22 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ER br gre e BULMACAMIZ 1 — Çok sevimli. 2 — Vasil olan - Hall 3 — Bilgi - Sonuna «Ç» koyun baş kılı olsun. — Su - Almanyada bir nehir - Ayıp. Bir mektep derecesi - Akıllı. — Yüz sene - Boş İnşaat yeri - Geniş, edatı - Bir nzamız, mek - Cefa - Alf edatı Bir erkek adı - Ufak tefek satan küçü dükkân sahibi. Yukardan aşağı: 1 — Meşhur bir kar ? — Arapça - Geminin istikameti B — Afrikada bir nehir - Telsizle imdad işareti - İsim, - Tatlı ve karışık çorpa. — Ekletme - Bir azamızın tersi kokulu bir meyva - Eziy kesi - Üzüm suyu. Zürriyet - Micarede verilen. Güneşin çıklığı yer - Evldrin erzak ambarı, Geçen bulmacamızın halli: Soldan sağa: 1 — Şubat, Düçe, 2 — Asâb, Sim, 3 — 4 — Araç, Keder, 5 — Kem, al, Kik, 7 — İnkâr, “Tarı, 8 — Tes, 9 — İma, Saf, 10 — Kese, Yukarıdan aşağı: 1 — Şayak, İk, 2 — Usare, Name Basamak, As, 4 — Ab, Ra, 5 — Şart, | Dihen, Ay;8 Ümid, Cezire, 10 — Esir, Kısak. Dr. Hafız Cemal | (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassısı Pazardan başka günlerde öğleden sonra saat (2,5 tan 6 ya) kadar İstanbulda Di- vanyolunda (104) numaralı hususi kabi- nesinde hastalarını kabul eder, Salı, cu- martesi günleri sabah «95 - 12. hakiki fıknraya mahsustur. Muayenehane ve €v telefon: 22108 — 21044 AKŞAM Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğinden M. 934/4 Kadıköy Caferağa mahallesinin İcadiye sokağında eski 23 yeni 21 No. lu hanenin & terekesine Ankara bikimliğince el ko- rar verilen ordu mebusu Recainin yamlı nısıf evi mezkür hâkimliğin iş'arı Üzerine satılığa ç 1 — Evin tamamı ölü Racal ile karim Falisenin 5090 ira borç mukabilinde mezkür sandıfa ipotekli den ve alacağının bir kısmını tahsil eden Adapazarı a alacağından dolayı ipotek fazlasına şamil olmak ahcuz bulunduğu tapu kaydile anlaşılmıştı 2 — Br bodrum ve çatı katı hariç olmak üzere Iki katlı olup bodrum katı kârgir diğer katlar ahşaptır. Birinci kat bir sofa üzerinde üç oda hir helâ bodrum katında Iki oda iki kömürlük bir hamam bir çamaşırlık ve ikinci katta 4 oda küçük bir sofa Bir mutfak bir banyo ve füran arası katında bir oda ve taraçası ve bir mıkdar bahçeyi vidir. Eve Şalr Nef'i sokağında 22 numarayı alan kapıdan bodrum ve birinci katla- ihtiva eden mahalle girilmekte ve İcadiye sokağından 21 numaranı alan kapıdan kata çıkılmaktadır. Üst kat 35 lira kira mükabilinde ve alt kat 26 lira kira mu- *xal olunmaktadır. Tamamının Kıymeti 8/7/9024 & diri kıymet ra- porun. scan 9714 liradır. Ve bu kıymetüzerinden taafiy, tuğunun işarı ü- zerihe o uğa çıkarılmıştır. İşbu gayri menkulün nısfı açık arttırma suretile 26/mayıs/ 938 tarihine müsadif perşembe günü saat 10 ilâ 11,30 da yapılacaktı 3 — Birinci arttırmada muhammen kıymetlerin “© tıranın teahhüdü üzerinde baki kalmak şartile İkinci arttırması 9b be günü saat 10 JA 1130 da yapılacaktır 4 — Müterakim vergiler © bir kanunlbare satış bedelinden çıkarılacaktır. 20 se- nelik evkaf taviz bedeli ve rüsmu deliâliye'hele pulu ve İntikal masrafları müşterisine ait olacaktır. 5 — Talip olanların kıymeti muhamminenin © 73 ni mak veyahud milli bir bankanın teminat mektubunu gi 6 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gay lannın bususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını likte 20 gün içinde mahkemeye bildirmeleri lâzımdır. Aksi | rile sabit olmadıkça satış bedelinden hariç kalacaklardır. Bi Sahiplerine de şamildir. — Müzayede alen! ve herkese Tik edilmiştir. Fazla tafsilât almak ti mahkeme kalemine müracaat etmeleri talip olanla «2206» TURK HAVA KURUMU 25-6 TERTIEP BUYUK PIYANGOSU Birinci keşide 11/Mayıs/938 dedir. Büyük ikramiye: 40,000 liradır.. Bundan başka 15,000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya” iştirak et- mek suretile siz de taliinizi deneyiniz... Sandığından aldıkları acan &- Ticaret bankasının 3600 e 3 neü lera memurluğunca ri idi ka nde pey akçesini yatır- Jazımdır. 'nkul üzerindeki hak- açı Açık eksiltme ilânı Haydarpaşa Lisesi Satınalma Kurumundan: Haydarpaşa Lisesi pansiyonu için 6000 kilo toz şekeri açık eksiltmeye ko- nulmuştur. Eksiltme 25/Nisan/1938 pazartesi günü saat 15 de İstanbul Kültür Direk- törlüğü binası içinde Liseler Muhasebeciliğinde toplanacak olan komisyonda yapılacaktır. “Tahmin bedeli 1620 lira ve ilk teminata 121 lira 50 kuruştur. İstekliler şartnamesini okulda görebilirler. İsteklilerin carl sene Ticaret odası vesikasile birlikte belli komisyona gelmeleri, in ve saatle «19583 Çünkü ASPİRİN şenelera denberi her fürlü soğukals gınlıklarına ve ağrılara karşi tesiri şaşmaz bir ilâç olduğunu, isbal elmiştir., > A SP İRİ Nin tesirinden emin olmak için lütfen İçin, mârz kasına dikkat ediniz. SATIŞ İLÂNI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Hüseyin tarafından Vakıf Paralar idaresinden 22761 ikraz numarasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenme- mesinden dolayı salılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç ehlivukuf tarafından 1751 lira kıy akdir edilmiş olan Kasımpaşada Nalıncı Hacı Ha- san mahallesinin kulaksız caddesinde eski 23 yeni 51, 53 numaralı sağ tarafı İb- rahim ağa veresesi han il tarafı papa Agop arsası, arkası Alinin veresesi ha- nesi, cephesi kulaksız caddesils çevrili bir hanenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Hane 3 kısım olup 51 numaralı kısım: Zemin katı: Camekânla bölünmüş bir sofa üzerinde biri camekân bölmeli diğerinde yük ve dolab bulunan üç oda, bir helâ bir kömürlük, zemini çimento mutbak, tulumbalı sarnıç; 53 numaralı kisim: Zemin katı: Bir aralık Birinci katı: Bir sofa, camekân bülmeli dört oda, bir balkon, zemini çimen- to bir mutbak, bir helâ İkinci kat: Çalı katı olup bir aralık ve bir oda; 37 numaralı kısım. Çimento koridor üzerinde bir dolab, bir ocak, bir kömürlük bir helâdan iba- rettir Umumi evsafı: Hanenin beden'duvarları kâgir sıvasız, dahili aksamı ahşap- tır. Bahçesi vardır. , o Mesahası: Umum sahası 311 metre murabbal olup 80 metre murabbaı bina bakiyesi bahçedir, Yukarda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık art- tırmaya konmuş olup 26/5/938 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 14 den 16 ya kada; Yeni Postahane binasındaki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhâmmen kıymetin 96 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son artlıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma or beş gün müddetle temdid edilerek 10/6/938 ta- rihine rastlayan cuma günü saat 14 der. 16 kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bü ikinci arttırmada da arttırma bedeli muhammen kıymetin *; 75-ini bulmazsa borç, 2200 numaralı kanun hükümlerine göre beş müsavi taksitte ödenmek üzere tecil edilecektir. ı Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel mubammen kıyme- tin 76 7,5 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mek- | tubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir 20 senelik taviz bedeli müşteriye Gittir, 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkrasın. Ca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddiala- Tını, bu ilânin neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildir- meleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin püylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümet almak isteyenlerin 26/4/938 tarihinden itibaren berkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şartnameisle 934/1457 numaralı dosyasına müracaatları ilân olunur, (2291) Istanbul Defterdarlığından Cins ve mevkii Muhammen bedeli Lira Kuruş Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Kilit sokağında 8 No, a 1200 Karag ig da 28 No. lı ahşap ve Zindankapıda Kasımpaşa iskelesi sokağında bir No. lu kâgir dükkânın altmış dörtte üç payı: Aksarayda Horhorda Kızılminare mahallesinin toprak sokağın- da eski 3 yeni 29, 3İ No, lı ahşap evin yarı payı: Kadıköyünde Caferağa mahallesinin Rızapaşa çeşmesi sokağın- daeski2,4yeni2,2/1No,lıiki sede yirmi üç hissesi: Fatihde Kadıçeşme Altı Boğaça mahallesinin eski Mühendis yeni İhvan sokağında 81, 92 metre murabbaı arsa beher metre mu- rabba ı Yukarıda cins ve mevkileri yazılı gayri menkuller hizalarındaki bedeller üzerinden açık arttırma usulile ayrı ayrı satılacaktır. İsteklilerin ve tediye şe- rajti ile diğer şartlarını öğrenmek istiyenlerin 25/4/928 pazartesi günü saat on dörtte yüzde 7,5 pey akçalarile Mili Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyo- | na müracaatları, (M.) (1960) 140 75