8 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

8 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

an SE. 8 Mı — | EB DA. 8 Mayıs 1938 —— Bahife 9 — Rle010949420048604 ...syi Bein ven iy 65 yaşında olan Kaportala mihracesi hükümdarlığınm 60 ıncı yıldönümü kutlanmıştır. Bu münasebetle büyük şenlikler yapılmıştır. Yukarda tebrik merasimi görünüyor Röyter ajansının bir tebliğine göre Mısır kral ve kraliçesi ikinci teşrinde ilk Mocuklarının doğmasını bekliyorlar. Yu karıda genç kral ve kraliçe düğün günkü kıyafetlerile görünüyorlar İspanyadan Fransaya iltica edenlerden bir kafile hafta sonra İsviçreye giderek Lozanda bir mektepte talebe olan kızını göre- cektir. Marlene bir ay sonra tekrar | Hollivuta dönecektir. Yukarıda Ame- rikadan hareketinden evvel Akşam'a hediye ettiği resmi görünüyor Toros vadilerinde ırmaklar i Sirt irt mektupları 2 Siirtte modern binalar yaptırılmasına başlandı Güzel bir belediye binası yapıldı, Işehre su getirtilmesi kararlaştı i Siirt (Akşam) şehir hizmetlerini yapmağa uğraşan belediyemiz için vali vekili albay B. Fevzi Aydının himmetile yeni ve mo- dern bir bina yapılmış ve belediyemiz yeni binasında çalışmağa başlamış- tar, Bu bina henüz eski tarzı mimariden İ başka inşaat tarzı girmemiş olan Siirt için güzel bir örnek teşkil ediyor. Yeni mali yıl iptidasında hususi muhasebe tarafından tayyare meydanı civarın- daki geniş ve müsait sahaya mütead- dit örnek evler yaptırılacak ve bunlar kiraya verilecektir. Siirtte susuzluk ezeli bir derttir, | Yurdun dört köşesini mamureye çevi- ren Cumhuriyet hükümetimiz şehri- mizin susuzluğu ile de yakından alâ- kadar olmuş ve bu iş müsbet surette neticelendirilmiştir. Şehrimizin su te- sisatı Belediyeler bankasından istik- raz edilecek 150,000 lira ile yaptırıla- caktır, Buna ait formalite ikmal edil- miş olduğundan yakında faaliyete geçilecektir. Siirt'te orta mekteb binası — Dar bir bütçe ile | İstikraz edileri bu para her yıl Bele- diye bütçesinden (10,000) ve husüsl muhasebeden verilecek (15,000) lira ile altı müsavi taksitte ödenecektir. Orta mektep müdürü B. Ramizin bıkmaz, üşenmez messisi ile mektebe yeni ders aletleri getirtilmiş ve şimdi- ye kadar talebeye nazari olarak gös- terilmekte olan bazı derslerde talebe bizzat tecrübeler yapmağa başlamış- tır. Şehrin güzel bir yapısı olan orta mektep bahçesi talebenin de iştiraki- le tanzim edilmiş ve bu suretle güzel bir bahçe meydana gelmiştir. Müdür B. Ramizi bu muvaffakıyetinden dola- yı öğmek vazifemizdir. Bundan başka yeni yılda ayrıca (5000) lira sarfile yeni bir ilk mektep binası inşa edile- cektir, Siirtte yaz gelmiş ve havalar adam- akıllı ısınmıştır. Tatil günlerinde her- kes yiyecekleri yanlarında kırlara dö- külmektedir. Havaların iyileşmesi üze- rine Diyarbakırla şehrimiz arasında münakalât kamyon ve otomobillerle icra edilmektedir. Samsunda Halkevinde büyük Me kıyafet balosu me Balo çok mu- vaffakıyetli olmuştur. Eski Türk kıyafetile baloya gelenler pek çoktu. Yukan- da baloda bulunanlardan bir grup görünüyor. Çanakkale (Akşam) — Çocuk bayramı burada parlak surette kutlanmıştır, 150 fakir çocuk giydirilmiş, Cümhuriyet okulu salonunda bir balo verilmiştir. Askeri mahfil salonunda da çok parlak bir balo verildi, Bayramıçla fakir çocuklar menfaatine bir kostümlü balo verilmiş ve çok , Yukarıda bu baloda bulunanlardan bir kısmı görünüyor, neşeli geçmişti e Mr "urun m ama