9 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İS KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 — No, 7025 — Fiati her yerde —— PAZARTESİ 9 Mayıs 1938 5 kuruş Telefon: Başvekilimiz bu gece Belgradda parlak tezahüratla karşılanacak B. Celâl Bayar diyor ki: “Bu seferki seyahatimiz çok enteresandır,, Vreme gazetesi; “Dört Balkan devletinin vahdetini ve kuvvetini gösteren Balkan konferansından sonra vukubulan bu ziyaret tam zamanında oluyor,, diyor Başvekil B. Celâl Bayar - refaka- tinde Hariciye Vekili B. Rüştü Aras olduğu halde'dün gece saat 22de Belgrada müteveccihen hareket et- miştir. B. Celâl Bayar, dün öğleye kadar Otelde istirahat ederek bir tarafa çık- mamış, öğle yemeğini Perapalasda ye- miştir. Vali ve belediye reisi B. Mu- hiddin Üstündağ Başvekili otelde zi- Yaret etmiştir. Başvekil saat on beşte, refakatin- de Hariciye Vekili ve İstanbul valisi olduğu halde otelden çıkmış ve oto- mobille İstanbulda bir gezinti yap- mıştır. Saat on yediye doğru gene O0- tomobille Boğaziçinde Büyükdereyo kadar gitmiş ve geç vakit otele avdet etmiştir. Başvekil B. Celâl Bayar ve Hariciye Vekili B. Tevfik Rüştü Aras saat 21.40 da otomobille Perapalasdan Ayrılmış ve 21,50 de Sirkeci garına gel- mişlerdir. Başvekil ve Hariciye Vekili merasim salonunda kalabalık zevat tarafından karşılanmıştır, B, Celâl Ba- yar merasim salonundan gâra çık- tıktan sonra askeri teftiş etmiş ve: Nasılsımz? Diye sormuştur. Asker hep bir ağız- cevabı vermiştir: yürüyüş marşını çalmış as- polis müfrezesi selim Tesmi- ır. Müteakiben okendisi- en vagona giren Başve- kil istasyonda birikmiş olan kalaba- hk ? rafından şiddetle alkışlan- in sürekli alkışları arasında hareket etmiştir. Dün akşam Başvekili teşyi edenler rasında Balkan antantı ve Küğük antanta dahil memleketler konsolos- ları, Maliye Vekili B. Fuad Ağralı, doğu vilâyetleri umumi müfettişi B Tahsin Uzer, Trakya umumi müfet- tişi B. Kâzım Dirik, şehrimizde bu- lunan saylavlar, vali ve belediye rei- 8i B. Muhiddin Üstündağ, İstanbul kumandanı general Helis, merkez kumandanı general İhsan, diğer ge- neraller, belediye ve parti erkânı, po- lis müdürü B. Salih Kılıç, üniversi- te rektörü, üniversite profesörleri, yüksek tahsil gençliği bulunuyordu. Aynca çok kalabalık halk da vardı. (Devamı 5 inci sahifede) Fbikikmtilers Mevsimi kaçırmıyalım İzmir gazetelerinde okuyoruz: Siv- Fisinek mücadelesi için hararetle ça- Hiştyorlarmış. Bir program takip edi- yorlermiş. İtalyanların usulünü tak- Hd ederek bir iki sene içinde bir tek sivrisinek bırakmıyacaklarmış. İstanbulda bu mücadele daha evvel Daşladıydı; Anadolu yakasında epey- ce müsbet neticeler de elde ettik, Fa- kat «bir tek sivrisinek bırakmamak» derecesinde muvaffak olamadık ki, asıl bu lâzımdı, Ve bu kabildir. Diğer cihetten, İstanbul yakasında eskisine | kıyasla kanadı haşarat arttı, | Madem ki mücadeleye başlama mev- simi şimdidir, vakit kaybetmiyerek azimle uğraşalım: ve bir iki sene zür- Başvekil Bedlgrada hareketinden evvel İstasyonda askeri kıtayı teftiş ediyor Başvekilin Avala ajansına beyanatı “Dost ve muttefik Yugoslav milletine Atatürk'ün ve bütün Türk milletinin selâmlarını götürmeğe gidiyorum ,, İstanbul 8 (A.A.) — Başvekil B. Celâl Bayar, Avala ajansı muhabirini kabul ederek kendisine şu beyanatta bulunmuştur: Müttefik memleketin mümtaz devlet adamı, Başvekil B. Stoyadinoviç'in çok mücamelekârane olan ziyaretini iade etmek maksadile arkadaşım Dr. Aras ile Yugoslav- ya'ya gitmekle bilhassa bahtiyarım. Memleketinize, bütün dost ve müttefik millete Şefim Atatürk'ün ve bütün Türk milletinin dostane ve muhlisa- ne selâmını gölürmeğe gidiyorum. Doktor Aras ile beraber naibi hükümet prens Pol'a tekrimatımızı arzedeceğimizden ve krallığın niyabet meclisinin ekselâns âzaları ile tanışacağımızdan dalayı daha şimdiden mahzuziyet duymaktayım. Şefim Atatürk ile olan biraderane dostluğu Balkan antantımızın bir temel taşını teşkil eden, dostluğumuzun ve ittifakımızın esası olan kahraman kralın liyakatli va- risi kral Piyer'in memleketine gitmekle ne derece mesud olduğumu size söylememe hacet yoktur. Sizin vesatetinizle bütün asil Yugoslav milletine en muhlisane selâmlarımı gönderiyorum. Hitler dün Romada askeri manevralarda bulundu Berlinden Jurnal gazetesine bildirildiğine göre Almanlar, Italya ile bir mukavele imzasını istiyorlar Antavaren 8 (A.A.) — İtalya krali- le prens dö Piyemon, B. Hitler ve B, PAZARTESİ KONUŞMALARI Mussolini Fürbara'da endaht talimle- rile birlikte yapılan muazzam bir ha- va geçid resminde hazır bulunduktan | sonra Saint Marinella'ya gitmişlerdir. Edebiyatımızda tenkid Yazan: Hasan - Âli YÜCEL Bugün altıncı sahifede Dünyanın en meşhuru, çünkü en iyisidir. Şafak Ticarethanesi İstanbul, Merkez peslane karşısında, Muh- sin oğlu han, 4 - 8, 1 inci kat, 20565 '(Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681'(İdare) Büyük Şefin Çubuk baraj nı ziyareti Büyük Şef Atatürkün evvelki gün Ankarada bir gezinti yaptıklarını ve Çubuk barajına kadar giderek buradaki yeni inşaatı gözden geçirdiklerini yaz- lm e em e odasında istirahat ederken yor. Taksim kışlası yaz sonunda yıktırılacak Başvekil dün şehirde yaptığı gezinti esnasında imar plânı ile de meşgul oldu Tiyatrosu, sineması, salonları bulunacak olan sergi binasını belediye ve emlâk bankası beraber yaptıracak 5 iü Taksim kışlası v7 Başvekil B. Celâl Bayar refakatinde | imar yi Sl plânile meşgul olmuş ve mahal- Vali ve Belediye relsi B. Muhiddin Üstündağ olduğu halde dün şehrin İstanbul ve Beyoğlu semtlerinde yap- tığı otomobil gezintisinde bilhassa —mananemn © — Avrüpalılar yemeği fevkalâde neş'e ile yiyorlar monşeri... — Orada lokantalar bedava mu? BL ye