9 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

9 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Beşiktaş - Güneş golsüz berabere bitti > LE maçı kör dövüşünü andıran, tekmeli biş oyundan sonra sıfır sıfıra berabere kaldılar. Dünkü oyunun bu şekilde cereyan etmesinin başlıca iki âmili şunlardır? 1 — Beşiktaş takımı, 'mağlübiyel ihtimali karşısında derhal setliğe başlıyor. İki senedir, bilbâssa Güneş takımı karşısında kemali serbesti ile tatbik ettikleri bu tarzın hiç bir şekilde önüne geçilmediğini görme- leri üzerine istedikleri kadar sert oy- naz; ikta hiç bir mahzur görmüyor lari Dün iyi bir hakemin idaresi altın- da Nuri, Hakkı ve Fuadın sahada kal- malarına imkân yoktu. Fakat ne ça re ki, futbol sahalarımızda bu şekil- deki hareketlerin önüne geçecek hiç bir tedbir olmadığı için bilhassa ikin- ci devrede lüzumundan fazla sert ve tekmeli bir maç seyrettik, T.S. K, klüp iderecilerile uğraşacak yerde bu sakat oyunun önüne geç- melidir, Fulbolümüzün ilerliyebilme- si için evvelâ tekmenin sahalarımız- dan dışarı atılması lâzımdır. 2 — Dünkü maçın kırıcı bir şekilde ,, Yyan etmesinin başlıca âmili har Kemdi, Futbol sahasının ilk ceza süz- geçi olan hakemin, gözünün önünde cereyan eden gayri nizami oyunu lâkayd bir şekilde seyretmesi pek tabi olarak oyunculara cesareb ve- riyordu, Bir çok maçlarında çok iyi hakemliklerini gördüğümüz Adnan Akın, dün Beşiktaşın set oyununa O. kadar müsamaha etti ki hayretle kar- sıladığımızı ilâve edeceğiz. Oyun Fenerbahçe - Galatasaray maçının yerine Altlar - Galatasaray maçi- nın konmuş olması ve duhuliye fiat- lerinin yüksetilmesi yüzünden stad- yomda ancak dört bin kadar seyirci vardı, Beşiktaş takımı sahaya Şeref, Eş ref ve Hüseyinden mahrum olarak şu şekilde çıkmıştı: Mehmed Ali - Nuri, Faruk - Rıfat, Osman, Feyzi - Hayati, Hakkı, Nazım, Muzaffer, Fuat. Güneş takımında da Ankarada 5a- katlanan Reşad yoktu: Cihad - Faruk, İbrahim - Yusuf, Rıza, Ömer - Salâkaddin, Niyazi, , Murad, Rebii, Hakem: Adnan Akın, Oyunun ilk on dakikası Beşiktaşın c-tadan yaptığı akınlarla geçti. Bu avada Hakkının Faruğa yaptığı kas- di favuldan başka hiç bir hadise ol- r-adı. Bundan sonra, Güneş, Niyazi- rin geriden toplayıp yürüttüğü akın- Isrla, Beşiktaş Kalesine inmeğe baş- Izdı, Top yerden oynandığı zaman Güneş dalma âni censh değiştirerek akın yaptığı için bu inişler tehlikeli o'uyordu. Bilhassa devrenin ortala- rında Melihin bir vole şütünü Meh. med Ali âni bir el hareketi ile berta- raf etmeğe muvaffak.oldu. Bir kaç tehlikeli şütünü de dün çok güzel bir Oyunun ikinci devresi sert oynandı maç çıkaran Beşiktaş kalecisi kur- tardı. Devrenin sonlarına doğru, Murad müsait vaziyette yakaladığı topu hafifçe köşeye plâse etti. Bunu Meh- med Ali güzel bir blonjonla tuttu. Süratle yetişen Melih, Mehmed Ali- nin önündeki topa vurdu. Bu darbe üzerine Beşiktaş kalecisi bir müddet kenarda tedavi edildi, Bu andan itibaren Beşiktaş mü- dafaası, on sekiz pas çizgisi içinde dalhi istedikleri gibi sert oynamağa başladılar, Birinci devre bu sinir ger- ginliği ve sert oyun içinde berabere neticelendi. İkinci devreye çıkıldığı zaman Hakkı haf hattında oynuyordu. Bu devrede maalesef futbol seyretmek kabil olamadı. Güneş muhacimleri | Ayaklarında top tutamadıkları için bütün yük müdafaanın üzerine yük- lenmişti, Bek hallında yalnız kalan Güneşli müdafi Faruk ve kaleci Ci- had, haf hattının da yardımı ile, ka» le önünde sıkışan Beşiktaş tazyikini önlemeğe muvaffak oluyorlardı. Bu devrede de Muradın demarke kalıp süratle sürüklediği bir akında top Niyazlnin pek müsait bir vaziyet- te ayağına geldi. Fakat Niyazi oObu- fırsatı, şütü dışarı atmak suretile kaçırdı. Bir kaç tehlikeli akınıda Mehmed Ali muvaffakiyetle durdurdu. Oyun bir kör dövüşü halinde sıfır sıfır berabere neticelendi. Nasıl oynadılar Güneş takımı, birinci devrede to- pu yere indirdiği zaman daima oyu- | ri, İyi bir hakemle sahada kalamazdı. | Buda, göz önünde tutulacak bir noktadır! İ Binicilerin misali, öteki | sporları da kurtarabilir | | Mussolini'altın kupasını vezii- 9 nin elinden kazanacak kadar bü- yük bir muvaffakıyet gösteren, | büyük bir zafer kazanan binici muntazam çalışışları kadar, baş- ke, bir âmil daha var gibi geliyor bana: Türk spor kurumunun (dare şumulü dışında kalmış ol- mak mazhariyeti | Ahmed Bahtiyar Bursada profesyonel güreşler Mülâyim Negrini yendi, Kara Ali ile Şerman berabere kaldılar Bursa 8 (Telefonla) — Satıcılar mevkiinde yapılan profesyonel serbes pehliyan güreşleri bugün çok kalaba- ık bir seyirci kafilesi karşısında ya: Pıldı. Koç Ahmedle Silesenli Mustafa ve Urfalı Hüseyin ile Bandırmalı -Ah- med arasında yapılan güreşten sonra ringe ağır siklelten Mülâyim ile Neg- boğuşmayı andırıyordu. Birkaç sefer ikisi birden ringten dışarıya yuvarlan- dılar. İlk karşılaşma sonunda Mülâ“ yim bir çelme ile Negrini ring dışına atlı ve Negrin puan sayılıncıya kar dar yerden kalkamadığı için mağlüb addedildi. Son güreş Kara Ali ila Amerikalı Şeman arasında idi. Çok zevkli ve heyecanlı olan bu güreşi halk mütead- did defalar alkışladı. Güreş berabere bitti, Puanlar Dünkü maçlardan sonra milli kümede puan vaziyeti: p g p K " BESE BRa” orsowumon dSaveane GökSLEg e GBEBEBEN ve solbek Faruk güzel oynadılar, Nu- na hâkimdi. Fakat top havaya kalk. | Haf hattında, Feyzi iyi bir oyun oynadı. tığı zaman Güneş müdafaası müşkil vaziyetlere giriyordu. Cihad ve Faruk Güneş takımının en İyi oyuncular: idi, İbrahimin kar- şısında Hayatiden başka bir forverd olsaydı Güneş müşkil vaziyete düşe | bilirdi. Güneş müdafaasında haf hattı başta Riza olmak üzere iyi bir oyun çıkardı. Hücum hatti eline geçen müteaddld fırsatlardan istifade ede- mediği için kabahatlıdır. Bu hatta, Niyazi birinci devrede güzel bir oyun oynadı, Diğerleri durgun ve çekingen bir mac cıkardılar. Yalnız Murad Osman ve Rifat da sakin ve İyi idi- ler. Hücum haftında Hayati fena, Mu- |lâTsPor. Anadoluhisarı; Çengelköy, Ak- er. Hücum yati fena, zaffer ve Nazım vasat idiler, Beşiktaşın en iyi ve enerjik oyun- cusu olan Hakkı, sinirleninceye iyi oynadı. Fakat ondan sonra bo zuldu. Fuat eğer ikinci devrede tek me vurmak peşinde dolaşmasaydı Beşiktaş takımı, o tazyik içinde belki gol atabilirdi. Yazımızı bitirmeden sahadaki in- gibatın natamam oluşuna da işareğ edeceğiz. Seyirciler istedikleri zamani sahanın içine çıkabiliyorlardı. ye İstanbul atletizm bayramı Dün Bebekte Rober Kolej sahasında yapılan müsabakalarda bir çok iyi dereceler elde edildi Dün Bebekte Rober Kolej sahasın- da İstanbul atletizm bayramı müsa- bakaları yapıldı, Kolej pistinin çok iyi olmamasına rağmen dün bazı yarış larda ve atma, atlamalarda güzel de- receler elde edildi. Bilhassa mevsim başında elde edilen bu derecelerden Ateşin gülleyi 13,74 metre fırlatması, yüksekte Pulatın 185 atlaması, diğer iki atletin de 1,80 le ikinci olması; üç adımda Süreyyanın 13,81 le birinci 100 METRE: 1 - İrfan, 2 - Seyvan, 3 - Nazmi. Derece 11 S, 6/10 200 METRE: 1 - İrfan, 2 - 3 - Mehmed. Derece 23 8. 1/10 400 METRE: 1 - Cemal, 2 - Galib - 3 - Zare, Derece 53 S. 2/10 800 METRE: 1 - Galib (Ankara), 2 - Galib (Arfit), 3 - K. Besim, Derece 2D.38.6/10 1500 METRE: 1 - Receb, 2 - Manisa, 3 - İbrahim, Derece 4D, 195, 2/10 3000 METRE: 1 - Artan, 2 - Musta- fa (Ankara), $ - Hüseyin, Derece 9 D. ns. 110 MANİALI; 1 - Faik, 2 - Vasfi 3 - Yavru, Derece 16 8; 2/10 UZUN ATLAMA: | - Nevzad, 2 - S6- mih Lütfi (Ankara), 3 - Şahab, Dere- ce 6,31 M, ÜÇ ADIM: 1 - Süreyya, 2 - Pulad, 3 - Halid. Derece 13,81 M. YÜKSEK ATLAMA: 1 - Pulad 185 M. 2 - Süreyya 1,80 M., 3 - Yeri (An- kara) 1,80 M. SIRIKLA YÜKSEK ATLAMA: 1 - Haydar, 2 - Muhiddin. $ - Münir. De- Tece 3,20 M. GÜLLE: 1 - Ateş, 2 - Veysi, 3 - Sok- rat, Derece 13,74 M, DİSK: 1 - Veysi, 2 - Yusuf (Ankara), 3 - Hezençoğlu, Derece 41,31 M. Bu müsabakada Yusuf 37,04 metre- lik bir atışla Ankara reKorunu kırmiş« tar, CİRİD; 1 -Necdet, 2 - Şerif, 3 - Aziz. Derece 49, 41 M, Dün elde edilen dereceler gösteriyor ki muntazam bir çalışma ile kısa bir zamanda atletizmimizde büyük bir terakki elde edilebilecektir. Gayri federeler arasında, Galataspor Eseyan'ı, Arna- vudköy Kurtuluşu yendi pası maçlarına devam edildi. İlk maç Galataspor ile Eseyen arasında oy- nandı, İlk 90 dakika 1 - 1 berabere bittikten sonra temdidin ilk 15 daki- kasında bir gol yapan Galataspor 2 - 1 kazandı. İkinei maç Arnavud- köyle Kurtuluş arasında yapıldı. Bİ- rinci devrenin 19 uncu dakikasında sağaçıkları vasıtasile bir gol yapan Arnavudköy maçı 1 - 0 kazandı. 2-1 yendi Dün Taksim stadında Güneş - Be- Kırkpınar güreşleri dün bitti Birinci gelen pehlivanlara altın saatler hediye edildi Edirne 8 (Husust muhabirimiz. den) — Üç gündenberi devam eden Kırkpınar güreşleri bugün bitti, İs tanbuldan hususi.trenle 450 kişi ile Trakyanın muhtelif yerlerinden ge- len binlerce seyirci önünde yapılan güreşlere 100 pehlivan iştirak ett. Güreşlerin neticesinde “destede Kırk- larglinden Mehmed, Edirneden Sabri birinci, ortada Uzunköprüden Meh- med birinci, Kirklarelinden Yakup Altılar muhteliti Galatasaray | ikinci, başaltında Hayati birinci, büyük ortada Tekirdağlı Küçük Süleyman birinci oldular. Başpehlivanlık mü- şiktaş milli küme maçından evvel | sabakalarında ise Arifi peseden Te Galatasaray - Altı klüb muhteliti kirdağlı Hüseyin birinci, Molla Meh- arasında yapılan maç müuhlelilin | med ikinci oldular. Güreşlerin sonun- med Ademin idare ettiği oyuna ta- kımlar şu şekilde çıktılar: Muhtelit: Saim - Samih, Bahadır, Sadeddin, Hayri, Daniş - Muhteşem, Hüseyin, Kemal, Haydar, İlhan. leyman vasıtasile yegâne yaptılar. İkinci devrenin İlk on beş dakikasında muhtelit takım forverdi çok güzel oynıyarak Muhteşem ve Haydar vasıtasile gollerini yaptı. Oyun bundan sonra monoton bir cereyan âlarak Zevksiz bir şekilde devam etti, Neticede sayı vaziyeti Galatasaray yenildi. Muh- telit takımda bütün oyuncular can- la başla çalışarak muvaffak oldular. Buna mukabil Galatasaray takımı kleci Necmi müstesna fena oynadı- bugün ikinci karşılaşmasını İdman Yurdu ile yaptı, ve 9 - 1 galib | Haralâmbo Ti Vani İ veldi 2 - 1 galibiyetle neticelendi. B. Ah-, da İstiklâl marşı çalınarak bayrama nihayet verildi. Bundan sonra halk partisi namına B. Şevket bir söylev vererek güreşin ırki sporumuz oldu ğunu, Atatürkün güreşe yakın alâ- kasını, pehlivanlara Dahiliye Vekili Şükrü Kayanın selâmlarını söyliye- rek birinci ve ikincilere mükâfatları olan altın saatleri verildi. Bundan sonra bayrama (Yaşasın Atalürk) sesleri arasında nihayet verildi, Bursada bisiklet yarışlari Bursa 8 (Telefonla) — Sekiz seri üzerine tertib edilen ve iki aydanberi devam eden bisiklet koşularının 80- nuncusu bugün 25 kilometre üzerin- de yapıldı. Neticede Bekir birinci, Ke- mâl ikinci, Faruk üçüncü geldiler. Barutgücü sahasında beş maç yapıldı Bugün Barutgücü sahasında üç bin- den fazla seyirci karşısında beş maç yapılmıştır : Bakırköy Rum genç takımı 4 - 1 Be- yoğlu Yeniyol takımını, Pera A, taki- mı, Bakırköy Rum A, takımını 6 - 0, Barutgücü birinci genç takımı, Beyoğ. Tu Yeniyol A, takımını 2 - 1 yenmişler- dir. Galatasaray İlsesi B. takımı, Ba- rütgücü B, takımı ile 3 - 3, gene Gala- tasaray lisesi A. takımı, Barutgücü Harbiye | birinei olmuştur. Berr. YEEAEL ER. ERESTEE İŞ FESEEFAYİE BEREE.EBPEF SEPEBEREBERESİ EEEEBE E.EEFEERE, BE, BERERE Şir ETE EBBEFİE PN.