9 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ik : Sahife 10 9 Mayıs 1938 > Hidrellez ve çingeneler —Baştarafı 6 ncı sahifede— Meydanın tam ortasına fırında ki- zartılmış on kuzu sitnlanmış ve yüzü mütecaviz çadır sekel kuzuların et- rafında yer âlmışlardi, Kır sofrasının tam ortasındaki semizce kuzunun ba- şına çeribaşı ile ailesi ve çingenelerin diğer ileri gelenleri oturmuşlar, çalgı cı heyeti de karşılarına almışlardı, F kesin elinde bir kupa ve önünde de ki- loluk rakı şişeleri vardı. Bazıları da kü- palarına küçük testilerden şarap dol- duruyorlardı. Çeribaşı emretti: — Haydi çocuklar, başlayın bakalım! Çalgı ile beraber başladı. Gen? çingene kızlarından gnubiribirine ayak uydurarak sofranın; da oynu- yorlar, hazırun el çalgıya işti- rak ediyordu. Biraz sonra da delikan- lilar ayaklandılar ve çifter çifter oy- namağa başladılar. . Çok geçmeden eğlenti kızıştı ve ih- tiyarlara da gençlik sirayet etti. Şim- di artık herkes oynuyor, herkes söylü- yor, bağırıyor, çağırıyordu, Bu böyle on dakikadan fazla, istirahatı mülgül ründüler. “2 En önde Hüriş,. kızla Gülüm Ayşe Salinazia İncinaz il fi ayrı öptü ve çalgıcılara bir göz ettikten sonra kız- Jara ellerini çırptı. Boyunlarında bakla tesbihi asılı yanık yüzlü yeni gelinler, kulaklarının arkasından göğüslerine doğru uzanan örülü saçlarını sırtların- dan aşırdıktan sonra davetlilerin ö- nünde ağır ağır oynamağa başladılar. Hepsi de ellerini başları üzerinde birleştirip parmaklarını ayni zaman- da şaklatıyorlardı. Başka tabiri olma- dığı için mazur görülsün, göbek çal- kalama sanatini bu derece biribirine uyarak azâmi muvaffakıyetle beceren çingeneler azdı. Gelinler yorulmadan yarım saate va- kın oynadılar, Sonra evvelâ Safinaz ge- ne oyuna devam ederek davetliler 2ra- sında genç eşini buldu ve onu ösperek oyuna kaldırdı. Müteakiben sıra ile İn- cinaz, Gülüm Ayşe, Fatma kız ve Hüriş birer birer Safinazı taklid ettiler, Dü- gün adamakıllı kızışmıştı, Yeni gelin- lerle güveyler siyah benekli mendille- Tin ucundan tutarak karşılıklı oynu- yorlardı, Kadın bazen cilve yaparak kaçıyor, erkek koğalıyor, bazen erkek darılıyor, kadın yalvarıyor, neticede ba- rışıyorlardı, Çingeneler bu oyunlarla galiba evlilik hayatinda başlarına gele- tekleri şimddien biribirine anlatıyor- lardı; Kemanla biribirlerine ilânı aşk et- meleri de görülecek şey doğrusu, Ge- Jinlerle güveylerin ellerinde birer ke- man; biri çalıp, söyleyip susduktan sonra öbürü cevap veriyor, Nihayet ko- nuşma bitiyor ve el ele oyuna devam ediyorlar. Çingenelerin bu kır âlemi üç gün, üç gece ayni hızla devam etti, Bilhassa dün havanm çok güzel ve tatil müna- sebetile davetsiz misafirlerin de fazla olması onları bir kat daha neşelendir- dive bu seneki hidirellez İstanbul çin- genelerine yeniden beş çift kazandırdı. Necmi Mehmed Ev kadınları! Biliyor musunuz Türk evleri- nin en son modası nedir? Kavanoz, kavanoz reçel ve şişe, şişe şurub dolu kiler sahibi ol mak, Tevekkeli atalarımız: «Ki lersiz ev, talsız yuva» dememişler. Ulusal Ekonomi ve Arttırma Kurumu Bursada ( Akşam ) ın satış yeri Akba müesseseleri Ankarada her dilden kitap, ga- zete, mecmun ve kırtasiyeyi ucuz olarık AKBA müesseselerinde bu- inbilirsiniz. Fer dilde kitap, mec Me ai kabak adl Dözii leri için ân kakal, abone AKŞAM NEŞR AKŞAM okuyucuları bu güzel ve faydalı kitapları YÜZDE 20 iskonto ile : alabilirler —.—— FAİK SABRİ DURAN'ın eserleri nuruş Kuruş —— ——) Nereden geliyoruz? 40 Yeryüzü Gökyüzü 150 İstanbuldan Londraya şi- Bir Türk kızının Amerika leple bir yolculuk 5 | yolculuğu Bİ Cüceler ve devler memleke- 50 tinde Gülliverin seyahat Coğrafyada ilk adım , 50 leri Kl En tanınmış muharrirlerin güzel romanları Çocuklara coğrafya kıraat- leri Penbe pırlanta “5 25 Hikmet Feridun xi VA - NA 25 Kardeş katili Sey » Meşhur ARSEN LÜPEN serisi Seri tamamlanmıştır. Resimli 6 büyük cild- Her cildin fiati: 80 kuruş Muhtelif eserlerin listesi Edebi hatıralar Fazıl Ahmed İstiklâl savaşı nasıl oldu? Sinema yıldızları İttihad ve Terakki tarihinde esrar perdesi Necdet Rüştü Jül vern M. Cervantes Tarih öğreniyorum Arzın merkezine seyahat Don Kişot matbaası kitap servisine» getirir veya gönderirseniz bu listedeki flatler (e Üzerinden size yüzde 20 iskonto yapılacaktır. Ü NIZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesiri mücerrep bir ilâçtır. SiLiNDIR MAKiNISTi ARANIYOR Elâzığ Vilâyeti dahilindeki şose inşaatlarımızda çalıştırılmak üzere, yir- mi yol silindir makinistine ihtyiaç vardır, İsteklilerin ehliyet vesikaları ve bonservislerile beraber, Yenicami - İş Handa İnşaat Türk Limited Şirketine müracaatları. Sandalyalar, Karyolalar, Portmantolar vesaire mobilyalar FABRiKA FiATINA SATILIYOR Asri Mobilya Mağazası: Ahmed Feyzi İstanbul, Rızapaşa yokuşu No, 66, Tel, 23407 stanbul İnhisarlar başmüdürlüğünden Hükmü Mayıs 1938 sonunda bitecek olan Müskirat satıcılarının ruhsat tez- karelerinin yenileme muamelesine 16/5/938 tarihinde başlanarak 6/6/938 pa- zartesi akşamına kadar devam edilecektir. Ruhsat tezkerelerini tecdit etmek 1s- teyen satıcıların, tâyin olunan günlerde eski tezkere ve kunturatlariyle beraber birer de alarak Kabataştaki İnhisarlar baş müdürlüğüne müra- | caat etmeleri ve 7 Haziran 1998 tarihinden sonra teskerelerini ei yenileyecek: yen içi YATI) Küçük İlânlar VA -NÜ Kıvırcık paşa Sermed Muhtar Deli Selâmi İzzet Yalı çapkını Bürhan Cahid 20 Bu perdenin arkasında 2.İ 40 Düğün gecesi Bürhan Cahid 100 ( Sümer Kızı İskender Fahreddin 125 Asyadan bir güneş doğuyor İskender Fahreddin 80 Penbe maşlahlı “hanım Sermed Muhtar 70 Bir kadın geçti i Selâmi İzzet | Devler kaldırımı” Eslid Fahri 5 Aşk fırtınası: Muazzez Tahsin 50 Dipsiz kuyu (© Vâ - Nü 25 LEmniyet Sandığı İlanları Ji Taksitli Emlâk Satışı o" Muhammeği CİNSİ kıymeti Dört buçuk katta yirmi bir oda- "75018 Nu altında bir gazino ve bir mağa- SEMTİ Beyoğlunda Şahkulu mahallesinde Kü- çükhendek sokağında Kuledibi mey- danı karşısında eski 2, 4, 4 4 mük,6 © zasi olan terkos ve elektrok tesi- yeni 2,4,6,8, 10 No.l, satını havi kârgir üç evin tama- mi, Üsküdarda Debbağlar mahallesinde £ İki katta dört odalı ahşap bir 500 Camlişerif sokağında eski 24 mü. yeni (evin tamamı. 30No.h Galatada Kılıçalipaşa Kemankeş ma- hallesinde Medrese sokağında eski 19 ilâ 23 yeni 18, (No, taj 18), 11/1, 11/2, Maamüştemilât kârgir salhane (halen üstünde dört odası olan bir kahvehane ile demirhanenin 11/3, 11/4) No.lı tamamı, Üsküdarda Hayreddinçavuş mahalle. (o Kârgir bir dükkân (üstünde üç sinde Çeşme sokağında eski 68 yeni 4 © odası vardır) 00 No. Beylerbeyinde Bürhaniye mahallesinde eski Rasimağa yeni Abdullah ağa 80- kağında eski 12 mük. yeni 12/5 No.hı, 1 — Arttırma 12/5/938 tarihine düşen perşembe günü saat on beşte yapis lacak ve gayrimenkuller en çok bedel verenlerin üstünde kalacaktır. 2 — Arttırmaya girme kiçin muhammen kıymetin 9o 10 u nisbetinde pey akçesi yatırmak lâzımdır. 3 — Arttırma bedelinin dörtte biri peşin ve geri kalanı sekiz senede sekiz müsavi taksitte ödenir: Taksitler ?e 5 faize tâbidir. 4 — Taksitler ödeninciye kadar gayrimenkul Sandığa birinci derecede ipo- tekli kalır. (2001) 459,65 metre murabbaı bir arsa- ş nun tamamı, 0 Muhammen kıymeti Lira Kr. Metro Sa. 1990 20 497 55 Ayas Paşada Camişerif sokağında 43, 45 No, lu vakıf arsanın tamami. Yukarıda yazılı gayrimenkulun mülkiyeti peşin para İle satışı 5/5/938 tari» hinden itibaren 15 gün müddetle açık artırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 20/5/938 cuma günü saat 15 de komisyonda yapılacağından talip- lerinin yüzde yedi buçuk pey paralarile akarat ve mahlülât kalemine müracaat (2598) eylemeleri, 1 — İdaremizin Çamaltı tuzlasından şartnamesi mucibince eksiltilip artti- rılmak üzere: AA — Karadeniz ambarları için 23.000 Ton B — Akdeniz ve Adalar denizi Anb. için 16.000 » C — Marmara Denizi ve İstanbul Anb. için 15.000 » 54.000 ki cem'an 54.000 ton tuzun nakli pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. II — Pazarlık 16/V/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak hergün İnhisarlar U, M. Levazım ve mü» bayaat şubesiyle İzmir, Ankara Başmüd ürlüklerinden alınabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2439) * 1 — İdaremizin Şemsipaşada bulunan her iki tütün işleme evlerine şartna- mesi mucibince yapılacak elektrikle işler (SİREN Düdüğü) saat tesisatı işi pa- zarlık usuliyle eksiltmeye konulmuştur. ia 1 — SİREN Düdüğü tesisatının ana saatine raptedilecek yedi adet saat dahil olmak üzere Heyeti umumiyenin keşif bedeli 863,20 lira ve muvakkat te- minatı 64.74 liradır. TI — Pazarlık 25/V/938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 14 de Ka bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fiatsız tekliflerini tetkik edilme! üzere eksiltme gününden bir hafta evvel tütün fabrikalar şubesine vermeleri lâzımdır, VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte $ 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (259 leme ar aşamanın yyinaşiinenienseneyii Kırklareli iskân müdürlüğünden: Vilâyet çevresinde iskân edilen göçmenlere tevzi edilmek üzere 1011 baş çift Öküzü açık pazarlıkla mübayaa edilecektir. i Eksiltme 12/Mayıs/1938 perşembe günü saat 14 de Vilâyet İskân Müdür- lüğünde toplanacak İskân komisyonu huzurunda yapılacaktır. 'Taliplerin $e 1,5 muvakkat teminatlariyle ve Ticaret odaları vesikalariyle birlikte yukarıda yazılı gün ve saatte komisyona müracaat etmeleri, Şartname ler parasız verilir, (2642) istanbul Defterdarlığından: Lira K$ Arnavutköyünde: Yeniset sokağında kâin ve eski 13, yeni 8 sayılı olan evin 9/80 payı, sr Beyoğlunda: Kamerhatun mahallesinin Şahin sokağında kâin ve es- 'ki 25. yeni 77 sayılı ve 63 numaratajlı olan evin 1/3 payı. 300 0 Yukarıda yazılı mallar 7/6/938 salı günü saat 15 şe kadar pazarlıkla satıla” caktır. Satış bedelme mukabil istikrazı dahili tahvili ile 9e 5 faizli hazine tah- yilleri de kabul olunur. Taliplerin $e 7,5 pey akçelerini muayyen müddetten et“ vel yatırarak bu müddet içinde haftanın cuma ve salı günleri saat 15 de Def- terdarlık Mill Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaat ları, (M.) (2651) M. M. V. Hava müsteşarlığından: Hava Müsteşarlığın göstereceği yerde çalıştırılmak üzere 210-165 lira üc retle bir mimar alınacaktır. İsteklilerin aşağıda yazılı evraklarile Ankarada M. M. Veklileti Hava müsteşarlığına, İstanbulda Hava aktarma anbarı müdürlü“ güne müracaat etmeleri, Talip fazla çıktığı takdirde müsbaka imtihanına tabi tutulacakları ilân olunur. 1 —'Türk olmak, i 2 Mimarlık diplomasını haiz bulunmak. * 3 — Askerliğini bitirmiş ve diğer vekâletlerle ilgisi olmamak, 4 — Ecnebi kadın ile evli bulunm amak, 5 — Sağlık durumu yerinde olmak. 6 — Hüsnü hizmet ve hüsnühzl vesikalarını hâmil bulunmak, 7 — Üç adet vesika fotoğrafı. (2506), Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları : i SU Si Se Got Gym Baltık Kü , mu de me dü sin gil —