9 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

9 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

9 MAYIS 1938 Pazarteıl | Şefimiz Atatürkin evvelki gün Çubuk tleri esnasında alınmış bir — resimleri,.. Antakyada Mühim bazı mevkiler askeri muhafaza altına alındı Şiddet hareketleri devam ediyor Antakya, 7 (A.A.) — Anadolu ajansı- | de istihbaratına atfen bildirilmesi üzeri- nin husust muhabiri bildiriyor: ' ne, Yenigün gazetesi delege Garo tara- Antakyada çıkan “ ün,, gazetesi- | fından kapatılmıştır. nin dünkü arapça ında delcgc Delege, arapça Elurube gazetesini de Garo ile başkı karada kapa adır. B. ) beraber verdi. Ki esi dikkate dönmelerile alâkadı patılmakla mürları arasında Ki haberlerin tekzip edil yapılacağı bildirilmekte lâyı ıku' lurube gazetesi hemen bir ilâ rak bu haberi tekzip et Yeniğünün bu sabah çıkan türkçe nüs- hasında umumt âf ilân edileceği başkon- ı itibaren 'Türk — olduk! tarafından incide solosun beyanatına atlen, ve Hasan Ceb bare ile kaymakam:ı eceği ve nahi- ye müdürlerinin kâmilen - azledileceği Museolini - Hitler mülâkatı Hitler askeri manev- ralarda bulundu Alman Devlet Reisi bu sabah Fııoransaya hareket ettı laşılmıştır. Bunla imler BEr Devamı *i Hitlerle Musoliri Romada meçkâl asker âbidesi önünde... Ber Yazısı inelde Bugünkü sayımız 16 Sayfadır tlân işleri Tel: zo-ı:s Belgrat yolunda Celâl | Bugün Başvekil Bayar Sofyadan geçti diyor ki “Seyahatimiz günden güne kuvvetlenen sarsılmaz Yugoslavya-Türkiye ittifakının, yeni Celâl Bayarın Dünkü tetkikleri Başbakan Celâl Bayar, Dış bakan doktor Arasla beraber dün gece sant yirmi ikide, Semplon ekspreso bağir hususf bir vagonla Belgrada hareket etmiştir. Başbakan vaktin geç olmasına rağ- men garı ve civarmı dolduran kesif bir halk yığmının alkışları ve "Ya- ga!,, sesleri ile uğurlanmıştır. ..» Sirkeci garı bayraklarımızla, cid- den zarif bir tarzda süslenmişti, Saat yirmi birden itibaren halk garda bi- BEF Devamı Çekoslovakya Macarları Almanlar gibi tacide |mubhtariyet istiyorlar Prag, 9 (A.A.) — Macar muhtariyet- çileri şefi Esterhazi, Çek hükümetine bir muhtıra vererek — Çekoslovakyadaki Südet Almanları için talep — ile himaye kanununa mümasil bir bir kanunun Ma- cat ekalliyeti için de kabul edilmesini talep etmiştir. Çin fedai kıtaları Pekin ve Tiyençin civarında harp ediyorlar Hanko, 9 (A.A.) — Şaharlı seyyar bir Çin kolu Seddi Çini geçmiştir. Bu kol şimdi Pekinin ancak 35 kilometre şima- H garbisinde ve Pekin - Sutyan demiryo- lu üzerinde bulunan Şangpinge bücum n menbalarından verilen bu haberlerde diğer bir seyyar Çin kolunun Tiençinin ancak 14 kilometre garbında | ve Tiençin - Pukoy demiryolu üzerinde bulunan Yangluşinge hücum — etmekte olduğu ilâve olunmaktadır. Japonlara göre Tokyo, 8 (A.A.), — Japon Domel a- jansından: Sanghaydan bildiriliyor: Askert maka- mat tarafından neşredilmiş olan eb- liğe nazaran Japon küyvetleri, dün Sung- hay demiryolunun münteha noktası olan Haiçeuya 13 lametre mesafede kain Funninge girmişlerdir. bir tezahuru olacaktır.,, Basvd-'l dün gece Sirkeci istasyonunda Milletler cemi yeti Habeşistanın ilhakı meselesinde ne karar verecek Konseyin bugünkü içtimal akşama tehir edildi Cenevre, 9 (Hususi) — Milletler Ce | Jenmediği halde gelmesine ihtimal ven miyeti konseyinin bugünkü küşad ceh sesi saat 17 olarek tesbit edilmiştir, Ilk karara göre celse saat 11 de açılacak . ken sonra bundan vazgeçilmiştir. Sebe- bi, kontey azasınım noktai nazar teati- lerini temin etmektir. mektedir , Fransız Haritiye Nazırı Bonne, bu. gün ve İngiliz Hariciye Nazırı Lord Halifaks, dün buruya gelmişlerdir. Lord Halifaks, dün-öğleden evvel Avenol ile görüşmüştür, Lord Halifaks, Milletler Cemiyeti a« WEe- Devamı 1 İncide İspanyol limanlarında Ingiliz gemileri kasden bombalanıyor Valânsiyada bulunan logiliz gemilerinin kaptanları bu iddia ile hükümetlerine baş vurdular Londra, 9 (ALA.) — Valansiya lima- , Mintaka harekete ge de olduğu gibi Haile Selâsiyenin bek yini için derhal nında demirli bulunan üç İngiliz vapu- runun kaptanları hariciye nezaretine bir telgraf göndererek halihazırda İspanyol limanlarında İngiliz vapurlarının kasten bombardıman edilmekte olduğunu bildir- mişçler ve meşru hamuülelerin tahmil ve tahliyesi için ber — limanda bir bitaraf n çilmesini talep etmişlerdir. Bir Amerikan petrol gemisini takip Cebelüttarık, 9 ( torpido muhribi, C da Frankistlerin mi xllâh iki balıkçı ge- BEe- Devamı !7 incide Niçin ve nasıl öldürürler Niçin ve nasıl çalarlar Bu çok meraklı tefrikamızı bir kaç güne kadar merakla okuyacaksınız