9 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

9 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Gayrifedereler arasında -—Iııtınhlıneua Hinden on beşer dakikalık iki devre daha oynandı. ÜÇÜNCÜ DEVRE: Uzatılan müddetin ilk kısmında Gala- tasporluların ağır bastıkları göğzrülüyor- du. Nitekim yedinci dakikada sağiç yir- mi metreden attığı güzel bir vole Eseyan kalesine girdi ve bu — devre de böylece 2-1 Galataspor lehine bitti. DÖRDÜNCÜ DEVRE: Son kısım Galatatporluların müdafaa oyunu Eseyanlıların da — mağlübiyetten kurtulmak için bütün gayretlerile oyna- | malarile geçti. Fakat iki taraf da vaziyeti bozamadığından müsabaka 2-1 Eseyanın mağlübiyetile nihayetlenmiş oldu. Arnavutköy - Kurtuluş Günün son müsabakası Arnavutköy ile Kurtuluş arasında idi. Hakem Şazi Tez- canımn idare ettiği bu maça da Arnavut- köy müdafi İstavro ve kaleci Necmiden mahrum olarak: Yoni — Miçaki, Mihal — Payiresi, Kömran, İstrado — Anesti, Gogo, Mav- rolis, Peno, Serajim, Şeklinde çıktılar: Kurtuluş: Panayot — Drago, Mikado — Niko, Poliyenidis, Pulyas — Maryo, Sinasi, Marpuça, Lili, Venüs, Tlk akında Arnavutköy kalesine kadar inen Kurtuluşlular solaçıklarınım — ka- leciyle kargı karşıya kaldığı halde — at- tığı şüt avt oldu. ÖOyun — karertlıklı hü- cumlarla ve cidden zevkli bir şekilde ce- reyan ederken Arnavutköy sağaçığı ge- riden aldığı derin bir pasla rakip kaleye sokuldu ve plâse bir şütle müsabakanın ilk ve son gölünü takımı hesabına kay- detti. Galip takım bundan sonra daha G. S.-Altılar DEr- Buştaralı 9 uncuda anlayamıyor ve hunu hatalı bir hareket buluyoruz. Meselâ, Bülend gibi, bütün fmkânlara malik genç bir futbolcü, bir gün solaçık, başka bir gün de santrfor- dur. Uzun müddet santrfor mevkiinde oynar, sonra gene bir gün önu sol açık mevkiinde görürsünüz. Ne olduğunu Bülende sorarsanız, kendisi de bilmez. Cidden merak ediyoruz: Bülend sol açık mı, santrfor mu? Sol açıksa santr- forda, santrforsa sol açıkta ne işi var? Amma diyeceksiniz ki; “Bu antrenman maçıdır, nerede olsa oynar!,, Bu bir Gebep teşkil etmez. Bülenki hangi yerin oyuncusu ise, antrenmanlarda da, maç. lJarda da o yerde oynamalıdır. Yoksa bu gidişle hem santrfor, hem sol açık, olan Bülend, netice itibariyle hiç biri- ni olamıyacak ve bu işte gene Galata . saray ziyanlı gıkacaktır. Sonra, — hani kıymetli bir oyuncu daha var - asıl ie- mini maatteessüf burada söyleyemiye- ceğim - o da dün müdafi, Beşiktaşla yapılan son maçta sağ iç, Güneşe karşı yapılan son maçta muavin ve muhacim, gene mühim bir maçta da bambaşka bir şeydi. Bu oyuncunun asıl yeri ne- xetidir?. İşte bir Galstasaray muamma. ©: dahal.. Halledene aşkolsun!. Galatasarayın, lııııuhîkeığl maç - hı, İşte takımın bu karmakarışık halin- de, yani oyunculara bir türlü biribirle- rine alışmak imkânının verilmemesinde aramalıdır. Bundan evvel yazdığımız bir yazıda üstün bir oyun çıkarmağa başladı. Mer- kez muavin Kâmrarım iyi beslediği mu- hacim hattı bilhassâ soliçleri Paponun gayretli oyunile Kurtuluş sahasına yer- Teşti. İKİNCİ HAFTAYM İkinci devre durgun ve zevksiz geçti bu kısımda Kurtuluşlular daha ağır bası- yorlar; fakat, kale ağızındaki beceriksir hareketleri ve Arnavutköy kalecisinin gü zel kurtarışları yüzünden bir — türlü gol atmağa muvaffak olamadılar. Devre ortalarmda Arnavutköy sağiçi sakatlanarak sahadan çıktı. Ön kişi ka- lan rakiplerine kargı daha üstün oyna- mağa başlıyan Kurtuluşlular. fırsat ka- çırmakta devam ettiklerinden beraberli- Ki bile temin edemediler. Müsabaka da böyle 1-0 Arnavutköy takımının galibiyetile bitti. Atletizm Dünkü müsabakalarda iyi neticeler alındı Dün Fener sahasında yapılan atle - tizm müsabakalarında mevsimin başın - da olmamıza rağmen çok iyi dereceler elde edilmiştir. Yapılmiş olan kargılaşmaların birinci- leri şunlardır: 100 metre: — Irfan 216 S0 metre: — İrfan 251 400 metre: — Cemal 53,2 800 metro: — Galip (Ankara) 2,33,6 1500 metre: — Recep 4,19,2 39000 metre: — Artan 9,22, - 110 — Metre manialı Falk 16,2 Uzun atlama: — Nevzat 631 Üç adım: Süreyya 138 Yüksek atlama: Polat 185 Sırıkla atlama: Haydar 8,20 Gülle atma: Ateş 1114 Disk atma: Veysi 4831 Cirit atma: Necdet 49,48 . Bisiklet Dar Baçtarafı 8 incide Neticede Süleymaniyeden Agop 100 kilometrelik yarış yolunu 3 saat 23 dakikada katederek birinci, yine Sü- leymaniyeden Haralambo en az üç ki- lometre fazla yol katetmesine rağ- men beş metre farkla ikinci, Feneryıl mazdan Torkum üiçüncü olmuşlardır. Koşuya iştirak edenlerden Süley- maniyeli Abdullah ile Cevat, Güneş- ten Hamparsom ve Fenerbahçeden Haygazer muhtelif vesilelerle yarışı yarıda bırakmışlardır, Seri yarışların sonuncusu — gelecek hafta yine Mecidiyeköyü ile Bendler arasında yapılacak ve nelicede bu se- kiz yarışlara en az puvan almış olan koşucu 938 İstanbul bisiklet birincisi olarak ilân edilecektir. Bursada Bursa 8 (Husust muhabirimizden) — Bugün sekiz geri Üzerine devam eden bisiklet yarışlarıın — sonuncusu yapıldı. Mesafe 125 kilometre idi. Bi- rinciliği Bekir, ikinciliği Kemal ka- zandılar . Ankarada Ankara B (ALA.) — Bölge birinci- sin! tayin edecek olan serl bisiklet yarışlarının sonuncuşu bugün Akköp- Tü * Süvari karakolu - Hava istasyo. nu arasında 6 defa gidip gelme olarak 120 kilometre mesafede yapılmıştır. Alınan teknik neticeler şunlardır: 1 - Erdoğan Günal (A, G.) 3 Sa. 17 Da. 33 saniye, 2 — Talât Tuncalp (Güneş) 3 — Byüp Yılmaz (A. G.) 4 — Yakup Koşar (D. Ç.) 5 — Kâmüran Bozkır (A. G.) Bu suretle ve bugünkü yarış ile ne- ticelenen seri yarışlarınca koşucula- rın kati puvan vaziyetleri- ve bölge dereceleri gunlardır: 1 — Eyüp Yılmaz (A. G.) 14 puan. 2 — Erdoğan Günal (A, G.) 16 pu- van, 3 — Nuri Kuş (A. G.) 23 puvan # — Kimüran Bozkır (A. G.) 45 puvan 5 — Yakup 48 puvan 6 — Osman Tanyolaç (G.) 52 puvan T — Alâcddin (A, G.) 55 puvan, HABER — Akşam postası Muamele ver- Ingiliz gisinde tadilât | Hükümdarları Muamele vergisi kanununnda yap- |Fransayı 28 haziran- lacak değişiklikler etrafında teklif ve temennilerde bulunmak üzere Ankara ya gidecek'heyetlerden ilki çarşamba günü hareket edecektir. Ankaraya ilk heyet olarak marangozlar cemiyeti heyeti - gitmektedir. — Marangozların heyeti cemtiyet reisi Alâeddin, umumi kâtip Fuad ve aza Ahmetten mürek- keptir. Marangozlardan sonra milli sanayi birliği namına Ankaraya bir heyet gidecektir. Sanayi birliğinin heyeti büyük sanayl! termsil eden ve her züm redon birer mümessilin bulunacağı bir heyettir . Diğer taraftan küçük sanayi erba- bından mürekkep bir heyet de Anka- raya gitmek üzere hazırlanmaktadır. Küçük sanayi erbabı gönderilecek bu heyet için bir toplantı yapacaktır. Müamele vergisinin bu defa göre- ceği tadilâtla matbu bir vergi şekli. ne getirilmesi ve büyük sanayiden ol- duğu gibi küçük sanayiden de alınma- sı cereyanı kuvvetlidir. Buna büyük sanayi erbabi gibi küçük sanayiciler de taraftar olmuşlardır. Maliye Vekâ. letinin yaptığı tetkiklerin de bu nokta üzerinde inkişaf ettiği sanılmaktadır. Bu şekilde şimdi beş beygirden yukarı küdret ve on ameleden fazla işçi ile çalışanlardan alınan yüzde on nisbeti kalkacaktır. Barutgücü Galatasaray lisesile berabere kaldı Bakırköy sahasında dün de büyük bir kalabalık kütlesi önünde birçok futbol karştlaşmaları yapılmıştır. Günün ilk maçı Bakırköy Rum genç takımı ile Beyoğlu Yeniyol — klübü ara- sında olmuş ve Bakırköylüler 4-1 galip Pera birinci takımı da Bakırköy Rum larını 6-0 gibi büyük bir gol farkile yen- "mişlerdir. Si ati Beyoğlu Yeniyol A takımı Barutgücü- nün genç futbolcuları — aratındaki mü- sabaka gençlerin 2-1 galebesile neticelen: miştir. Galatasaray lisesi B takımile Barutgü- cü B takımları 3-3, ayni teşekküllerin A takımları da çok heyecanlı bir müsaba- Ankaradaki maç BR> Baştarafı 8 ineldo dılar, Fakat ne yazık ki, Harbiye- nin İzmir kâlesi önlerine kadar bü. yük bir muvaffakryetle sürüklediği top, hücum hattında fırsatçı ve şutör bir oyuncunun bulunmaması yüzün- dön ya âvuta veyahut kılıclılı ku- cağına gidiyordu. Devrenin son kısımı, Harbiyenin hâkimiyetindo, fakat gölsüz olarak geçtiğinden 1 - 0 Alaancak İlehine bitti. İkinci devreyea Harbiyelilerin be- raborliği temin, Alsancağm ise İlk haftayımda almış oldukları sayı a- vantajını kaybetmemek için canla başla, çalışmaya başladıkları görü- lüyordu. Daha ilk anlarda iki tarafın da mütekabilen yapmış oldukları akın- lar bir netice vermedi. 11 inel daklkada Harbiya merkez muhaciminin muhakkak bir gol pe- şinde olduğu bir sırada, hakemin ge- rilerde yapılan faulü vaktinden çok sonra çalması bu gol fırsatmım zl- yama sebebiyet verdi. Bunu taki- beden ikinci Harbiye httumu da of- sayt ile durduruldu. Artık açılan Harbiyelileri hücum- da görüyoruz. Hücumunu savuşturmak için yap- tığı korneri muvaffakıyetle çeken BOl açık Şorif topu doğrudan doğru- ya İzmir kalesine sokarak Harbiye- nin beraberlik sayısını yaptı. Maç bir, bire, berabere olarak Harbiyelilerin lehine vekacol bir tarzda ceroyan ediyor. Ankara şampiyonu ise İzmirlile- rin yarı sahasına artık yerleşmiş va- ziyette. Fakat buna mukabil de İz- mirtakımı çok sori bir hareketle iki Insaydini geriye alarak daha ziyade e lalü N VN e da ziyaret edecekler Londra 8 (AA.) — İngiltere kralı Jorj ile kraliçe Elizabetin Pırm zi- akşam büyük bir ziyafet verilecek, er. tesi gün kral ve kraliçe Paris beledi- 'yesi tarafından kabul edilecektir. Kral 80 haziranda Satoride büyük bir as- keri geçit resminde bulunacak ve Ver- Bay sarayımı gezecektir. Ertesi gün de Avustralyalı harp ölüleri âbidesinin küşat resmi yapılacaktır. Orta mektep ve Hselerde imtihan günleri * Örtamektep, lise ve — muallim mek- teplerinin imtihan programı tesbit edil- Lise son sıvıf imtihanları 31 mayısta başlıyacak 14, haziranda bifecektir. Ol- gunluk imtihanları da 24 haziranda baş- layıp 8 temmuzda bitirilecektir. Kuyuya düşen iki çocuk Ortaköyde katolik kilisesinin yanımda- ki 134 numaralr evde oturan 12 yaşm- daki Danyalin dün Yahyaefendi dergâhı bahçesinde oynarken bostan kuyusuna düştüğü, arkadaşı Bilâl tarafından haber verilmiştir. Polis derhal vakadan Beyoğ” lu itfaiyesini haberdar etmiş, içinde beş metre derinlikte su bulunan kuyu araş- tırılmış fakat Danyalin cesedine tesadüf yapılacaktır. Çocuğun başka bir tarafa gitmiş olma- &ı da muhtemel görüldüğünden bu cihet ten de tahkikat yapılmaktadır. İkinci bir kuyuya — düşme vakası da Mecidiyeköyünde olmuş ve 10 yaşında Leon isminde bir çocuk vücudunun muh- telif yerlerinden yaralanmıştır. iki yangın başlangıcı Dün şehrimizde iki yangın — başlangı- c olmuşsa da, büyük zararlar vermesi- ne meydan bırakılmadan — önü almmış- tır., Bunlardan birisi Çenberlitaş Tavukpa- zarındaki 23 numaralı kahvede olmuş- tur. Akşamdan bırakılan ocaktaki ateş- lerden duyardaki tahtalar tutuşmuştur. İstiklâl caddesinde Aslan apartımanın daki terzi Pelis masa üzerinde kızgın ü- masanın tutuşmasından etrafı duman al- masanın tutuşmasından etrafı dulan al- miş, itfaiye gelerek söndürmüştür. Zehirli pastırma yiyen çocuk Dün öğleden sonra, Pangaltıra bir ze- hirlenme hâdisesi olmuştur. Kurtuluşta oturan Mardik, bir buçuk yaşındaki çocuğile beraber Pangaltıda o- turan baldızına micafir olarak gitmiş, çocuğu odada oynarken kenarda bir pas- tırmayı yemeğe başlamıştır. — Pastırma fareleri öldürmek için zehirlenmiş oldu- Hundan, yavrucuk hemet hastaneye kal- dirilmiş ve tedavisi yapılmıştır. Bir camiin kubbesi çöktü Balat, Mollaşkt mahallesindeki Ket- hüda camiinin, abşap olan kubbesi bir- denbire çökmüştür. İnsanca yaralanan olmamıştır. müdafaa oyunu tatbik ediyor. Bu esnalarda, Harbiye müdafilerinin haddinden fazla ileri çıkmak sureti- 10 kalelerini boş brrakmasından leti- fade eden İlyas geriden aldığı derin bir pasla Ankara kalesine doğru doğ ra süzüldü, Artık, kaleci ile karşı üarçıya kalan İlyas ,bunu da muvaf- fakıyet sayısını yavaşölr — vuruşla yaptı. Oyun da bu suretle topun ortaya gelmesine vakit kalmadan 2 - 1 İz- ıılrln ııhbıdı!ı MM. :0 MAYIS — 1938 Hitler askeri manevralarda bulundu Roma 8 (A.A.) — İtalya kralı ile ptens dö Piyemon, Hitler ve Musolini Fürbarada endaht talimleri ile birlik- te yapılan muazzam bir hava geçit Tesminde bazır bulunduktan sonra Saint Marinellaya gitmişlerdir, Orada Cevita civarında pek arızalı bir mm- takada mühim bir piyade manevrası yapılmıştır. Askeri manevralardan sonra Hitler, kral - imparator tarafından Santa - Marinellada deniz kenarmda bir vil- ca veliaht, Musolini, Ihlyınhnküm- ti azası, yüksek generaller ile Hitlerin maiyeindeki Alman nazırları da bulun muştur, Saat 14 de iki devlet reisi, refakat. lerindeki zevat Ile, halkım alkışları Öğleden sonra Hitler, ltı!yınm Berlin büyük elçisi Attolikonun misa. firi olarak bir çay ziyafetinde bulun muş ve bunu mütecakip Kolizeyi gez- miştir. Hitler ve Musolini saat 19,45 de yanlarında Alman ve İtalyan nazırla- rı olduğu halde, forum Musoliniyo gitmişler ve orada faşist gençliğinin muaszam tezahürlerini seyretmişler- dir. Akşam Madama sarayımda büyük bir ziyafet verilmiş ve Roma bütün gece haval fişekler ile aydımlanmıştır. Hitler Ploransaya gitti Roma © (ALA.) — Büyük bir halk kütlesinin coşkun tezahlir ve alkışla- rı arasında Hitler, kral ile birlikte bu a: Ktninil. taaglaniadlanı © Temaidil istasyonuna gitmiştir. Alayın geçtiği yolda asker selâm resmini ifa ediyor- du. Termini istasyonunda Hitler ile kral, Musolini, İtalyan nazırları ve birçok zevat tarafından karşılanmış- lardır, Hitler, kral - imparator ve Mu- solini peronda konuşmuşlardır. Sa- &t 9,30 da Hitler, dostane bir surette krala veda ettikten sonra Floransaya hareket etmiştir, Bu esnada bir aske- Yi müfreze ,selâm meamini İfa ediyor ve Fanfar İtalyan - Alman marşlarımı çalıyordu. Musolini de Floransaya gitmiştir. Belçika Hariciye Narzırı pariste Brüksel 8 (A.A.) — Hariciye nazırı Spak ve ekonömi nazırı Smit, Fransız frangının devalüasyonu ile alâkadar olarak yapılacağı evvelce söylenen görüşmelere devam etmek üzere Pa- rise hareket etmişlerdir. Bura salâhiyettar mahafilinde te- barüz ettirildiğine güre Belçika fran- ginim devalilasyonu hiçbir suretle Mevzuubahis değildir. — Pariste Jandark — günü Paris 8 (A.A.) — Jan Darkım ha- tırasma yapılan tezahürler dolayısile bugün Başvekil Daladiyenin huzurun. da garnizonu Pariste bulunan bütün kıtalar büyük bir geçit resmi yapmış- tır. “Bir doktorumuzun — muvalfakiyeti İstanbul Üniverxitesi 'I'ııı fakültesi Pa toloji enstitüsü daçentliği için yapılan İm- tihanda Haydarpaşa nümunc marazi teşrih şelfi doktor Süreyya Tanay rektör ile fakülte dekanı ve Alman profe. sörlerin önünde memleketimizde Ük defa olarak görülmüş ve tarafından etüd edil- miş Periaateritis Nodosa tezini müdafaa ederek profesörlerinin takdirini ve teb riklerini kazanmış ve doçentliğe kabul e- dilmiştir. Doktor Süreyya Tanay İlk dersi- ni enstitü anfisinde romatizma — mevzuu üzerinde rektör ile dekanın ve profesör- lerin huzurunda müvaffakiyetli bir şekli. de vermiştir. Kıymetli mütehassıs doktorumuzu ka- zandığı bu muvaflakiyet dolayısile tebrik ederiz. Roru hırsızı Büyükdere Hacet sokağında oturan, makineci Yaninin bekçisi Derviş, polise müracaat ederek evden — kendisinin bu- Tunmadığı sıralarda kurşun boruların ça- Tındığımı şikâyet etmiştir. Polisin yaptığı tahkikat sonunda hır- sızın Dervişin oğlu Hasan olduğu anla- şılmış ve kendisi yakalanarak borular ge Ti alınmıştır. j