9 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

9 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Serbest güreş Kara Ati berabere kaldı, Mülâyim galip geldi Bursa, 8 (Hususi muhabirimizden) — Profesyonel güreğ müsabakaları bugün Atıcılar mevkitnde yapıldı. Çok kalaba - lik bir halk kütlesi önünde evvelâ Koç Ahmetle Mustafa güreştiler. Tatsız ge- gçen bu müsabaka beraberlikle netlce - lendi. Bundan sonra Bursalı Hüseyin ile Bandırmalr Ahmot güreşti. Hüseyin ye- di dakikada Ahmedin sırtını yere getir- di. Sıra Mülüyim ile Isveçli Nogrine gelmişti. Istanbulda Tekirdağiı Hüsoyine bir dakika dayanamıyan Negrin burada azgın bir boğuya dönmüştü. Mülâyimle bunların güreşi gimdiye kadar görülme- miş bir boğuşma halinde bitti. Mülâyim ik bamlede hasmmı ringten dışarıya at- maya başladı. Hasmımm sert güreşi kar- şanında hiddetlenon Mülâyim — Negrinin boğazını sıktı. Negrin zor kurtuldu ve ıııcu. Bir aralık Negrinin hurpaladığı yi tle Bücum etti. Altalta aştılar ve bu arada ikisi birden ringin dışma düştüler, On beşer dakika devam eden güreşin son devre- sinin nihayetino doğru Mülyâyim Negri- ni tepetaklak odip ringten aşağıya attı. Negrin yerde baygın yatıyordu. Hakem ona kadar saydı. Negrin kalkamaymca müttefikan mağlüp ilân edildi. BSon güreş Amerikalı Şerman ile Ka- ra Ali arasında yapıldı. Bü güreş çok zevkli ve heyocanlı geçli. Kara Alinin bu güreşte bir dofa bile sırlı yore gel - medi, Amerikalı çok çevik ve atik oldu- Bundan tehlikeli vaziyetlerden bu saye- de kurtuldu. Güreş 45 dakika sonunda beraberlikle bitti. Tekirdağlı Edirnedeki güreşi kazandı Edirne: 8 (A.A.) — Yağlı — güreşlere bugün yedi sekiz seyirci önünde de- vam edilmiş ve nihayetlendirilmiştir . Alınan neticeler şunlardır: Deste güreşlerinde: — Birinciliği Kırk- larelili Mehmet ile Edirneyi Sabri kazan mıştır, Orta güreşli ok beyecanlı olmuş ne- ticede birinciliği yirmi iki yaşında Uzun küprülü Mehmet, ikinciliği — Kırklarelil Yaktp kazanmıştır. Başa güreşenlerden Mustala ile İbra- him geç vakta kadar — güreşmişler fakat yenişememişlerdir. Neticede esasen baş- yan bulunan Tekirdağlı birinci, Mol lehmet ikinci ilân edilmişlerdir. Alsancak ve Harbiyo takımları bir arada Dünkü milli küme maçlarının sürpirizli neticesi Alsancak -Harbiye maçı İzmirlilerin galibiyetile neticelendi Ankara, 8 (A.A.) — Şehrimizde bulunan Alsancak takımı ikinci kar- şılaşmasını bugün şehir stadında ka- Tabalık bir meraklı kütlesi öÖnünde Harbiye lâman Yurdu ile yaptı. Bugünkü maça İzmir ekibi şu kad. ro ile çıkmıştı: Hilmi — Ali, Cemil — Fethi, En- ver, Şem&sl — Feyyat, Basri, Sait, İl- yas, Saim, Buna mukabil Harbiye takımı da: Fethi — Sabri, Şükrü — Necabi, Celâl, Turan — Şorif, İzzet, Habip, Muteza, Mücahit. İlk akrmnıı İzmirliler yapmak iste- diler, Fakat derhal topu kapan Har- biyeliler İzmir kalesine kadar uzan- dılarsa da top, kale önlerinde İzze- tin fena bir vuruşu ile avuta gitti. Alsancak, daha ilk dakikalarda muhakkak bir netice elde edebilmek için bütün enerjilerini sarfederek oy nuyorlar ve bunun neticesi olarak da Harbiyo kalesine hakikaten teh- likeli anlar yaşatıyorlardı. Fakat çok geçmeden İzmirliler bu enerjik Bisikletşampiyonluğu 19 mayıs spor ve gençlik bayramı günü İstanbul ile Edirne arasında büyük bir bisiklet müsabakası yapıla cağını yazmıştık, Ankara, İstanbul, Kocaeli, Bursa ve Eskişehir bölgelerinin iştirak ede. ceği bu yarış herkese açık olacak, ya- ni federe klüplere mensup olmayan bisikletçiler do - masarif kendilerine ait olmak üzere - müsabakaya iştirak edebileceklerdir, ©O glün sabahleyin saat sekizde ya- rışa İştirak edecek olan koşucular böl gelerden gelecek mümessillerin neza- reti altmda Taksimde toplanarak me- rasimle âbideye bir çelenk koyduktan sonra ağır yürüyüş ile Topkapıya gi- decekler ve tam dokuzda Topkapıdan yarışa başlayacaklardır. * * * Ba seneki Türzkiye bisiklet şampi- yonluğu müsabakaları da diğer mm- takalardan gelecek birincilerin iştira- kile şehrimizde yapılacaktır. Bu ya- rığın mesafesi ve nerede yapılacağı henlz tesbit edilmemiştir , Yalova - Bursa Seri bisiklet yarışlarından sonra İstanbul bisiklet ajanlığı bütün bölge- lere açık olmak üzere Yalovadan Bur- saya kadar gidip gelmek suretile 156 kilometrelik bir yarış tertip edilecek- tir. BT el oyunlarının ilk semeresin! elde et- meğe muvaffak oldular: Baari sağ Gal tasaraylı merkez muhacim Gündüz Kılıç Istanbula geldi Almanyada tahsilde bulunan Gala. tasaray klül irinci takım merkez muhacimi ve milli takım oyuncuların- dan Gündüz Kılıç tatil müddetini ge- çirmek üzere bugün şehrimize gel. miştir. Bu kıymetli sporcu Almanyada bu«- lunduğu müddetçe futbolü brrakma- mığş olduğundan memleketimizde de klübünün müsabakalarma girecek - eğer lisans işi halledilebilirse - bu Hafta İzmirde deplasman maçını yap- mak Üzere çarşamba günü hareket edecek olan sarı kırmızılılarla beraber İzmire gidecektir. Gündüz Kılıç Hamburgda, Hüam- burg klübü takımında merkoez muha- cim oynamakta idi, Bir gün evvelden Yalovaya götürü- fecek olan koşucular geceyi Yalovada seçırd.ıkten / sonra Bursaya gidecekler Yalovaya dönüp yarışı ikmal edecek- ler ve akşam vapurile de İstanbula avdet edeceklerdir. « * Yedinci yarış Dün şişli ile Bentler arasında yapıldı Neticesi İstanbul birincisini tayin edecek olan seri bisiklet yarışlarınm yedincisi dün sabah binlerce kişinin önünde muvaffakiyetle yapılmıştır.. Mecidiyeköyünden Bendlere kadar iki defa gidip gelme suretila yüz kilo metrelik bir yol üzerinde yanılan bu yarışı, koşuyu görmek için Ankara- dan getmiş olan bisiklet federasyonu yarbaşkanı Cavit de alâka ile _.ıkııı etmiştir. Yarış mesafesi uzun olduğundan ajanlık tarafından evvelden terlibat almmış, koşu esnasında yarışçılara, soğuk çay, su ve sandoviİç verilmiştir. Yarışın bitim yeri olan Mecidiye- köyü Likör fabrikasının önünde sa- bırsızlıkla neticeyi bekliyen halk, haf talardanberi hem de mühim bir farkla birinci olarak görmeğe alışlıkları Ha- ralambo yerine Agobu görünce cidden todavî caı'ldkkfaı sonra ——— ——— Haralambo her zaman olduğu gibi açıktan aldığı pası kale önlerinde çok güzel Idare ederek sıkı bir şütle | takımına fik gölü kazandırdı. Bu gölden sonra daha ziyade açı- lan İzmirliler, daha mücasir bir o- yunla Harbiye kalesini torlamağa başladılar. Fakat Şükrü ve Sabri- den müteşekkil Ankara müdafaası. nın yerinde müdahaleleri, ve yap- tıkları uzun vuruşlüar İzmirlilere bir türlü sayı fırsatı brrakmıyordu. Bu suretle cereyan etmekte olan maçın en heyecanlı bir yerinde ve 19 uncu dakikada İzmirin morkoz muavini Enver sakatlanarak sahayı terkettiğinden, Alsancaklılar bu maçı da 10 kişl ile oynamaya mec- bur kaldılar. 20 nci dakikadan sonra İzmirin müessir oyunundan sıyrılmaya mu- vaffak olan Harbiyeltler, Alsancak kalesine mukabil hücumlara başla- Der- Devamı 12 incide An?.mwlaln Dd yırmîanndzı en önde yarışa başlamış ve öylece Bendlere kadar gidip dönmüş, fakat yanlış bir yoldan saparak üç beş ki. lometrelik zaman kaybettiğinden bu- nu telâfi etmek içla çok uğraşmış ve pek tabif birçok da kuvvet kaybetmiş. tir, Bu dikkatsizliğinin cezası da hafta- lardanber! almakta olduğu birinciliği arkadaşı Agobun alması olmuştur. (Devamı 12 incide) Eskrim Epe müsabakaları nihayetlendi Eskrim ajanlığı tarafından tertip edil- miş olan İstanbul eskrim birii Epe karşılaşmıları dün Beyoğlu halkevi salo- runda yapıldı, alman neticeler — şunlar- C: Aydın — Sermet — Aydın galip İlhan — Esat : İlhan galip Âli — Aydım: Ali galip Sermet Esat: Sermet galip , İlhan — Ali: Hlhan galip Aydın — Esat: Aydın galip. Sermet — İlhan: Sermet galip Ali — Esat, Ali gali; Sermet — Alî Ile ise — birinciliği dört etle Hhar 2 ciliği iki galibiyet ve i lübiyetle Sermet, üçüncülüğü Ali Aydm, dördüncülüğü de Esat kazan- mışlardır. Ankarada Ât yarışları Ankara, 8 (A.A.) — İlkbahar at yar | rışlarma bugün — Hipodromda 30 bini mütecaviz bir seyirci önünde başlanmış” tır. | İlk koşu: Yeniler koşusu: 1 — Celâl Bayarın Bintepesi, 2 — Hüseyin Atakın Frigi. 3 — Ali Rıza Selin Uğuru, İkinci koşu, 1 — Yüz. Burhan Belin Zevadası 2 — A, Atamanın Dafyası. j 3 — S. Temelin Girgini, [ Üçüncü koşu: İ 1 — Tİbrahim Nalçının Kekliği, 2 — Yüz, Şükrü Örenin Yıldırımı. Dördüncü koşu. | 1 — Asım Çırparın Dandisi, 2 —S. Temelin Spring Boardı. 3 — Yüz. Burhan Belin Komisarjı, Beşinci koşu: | 1 — 8. Temelin Mahmuresi, I 2 — Fahri At lrAndranbudini, 3 — Fahri Ataçerinin Ceylânı geldi. frfbîîn'aîrı görümüşü Ankarada futbol maçları | Ankaragücü Güneşi 5 -1 yendi Ankara, 8 (LA.) — Bugün Muhafız. günü sahasında yapılan Ankaragücü ile Ankaragüneş takımları arasındaki bölge kupası maçı 5-1 Ankaragücünün lehint | bitmiştir. İlk devrede 3-1 Ankaragücü galip bu" lunuyordu. A | Ankara bölgesinin yüksek mektepler arasında tertip etmiş olduğu bölge kupa" sı maçlarına devam olunmuştur. İ Bugün karşılaşan hukuk fakültesi ile| Harbiye mektebi takımları — arasındaki| maç 2-1 Harbiye mektebi takımının mağ lübiyetile neticelenmiştir. Voleybol Turnuva müsa bakalarina devam ediliyor Galatasaray klübü salonunda — yapılı makta olan yoleybol turnuvası karşılaş” malarına dün de devam edilmiştir. Dünkü müsabakalarda — Galatasaray: Davutpaşayı, Maltepe Mecidiyeköyünü: Adalar Aandoluhisarını, Çengelköy, Ak* sarayı Vefa da Sanatlar okulu takımla" rını mağlüp etmişlerdir.