9 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

9 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Kar beyaz ve vyedi cüceler Miki'nin babası Disney yeni bir tip yaratiyor Miki'nin kardeşi “Karbeyaz,, adını taşıyacak ve Vds Her yerde bir kadın vardır Jon Blondel neşeli bir film çevirdi Kumral kıvırcık Bükleleri — siyah br- Yıkları ile hiçde imtizaç etmiyen ve elin de kocaman bir pertevsiz tutan bu tuhal Polis hafiyesini tanıdınız mı?, Bu: “her Yerde bir kadın vardır,, filminde küçük Şerlok Holmes rolünü oynryan Jan Blom- deldir. *“Her yerde bir kadın — vardır..., filmi farif bir komedidir. Bu filmde Blondel- den başka başlıca rölleri Melvyn — Düğ- İaş ve Meri Astor oynama *Her Yerde bir kadın vardır., TMan için Blondelin çevirdiği son film n- İacaktır. Çünkü Dik Pavl ile evlenen B i : ' , Volt Dismey siüdyolarında “Karbeyaz 2520 meirelik bir film çevirecek Mikişi Valt Disneyin ba güzel 4 | ni yeryüzünde artık tanımıyan kaldı mı? ! Halbuki, 1923 de Disney kardeşile bera ber Holivuda geldiği vakit cebinde 40 dolardan başka parası olmıyan meçhül bir adamdı; Amcasından birkaç aylık kısa bir vade ile 500 dolar ödünç aldı. Bu para !le bir garaj kiraladır. Ve garajı basit bir stüd. yo haline koydu. İşte, beş yaşındaki ço- cuklardan sekşen yaşındaki ihtiyarlara kadar herkesi güldüren Miki bu garaj- da doğdu ve canlı resimlerin İlk teerübe- lerini bu garajda tahakkuk sahasma çık tı. Bugün Los Angelosda Hiperion cadde- sinde 2719 numarada — koskocaman bir bina var, Burası Disneyin stüdyolarıdır. Bugün burada hakiki sanat kahiplerin- den mürekkep kocaman bir ordu çalışı- yor.. Bu orduda ressamlar, — kimyager- ler, memurlar hülüsa — çeşit çeşit insan bulunuyor. Mikinin babesı yeni bir tip yaratmak İ j tipin işmi “Karbeyaz,, olacaktır. Bu yeni tip, şimdiye — kadar | çevrilmiş olan canlı resim — filmlerinin en uzununu çevirmeği Çevrilecek olan filmin iİsmi "Karbeyaz ve yedi cüceler,dir. Bu film tam 2520 metre uzunluğunda olacağından şekille- | rini: azırlanması aylarca devam ede- cektir. Bu filmin resimlerinden — bir kısmımı çocuk şayfamızda geçenlerde vermiştik. Şeffaf Sellülojd üzerine yapılan canlı resimlerin sayısı şimdiden iki buçuk mil yonu geçmiştir. Bu uzurn filmin resim- | lerini canlandırmak için kaç kişinin ne süretle çalışlıklarını kısaca öğrenmek is- ter misiniz? Disney, filmin mevzuunu — hazırladı! tan sonra arkadaşlarile betaber bu mev- ve Yedi cüceler,, Şilmi böyle hazırlanıyor zuu uzün uzadı münakaşa etmiştir. Filmin telerrüatı için icap eden bilgiler stüdyonun 9000 ciltten fazla kitabr ih- tiva eden kütüphanesinde, veya eski re- simler salonundaki kafeslerde alınmıştır. Sonra, sellülcid üzerine — resimlerin ya- pılmasına başlanmıştır. Husust ressam- lar saniyenin 124 ü kadar kısa - bir za- man içerisinde en ufak farkları gösteren vaziyetleri tesbit etmişlerdir. Bu yazife- yi gören ressamların sayısı 100 dür, Bi. Saçlarını yumurla ve limonla yıkıyormuş ! Katerin Hepbürn, nasıl saatini Katerin Hepbürn bir sinema gazetesi muharririne 24 saatini nasıl geçirdiğini anlatmıştır. Kendi anlatışına göre, ar. Jâhare bu resimler filme almacak sıraya göre tasnif olunmuştur. Resimlerin boyaları stüdyonun lâbora- tuvarında hazırlanmıştır. — Dekorcular bu film için icap eden dekorları çizmişler ve yapmışlardır. Filmin sözleri bizzat Disney ve üç arkadaşı tarafından yazı!. mıştır. Müzisyenler bu film için hususi parçalar hazırlamışlardır. “Karbeyaz ve yedi cüceler,, filmi vasatf olarak 4,5 mil yon canlı resimden teşekkül edecektir. KUÇUK SINEMA HABERLERİ * Danyel Dariyö çevirmekte — olduğu *“Parisin gözdeşi,, filmini bitirmiştir. * Süreti mahsusada yapılan geniş bir kanal civarında çevrilecek olan “Süveyş kanalı,, filmi için 2 milyon dolar masraf edileceği tahmin ediliyor. Bu filmde baş erkek rolünü Tiron Pover oynıyacaktır. Baş kadın rolünün kime verileceği henüz çevirdiği La dam © Kamelya filmile bü- yük bir şöhret kazanan — Nazimoya son çevirdiği filmdeki muvafafkiyetine rağ- men filim çevirmekten vazgeçmiştir. Ar- tık filim senaryoları hazırlamakla meş- Bgul olacakmış.. * Amerikan sinema gazetelerinin yaz- dıklarıma göre Klodet Kolher çocuk do- Burmak için Avrupaya gitmiş. * Meşhur Kiplingin eseri olan “Sönen Işık,, — yakında filme — almacaktır. Bu filmdeki başkadın — tolünü — Amerikalı Reymilfin oynıyacaktır. Bu hususta ta- natkârla imzalgnan mukavelenin garip bir maddesi vardır. Bu maddeye — göre, sanatkâr, film çevirmeğe — başlamazdan evvel altı ay bir âmâ ile beraber yaşıya- cak, onun bütün hizmetlerini görecek, onunla beraber gezmeğe alışacaktır. Çün kü filmde beraber oymyacağı erkek bir fmâ rolünü yapacaktır. Matmazel Rey şimdi bir âmâ ile be- raber yaşayışıma deyam etmekte ve bu suretle oynıyacağı role hazırlanmaktadır. Bu işten en memnun görünen adam şüp- hesiz ki bir sinema yıldızının ihtimam- larına mazhar olan zavallı âmâdır.. * Amerikan film gşirketlerinin — sarfet- tikleri para akıllara hayret — verecek bir şeydir. Metro Göldyin — Mayer girketi Stefan Veygin Mari Antuvanet eserini filme çekmeğe karar verdi. Bu işe daha başlamadan evvel müellife telif hakkı o- lan 382.000 dolar verdi, (Türk parasile takriben yarım milyon Türk Hirası), Bu kadar da değil.. Bu kitaptan bir film senaryosu çıkarmak — Üzere tam 28 tane muharriri bol maaş vererek çalıştır- dı, Bu yirmi sekiz muharrir ne kadar za- man çalıştılar, bilir. misiniz? Altı ay.. 28 kişinin altı aylık emeği mahsulü olan film senaryosu girketin direktörü mösyö Goldvine verildi. Direktör — senaryoyu befenmedi. Ve Fransadan bir —tanınmış yirmidört geçiriyor? tist, her sabah saat altı buçukta kalkar, banyosundan sonra çayır üzerinde akro- batik jimnastik yapar. Sabah kahvaltısı meyve ve kahveden — mürekkeptir. Yedi buçukta stüdyoya gelir, — saçlarını vu- murta ve limonla yıkar; sonra boyatır. Saat dokuzdan bire kadar da çalışır.... 1 de öğle yemeği yenir. Yıldızm yeme- Bi sureti mahsusada evden hazırlanır, ge lir. Bu yemek piliçli sandoviç, salata, süt pastadan barettir. Yıldız yemekten son- ra biraz istirahat eder. Sonra tekrar işe başlar. Film sahneleri arasında heykel- traş Lev Ayres ve ressam Rober Morun karşısında poz alır ve bir taraftan sanat- kârın heykeli yapilırken, diğer taraftan portresi çizilir. Saat dört buçukta evden kahve ve kekden ibaret ikindi kahyaltısı gelir. Ondan sonra biraz çalışır, Ve bu türetle günde en az on saat çalıştıktan sonra eve döner, Derhal yatağına girer ve akşam yemeğini yatağında yer.. Son- ra gene yatağında — mektuplarımı okur, ertesi günkü rol vaziyetlerini kafasında tasarlar, Şayet uyku — tutmazsa ailesile telefonla görüşür. senaryo müellifi çağırarak meyzuu ona okuttu ve fikrini sordu... Binlerce dolar yol parası ve tazminat alan müelli/ se- naryoyu okudu ve fikrini gu cümlelerle bildirdi: — Senaryo çok güzel yazılmıştır. Yal- nız isim kötüdür. Bu senaryoya herhan- Ki bir ismi verebilirsiniz. — Yalnızabuna verilemiyecek bir tek isim vardır: Mari Antuvanet. * Jon Blondel ilk kocasından olan kızı sonra, hökimler, çocuğun babasından 3- İmarak yıldıza yerilmesine — karar ver- mişlerdir.