği korun en büyüğünü çık- mak». Briçte sslâhiyet sahibi ustalar bu noktada ihtilâf halindedir. Ben elimde iki büyük onor bulunmadıkça mertebe iti- barile dördüncüsünü çıkmak taraftı yım. Fekat çıkış sanzatuya karşı olmayıp ta koza karşı ise ve elde ortağın kozunun ası varsa evvelâ bunun oynanması Jğ- zımdır. Eğer ortağın kozu üzerine sanzatu de- nilmiş ve elde onun korundan dört veya fazla kâğıd vara en küçüğünü çıkmak, ekseriya en iyi çıkıştir. Misal olarak şunu ele alalım: a RT63 Y iw653 #rvs5 Şark bir sinek dedi, venub bir sanzatu ile mukabele etti ve müzayede üzerinde kaldı. Deklârasyon doğrudur ve «en bü- yüğünü çıkmak: kaidesine tebaan sinek dâmım oynamak sanzatucunun lehine olur Halbuki sinek fkilisi çikılırsa orta- Bi mai “vr ve tekrar çevirir, neticede ce- Dub, sinekten Yalnız bir leve almış olur. Şimdi sıra üçüncü kaideye geldi: Rua yandan kâğıd çikmak hiç şüphesiz iyi bir çıkış değildir. Fakat oyuncular şunu unutmamalıdır ki her şey nisbidir. Bir çok fenalarına nisbelle run yandan çık- | mak 'en iyisi olabilir. Meselh muhasım Msi 4 ARDvi0 Şer el$in, ge D96 o 3 tarafın kozundan elde dört küğd bulun- duğu zaman “tektem çıkmık umumiyetle zararlı bir Kaelettir. Aşağıdaki elde Yun yandan çıkmak en iyidir, Şark kâğıd verdi ve birden üç pika dek- lâre etti. Eğer cenub sineğin dörüüsünü çıkarsa şimai vale”pasını yapacak ve koz- cu bir içeri girecektir. Halbuki tek kupa valesini çıkarsa köğcuya on leve kazan» hür. BULMACAMIZ Şi e 7 a 0 2 — vakit & Namaz kıldıran, 8 — Aptal < Değnek 4 — Rütubet - Mayzün söz 5 — Lütuflar - Nota. 6 — Kurum - Nimetler, 7 — Dört târafı deniz - Mezrüat 8 — Derinlikler - Obur. 9 » İstimdad edatı - Mutfak Jevam- ma 10 — Lütuf - Küçük gudde, Yukarıdan aşağı: 1 — Eğer takımı parçalarından. 2 — Kokulu bir ot - Hayvan yiyeceği, 3 — Tespihte bulunur - Şatrancın kö- çük kardeşi, 4 — Hayret edatı - Bir deniz müesse- semiz. 5 — Abla kocası “ Sorgu edatı 6 — Yardırn. 7 — Nola - Hastalıktan kurtulma, 8 — Bir çeliri güzelleştirme - Altı kö- geli, 9 — Hamamda kullanılır - Asıl ve mer- kez noktası, 10 — Muvakkaten verilen - Karadeniş uşağı, Geçen “Bulmacamızın halli; Soldan sağa: 1 -- Amelimanda; 2 Galila, Düt, 3 — Alamana, Re, 4 — Hane, Kaş, 5 — Ak, Lâfk, Kı, 8 — Miskal, 7 — Dama, Pik, 8 — Halel, Asir, 9 — Âri, Evrak 10 — Raket, Onay, Yukarıdan aşağı: 1 — Ağahan, Har, 2 — Malak, Dara, 3 — Elân, Malik, 4 — Limelime, 5 —İlâ, Asalet, 6 — Mantık, 7 — Kaparo, 8 — N. D, Tisan, -9 — Durak, Kuka, 10 — Ateşin. Türkiye Ecnebi SENELİK ; 1400“kuraş 2700 kuruş » M9 için beş kuruşluk pol göndermek lâzımdır. Sefer 8 — Ruzukasım 153 & İmrak Cüneş Öğle ikm Akşam Yan E. 9071049 525 915 1200 136 Va. 348 530 1216 15.56 1842 20,18 İdarehane: Babsâli civan Asımasluk So. No, 1?